Citat:
Så här enkelt är det. Jag fann ditt inlägg urdåligt sett till fetmarkerat.Kalla du mig pajas om du vill, det säger allt om dig och inget om mig. Med dina galna påståenden och tokiga slutsatser visar du ingenting annat än att du har väldigt liten förståelse för det som framkommer i rätten, och för hur de olika delarna och rollerna i ett fall som detta fungerar.
Du har inte ens förstått mitt inlägg om tvivel. Det har du själv förklarat. Och det blir rätt uppenbart när du sedan kräver att jag ska förklara något jag aldrig ens hävdat, bara för att du tror att något fungerar på ett visst vis, när det inte är så.
Du har inte ens förstått mitt inlägg om tvivel. Det har du själv förklarat. Och det blir rätt uppenbart när du sedan kräver att jag ska förklara något jag aldrig ens hävdat, bara för att du tror att något fungerar på ett visst vis, när det inte är så.
Du har ju innan beskrivit att du skulle kunna tillföra en hel del om du fick hoppa in och styra upp tingen till skillnad från hur ÅK lagt upp det hela.
Referenser till liverapport har du fått fortlöpande - det är du som brister i att förankra tingen.
Och du..
Lägg ner att rapa som en copycat när jag precis beskrivit ÅK:s bevisbörda, att det är sen advokaten som ska så rimligt tvivel. Men det ska inte Betina belastas - hon har en klient som är riktigt besvärlig.
Tvivel ska likaväl konkretiseras på samma sätt som ÅK lägger fram sitt.
Men lycka till för all del, till slut får du väl ihop nåt - än har jag inte sett nåt av värde mer än allmänt svammel från ditt håll.
Du har visst helt missat att det är åklagaren som har bevisbördan. Det är åklagarens jobb att bevisa bortom rimligt tvivel. Att du tror att det är enkom försvararen som ska så tvivel är en grov och fatal missuppfattning från din sida. Självklart ska försvararen påpeka de tvivel som finns, men det betyder inte att de tvivel som försvararen inte påpekar, eller påpekar men du inte fattar, inte finns. Jag har aldrig hävdat det du nu försöker påstå. Återigen fabulerar du, rent sagoberättande. Hur var det nu du uttryckte det "hur förbannat trög är du"?
Och ja, åklagaren har gjort ett antal påpekanden om hålens beskaffenhet, och om huvudskadornas beskaffenhet. Det har ingen förnekat. Problemet är när du sedan drar dina egna vilda slutsatser om detta och därefter gör bestämda påståenden om uttalanden som åklagaren aldrig gjort. Men det där förväntar jag mig ärligt talat inte att du ska förstå. Du kommer väl bara att bli ännu surare och komma med ännu mer invektiv och ad hominen istället för att inse, att eftersom det inte går att fastställa vare sig det ena eller det andra utifrån dessa hål och skador, så kan åklagaren inte annat än att påpeka hålens och skadornas beskaffenhet, och försöka få folk att göra som du gjorde, dra en massa slutsatser för vilka det inte finns några faktiska belägg. Sådant ser rätten rakt igenom, det är jag övertygad om. Det är bara du som tror att det är ett avgörande bevis.
Saknar för övrigt fortfarande dina referenser som jag efterfrågat många många gånger...
Men du kan som vanligt inte presentera dem utan kräver bara av alla andra istället.
Du sällar dig till de med allra lägst förtroende i tråden, när du agerar som att alla dina vilda påståenden är sanna tills någon annan bevisat motsatsen.
Bevisa nu du dina påståenden istället, för en enda gångs skull!
Och ja, åklagaren har gjort ett antal påpekanden om hålens beskaffenhet, och om huvudskadornas beskaffenhet. Det har ingen förnekat. Problemet är när du sedan drar dina egna vilda slutsatser om detta och därefter gör bestämda påståenden om uttalanden som åklagaren aldrig gjort. Men det där förväntar jag mig ärligt talat inte att du ska förstå. Du kommer väl bara att bli ännu surare och komma med ännu mer invektiv och ad hominen istället för att inse, att eftersom det inte går att fastställa vare sig det ena eller det andra utifrån dessa hål och skador, så kan åklagaren inte annat än att påpeka hålens och skadornas beskaffenhet, och försöka få folk att göra som du gjorde, dra en massa slutsatser för vilka det inte finns några faktiska belägg. Sådant ser rätten rakt igenom, det är jag övertygad om. Det är bara du som tror att det är ett avgörande bevis.
Saknar för övrigt fortfarande dina referenser som jag efterfrågat många många gånger...
Men du kan som vanligt inte presentera dem utan kräver bara av alla andra istället.
Du sällar dig till de med allra lägst förtroende i tråden, när du agerar som att alla dina vilda påståenden är sanna tills någon annan bevisat motsatsen.
Bevisa nu du dina påståenden istället, för en enda gångs skull!
Senast redigerad av develi 2018-04-07 kl. 03:42.
Senast redigerad av develi 2018-04-07 kl. 03:42.
Vi får läsa på här, lite medicin. Jag minns faktiskt inte att hon sa det.