2020-09-21, 20:54
Medlem
Totiuss avatar
Det kollektiva vanvett som skapat nuvarande situation i Sverige är så absurt att det är nästintill omöjligt att förstå. De politiskt korrekta medierna har haft en avgörande roll i att sprida propaganda och jaga oppositionella. Den kanske största medieskandalen är Eskilstuna-Kurirens drev mot Granskning Sverige.

Jag har haft ögonen på Eskilstuna-Kurirens chefredaktör Eva Burman sedan drevet mot Granskning Sverige. Hon ligger verkligen i ytterkanten av PK-Sverige i sitt försvar av ”systemet” och dess företrädare som ifrågasattes av Granskning Sverige.

Därför är det både stötande och tragiskt att se hur hon, när hon drabbas personligen, fortsätter att skylla på någon annan. Denna gång på Socialstyrelsen:
Eva Burman: Min mamma blev ytterligare ett offer - nekades vård
Min älskade mamma har gått bort. I slutet plågad av obehandlade frakturer efter flera fall. Att jag på nära håll skulle tvingas uppleva de riktlinjer vi granskat under våren kunde jag aldrig drömma om.
Hon dog inte av covid-19, men hon plågades på grund av riktlinjer från Socialstyrelsen. Hon nekades vård.
https://ekuriren.se/nyheter/artikel/...-vard/pr55nk3r

Att gamla nekas vård på detta sätt beror INTE på ”riktlinjer från Socialstyrelsen”. Det beror på att systemet har kollapsat för länge sen – ivrigt påhejat av PK-Sverige. Det saknas helt enkelt resurser för att driva vården enligt de lagkrav som finns. Kollaps. Sedan länge.

Makthavare som chefredaktör Eva Burman är synnerligen delaktiga i den uppkomna situationen eftersom hon 1) mycket aktivt medverkat till att driva fram en omöjlig politik och 2) underlåtit att granska hur denna politik (inte) fungerar. När makthavarna själva drabbas skyller de på någon annan. Det är ett tydligt tecken på ansvarslöshet och systemkollaps, tycker jag.
Citera
2020-09-22, 12:33
Medlem
Furillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Det kollektiva vanvett som skapat nuvarande situation i Sverige är så absurt att det är nästintill omöjligt att förstå. De politiskt korrekta medierna har haft en avgörande roll i att sprida propaganda och jaga oppositionella. Den kanske största medieskandalen är Eskilstuna-Kurirens drev mot Granskning Sverige.

Jag har haft ögonen på Eskilstuna-Kurirens chefredaktör Eva Burman sedan drevet mot Granskning Sverige. Hon ligger verkligen i ytterkanten av PK-Sverige i sitt försvar av ”systemet” och dess företrädare som ifrågasattes av Granskning Sverige.

Därför är det både stötande och tragiskt att se hur hon, när hon drabbas personligen, fortsätter att skylla på någon annan. Denna gång på Socialstyrelsen:
Min älskade mamma har gått bort. I slutet plågad av obehandlade frakturer efter flera fall. Att jag på nära håll skulle tvingas uppleva de riktlinjer vi granskat under våren kunde jag aldrig drömma om.
Hon dog inte av covid-19, men hon plågades på grund av riktlinjer från Socialstyrelsen. Hon nekades vård.

Att gamla nekas vård på detta sätt beror INTE på ”riktlinjer från Socialstyrelsen”. Det beror på att systemet har kollapsat för länge sen – ivrigt påhejat av PK-Sverige. Det saknas helt enkelt resurser för att driva vården enligt de lagkrav som finns. Kollaps. Sedan länge.

Makthavare som chefredaktör Eva Burman är synnerligen delaktiga i den uppkomna situationen eftersom hon 1) mycket aktivt medverkat till att driva fram en omöjlig politik och 2) underlåtit att granska hur denna politik (inte) fungerar. När makthavarna själva drabbas skyller de på någon annan. Det är ett tydligt tecken på ansvarslöshet och systemkollaps, tycker jag.

Enig. Inte ens i mötet med verkligheten framgår orsak/verkan.

Hjärntvätt, skygglappar, kognitiv dissonans präglar dessa individer.
Citera
2020-09-22, 12:34
Medlem
Furillens avatar
Regeringen tvingas låna till budgeten – lägger ändå 52 miljarder på bistånd:

Citat:
Under måndagen presenterade regeringen sin nya budget. I den efterföljande budgetdebatten i riksdagen undrade Moderaternas ekonomisk-politiska talesperson Elisabeth Svantesson vad regeringen sysslar med.

– Hur kan regeringen satsa 52 miljarder på bistånd nästa år men lägga mindre pengar på polisen, åklagarmyndigheten, domstolarna och kriminalvården i ett läge där mer resurser behövs för att knäcka kriminaliteten?

https://www.friatider.se/regeringen-...der-pa-bistand
Senast redigerad av Furillen 2020-09-22 kl. 12:37.
Citera
2020-09-22, 12:36
Medlem
Furillens avatar
Fängelserna svämmar över: "Över 100 procent beläggning"

Citat:
Platsbristen på anstalter och häkten är nu så extrem att Kriminalvården tvingats gå upp i stabsläge. Beläggningen på landets anstalter är just nu över 100 procent, enligt TT.

https://www.friatider.se/fangelserna...ent-belaggning
Citera
2020-09-22, 13:04
Medlem
Citat:

Eva Burmans analysförmåga ter sig vara i samma klass som hos random 8-åring.
Citera
2020-09-22, 13:36
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Eva Burmans analysförmåga ter sig vara i samma klass som hos random 8-åring.
Citat:
Ursprungligen postat av Furillen
Enig. Inte ens i mötet med verkligheten framgår orsak/verkan.

Hjärntvätt, skygglappar, kognitiv dissonans präglar dessa individer.
Ja, det är vidare uppenbart att statsapparaten och medierna genomsyras av människor med störda tankemönster. Det är rimligen den direkta orsaken till systemkollapsen. Allt annat är följdverkningar.

Det handlar om människor som är fullständigt oförmögna att resonera och agera normalt. De tycks också sakna all moral och heder. De tycks vidare drivas av något slags oresonligt hat mot oliktänkande och tvekar inte att ta till besinningslösa maktmedel för att försöka tysta människor som inte passar dem. (E-Kurirens exempellösa drev mot Granskning Sverige är ett episkt skräckexempel.)

Så länge dessa människor har kvar sin makt är problemen olösliga i Sverige. Då går den totala systemkollapsen inte att stoppa.
Citera
2020-09-22, 14:07
Medlem
Furillens avatar
Citat:
Ja, det är vidare uppenbart att statsapparaten och medierna genomsyras av människor med störda tankemönster. Det är rimligen den direkta orsaken till systemkollapsen. Allt annat är följdverkningar.

Det handlar om människor som är fullständigt oförmögna att resonera och agera normalt. De tycks också sakna all moral och heder. De tycks vidare drivas av något slags oresonligt hat mot oliktänkande och tvekar inte att ta till besinningslösa maktmedel för att försöka tysta människor som inte passar dem. (E-Kurirens exempellösa drev mot Granskning Sverige är ett episkt skräckexempel.)

Så länge dessa människor har kvar sin makt är problemen olösliga i Sverige. Då går den totala systemkollapsen inte att stoppa.

Vilket regimen är väl medveten om och ser därför till att hålla dem vid liv trots minskande förtroende och möjlighet att stå på egna ben.

Nytt permanent mediestöd på 200 miljoner kronor:

https://www.dn.se/kultur-noje/nytt-p...ljoner-kronor/

SVT får 100 miljoner extra – journalisterna behöver livvakter:

https://www.friatider.se/svt-far-100...over-livvakter

Svensk public service stöds med omkring 50 miljarder skattekronor de närmaste sex åren:

https://skattebetalarna.se/wp-conten...ce-SF-3-19.pdf
Senast redigerad av Furillen 2020-09-22 kl. 14:54.
Citera
2020-09-22, 14:46
Medlem
Startades 2015 och kommer att bli en evighetstråd bland andra, oavsett verkliga
förhållanden. Men har man inget annat att göra så ...
Citera
2020-09-22, 15:48
Medlem
Furillens avatar
Polisförbundet: Samhället och brottsligheten har förändrats

Citat:
Polisförbundets ordförande Lena Nitz ställer sig bakom biträdande rikspolischefen Mats Löfvings uttalanden om klankriminalitet. I förbundets kommande kriminalpolitiska program krävs skärpta åtgärder mot gängkriminalitet, rapporterar Svenska Dagbladet.

– Världen och samhället och brottsligheten har förändrats. Poliskåren måste utvecklas och förändras i takt med det, säger Lena Nitz.

https://omni.se/polisforbundet-ger-l...laner/a/86wVJ2
Citera
2020-09-22, 15:52
Medlem
Staten har underskottsbalanserad budget = lånar till löpande utgifter.

Haggan skulle ju se till att fylla ladorna

Folk skall få lååånaa till körkort

Haggan: "Det är Roligt att Köra Bil"

Har någon hört detta från någon vänsterpolitruk

MEN om man nu tar henne på orden - då lånar man till körkort o sen vill man så klart ha bil
Det är ju roooliigt att köra bil o utan bil blir ju livet inte roligt
Citera
2020-09-22, 16:47
Medlem
Furillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Furillen
Fängelserna svämmar över: "Över 100 procent beläggning"

https://www.friatider.se/fangelserna...ent-belaggning

KRIMINALVÅRDEN: ”Frågan är när den här krutdurken smäller”

Citat:
Kriminalvården går upp i så kallat stabsläge, eftersom man anser att platsbristen i anstalter och häkten är akut. Thomas Hagsten, kriminalvårdare och fackligt aktiv vid Kumlaanstalten, tycker att situationen är mycket allvarlig och farlig.

– Gör man så här, förtätar och dubbelbelägger, så skapar man en krutdurk. Det är inte en fråga om den här krutdurken smäller, utan vad händer när den smäller, säger Thomas Hagsten vid Kumlaanstalten.

Enligt honom tyder en preliminär koll på antalet incidentrapporter på ett ökat hot och våld mellan klienter, men även mot personal.

https://sverigesradio.se/artikel/7559121
Citera
2020-09-22, 21:58
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fastbuckfreddie
Startades 2015 och kommer att bli en evighetstråd bland andra, oavsett verkliga
förhållanden. Men har man inget annat att göra så ...
Tråden dokumenterar och kommenterar verkliga förhållanden. Det tar givetvis lång tid att inifrån statsapparaten gradvis bryta ner och förstöra vad som kunde ha varit världens bästa land. Förfallet har pågått länge så tiden från 2015 är kort i sammanhanget. För den som är insatt i verkliga förhållanden tar det inte mycket tid att skriva i tråden då och då. Tråden ger en suverän dokumentation av förstörelsen av ett land i realtid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in