Citat:
Ursprungligen postat av
Sir Dwain
Det är en kreativ definition av censur. För mig är censur när man förhindras att få ut sitt budskap, varför det nödvändigtvis utförs av någon i maktposition (relativ makt, om jag r ex saboterar en tidning så att den inte kan ges ut skulle jag kalla det censur, fast helst ska det vara staten som står för det). Att påpeka att man tycker att något är rasistiskt, fascistiskt eller liknande är inte censur. Då är det här försöket att få folk att sluta påpeka om något är rasistiskt, fascistiskt eller liknande närmare censur, det är att aktivt försöka förhindra att någon säger vissa saker.
Att kalla nån eller något för rasistiskt när det inte är det bara för att man inte håller med om budskapet är att aktivt försöka förhindra att någon eller några säger vissa saker, vilket är vad vänstern sysslat med rätt länge nu, och ja, även staten, dvs regering & myndigheter. Och inte minst media.
Dom som man försökt tysta, eller skrämma till tystnad är i allra högsta grad personer som inte har någon makt, dvs vanligt folk, alternativa medier osv.