2018-04-07, 03:36
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Kalla du mig pajas om du vill, det säger allt om dig och inget om mig. Med dina galna påståenden och tokiga slutsatser visar du ingenting annat än att du har väldigt liten förståelse för det som framkommer i rätten, och för hur de olika delarna och rollerna i ett fall som detta fungerar.

Du har inte ens förstått mitt inlägg om tvivel. Det har du själv förklarat. Och det blir rätt uppenbart när du sedan kräver att jag ska förklara något jag aldrig ens hävdat, bara för att du tror att något fungerar på ett visst vis, när det inte är så.
Så här enkelt är det. Jag fann ditt inlägg urdåligt sett till fetmarkerat.
Du har ju innan beskrivit att du skulle kunna tillföra en hel del om du fick hoppa in och styra upp tingen till skillnad från hur ÅK lagt upp det hela.
Referenser till liverapport har du fått fortlöpande - det är du som brister i att förankra tingen.
Och du..
Lägg ner att rapa som en copycat när jag precis beskrivit ÅK:s bevisbörda, att det är sen advokaten som ska så rimligt tvivel. Men det ska inte Betina belastas - hon har en klient som är riktigt besvärlig.
Tvivel ska likaväl konkretiseras på samma sätt som ÅK lägger fram sitt.
Men lycka till för all del, till slut får du väl ihop nåt - än har jag inte sett nåt av värde mer än allmänt svammel från ditt håll.
Senast redigerad av develi 2018-04-07 kl. 03:42.
Citera
2018-04-07, 03:44
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Ja, du har fattat det hela vilket kan vara lite skönt så här på nattkröken. Apropå trigger kan det handla om depression? Ja, det man känner till är att efter första mordet, så har dom svårt att hejda sig sen. Någonstans känns det som att han ändå anpassat sig i nuläget till situationen. Som han säger i hiberneringsläge vilket innebär dvala. Dags att vakna upp då tänker jag och möta lite sköna psykopater som han ska dela resten av sitt liv med i förvaringsfängelset. Och jag är ganska säker på att dom inte kommer förgylla hans dagar.
En trigger brukar ofta vara att han blivit mer och mer pressad av olika situationer som uppstått. Att han insåg att han förlorat chansen till den s.k rymdkapplöpningen. Ekonomiskt pressad, kanske inte samma framgång som tidigare att fixa sponsorer. Diverse "krig"/maktkamper han förlorat. För en narcissist som han är ju sådant enorma prestigeförluster och han känner förmodligen han börjar förlora den kontroll han tidagare tyckt han haft, över det mesta. Sådant ser jag som en naturlig trigger för honom.
Att iscensätta sin fantasi ger honom kontrollen tillbaka och han kan känna sig som Gud.

Ja, även om han nu befinner sig i "dvala", som väl är ett sätt att försöka ge en beskrivning av att han typ mediterar, är inne i sig själv, är avslappnad - trots pågående mordrättegång.
En liten skönmålning, skulle jag vilja säga.

Hursomhelst lär hans uppvaknande bli bryskt när han inser att han inte längre är på plats av "frivillighet".
Han lär inte bli populär. Trots att de flesta andra interner där också begått hemska brott så är det ju något speciellt med PM. Först hans dryga sätt och att han självklart anser sig förmer än övriga där.
Sen alla skriverier i tidningarna, alla hemska detaljer. Sen tänker de att han ska inte komma här och tro att han är nån jävla Raket-Madsen-kändis och kanske har de tom hört talas om hans roll som "Kapten Vladimir", det kanske blir hans öknamn. Lär bli en merit för alla som spöar upp honom, en och annan gruppvåldtäkt där han hålls fast är nog inte heller omojligt. Han är ju liten och klen och inget motstånd för en stor, stark karl.
Slaktar-Madsen kommer att få stora problem, garanterat. Man får hoppas att bevakningen inte är alltför extrem. Det slutar väl med att han aldrig ens går ut utan sitter ensam i cellen och ritar kattungar, naziuniformer, gummibåtar och annat intressant. Han är ju som sagt, intresserad av precis allt, därav alla våldsfilmer i datorn.typ.
Citera
2018-04-07, 03:44
Medlem
Citat:
Som jag ser det är den ende som uteslutit dödsfall pga dieselavgaser Ditte. Och det var hennes gasanalys av luften i dykflaskorna som satte spiken i den kistan. Men det är också det enda tekniska beviset för detta. Den tekniska experten har inte gjort något annat än kontrollerat PM's beräkningar, alltså en rent teoretisk kontroll av själva beräkningarna. Han har inte varit i ubåten. Däremot svarade han på en del frågor av rent allmän teknisk karaktär, som lätt kan missuppfattas som uttalanden om förhållanden ombord på Nautilus, vilket det alltså inte var eftersom han aldrig varit ombord och följaktligen inte kan känna till förhållandena där. Betina drog dock fördel av hans allmänna svar som emotsade Dittes uttalanden. Mycket klantigt av åklagaren att låta detta ske, IMO.

Rättsläkaren sa detta, minns jag bestämt. Även jag var ju lite förvånad över att det kan ske så, inget man tror intuitivt. Men det är väl något som händer kanske med andningsreflex, eller rent fysiskt blod som hamnar i vägen eller nåt. Ingen aning. Men det var ju just detta "ointuitiva" som gjorde att jag la märke till det speciellt. Borde finnas i live-rapporteringen från rättsmedicinarens vittnesmål.
Den tekniska experten har kikat på en teknisk skrivelse av PM om sju sidor, tror jag. Han gav PM rätt i vissa beräkningar MEN i alla tre tekniska scenarierna så hade medeltemperaturen inne i ubåten stigit till 100 grader ansåg det tekniska vittnet. PM har inte skrivit något alls om detta med värmen i sin skrivelse. (från mitt läsminne)
Rättsmedicin har sagt att KiM inte hade några brännskador i hals,mun,svalg (och inga på kroppen heller).Vilket hon borde fått om hon inandats varma gaser. Dessutom hade KiM inga skador på trumhinnorna. Vilket hon borde fått vid ett undertryck i Ubåten. (från mitt läsminne).
Det sista fetade. Vi får läsa på här, lite medicin. Jag minns faktiskt inte att hon sa det.
I så fall hade nog alla kopplat ihop dessa två saker, halsskärning+kvävning till ett sannolikt mordscenario.
Istället för två ,halsskärning eller kvävning?
Tror du inte?
Senast redigerad av ottoplommon 2018-04-07 kl. 03:49.
Citera
2018-04-07, 03:52
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Jag vet.
Men skribenten som kallar sig Moosky vet bäst. Bättre än en professor i rättspsykiatri.
Och bättre än alla i tråden.
SUCK!
Tack för ditt inlägg och hoppas att skribenten läser det.
Det är den här delen som jag nämnt kan ha förekommit i red light district - dvs horkvarteren. Att de har öknamn som varning på vissa "Johns" om det så handlar om önskan att binda, utöva extremt sex som önskemål. Eller visat sig vara våldsamma. De flesta går givetvis inte med på detta då det är enormt hög risk och varnar varandra.
Det är som sagt svårflörtat att få fram info men jag undrar varför polis sällan ställer frågorna. Detta är också nåt som sker mer frekvent i andra länder sett till sexualsadister som mördat.

"Some prostitutes specialize in "rough-sex," meeting the market demand created by "Johns" known
as "pillow-punchers" or "pillow-stabbers."
Citera
2018-04-07, 03:54
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ja, det där har jag också funderat över. Vad var det som fick S att springa omkring där mitt i natten, och dessutom vara "ilsket" avvisande mot KW's pojkvän. Om hon nu var svartsjuk, så satt ju i så fall pojkvännen i samma sits, ingen anledning vara sur på honom. Sedan undrar jag, är det klarlagt att de träffades efter att hon fått SMS'et, alltså efter 23:25? När träffades de?
Det var sent på natten, vid 2-tiden vad jag kan minnas.
Citera
2018-04-07, 03:55
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Psykopater är inte mottagliga för hjälp. Så mycket vet man säkert inom rättspsykiatrisk vetenskap. Så en psykopat som Madsen med sin extrema och mordiska sexualsadistiska inriktning kommer aldrig kunna rehabiliteras. Och jag tror du har rätt i att han inte lurar någon (men tror möjligen att han kan det).

Det blir väl en slags kompromiss - han döms för mord och får livstid. Vilket innebär att han släpps fri om ca 16 år.
Men Madsens sjuka hjärna kommer vara exakt likadan tills han dör.

Om det är driftsstyrt, så går det ju ner med åren i takt med att själva sexualdriften går ner. Faktum är att redan 46 år ovanligt gammalt för våldtäkt och andra sexuellt motiverade brott.

Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Att dom som idag frossar i morbida vålds- och sexualbrott tidigare gick runt med en kunskapstörst som nu Internet och media har stillat är i stort nonsens. Och vi har inte sett att ökad tillgänglighet och information har lett till färre vålds- eller sexualbrott. Gränser har förskjutits och tillvänjningen för våld har ökat, det kan inte ses som annat än en negativ utveckling.

Att penetrera gärningsmän genom detaljrapportering om deras våld och vad som framkommit av deras RPU ger inte gemene man någon kunskap som förändrar någons förhållningssätt.
”Så känner du igen en psykopat” och annan upplysning hjälper föga dom som inte tidigare känt igen en psykopat. Enskilda kommer fortsätta att gå på nitar och folk med huvudet på skaft undviker redan avarter.

Ja, sexualsadism är smalt och kommer att förbli det. Men upplysning om fenomenet är inte rätt väg att minimera skadan som sexualsadister tillfogar. Kan inte se någon vinst av en sån här offentlig detaljrapportering av dessa rättsfall. Det når fler fantiserande avarter och deras gränser förskjuts, folkets eventuella vinst kommer inte uppväga den negativa effekten.

Vad kan det här fallet ha haft för effekt på individer? Jag gissar att få kvinnor har gjort andra val och att fler har fått mer perversa fantasier.

Jodå de gör andra val nu. Jag har pratat om detta med många kvinnor; det finns en aktuell medvetenhet nu om att man inte får vara för godtrogen i sällskap med främmande män. Sedan är det en annan fråga hur länge det kommer att sitta i. Det blir alltid en rush att köpa brandvarnare när det har varit något otäckt fall där en hel familj brunnit inne - men sedan glömmer folk igen och plockar ner dem när de tjuter av matoset...

Citat:
Ursprungligen postat av Chess77
Deidre förstod nog att hon kunde varit ett potentiellt offer. Men... hennes kärlekshälsning efter vittnesmålet motsäger det. Knepigt.

Ja, hon sa ju till och med i den danska TV-dokumentären (det var väl där? Deirdre har vikit ut sig i så många danska och utländska media nu att jag inte kan hålla isär det längre) att hon skulle ha blivit det perfekta offret, då ingen skulle ha saknat henne på flera veckor. (Vilket är lite konstigt i och för sig om det är sant att hon har barn.) Troligen blev hon så glad när M sa i rätten att hon hade varit den hustru han aldrig haft, och att det kanske var hos henne han borde ha varit hela tiden, att hon glömde och förlät allt igen. Vilket är mänskligt om man är kär i någon...

Citat:
Du tror väl att PM är oskyldig till mord, eller hur?

Hoppas, men "tror" ingenting för det är ingen idé.

Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Nu fabulerar du igen.

Jag länkade ju till ett program i dansk TV där DD själv berättade om detta. Så du kan inte bara avvisa mig med att jag "fabulerar". Följde du ens länken?

Citat:
Ursprungligen postat av Chess77
He he... nä, han klargjorde att han bara gav sig på hundar om hunden inte hade något emot det. Inse att karln är både sjuk och pervers!

Nej, han har aldrig sagt att han ger sig på hundar. Finns inget belägg för sådant. Psykologen hade uppenbarligen haft en lista med olika perversioner, och så hade M fått säga vad han tänkte om dem. Men det är de här taffliga referaten igen, det är väldigt lätt att missuppfattningar sprids.
Citera
2018-04-07, 04:04
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Så här enkelt är det. Jag fann ditt inlägg urdåligt sett till fetmarkerat.
Du har ju innan beskrivit att du skulle kunna tillföra en hel del om du fick hoppa in och styra upp tingen till skillnad från hur ÅK lagt upp det hela.
Referenser till liverapport har du fått fortlöpande - det är du som brister i att förankra tingen.
Och du..
Lägg ner att rapa som en copycat när jag precis beskrivit ÅK:s bevisbörda, att det är sen advokaten som ska så rimligt tvivel. Men det ska inte Betina belastas - hon har en klient som är riktigt besvärlig.
Tvivel ska likaväl konkretiseras på samma sätt som ÅK lägger fram sitt.
Men lycka till för all del, till slut får du väl ihop nåt - än har jag inte sett nåt av värde mer än allmänt svammel från ditt håll.

Som vanligt lägger du dina ord i min mun. Det är väl det enda sätt på vilket du kan får rätt i något.
Och som vanligt har jag inte sagt det du vill göra gällande.
Fan läser biblen alldeles utmärkt, jämfört med din läsförståelse, den saken är ju helt klar.

Referenser saknas alltjämt.

"ska så rimligt tvivel"

Håhåjaja, har åklagaren gjort ett bra jobb, låter det sig inte göras. Men oavsett vilket, så är det rätten som dömer, har åklagaren inte bevisat något bortom rimligt tvivel, skall rätten inte döma, oavsett vad försvararen "sått" och inte. Konstigare än så är det inte. Mycket grundläggande, något du borde försöka lära dig och förstå!

Mitt inlägg om tvivel handlade på inget vis om vilka tvivel försvararen sått och inte, utan om vilka tvivel som kan finnas i det åklagaren framfört, och som domstolen skall ta som bevisning för domslut. Mycket grundläggande, ändå har du så svårt att förstå. Tragiskt.

Om du nu anser att du har framfört begärda referenser, så är det ju bara att påvisa det då.
Hur svårt kan det vara? (Omöjligt, tydligen!)

Du är helt enkelt oförmögen att belägga dina påståenden med fakta. Precis som vanligt.
Återkom när du kan göra det!
Citera
2018-04-07, 04:07
Medlem
Citat:
Det är den här delen som jag nämnt kan ha förekommit i red light district - dvs horkvarteren. Att de har öknamn som varning på vissa "Johns" om det så handlar om önskan att binda, utöva extremt sex som önskemål. Eller visat sig vara våldsamma. De flesta går givetvis inte med på detta då det är enormt hög risk och varnar varandra.
Det är som sagt svårflörtat att få fram info men jag undrar varför polis sällan ställer frågorna. Detta är också nåt som sker mer frekvent i andra länder sett till sexualsadister som mördat.

"Some prostitutes specialize in "rough-sex," meeting the market demand created by "Johns" known
as "pillow-punchers" or "pillow-stabbers."
Jag hamnade med en kompis i horkvarteren i Köpenhamn en mörk kväll. Bara skyltningen var avskräckande på mig.
Hade aldrig i min vildaste fantasi förstått att sådana saker existerade.
De är liberala i Danmark men jag önskar att de hade lite mer kontroll på vad som gömmer sig bakom skyltfönster med så extrem skyltning? Det verkade onormalt och osunt faktiskt. Jag har aldrig varit någon moralkärring men jag reagerade med obehag/missmod och ville bort därifrån fortast möjligt.
Citera
2018-04-07, 04:17
Medlem
develis avatar
Citat:
Håhåjaja, har åklagaren gjort ett bra jobb, låter det sig inte göras. Men oavsett vilket, så är det rätten som dömer, har åklagaren inte bevisat något bortom rimligt tvivel, skall rätten inte döma, oavsett vad försvararen "sått" och inte. Konstigare än så är det inte. Mycket grundläggande, något du borde försöka lära dig och förstå!

Mitt inlägg om tvivel handlade på inget vis om vilka tvivel försvararen sått och inte, utan om vilka tvivel som kan finnas i det åklagaren framfört, och som domstolen skall ta som bevisning för domslut. Mycket grundläggande, ändå har du så svårt att förstå. Tragiskt.

Om du nu anser att du har framfört begärda referenser, så är det ju bara att påvisa det då.
Hur svårt kan det vara? (Omöjligt, tydligen!)

Du är helt enkelt oförmögen att belägga dina påståenden med fakta. Precis som vanligt.
Återkom när du kan göra det!
Citat har levererats från den dag jag fick beskriva sticksåren i vagina och framöver i varje diskussion med dig. Fortsätter du mala om detta framstår du snarare som om du har bristande läsförståelse, vem som helst kan se att jag ständigt förankrat med citat från många livererapporter.
Dina pseudolektioner i juridik betackar jag mig ----> Jag efterfrågar allt detta tvivel som du tydligen inte klarar av att beskriva.

Fortsättningsvis anser jag att det INTE har framkommit tillräckligt med tvivel från advokatens håll versus det ÅK presenterat. Det går nämligen hand i hand. Sett till VAD som hittills framkommit anser jag ÅK har ett mycket konkret och tydligt upplägg och har pressat PM så att hans svammel tydliggjorts. Så oavsett om det givetvis syvende och sist är rätten som bedömer anser jag att all teknisk bevisning, alla indicier, all planering pekar tillräckligt mot PM inklusive den extrema förklaringsbörda han ålagt sig alldeles på egen hand.

Fetat som avrundande och konkret motfråga:
Vilka tvivel finns i det som ÅK framfört?
Specificera, tack.
Citera
2018-04-07, 04:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Det var sent på natten, vid 2-tiden vad jag kan minnas.
Eftersom en polisbil kom till hangaren tror jag att det var efter att KiMs pojkvän hade ringt till dem. Polisen i sin tur ringde S och frågade om hon hört från Madsen. S blev orolig och sprang ner till hangaren och sammanstrålade med KiMs pojkvän. Var det inte kl halv två på natten KiMs pojkvän ringde polisen???
Citera
2018-04-07, 04:30
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Jag hamnade med en kompis i horkvarteren i Köpenhamn en mörk kväll. Bara skyltningen var avskräckande på mig.
Hade aldrig i min vildaste fantasi förstått att sådana saker existerade.
De är liberala i Danmark men jag önskar att de hade lite mer kontroll på vad som gömmer sig bakom skyltfönster med så extrem skyltning? Det verkade onormalt och osunt faktiskt. Jag har aldrig varit någon moralkärring men jag reagerade med obehag/missmod och ville bort därifrån fortast möjligt.
Kom att tänka på den förvisso rätt grovt skrivna men kritiska artikeln gällande danska begreppet "frisind" versus Sverige i The New Yorker.
Den handlar om brottet alltså.
https://www.newyorker.com/culture/culture-desk/the-kim-wall-murder-trial-starts-in-denmark
Citera
2018-04-07, 04:35
Medlem
Citat:
Kom att tänka på den förvisso rätt grovt skrivna men kritiska artikeln gällande danska begreppet "frisind" versus Sverige i The New Yorker.
Den handlar om brottet alltså.
https://www.newyorker.com/culture/culture-desk/the-kim-wall-murder-trial-starts-in-denmark
Tack för länken. Ska försöka ta mig igenom engelskan imorgon. Plus alla artiklar om Madsen i bt.dk som
jag inte hunnit läsa ännu. Det kommer nog att vara tomt i svensk press en tid framöver så då har man mer tid över för annan läsning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in