Citat:
Ursprungligen postat av
PhDSalander
Du menar knytnävsslag vid själva övermannandet?
Jag tolkade dessa blodutgjutningar vid ena käkpartiet och i höjd med mungipan som utgjutelser efter att ha stuckit i halspulsådern. Även sett till vad han skrev i aktuellt sms som refererar till samma tillvägagångssätt. Därav antagandet om halsavskärning som trolig dödsorsak, hon var vid liv/hade blodgenomströmning när pulsådern punkterades/skars av.
Citat:
På underkæben var der to tynde vandrette afskrabninger. Det kan tyde på, at Kim Wall blev kneblet.
On the lower jaw there were two thin horizontal scraps. This may indicate that Kim Wall was being
gagged.
Ja det är jag som misstolkat ord i det danska språket. Däremot kommer åklagaren tala för att hon blev misshandlad under lång tid på den här ubåten innan han dödade henne. Det handlar väl om blodstänket på hans overall bland annat, som Madsen då påstår är vid delningen av kroppen.
Fast stänket lär inte se så ut när en kropp är död och utan cirkulation antar jag.
Citat:
Ursprungligen postat av
Merwinna
Jamen du bryr dig ju inte om ifall vittnena är jäviga. Du vill bara att M ska sys in. Hemsk inställning. Alla borde väl vilja att alla rättegångar ska vara fair, helt oavsett vilket utfall man hoppas på.
Fast jäv är ett ord du inte begriper dig på, så det är alltså inget som finns klarlagt i detta fallet att det handlar om jäv. Spelar ingen roll vilken expert åklagaren tar in då Betina kunde ta in egna om hon nu ansåg något annat. Spelreglerna är väl detsamma där som här. Sen att domstolen inte går med på precis allt trams har ju sina förklaringar.