2018-03-26, 23:28
Medlem
Nosemonkeys avatar
Tycker det är tragiskt att många som kommenterar tycks tycka att Kim Walls öde är ”underhållning”, lite spännande som en deckare typ. Allt idiotiskt käbblande är också respektlöst.

Det borde vara obligatoriskt att se familjens minnesvideo innan man vräker ur sig det ena och andra.

Jag ser en människa. En levnadsglad, pigg, nyfiken, intelligent och säreget vacker tjej. En tjej som verkligen ville leva, upptäcka och ge sitt lilla bidrag till att göra världen bättre.

Tyvärr blev det inte så, tack vare svinet Madsen.

Vissa fall kommer man aldrig glömma, detta är ett av dem. Tyvärr.

Länk till videon: http://www.gp.se/nyheter/sverige/familjens-k%C3%A4nslosamma-video-till-minne-av-kim-wall-1.4710262
Senast redigerad av Nosemonkey 2018-03-26 kl. 23:30. Anledning: Glömde länk
Citera
2018-03-26, 23:29
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Läs citatrutan sist. Förklaring överst VAD SOM MOTSÄGER DENNA TID.

Dina "förklaringar" är dina egna slutsatser, flera av dem direkt felaktiga. Det jag efterlyser är att alltså det obduktionsutlåtande du hänvisar till, som säger att styckning vid 07 inte stämmer med död vid 23.
Övriga sårskador, vid underliv och på bålen m.m. har inget med det att göra.

Det finns heller ingenting som säger att hon inte kan ha dött kl23, som du nu dessutom påstår är en omöjlighet. Du verkar snurra in dig fullständigt i den egen argumentation och dina slutsatser.
Citera
2018-03-26, 23:30
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Se inlägg 49677!

49677 är i sig ett sakligt och korrekt inlägg, men säger ingenting om det jag efterfrågar.
Citera
2018-03-26, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Döden:-hjärtat slutar slå,- andningen upphör. Blodcirkulationen till hjärnan upphör inom ett par minuter.
Blodcirkulationen i kroppen efter ca 5-10 minuter. Inom en halvtimme är musklerna stela.
På sårytor kan man se om de påförts i livet,eller i nära anslutning till döden medans blodcirkulationen var igång pga blodflödet vilket lämnar blodsutgjutelser. Sedan beror det på i vilket skick kroppen är.
I KiMS fall kan man se det (bevisa) i två fall (men man kan misstänka att många fler skador påförts i livet.) Det handlar inte om timmar som jag förstått det.

Precis och därför håller inte MPs tidsangivelse med 7 tim mellanrum från döden till partering
Citera
2018-03-26, 23:31
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Dina "förklaringar" är dina egna slutsatser, flera av dem direkt felaktiga. Det jag efterlyser är att alltså det obduktionsutlåtande du hänvisar till, som säger att styckning vid 07 inte stämmer med död vid 23.
Övriga sårskador, vid underliv och på bålen m.m. har inget med det att göra.

Det finns heller ingenting som säger att hon inte kan ha dött kl23, som du nu dessutom påstår är en omöjlighet. Du verkar snurra in dig fullständigt i den egen argumentation och dina slutsatser.
Jag har lagt in KOMPLETT citering - det är bara att läsa.

Det är sen dementerat av rättsläkare att tidsspannet inte stämmer relaterat till de skador i underlivet som påvisar blodcirkulation. Han påstår det skett när hon är död, vid styckning, samt att det har med att förhindra gasbildning. Hon kan OMÖJLIGT ha dött kl 23 då.
Senast redigerad av develi 2018-03-26 kl. 23:34.
Citera
2018-03-26, 23:32
Medlem
Citat:
Pikeringskadorna kom RUNT DÖDEN,styckningen EFTER DÖDEN. Hur många timmar har enligt rättsmedicin förflutit mellan döden+pikeringsskador, samt styckningen? Har de sagt något om det?

Rättsmedicinaren garderade sig på alla fronter. Kanske för att inte kallas opålitlig? Men hon begriper nog med sitt sunda förnuft vad det handlar om. Men i hennes arbete gäller det att vara säker, inte anta eller känna.

Åklagaren borde tag in ytterligare en rättspatolog som kanske kunde tolka fynden kanske på ett annat sätt? Vi vet inte ännu vad åklagaren tänker göra och vilka ytterligare vittnen han plockar fram ur rockärmen.

Fortsättningen blir väldigt spännande och jag tror fortfarande att PM kommer få tokspel och berätta allt.
Citera
2018-03-26, 23:33
Medlem
Citat:
Hur vet du att hon inte varit gift eller trolovad fyra gånger? Hur var det med Lillbabs som var drygt tio år äldre än Madsens Mamma? "Särskilt på den tiden" när Lillbabs var ung.
Hur många barn/äktenskap hade inte Ingmar Bergman ????
5 äktenskap,+ett samboförhållande från 1943-71, 9 barn med sex olika partners. Samt otaliga förhållanden.

Du tycker inte att du har en väldigt otäck kvinnosyn?

Du menar väl inte att Lillbabs skulle betraktas som en "fin dam"? Du kommer inte ihåg hån-tv-programmet om henne och hennes otaliga killar?

Jag är jätte ledsen, men det som var tillåtet för en manlig Oscar-belönad regissör med stålar var inte samma sak som var tillåtet för en schlagersångerska eller en kvinna som var "nobody". Inte på den tiden - och knappt i dagsläget. Därmed inte sagt att JAG skulle betrakta Bergman som en "fin man"..

Det enda jag försökte säga var att Madsen tycks ha samma sexaptit som sin mor - snarare än sin far.
Citera
2018-03-26, 23:34
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nosemonkey
Tycker det är tragiskt att många som kommenterar tycks tycka att Kim Walls öde är ”underhållning”, lite spännande som en deckare typ. Allt idiotiskt käbblande är också respektlöst.

ja just det, och du sitter ju på FB och läser femtitusen inlägg av så väldigt mycket mer värdiga anledningar än vi andra. Du är ju bara tio resor värre än de flesta av oss, som antagligen är bra mycket mer bekymrade över KW's öde än du är!

Citat:
Jag ser en människa. En levnadsglad, pigg, nyfiken, intelligent och säreget vacker tjej. En tjej som verkligen ville leva, upptäcka och ge sitt lilla bidrag till att göra världen bättre.

Säg mig, vad tror du, i din enfald, att vi andra ser?

Ditt inlägg är ett av denna nästan femtiotusen inlägg långa trodens med idiotiska, käbblande, och respektlösa. Det kan du ju fundera en stund på innan du vräker ur dig något än mer respektlöst.
Citera
2018-03-26, 23:38
Medlem
develis avatar
Citat:

Det borde vara obligatoriskt att se familjens minnesvideo innan man vräker ur sig det ena och andra.

Tyvärr blev det inte så, tack vare svinet Madsen.

Vissa fall kommer man aldrig glömma, detta är ett av dem. Tyvärr.

Länk till videon: http://www.gp.se/nyheter/sverige/familjens-k%C3%A4nslosamma-video-till-minne-av-kim-wall-1.4710262
Håller helt med dig och tack för ditt back to earth inlägg. Det är mycket tragiskt det som hänt, vidden kan man inte ens ta in.
Citera
2018-03-26, 23:39
Medlem
Citat:
Vänd näsan uppåt på skärmen. Du har fått citat.
Men Develi. I obduktionstapporten står ej klockslag för dödens inträdande.
Och inte heller klockslag för tidspunkt för styckningen.
Där har vi bara PMs utsagor samt ubåtsrutten. Om ubåtsrutten stämmer fortfarande,
stämmer det rätt bra med PMs påstående att han kan ha styckat den döda kroppen runt kl 07. För om jag nu minns rätt så seglade han runt i kögebukten från ca 08.15 -09 och dumpade grejerna samt kvarlevorna enligt Jens Möller.
(Exakta tider finns utlagda i tråden sept/okt.)
Citera
2018-03-26, 23:40
Medlem
trngws avatar
Citat:
Jag har lagt in KOMPLETT citering - det är bara att läsa.

Det är sen dementerat av rättsläkare att tidsspannet inte stämmer relaterat till de skador i underlivet som påvisar blodcirkulation. Han påstår det skett när hon är död, vid styckning, samt att det har med att förhindra gasbildning. Hon kan OMÖJLIGT ha dött kl 23 då.

Hur kan du inte förstå något så enkelt?

Vissa av skadorna i underlivet inträffade när det fanns blodcirkulation.
Styckningen skedde när det inte fanns blodcirkulation.

Dessa två angrepp kan alltså "omöjligt" ha skett samtidigt!

Det finns inget i det nämnda som säger att döden inte kan ha skett kl23.
Det finns inget i det nämnda som säger att styckningen inte kan ha skett kl07.

(Det är för övrigt smått ofattbart hur du kan påstå att döden omöjligt kan ha inträffat kl23, när rättsläkarna sagt att de inte kan fastställa ett klockslag för döden. Du vet följaktligen mer än rättsläkarna).
Citera
2018-03-26, 23:40
Medlem
develis avatar
Citat:
Men Develi. I obduktionstapporten står ej klockslag för dödens inträdande.
Och inte heller klockslag för tidspunkt för styckningen.
Där har vi bara PMs utsagor samt ubåtsrutten. Om ubåtsrutten stämmer fortfarande stämmer det rätt bra med PMs påstående att han kan ha styckat den döda kroppen runt kl 07. För om jag nu minns rätt så seglade han runt i kögebukten från ca 08.15 -09 och dumpade grejerna samt kvarlevorna enligt Jens Möller.
(Exakta tider finns utlagda i tråden sept/okt.)
Suck.

Man utgår från de tider HAN påstår - för att krossa hans lögner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in