Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-28, 18:43
Medlem
okok1s avatar
Varför prata om lokaler? Sänk bidragen till det absoluta minimum och ge ett generöst återvandringsbidrag. Tror många kan nappa på det. Man behöver nog inte använda "våld" som många tror.
Citera
2018-03-28, 18:46
Medlem
sebno1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikLarsson99
Det känns som media är mer generösa på att ge AfS uppmärksamhet än vad dom är att ge MED uppmärksamhet. Hur kommer det sig? Tror ni media ser AfS som ett kort mot SD som kan spelas för att sabba för SD men samtidigt att AfS inte har en chans att ta sig in i riksdagen och på så sätt sabbar man för både SD och AfS?

Ja jag undrar detsamma? Varför känns media så välvilliga till AfS jag tror att anledningen antingen är den som du skrev i ditt inlägg, alternativt så är det för att man tror att steget till SD var för stort för svensken och nu när dom ser "interna strider" så hoppas etablissemanget att dom skall hoppa tillbaka till S och M?

Jag tror att det är så resonemanget går bland media, att gammelsossarna och gammelmoderaterna skall gå tillbaka till sina gamla partier istället för att "proteströsta" på SD. Sedan har media då förhoppningen att AfS hamnar under riksdagsspärren och att SD slutar på 10-12% men då tror jag att dom har missförstått missnöjet bland befolkningen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jasonlives
Jag är dock tveksamt hur mycket gammalt militärt som går att inneha folk i. Det mesta är sålt eller i behov av kraftig upprustning.

Jag har tillbringat merparten av ett år av mitt liv i ett logement med 15 andra unga män med gemensamma duschar och toaletter på ett område med taggtrådsstängsel omkring. Dög det då så bör det duga åt migranterna.

Kanske dags att nyöppna Bodens fästning?
Citera
Medlem
DoungAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fregretto
Haha jävla sossetroll. Alltid så nojig för ryssen.

Snacket om att ni vill värna om Sverige och bjuder in en islamistisk trojansk häst i landet som har förstört vårat land i grunden för all framtid. som våldtar, gruppvåldtar, utför terrordåd, rånar, fifflar med våra skattepengar och som lever i sina egna områden i Sverige. Föder 6-8 barn per familj och bara väntar på en demografi Till deras fördel. Hycklare är ordet.

Sen så skulle jag gärna vilja ha källa och bevis på påståendet att Ryssland går in med pengar i AFS och i vilket syfte det skulle vara.
För vad jag vet, vill Afs sända tillbaka migranter till sina hemländer i Mellanöstern och Afrika. Människor som har orsakat Sverige så fruktansvärt mycket skada både socialt och ekonomiskt. Vad skulle Ryssland vinna på det?
Tror Helstekttomat mest tänkte på det som skett på senare år. Tex att nationalistiska partier fått "lån" från Ryssland. Tex Front Nationale i Frankrike.

Sen är det ju vedertaget att ryssarna stöttar det mesta som kan slå en kil i det västländska samhället. Oavsett ideologi.
Förr var det kommunisterna de stöttade i Sverige bland annat. Numera är det mest högerkonservativa nationalistiska partier.

Sen kanske det inte är så utbrett som förr. Men att det sker tror jag inte någon kan förneka. Dock tror jag inte det är i samma skala som förr och jag tror inte att AFS är sponsrade med några ryska pengar... tror snarare på SD om man nu måste misstänka nån av dem.
Citera
2018-03-28, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta.Pantern
Nu hat ju inte AfS lovat några siffror, men är du ickemedborgare och begår våldtäkt eller dråp, så åker du 10 ggr av 10 med deras politik. Dessutom vill de villkora medborgarskapet, så att det skall kunna dras in inom en prövoperiod.

Eftersom AfS inte har något inflytande idag så är det ingen idé att avkräva några exakta lösningar. Dessa har de gott om tid på sig att formulera framöver.

Så är det. Den som kräver exakta logistiska lösningar långt innan sådana alls är aktuella bör få sina motiv ifrågasatta. Det är ofta en sorts dyngspridande där man försöker skyla över att man inte vill med påståendet att det inte går. Hur har det mångkulturella och mångetniska projektet förverkligats? Hur ser logistiken ut där, nu och framöver? Till vilka kostnader? Det är rimligare frågor. Och vad gäller just kostnaderna så är det ett patetiskt icke-argument att massdeporteringar inte skulle kunna genomföras av kostnadsskäl, eftersom denna kostnad är minimal jämfört med att ha alla dessa främlingar kvar i landet år efter år.

Sedan är det förvisso så att Sverige inte kommer att kunna genomföra massdeporteringar helt på egen hand. Det kommer att krävas samarbete både med Europa och övriga världen. Det kommer att vara komplext och mödosamt, det kommer att ta lång tid, det kan utmynna i stora oroligheter, ja till och med krigsliknande tillstånd, men det finns ingen annan väg.
Citera
2018-03-28, 18:52
Citat:
Ursprungligen postat av Papaoutai
...Hur länge dröjer det tills ((Rikskapitalister)) börjar springa runt i AFS korridorer också?

Det gör de redan... Varför tror du partiet startades från första början? Jag börjar bli grymt trött på hur extremt korkat det svenska folket är, kom igen liksom.

Citat:
Ursprungligen postat av Helstekttomat
Bakom AFS står ett antal kapitalister med kopplingar till Ryssland. Snacket om att AFS vill värna om Sverige och svenska intressen är nonsens. Tror ni på fullaste allvar att ett gäng "välklädda" unga människor jobbar gratis?

Följ pengarna och ni kommer att häpna.

Då kan vi anta att det är Väst som finansierar i och med att regelboken lyder - "gör x och skyll sedan på Ryssland." Det stödjer vidare mitt inlägg ovan.

SD upplevs som ett hot vilket innebär att man måste dela på partiet. Två mindre partier med 10% var är enklare att kontrollera är ett stort med en majoritet av rösterna.

"Härska genom att söndra" kallas det och det går ut på att starta konflikter inom grupper som slutligen tar ut varandra. De som vinner på det hela i Sverige är S, M etc.

Tänk för fan.
Senast redigerad av GillJung 2018-03-28 kl. 18:57.
Citera
2018-03-28, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Varför prata om lokaler? Sänk bidragen till det absoluta minimum och ge ett generöst återvandringsbidrag. Tror många kan nappa på det. Man behöver nog inte använda "våld" som många tror.

Det stämmer säkert. Man får inte glömma bort att Sverige och välfärdssystement i princip sålts som en typ av all-inclusive destination av diverse migrantsmugglare genom åren. Betala 5 000 USD och du får boende, blondiner och livstids försörjning i Sverige.

En andel av migranterna är säkert besvikna och vill hem till klanen igen och mammas goda getstuvning.

I Somalia är 100 000 kr en mindre förmögenhet.
Citera
2018-03-28, 18:53
Medlem
rikastistorstans avatar
Fan vad trött jag blir på pajasen Chang Frick! Varför kan inte karln bara erkänna att han är en dörrmatta för SD och numera även MED istället för att låtsas vara oberoende. Att särredovisa ickepartier som MED och Pirat men inte Afs är så jävla inkonsekvent. Afs är givetvis det enda av dessa tre partier som har en rimlig chans att både på kort och lång sikt ta sig in i riksdagen. Antingen går man efter storlek och relevans eller så särredovisar man helt enkelt inte ett enda parti.

Edit: Grymt tal av Ahl idag. Han blir ett riktigt bra tillskott till partiet.
Citera
2018-03-28, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Erkätt alla bidrag med skattet så sticker de. Sen så är det inte bara invandrarna som gör problem utan många som är födda här också de borde få aitt ursprungsland medborgarskap.
Citera
2018-03-28, 18:56
Medlem
Vart står afs i israelfrågan? Skulle vara himla intressant att få veta!
Citera
2018-03-28, 18:58
Medlem
En sakupplysning om kostnader

Statens Offentliga Utredningar - Byt ut ordet rom mot somalier i texten....

Citat:
Ur Romers rätt – SOU 2010:55 (del 2) sid 547

”Om ett livslångt utanförskap kostar staten sammanlagt 14 miljoner kronor för varje individ, och om man antar att de samhällsekonomiska kostnaderna för romers utanförskap inte är radikalt annorlunda än för de fall som Nilsson/Wadeskog fokuserar på, och om man antar att de siffror rörande arbetslöshet (cirka 80 procent) och skolgång som kan beräknas vid en sammanvägning av Malmörapporten med andra rapporter skulle gälla för alla romer i Sverige, det vill säga 50 000 enligt delegationens bedömning, så skulle det betyda en total samhällskostnad på 560 miljarder kronor under den beräknade period av 45 arbetsföra år som Nilsson/Wadeskog använder i sina exempel vilket ger 12,4 miljarder kronor årligen som prislapp för romers utanförskap.”
Citera
2018-03-28, 19:02
Medlem
Om de går ut med ett officiellt uttalande om Israel så får vi se hur infiltrerade de är.

Många av de som gått över är extremt israelvänliga
Andra halvan är det inte

Hur kommer de överens?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in