2018-04-12, 10:56
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Det där vet vi ju inte om det stämmer. Han kan väl varit pantad i vissa avseenden, men kunde ändå använda datorn i andra avseenden. Vi vet ju att han utbildade sig för att bara lära sig det han tyckte var intressant. Så kan det vara med detta också. Det är inte så svårt att lära sig hur molntjänster fungerar om man vill. Och tror inte alls att det bara var för honom. Han har visat hela tiden att han gillar att dela sjuka fantasier med andra.
Att han googlat hur man rensar en mobil är ett faktum via rättegången.
Så nej - det låter inte som direkt högre vetenskap.

Jag tror inte pengar i världen skulle stå sig mot hans våta dröm att ha utfört ett mord i Nautilus.
Den filmen är lika unik som fantasin i hans hjärna. Han omhuldar den nog lika hårt.
Citera
2018-04-12, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Nej, jag ämnar heller inte moralisera, det kan absolut vara sent men ändå normalt - men nu snackar vi perversa PM.
Det kan väl finnas mer i boken men ändå väldigt diffust i media sett till tiden kring debuten.
Det finns väl mer att komplettera via rättegång kanske. BDSM-klubb besök, hårddisk osv.
Sex okej, men hade han några relationer? Kanske han blev besatt av vissa som han stalkade och mördade. Som hon den rödhåriga som jobbade i ett kafe och blev mördad i sin källare.
Citera
2018-04-12, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Menar du att det är ett brott att ha en kamera på huvudet?
Hur vet du att det inte var en keps, eller att "märket" i håret inte kom av att han lutat sig mot något i båten han räddades med?

Att PM är "rufsig" i håret bevisar ingenting annat än att han är "rufsig" i håret. Det var ett smart drag av åklagaren att inte slösa med rättens tid på det viset.
Nej, det är inte ett brott att ha kamera på huvudet. Men han sa att han inte använde kamera när Kim var där. Märket försvinner om man duschat och kan inte vara från tidigare tillfälle som han varit ombord på ub.
Och nej, det märket kan inte vara från en keps. Kepskanten lämnar spår lite högre upp än kameramärket bakom huvudet. Det är min uppfattning när jag tittade på hans bilder både med keps och kamera på huvudet.
Citera
2018-04-12, 11:03
Medlem
Citat:
Att han googlat hur man rensar en mobil är ett faktum via rättegången.
Så nej - det låter inte som direkt högre vetenskap.

Jag tror inte pengar i världen skulle stå sig mot hans våta dröm att ha utfört ett mord i Nautilus.
Den filmen är lika unik som fantasin i hans hjärna. Han omhuldar den nog lika hårt.
Han googkade väl hur man Verkligen rensar mobilen, för att utplåna alla spår. Inte basic mobilrensning. Och om han googlar hur man gör så kan han ju googla hur man använder molntjänster också. Nej tror han gärna vill dela med sig av sin film till sina likasinnade. Finns ingenting som tyder på motsatsen. Han yttrar till sina likasinnade att han vill göra en snuff film. Och en snuff film är inte en troféfilm.
Citera
2018-04-12, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Att åka ubåt var redan att "leka" och färden tog mer tid än nödvändigt för intervjun - om nu den enbart var i fokus.
Hon tyckte väl det var spännande och att det var en del av intervjun. Hon brukade ju besöka platser som var intressanta osv men att spela in en film tror jag inte på.
Citera
2018-04-12, 11:06
Medlem
develis avatar
Citat:
Sex okej, men hade han några relationer? Kanske han blev besatt av vissa som han stalkade och mördade. Som hon den rödhåriga som jobbade i ett kafe och blev mördad i sin källare.
Jag har funderat på om Fessor var i horkvarteren. Seriebrott absolut men oklart hur avancerad. Vad det än är så tror jag inte han har rent register innan mordet.
Citera
2018-04-12, 11:07
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ja, sett med RPU skinande i bakgrunden blir det ett annat sken. Man inser även hur vanskligt det är att enbart se det som pojkstreck, nördfasoner..
Vad är RPU?
Citat:
Detta med bristande säkerhetstänk går sen som en röd tråd genom livet i varenda verkstad han befinner sig.
Någon allmän forskning på varför sådant kan passera? Och någon som vet något om hans kompanjoner? De verkar ha inte ha alla indianer i kanoten om de låter sig behandlas så. Verkar inte som att de hade det som en hobby i väntan på att NASA eller ESA skulle intressera sig för dem.
Citat:
Varför det? Han ville ju göra en snuff film och ville säkert tjäna pengar på det. Pratade ju om att åka och vara med i porrfilm och hur mycket han kunde tjäna på det. Han förstod dock att det är riskabelt om hon igenkänd så kanske han drog en plastpåse på hennes huvud. Men behöll några scener där hon filmas med ansiktet. Finns väl riktiga mörka platser för hemliga medlemmar där detta betalar för sig.
Men vem skulle vara köparen. Och snälla, ingen säg "japanska affärsmän", för då kommer jag att yla som en stukabombare.
Citera
2018-04-12, 11:08
Medlem
Citat:
Jag har funderat på om Fessor var i horkvarteren. Seriebrott absolut men oklart hur avancerad. Vad det än är så tror jag inte han har rent register innan mordet.
Jag tror att han varit ute på mördarjakt och att han är skyldig till några av de ouppklarade morden. Och att han kidnappade Emelie Meng.
Jag bara tror det.
Citera
2018-04-12, 11:09
Medlem
develis avatar
Citat:
Han googkade väl hur man Verkligen rensar mobilen, för att utplåna alla spår. Inte basic mobilrensning. Och om han googlar hur man gör så kan han ju googla hur man använder molntjänster också. Nej tror han gärna vill dela med sig av sin film till sina likasinnade. Finns ingenting som tyder på motsatsen. Han yttrar till sina likasinnade att han vill göra en snuff film. Och en snuff film är inte en troféfilm.
Det var knappast troligt tömma cache men oavsett:
Då är man inte datakunnig om man sitter och googlar. '

Men det är främst hans fantasier som gör att jag snarare tror på att han ser en sån film som ytterst helig. Gömmer han trosor under golvet då gömmer han film. För eget bruk.
Citera
2018-04-12, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Vad är RPU?Någon allmän forskning på varför sådant kan passera? Och någon som vet något om hans kompanjoner? De verkar ha inte ha alla indianer i kanoten om de låter sig behandlas så. Verkar inte som att de hade det som en hobby i väntan på att NASA eller ESA skulle intressera sig för dem.Men vem skulle vara köparen. Och snälla, ingen säg "japanska affärsmän", för då kommer jag att yla som en stukabombare.
Jadu vem köper barnporrfilmer? Finns köpare till allt på mörka sidor.
Citera
2018-04-12, 11:13
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Vad är RPU?Någon allmän forskning på varför sådant kan passera? Och någon som vet något om hans kompanjoner? De verkar ha inte ha alla indianer i kanoten om de låter sig behandlas så. Verkar inte som att de hade det som en hobby i väntan på att NASA eller ESA skulle intressera sig för dem.
Rättspsykiatrisk undersökning, heter mental nånting på danska.
Psykopater bryr sig inte ett skvatt om moral, etik, regler, normer, lagar, säkerhetaspekter.
.. eller vad andra säger och tycker för all del.
Senast redigerad av develi 2018-04-12 kl. 11:15.
Citera
2018-04-12, 11:13
Medlem
Citat:
Det var knappast troligt tömma cache men oavsett:
Då är man inte datakunnig om man sitter och googlar. '

Men det är främst hans fantasier som gör att jag snarare tror på att han ser en sån film som ytterst helig. Gömmer han trosor under golvet då gömmer han film. För eget bruk.
Det jag menar är att man inte behöver vara datakunnig man kan googla sig till den info man behöver. Så gör de flesta människor idag. Datakunniga eller ej. Så gör jag och jag är inte speciellt datakunnig. Du har inget belägg för att det bara skulle vara för honom själv. Motsatsen däremot finns det mer belägg för. Sedan vilket av det som sen är det riktiga vet just nu bara Madsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in