Citat:
Ursprungligen postat av
baggebo1
Det bästa sättet för AfS att motverka min och Peters agenda, nu när vi blivit avslöjade, är givetvis att vägra allt vad Ekeroth/Janouch heter, och att aldrig uttala sig neutralt/positivt om Israel. Låt oss inte vinna!
Baggen kan andas ut. Ta en chill pill. Janouch går till MED!
https://svegot.se/2018/04/06/katerina-janouch-kandiderar-for-medborgerlig-samling/
MED ser ut att bli det judiska alternativet i valet. Det är bra! Jag ska kommer nu att rösta på MED (jag är jude). AfS var lockande ett tag där när det stod och vägde om huruvida Janouch och Kenta skulle signa för AfS men det verkar inte bli någon av dom just i nuläget, i alla fall Janouch är ute ur leken. Kanske Kenta kan komma in som en joker i slutet av Augusti (då kanske jag tänker om och röstar på AfS i alla fall).
En Kenta i AfS hade stärkt partiets chanser avsevärt. Tänk på alla hans internationella kontakter som ett ungt parti som AfS är i behov av. Ja, Kenta skulle nog bli minst lika betydelsefull för AfS som han en gång var för SD, men nu har SD gått full antisemite när dom uteslöt Kenta och stackars Bieler stöter också på antisemitiskt motstånd i Uppsala.
Men i AfS tror jag inte dom skulle bli bemötta på samma oanständiga vis. Grabbarna i AfS har klass! Dom är världsvana! Dom räds inte kompetens!