Citat:
Ursprungligen postat av
Chess77
Till den idioten, alla vet vem jag menar, som inte begriper sig på Madsens restriktioner.
https://www.expressen.se/kvallsposten/sinnesundersokning-kravs-for-peter-madsen/
2 sept 2017:
Det har väckt uppmärksamhet i Sverige att Peter Madsen inte har restriktioner mot att följa vad tv och tidningar rapporterar om fallet. Men i Danmark är detta den normala ordningen.
– En misstänkt i Danmark får omedelbar information om allt som kommer fram i utredningen. Polisen meddelar hans advokat. Så Peter Madsen vet hela tiden mer än vad som finns i medierna, säger Jakob Buch-Jepsen. Detta innebär att det inte finns nån anledning att belägga PM med fulla restriktioner (att även ta bort tv och media).
9 febr 2018:
https://www.expressen.se/kvallsposten/annu-ett-bakslag-for-peter-madsen/
Han har ansökt om lättnad i restriktionerna. Dvs vad gäller besök. Han vill ha besök av en icke namngiven person. Denna person skulle vara Kims journalistkollega som skrivit till honom. Han blev nekad detta. Han bjöd in henne via brev, de har haft två brevkontakter. "I am all yours", skrev han i sitt svarsbrev till henne.
Låt mig gissa, du menar mig. Här är jag.
2 september 2017, andra häktningsförhandlingen hade inte ens varit då. Hur gick det efter den andra häktningsförhandlingen och när satte han in sig på självvald isolering? Försök svara på dom frågorna så skall du se att det klarnar.
Självklart vet PM mer om utredningen än media, är det det som gör att du tror att han får tillgång till all information i samma veva som polis och åklagare.
Madsen vet exakt lika mycket som polis enligt dig och detta stödjer du på en expressenartikel. Bättre kan du.
Men tack du har letat länge efter denna artikel. Men jag ska ge dig ett tips. Dansk åklagarmydighet ska du gå in på. Partinsyn (som vi kallar det i Sverige) är nyckelordet. Så kommer du se saker rätt för jag ger dig inte fler länkar från åklagarmyndigheten, du orkar inte ens läsa dem svara du sist.
För invecklade länkar kanske