2018-04-06, 13:31
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carbuncle
Allting i det svenska samhället klämmer, och patienten behöver en rejäl dos laxermedel och lavemang. Just nu befinner vi oss i den något uttjatade analogin med Hitler som sitter i sin bunker i Berlin 1945 och flyttar runt armédivisioner som inte finns annat än på pappret. Desperata batikhäxor hetsar mot KTH-studenter som yttrar sin mening. Pensionärer som skriver att araber har låg IQ på Fejjan utsätts för 6 polisförhör och riskerar åtal. MSB ska editera Fejjan för att ta bort nyheter som strider mot "värdegrunden", oavsett hur underbyggda de är.

Tanken är att om man klämmer till Svenne ordentligt så kommer han ta reson och rösta på 7-klövern eller den kontrollerade oppositionen Sverigedemokraterna och glida in i koman igen. Lika bra att kalla hela skiten 8-klövern på en gång. Vad alla dessa batikhäxor, PK-politiker och PK-journalister inte tänker på är att det kommer vara skit samma snart om man kallar sig vänsterpartist, moderat eller sverigedemokrat. Den tiden när folk brydde sig om ideologier eller partipolitik ar förbi. I fortsättningen kommer det bli pragmatiska metoder som måste till för att undvika att samhällskollapsen, som är oundviklig, resulterar i kaos. Svenne kommer inte att bry sig om att försöka ändra på tillståndet i Sverige genom att rösta, utan genom att knalla upp på respektive förvaltning eller myndighet med en högaffel och kräva ordning och reda.

Vi har bara alla bedövade och dekadenta människor i medelklassen som måste vakna upp, och de är på väg att vakna upp. Det går sedan i höstas inte längre att låna sig rik på bostäder och där kommer revolutionens frö att börja gro också hos den dekadenta medelklassen. När föräldrarna måste betala allt de sparat ihop utöver hela pensionen för att få bo på äldreboende, och trots det måste tigga sockerpiller av barnen, så kommer sinnet rinna också på den mest metrosexuella HBTQ-hipstern.

Högafflar: Topp
Politik: Flopp

Jag har inget att invända mot det resonemanget. Frågan är väl snarast hur allt det där ska kunna genomföras rent praktiskt men det faller utanför denna tråd. När det gäller den ”systemkollaps” som avhandlas i denna tråd tycks dock 8-klövern stå handfallen sedan länge.

Citat:
Ursprungligen postat av Alpha101
Tung och saklig kommentar.
Du har fått tunga och sakliga kommentarer av mig tidigare Alpha, det finns ingen anledning att upprepa sig. Nytt i sak är dock det som Carbuncle framför ovan, vilket jag hänvisar till.
Citera
2018-04-06, 16:40
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Citat:
Färre kommer att dömas till fängelse för människosmuggling. Det står klart efter att Högsta domstolen nu avgjort två fall där personer fått hjälp att ta sig in i Sverige via Malmö och Helsingborg.

– Det blir en helt ny påföljdspraxis. Normala påföljden för människosmuggling av normalgraden har varit fängelse eller villkorlig dom med samhällstjänst. I och med de här båda nya domarna från HD blir det istället villkorlig dom och böter, vilket är en lindring, säger chefsrådman Lennart Strinäs vid Malmö tingsrätt.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sk...niskosmuggling
Citera
2018-04-06, 17:05
Medlem
stevenstillss avatar
Tycker på sitt sätt att bråket i Svenska Akademin speglar Sveriges kris. Sverige dras isär och det gör även akademin. Splittring....feminism....politisering. You name it. Allt ska dras ner i skiten. Alla värden ska devalveras. Utspel är viktigare än sammanhållning. Egen karriär är allt. Det postmoderna samhället visar sitt rätta ansikte. Kvaliteten sjunker inte bara i skolan utan överallt.
Citera
2018-04-06, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stevenstills
Tycker på sitt sätt att bråket i Svenska Akademin speglar Sveriges kris. Sverige dras isär och det gör även akademin. Splittring....feminism....politisering. You name it. Allt ska dras ner i skiten. Alla värden ska devalveras. Utspel är viktigare än sammanhållning. Egen karriär är allt. Det postmoderna samhället visar sitt rätta ansikte. Kvaliteten sjunker inte bara i skolan utan överallt.
Fast vad är kvalitet? Kvalitet är något för dig men kanske något annat för någon annan.
Citera
2018-04-06, 17:28
Medlem
stevenstillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tennant
Fast vad är kvalitet? Kvalitet är något för dig men kanske något annat för någon annan.

Med det menar jag att offentlig sektor (den skattefinansierade sektorn) är i kris och det är där kvalitetsförsämringarna i samhället syns tydligast, typ Transportstyrelsen. Det är där feminismen tillåts blomma ut i form av anställning av unga kvinnor och liknande. Männen håller sig till det privata näringslivet som inte har råd med några kvalitetsförsämringar.
Citera
2018-04-06, 17:38
Medlem
Citat:
Med det menar jag att offentlig sektor (den skattefinansierade sektorn) är i kris och det är där kvalitetsförsämringarna i samhället syns tydligast, typ Transportstyrelsen. Det är där feminismen tillåts blomma ut i form av anställning av unga kvinnor och liknande. Männen håller sig till det privata näringslivet som inte har råd med några kvalitetsförsämringar.
Åh, det var bara ett exempel på hur det kan låta i ett normkritisk land.

När Pisa-resultatet talade till den svenska skolans nackdel lät det exempelvis såhär:
Citat:
i en tid när rasism breder ut sig över Europa och sexism når nya höjder i nättrollens hat så hjälper inte mätbara kunskaper i matematik och naturvetenskap.
https://www.aftonbladet.se/debatt/article20598248.ab

Den sjunkande kvaliteten blir inte så allvarlig om man börjar tala om andra saker.
Citera
2018-04-07, 07:36
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Kvalitetsaspekten är intressant. Kvalitet är ju något som man arbetar med hela tiden i näringslivet. En vanlig allmän definition av kvalitet är (ungefär):
Med kvalitet på en produkt eller tjänst menas dess förmåga att tillfredsställa och helst överträffa kundernas krav, behov och förväntningar.
Offentliga sektorn har inte samma drivkrafter som näringslivet. Hur mäter man kvalitet inom offentliga sektorn? Såvitt jag vet finns inget bra sätt att mäta kvalitet och produktivitet. Och det är väl här mycket av förklaringen till ”systemkollapsen” ligger.

Sveriges offentliga sektor har allt mer tagits över av individer som sätter egenintresse och godtycke främst. De regelverk som finns för att definiera kundernas (skattebetalarnas) ”krav, behov och förväntningar” åsidosätts godtyckligt och hänsynslöst av ett egoistiskt, men politiskt korrekt, etablissemang. Det får systemen att vittra sönder inifrån och konsekvenserna för ”kunderna” kan ibland bli direkt ondskefulla. Vi har fått ett mycket sjukt samhälle.
Citera
2018-04-07, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Du har fått tunga och sakliga kommentarer av mig tidigare Alpha, det finns ingen anledning att upprepa sig.
Hade det skett borde jag kommit ihåg det. Just saklighet händer så sällan att jag har ganska lätt att komma ihåg de få fallen.

Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Nytt i sak är dock det som Carbuncle framför ovan, vilket jag hänvisar till.
"I sak" ???
Det är ju bara ett förvirrat flumältande om att KTH studenten Felix gnällde om "muslimfittor" så till den milda grad att de andra som skulle jobba ihop med honom till slut gick till skolan och bad att få slippa honom.
På vad sätt kollapsar samhället av att de inte står ut med hans rabiata ältande?

Vidare så är det flum om att låna sig rikare. Finns inget spår av något sakligt. Prova att beskriva detta matematiskt och blanda in mätdata ut verkligheten och misslyckandet är totalt.

Sedan avslutar Carbuncle med att han har ett bestialiskt beteende som hade gjort att IS välkomnat honom, hade han bott i deras närhet.

Som sagt. Jag välkomnar saklighet, men det jag får är förvirrat svammel.

----------------
* Beskriv hur samhället kollapsar.
* Och är det så att ni egentligen observerar hur offentlig sektor inte fungerar, så är det väl bara att beskriva problemet att vi har en offentlig sektor.
Citera
2018-04-07, 10:53
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpha101
----------------
* Beskriv hur samhället kollapsar.
* Och är det så att ni egentligen observerar hur offentlig sektor inte fungerar, så är det väl bara att beskriva problemet att vi har en offentlig sektor.
Du upprepar dig, Alpha. Jag har redan svarat dig här:

2017-09-09: (FB) "Sverige går mot en systemkollaps" - vilka är bevisen?

2018-01-09: (FB) "Sverige går mot en systemkollaps" - vilka är bevisen?

2018-03-04: (FB) "Sverige går mot en systemkollaps" - vilka är bevisen?

2018-03-05: (FB) "Sverige går mot en systemkollaps" - vilka är bevisen?
Citera
2018-04-07, 13:01
Medlem
Systemkollaps är när du inte kan räkna med att få någon hjälp av offentlig sjukvård eller ex din pension inte betalas ut. Dit är det ändå rätt långt till. Sverige kommer sälja det dom har kvar och belåna sig, kan hålla i många år till det når botten och blir lånestopp.
Senast redigerad av Persetan 2018-04-07 kl. 13:03.
Citera
2018-04-07, 13:05
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Persetan
Finns saker som har givetvis blivit sämre iom massinvandringen, särskilt då på grund av ointegrerbara muslimer. Systemkollaps är när du inte kan räkna med att få någon hjälp av offentlig sjukvård eller ex din pension inte betalas ut. Dit är det ändå rätt långt till. Sverige kommer sälja det dom har kvar och belåna sig, kan hålla i många år till det når botten och blir lånestopp.
I tråden kan vi läsa hur människor dör i vårdköer och hur pensionärer tvingas till hemlöshet. VAD vill du kalla det?
Citera
2018-04-07, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Persetan
Systemkollaps är när du inte kan räkna med att få någon hjälp av offentlig sjukvård eller ex din pension inte betalas ut. Dit är det ändå rätt långt till. Sverige kommer sälja det dom har kvar och belåna sig, kan hålla i många år till det når botten och blir lånestopp.

Jo men vi är ju ändå påväg dit, det märks tydligt. Att sjukvården t ex är väldigt överbelastad märks ju på flera sätt, t ex när man kommer till akuten och får vänta i många timmar på sin tur, eller folk som väntar på operationer och hinner dö innan de hinner få den, eller att gravida kvinnor tvingas åka till Danmark för att förlösa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in