2018-04-07, 18:12
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Ja, stämmer, på det spåret är jag inne, men kommer inte längre.
Åklagaren poängterade att sticken satt spridda, men jag förstår inte vart han vill komma. Sen rörigt med info om hur många stick o vart, så bäst att avvakta slutplöderingen. Något med att haft påse på huvudet som del i MO är sannolikt åklagarens ”återkommer till det”

Spridda stick i påsen, tättsittande på huvudet enbart på ena sidan.

Ja, hon har en påse på sig under tortyren som han övermannar henne med. När det är dags för partering använder han en ny påse ( ytterpåsen ) som han sticker hål i med avsikt att emballaget inte ska flyta upp till ytan.

Innerpåsens stick matchar huvudet men det gör inte ytterpåsens stick. Så kan det vara.
Citera
2018-04-07, 18:16
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Vi talade om KiMs skador på lungorna. Enligt rättsmedicin finns det märken på halsen som indikerar på att hon kan ha haft ett bälte om halsen. Dessutom tre skärskador på halsen som indikerar på att hon fick halsen avskuren. Därför kan de bara säga att KiM troligtvis fick halsen avskuren eller blev kvävd på något sätt.

Så har jag inte uppfattat informationen. Jag menar att ÅK sa att det fanns märken på huvudet som indikerade att hon varit bunden och att det kunde vara ett bälte? Inte att dessa märken satt kring halsen, jag har bara läst om skärsår och parteringsskador i samband med halsen.
Citera
2018-04-07, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Spridda stick i påsen, tättsittande på huvudet enbart på ena sidan.

Ja, hon har en påse på sig under tortyren som han övermannar henne med. När det är dags för partering använder han en ny påse ( ytterpåsen ) som han sticker hål i med avsikt att emballaget inte ska flyta upp till ytan.

Innerpåsens stick matchar huvudet men det gör inte ytterpåsens stick. Så kan det vara.
Jag tror definitivt inte hon har påse på huvudet när hon torteras. Absolut inte. Jag förutsätter då att han vill se hennes rädsla och all smärta i hennes ögon. Skriken slipper han pga munkavle, men skräcken vill han se. Det är ju det han går igång på det perversa lilla äckliga krypet.
Citera
2018-04-07, 18:19
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Varför fanns det inga kolmonoxidpartiklar i filtret? Har "feta damen" eller polisens tekniker varit framme och bytt filtret i din makalösa konspiration mot "charmtrollet". Vad säger "Tysken" om saken?
Jag dör av nyfikenhet.

Jag kommer till filtret, men svara nu på det jag frågade först. Eller låt bli att ge dig in på frågor som du inte förstår, om det är så.
Citera
2018-04-07, 18:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Chess77
Till den idioten, alla vet vem jag menar, som inte begriper sig på Madsens restriktioner.

https://www.expressen.se/kvallsposten/sinnesundersokning-kravs-for-peter-madsen/

2 sept 2017: Det har väckt uppmärksamhet i Sverige att Peter Madsen inte har restriktioner mot att följa vad tv och tidningar rapporterar om fallet. Men i Danmark är detta den normala ordningen.
– En misstänkt i Danmark får omedelbar information om allt som kommer fram i utredningen. Polisen meddelar hans advokat. Så Peter Madsen vet hela tiden mer än vad som finns i medierna, säger Jakob Buch-Jepsen.
Detta innebär att det inte finns nån anledning att belägga PM med fulla restriktioner (att även ta bort tv och media).

9 febr 2018: https://www.expressen.se/kvallsposten/annu-ett-bakslag-for-peter-madsen/

Han har ansökt om lättnad i restriktionerna. Dvs vad gäller besök. Han vill ha besök av en icke namngiven person. Denna person skulle vara Kims journalistkollega som skrivit till honom. Han blev nekad detta. Han bjöd in henne via brev, de har haft två brevkontakter. "I am all yours", skrev han i sitt svarsbrev till henne.

Låt mig gissa, du menar mig. Här är jag.

2 september 2017, andra häktningsförhandlingen hade inte ens varit då. Hur gick det efter den andra häktningsförhandlingen och när satte han in sig på självvald isolering? Försök svara på dom frågorna så skall du se att det klarnar.

Självklart vet PM mer om utredningen än media, är det det som gör att du tror att han får tillgång till all information i samma veva som polis och åklagare.

Madsen vet exakt lika mycket som polis enligt dig och detta stödjer du på en expressenartikel. Bättre kan du.

Men tack du har letat länge efter denna artikel. Men jag ska ge dig ett tips. Dansk åklagarmydighet ska du gå in på. Partinsyn (som vi kallar det i Sverige) är nyckelordet. Så kommer du se saker rätt för jag ger dig inte fler länkar från åklagarmyndigheten, du orkar inte ens läsa dem svara du sist.

För invecklade länkar kanske
Citera
2018-04-07, 18:24
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Skrev nyligen om DeBardeleben och sadistiska maktbegreppet (fann det intressant med tanke på vilken bok han är omtalad i).
(FB) Svenska Kim Wall hittad död sedan danska ubåten UC3 Nautilus havererat (2017-08-11)

Oavsett är allt intressant, men jag vill ändå påpeka att Madsen sökte på 'beheaded girl agony'. Alltså halshuggen tjejs dödskamp ungefär.
Så det han gjorde innan handlade om att njuta av hennes skräck inför döden och under dödsögonblicket.

Citat:
DSM-IV-TR Casebook was published two years after the DSM-IV-TR, and eight years after the last extensive revision of the DSM,
Citat:
Även om DSM har fått ett gott betyg för sitt sätt att standardisera psykiska diagnostiska kategorier och kriterier har den också givit upphov till kontroverser och kritik. Kritikerna, inklusive amerikanska National Institute of Mental Health (NIMH), hävdar att DSM utgör ett ovetenskapligt och subjektivt system.
https://www.nytimes.com/2012/01/30/opinion/the-dsms-troubled-revision.html

Kragh fd mordutredare .
https://www.tv4play.se/program/nyheterna/3960419
Senast redigerad av Moosky 2018-04-07 kl. 18:38.
Citera
2018-04-07, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Så har jag inte uppfattat informationen. Jag menar att ÅK sa att det fanns märken på huvudet som indikerade att hon varit bunden och att det kunde vara ett bälte? Inte att dessa märken satt kring halsen, jag har bara läst om skärsår och parteringsskador i samband med halsen.

Jag har läst om märken på halsen efter ett eventuellt bälte, precis som Ottoplommon skriver. Det beskedet kom från rättsläkaren när hon vittnade.
Citera
2018-04-07, 18:26
Medlem
Merwinnas avatar
Det här var lite kul (fortfarande EB och avhöringen av Ditte D):

1:20
Camilla Marie Nielsen
Forsvarsadvokaten finder billedet og viser det nu frem til retten.
11:20
Kommentar fra Finn
Hvad har forsvarende af forstand på ubåde? Hun prøver at diskutere med en af de bedste til ubåde
11:20
Svar fra Caroline Clante
Hej Finn,
Jeg tror, hun har fået ret meget viden om det i løbet af de sidste måneder. Men det jo hendes job at sætte spørgsmålstegn ved ekspertens forklaring, hvis hendes klient mener noget andet.

Ja, tro det! M lär glatt och villigt ha delat med sig av allt sitt vetande om ubåtar i åtta månader... Betina borde vara redo att bygga sig en egen lille en vid det här laget!
Citera
2018-04-07, 18:27
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rallarsvingen
Ja, självklart är allt han har gjort vedervärdigt. Han har plågat henne in i döden.

Att jag reagerar på huggen kanske kan uppfattas apart, men reaktionen hänger samman med att man så många gånger tänkt att ”Nu kan det inte bli värre”. Och så dyker information likt denna, eller den om skadorna på KWs tandkött upp.

Och man inser igen att det inte verkar finnas någon gräns för vad han har utsatt henne för - både i livet och efter.

Jag tycker att det är högst normalt att reagera på allt som PM utsatt Kim för. Levande såväl som död. Jag håller med dig fullt ut och har många gånger tänkt att nu kan det väl inte komma vidrigare detaljer. Men det kunde det.

Så obeskrivligt vidrigt är hela denna händelsen. Overklig verklighet.
Citera
2018-04-07, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av don.t
Låt mig gissa, du menar mig. Här är jag.

2 september 2017, andra häktningsförhandlingen hade inte ens varit då. Hur gick det efter den andra häktningsförhandlingen och när satte han in sig på självvald isolering? Försök svara på dom frågorna så skall du se att det klarnar.

Självklart vet PM mer om utredningen än media, är det det som gör att du tror att han får tillgång till all information i samma veva som polis och åklagare.

Madsen vet exakt lika mycket som polis enligt dig och detta stödjer du på en expressenartikel. Bättre kan du.

Men tack du har letat länge efter denna artikel. Men jag ska ge dig ett tips. Dansk åklagarmydighet ska du gå in på. Partinsyn (som vi kallar det i Sverige) är nyckelordet. Så kommer du se saker rätt för jag ger dig inte fler länkar från åklagarmyndigheten, du orkar inte ens läsa dem svara du sist.

För invecklade länkar kanske
Han lät sätta sig i isolering den 24 augusti. Därmed lämnar jag dig. Du får själv försöka friska upp din hjärncell - fast den rymde nog. Lite irriterad på mig själv att jag låter mig provoceras av dig. Men slut med det nu.
Citera
2018-04-07, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chess77
Han lät sätta sig i isolering den 24 augusti. Därmed lämnar jag dig. Du får själv försöka friska upp din hjärncell - fast den rymde nog. Lite irriterad på mig själv att jag låter mig provoceras av dig. Men slut med det nu.

Bra tänkt....så låt oss nu koncentrera oss på de i tråden som är intresserade av fallet och inte de som bara är här för att jävlas med andra för att fylla sitt ego.
Citera
2018-04-07, 18:41
Medlem
Merwinnas avatar
(Fortfarande EB och förhöret med Ditte.)

Den långa diskussionen om ifall elmotorn var på eller ej, förstår jag inte heller. M har ju erkänt att han sänkte N med vilje, så vad spelar det för roll om han satte på/lämnade på elmotorn för att ge sänkningen extra skjuts? Dessutom verkar vittnet inte ha gjort någon grundlig undersökning alls av Nautilus, hon missar ju grundläggande saker - se det fetade!

Rettelse: Der er tale om et billede af et skab i ubåden, hvor hovedafbryderen skulle sidde.
- Min klient oplyser, at der står en motor, som sidder ved det her skab. Har du kigget på den knap, hvor der står motor?, spørger forsvarsadvokaten
- Der var ikke nogen låge på det her skab, og nej, jeg har ikke kigget på den, siger vidnet.
11:23
Camilla Marie Nielsen
- jeg forholder mig til at viseren står på fuld kraft frem, siger vidnet.
- Men ved du, hvordan Nautilus sejler?, spørger forsvareren.
- Det ved jeg jo af gode grunde ikke, siger vidnet.
11:24
Camilla Marie Nielsen
- Du siger, at det er din formodning, at elmotoren har været tændt og at den har bevirket, at nautilus synker hurtigtere. Er du sikker på det?, spørger forsvarsadvokaten.
- Det er min opfattelse, at den ville løfte 'hælen' og så begynde at dykke, siger vidnet.
- Men ved du præcis, hvordan Nautilus sejler.
- Nej, det gør jeg jo ikke, siger vidnet.

Här är för övrigt en läsare som skriver i EB:s chat, samma som vi har sagt när några stycken. Tyvärr verkar inte reportern förstå frågan (inte för att hon hade kunnat häva upp sin stämma där i rättssalen ändå):

"Kommentar fra Christian
For mig lyder det lidt besynderligt, at man skulle kunne få særligt retvisende billede af en gasmåling efter at ubåden har været fyldt med havvand og dernæst fyldt med luft ifm bjærgningen. Har forsvaret også et ekspertvidne der skal vidne ?"
Senast redigerad av Merwinna 2018-04-07 kl. 18:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in