Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-06-15, 23:23
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Mystic
Återigen, vart i SDs program står det att man vill skicka tillbaka folk som inte kulturellt eller mentalt ingår i Sverges kultur (du skrev det själv). Det du nu påtalar är passiv återvandring. Varför kommer du med uppenbara lögner?

Här är det ju:
Att av ekonomiska skäl tvingas stanna i ett land där man inte trivs och inte vill leva är destruktivt för såväl landet som för den enskilde individen. Ett aktivt och generöst stöd skall därför ges till de invandrare som önskar återvända till sina hemländer.

Den som inte vill leva och assimileras i landet ska fås att återvända. Om du inte läser in detta i ovanstående mening så får det stå för dig. "Destruktivt för såväl landet som för den enskilde individen".
Citera
2018-06-15, 23:26
Medlem
-Mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Här är det ju:
Att av ekonomiska skäl tvingas stanna i ett land där man inte trivs och inte vill leva är destruktivt för såväl landet som för den enskilde individen. Ett aktivt och generöst stöd skall därför ges till de invandrare som önskar återvända till sina hemländer.

Den som inte vill leva och assimileras i landet ska fås att återvända. Om du inte läser in detta i ovanstående mening så får det stå för dig. "Destruktivt för såväl landet som för den enskilde individen".

Men det är ju ändå invandraren själv som bestämmer.... Då spelar det väl ingen roll om den enskilde individen själv känner sig "mentalt eller kulturellt" hemma. På dig lät det ju som att SD själva aktivt vill skicka hem sådana personer.'

Är vi överens om att SD enbart står för:

- Fortsatt kvotflytkingar
- Passiv återvandring
-Utvisning av kriminella

Vad har jag nu missat ifrån SDs program när det gäller invandring?
Senast redigerad av -Mystic 2018-06-15 kl. 23:28.
Citera
2018-06-15, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Mystic
Är vi överens om att SD enbart står för:

- Fortsatt kvotflytkingar
- Passiv återvandring
-Utvisning av kriminella

Vad har jag nu missat ifrån SDs program när det gäller invandring?

Ja, jag kan tillmötesgå dig på dessa punkter med följande kommentarer:
- Fortsatta kvotflyktingar: En total piss i havet i antal jämfört med idag, och vi snackar verkliga flyktingar (fast den stora bulken hjälps givetvis med SD's politik i närområdena). Dessa kvotflyktingar gör att vi inte fryses ut helt internationellt sett, och tappar all vår viktiga export.
- Passiv återvandring: Absolut! På pappret så, i verkligheten är intentionen att alla som inte assimileras, har ett riktigt jobb och ställer upp 100% för Sverige åker ut förr eller senare.
- Utvisning av kriminella: ja, det vill jag verkligen.

Nu har jag tillmötesgått dig och svarat på dina frågor. Kan du då vänligen svara på denna fråga, som jag ställt i 2-3 trådsidor utan att kunna få ett svar:

SD vill naturligtvis inte rakt av utvisa någon som är helt assimilerad och sköter sig 100% och anammar svenska värderingar och kultur. Även om denna är mörkhyad. Vill AfS det?
Citera
2018-06-15, 23:42
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Hur vill du annars definiera det? Utifrån ras? Hur gör du det rent praktiskt på ett rättssäkert sätt?

Skämtar du, eller? Du kan väl inte definiera en främling utifrån ett ekonomiskt perspektiv? Är alla som tjänar mindre än du främlingar?

Låter som hederligt klassförakt där av SD-pöbeln.
Citera
2018-06-15, 23:43
Medlem
-Mystics avatar
Citat:
- Fortsatta kvotflyktingar: En total piss i havet i antal jämfört med idag, och vi snackar verkliga flyktingar (fast den stora bulken hjälps givetvis med SD's politik i närområdena). Dessa kvotflyktingar gör att vi inte fryses ut helt internationellt sett, och tappar all vår viktiga export.
- Passiv återvandring: Absolut! På pappret så, i verkligheten är intentionen att alla som inte assimileras, har ett riktigt jobb och ställer upp 100% för Sverige åker ut förr eller senare.

Nu har jag tillmötesgått dig och svarat på dina frågor. Kan du då vänligen svara på denna fråga, som jag ställt i 2-3 trådsidor utan att kunna få ett svar:

SD vill naturligtvis inte rakt av utvisa någon som är helt assimilerad och sköter sig 100% och anammar svenska värderingar och kultur. Även om denna är mörkhyad. Vill AfS det?

Spelar väl ingen roll vad deras intentioner är, SD vill bara själva låta icke-kriminella invandrare bestämma om de vill återvända eller inte. Så sluta upp att framställa det som något annat.

Bra, då kan folk som anser det är tillräckligt rösta på SD medan vi som vill ha ett mer aktivt återinvandringsprogram kan rösta på Afs

Visst är kvotflyktingarna en droppe i havet, men det är ändå ett par tusen per år, vilket är för mycket.

Den frågan har redan besvarats av mig och ett flertal andra, Afs program har inget med hudfärgen att göra. Dock så blir resultatet att en mängd icke-europer utvisas då det är dessa vi har tagit in i stor mängd i ett flertal årtionden tillbaka.

Kan du nu återgå till SD-trådarna?
Citera
2018-06-15, 23:45
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Detta är en tråd om AfS, är du medveten om det? Alla frågor du ställer om SD bör istället vändas på och ställas till AfS. Men jag försöker ändå svara på dina frågor:

1. Frågan är helt irrelevant, eftersom om man ställer de kraven så handlar det om man 100.000 personer. Men jag kan lika gärna fråga dig som AfS:are: "Eftersom AfS inte vill utvisa folk på grund av hudfärg, om det bor 100 miljoner "rasfrämlingar" i Sverige, är det då OK om de bara arbetar och gör rätt för sig" ?

2. Musselmaner lär aldrig vara fullt ut välkomna i SD's Sverige, eftersom Islam i sig är en destruktiv och kvinnofientlig doktrin, som inte kan anpassas hit. Jag tror att om SD får makten så kommer man successivt skärpa denna politik.

Citat:

Vad märkligt att du fortsätter ljuga om SD-politik i en tråd som handlar om ett annat parti. Gnäller om det. Och sedan börjar om igen.
Citera
2018-06-15, 23:47
Medlem
Jag kollade på denna:

https://www.facebook.com/altforsverige/videos/655218788203723/?q=alternativ%20f%C3%B6r%20sverige

Vid 0:30, är Kasslern seriös eller bara förvirrad? "De etablerade partierna i riksdagen, dom har riggat systemet till sin egen fördel genom att dom får sina valsedlar utlagda av staten på valdagen, den lyxen har inte vi".

Riggat systemet, förstår Kasslern att vi har en grundlag och en vallag som reglerar vilka partier (baserat på föregående valresultat) som får sina valsedlar utlagda? Det var ett ganska sjukt uttalande, och väldigt rättsosäkert.
Citera
2018-06-15, 23:51
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Jag kollade på denna:

https://www.facebook.com/altforsverige/videos/655218788203723/?q=alternativ%20f%C3%B6r%20sverige

Vid 0:30, är Kasslern seriös eller bara förvirrad? "De etablerade partierna i riksdagen, dom har riggat systemet till sin egen fördel genom att dom får sina valsedlar utlagda av staten på valdagen, den lyxen har inte vi".

Riggat systemet, förstår Kasslern att vi har en grundlag och en vallag som reglerar vilka partier (baserat på föregående valresultat) som får sina valsedlar utlagda? Det var ett ganska sjukt uttalande, och väldigt rättsosäkert.

Frågan är väl vilka partier som stiftat lagarna?
Citera
2018-06-15, 23:51
Medlem
Helt fantastiskt att INGEN vågar svara på denna fråga som hänger sedan många sidor:

Svarsalternativen är Ja eller Nej.

Svarar man Ja; Så är man en fullblodsrasist som vill utvisa folk enbart och bara på grund av deras hudfärg och inget annat.

Svarar man Nej; Så innebär det i praktiken att man erkänner exakt samma sorts "öppen svenskhet" som ju SD också gör, och som ni hatar i denna tråd.

Tough selection...
Citera
2018-06-15, 23:53
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Helt fantastiskt att INGEN vågar svara på denna fråga som hänger sedan många sidor:

Svarar man Ja; Så är man en fullblodsrasist som vill utvisa folk enbart och bara på grund av deras hudfärg och inget annat.

Svarar man Nej; Så innebär det i praktiken att man erkänner exakt samma sorts "öppen svenskhet" som ju SD också gör, och som ni hatar i denna tråd.

Tough selection...

Du har ställt frågan 4 gånger på olika sätt och redan fått svar. Ahmed är inte svensk, även om SD tycker att han är det.
Citera
2018-06-15, 23:53
Medlem
-Mystics avatar
Citat:

Tough selection...

Du är helt jävla pantad, du ljuger om SDs egna politik och du ignorerar när du får svar angående AfS program. Du har ställt denna fråga tusen gånger och har fått samma svar hela tiden.
Citera
2018-06-15, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Expohunter
Frågan är väl vilka partier som stiftat lagarna?

Det är vallagar som är stiftande långt innan varken SD eller AfS fanns. De innebär precis samma hinder att övervinna för extremvänsterpartier som för extremhögerpartier. Oavsett om man är för "Kalle Anka-partiet", Pensionärspartiet, eller AfS. SD har övervunnit detta hinder.

Att kalla det för "riggat" är ju att ha foliehatten lite väl långt nerstucken på huvudet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in