Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-06, 10:49
Medlem
Alt-Kikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Det bästa sättet för AfS att motverka min och Peters agenda, nu när vi blivit avslöjade, är givetvis att vägra allt vad Ekeroth/Janouch heter, och att aldrig uttala sig neutralt/positivt om Israel. Låt oss inte vinna!
Baggen kan andas ut. Ta en chill pill. Janouch går till MED! https://svegot.se/2018/04/06/katerina-janouch-kandiderar-for-medborgerlig-samling/

MED ser ut att bli det judiska alternativet i valet. Det är bra! Jag ska kommer nu att rösta på MED (jag är jude). AfS var lockande ett tag där när det stod och vägde om huruvida Janouch och Kenta skulle signa för AfS men det verkar inte bli någon av dom just i nuläget, i alla fall Janouch är ute ur leken. Kanske Kenta kan komma in som en joker i slutet av Augusti (då kanske jag tänker om och röstar på AfS i alla fall).

En Kenta i AfS hade stärkt partiets chanser avsevärt. Tänk på alla hans internationella kontakter som ett ungt parti som AfS är i behov av. Ja, Kenta skulle nog bli minst lika betydelsefull för AfS som han en gång var för SD, men nu har SD gått full antisemite när dom uteslöt Kenta och stackars Bieler stöter också på antisemitiskt motstånd i Uppsala.

Men i AfS tror jag inte dom skulle bli bemötta på samma oanständiga vis. Grabbarna i AfS har klass! Dom är världsvana! Dom räds inte kompetens!
Citera
2018-04-06, 11:30
Medlem
sjalvebastedrangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alt-Kike
Det där var det tröttaste valkampanjförslag jag någonsin sett. Femti spänn på att du är en boomer. 2006 ringde och bad att du ska lämna tillbaka valstrategipärmen.

Vad du står i stilistiska frågor rör mig inte i ryggen. Men det faktum att du använder ett språk som 99% av väljarna öht inte förstår, talar för att du är politiskt tondöv i frågor som rör att rekrytera nya väljare.

Afs bör i varje sekund saluföra de långsiktiga konsekvenserna för landet av att inte implementera en återvadringspolitik.

Dåvarande chefredaktör på SVD sa till Calle Bildt i en valrörelse att "valet vinns inte på Östermalm". Versionen till dig blir: valet vinns inte i de nationalistiska finsalongerna.
Citera
2018-04-06, 11:33
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Kanske Kenta kan komma in som en joker i slutet av Augusti (då kanske jag tänker om och röstar på AfS i alla fall).
Tiden för att registrera kandidater till riksdagslistan går väl ut om bara en vecka eller liknande? Därefter kan man inte plocka in någon ny avhoppare på riksdagslistan, efter vad jag har fattat.
Citera
2018-04-06, 11:36
Medlem
sjalvebastedrangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eisenhorn-
De jag känner som kommer rösta på AFS använder inte sociala medier längre. De läser kanske lite flashback och 8ch eller trollar på twitter men inte mer än så. Sociala medier känns jävligt 2014.

Du är varken speciellt gammal eller geografiskt bevandrad i Sverige,misstänker jag? Menar inget illa med det. Men kan konstatera att sociala medier är A och O. Särskilt de som ger upphov till hög grad av kommunikation människor emellan i kollektiv. Det ärjust där man snabbast kan normalisera Afs:s existens och göra det socialt acceptabelt att öppet sympatisera med partiet. Det är jävligt viktigt att få till stånd den processen nu. Inget garderobsröstande kan föra Afs över 4%.
Citera
2018-04-06, 11:38
Medlem
sjalvebastedrangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Tiden för att registrera kandidater till riksdagslistan går väl ut om bara en vecka eller liknande? Därefter kan man inte plocka in någon ny avhoppare på riksdagslistan, efter vad jag har fattat.

10:e april stängs dörren. Lär inte bli några avhopp efter det, såvida det inte rör sig om riksdagsmän som bestämt sig tidigare för att inte kandidera i valet 2018. Finns det sådana avhoppare skulle man kunna tänka sig att Afs sparar dem till efter 10/4. Detta för att lansera avhopp under en längre tidsperiod.
Citera
2018-04-06, 11:42
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjalvebastedrang
10:e april stängs dörren. Lär inte bli några avhopp efter det, såvida det inte rör sig om riksdagsmän som bestämt sig tidigare för att inte kandidera i valet 2018. Finns det sådana avhoppare skulle man kunna tänka sig att Afs sparar dem till efter 10/4. Detta för att lansera avhopp under en längre tidsperiod.
Tack. Jag hade för mig att det var något sådant.

Då kanske man kan invänta spännande nyheter på måndag & tisdag nästa vecka.
Citera
2018-04-06, 11:48
Medlem
Niggrationsverkets avatar
Vad är det för snubbe?

http://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/nytt-avhopp-fr%C3%A5n-sd-mats-eriksson-blir-politisk-vilde-1.5526536
Citera
2018-04-06, 11:49
Medlem
Alt-Kikes avatar
Citat:
Han behöver inte stå på riksdagslistan för att arbeta för AfS. Det finns andra sätt han kan bidra!
Citera
2018-04-06, 11:50
Medlem
Niggrationsverkets avatar
Citat:
Baggen kan andas ut. Ta en chill pill. Janouch går till MED! https://svegot.se/2018/04/06/katerina-janouch-kandiderar-for-medborgerlig-samling/

MED ser ut att bli det judiska alternativet i valet. Det är bra! Jag ska kommer nu att rösta på MED (jag är jude). AfS var lockande ett tag där när det stod och vägde om huruvida Janouch och Kenta skulle signa för AfS men det verkar inte bli någon av dom just i nuläget, i alla fall Janouch är ute ur leken. Kanske Kenta kan komma in som en joker i slutet av Augusti (då kanske jag tänker om och röstar på AfS i alla fall).

En Kenta i AfS hade stärkt partiets chanser avsevärt. Tänk på alla hans internationella kontakter som ett ungt parti som AfS är i behov av. Ja, Kenta skulle nog bli minst lika betydelsefull för AfS som han en gång var för SD, men nu har SD gått full antisemite när dom uteslöt Kenta och stackars Bieler stöter också på antisemitiskt motstånd i Uppsala.

Men i AfS tror jag inte dom skulle bli bemötta på samma oanständiga vis. Grabbarna i AfS har klass! Dom är världsvana! Dom räds inte kompetens!

Framförallt tror jag att "grabbarna" i AfS har förstått att man aldrig kan lita på en jude.
Citera
2018-04-06, 11:58
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Han behöver inte stå på riksdagslistan för att arbeta för AfS. Det finns andra sätt han kan bidra!
Det är ju sant. Men det ger knappast samma genomslag i media som om han hade stått på riksdagslistan.
Citera
2018-04-06, 12:03
Medlem
Alt-Kikes avatar
Citat:
Det är ju sant. Men det ger knappast samma genomslag i media som om han hade stått på riksdagslistan.
I Kentas fall har det nog ingen betydelse. Han är ju rikskändis.
Citera
2018-04-06, 16:23
Medlem
Vad det gäller riksdagslistan och valmyndigheten så kan man lägga till nya kandidater efterhand och trycka upp fler/nya valsedlar med dessa. Dörren är inte stängd på det sättet den 10/4 som någon sa. Man kan trycka upp nya valsedlar enda tills några dagar innan valet!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in