2018-04-06, 00:43
Medlem
R.Bloodworths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
Är där fler chatfunktioner än öppna profiler emellan? Kan man välja att börja chatta med en profil utan att besöka den?

Sedan ska du veta att kvinnor online kan multitasca och skriva med fler än en kille. Det kan vara så att hon fann någon hon finner bättre och inte att du skulle vara ful.

Jag besökte hennes profil och skickade iväg ett meddelande. Hon svarade på meddelandet och vi utbytte ett par till. Efter cirka 7-8 meddelanden besöker hon min profil och därefter vart det stopp på konversationen.

Jag är givetvis medveten om att tjejer chattar med andra killar utöver mig.
Citera
2018-04-06, 00:44
Medlem
R.Bloodworths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inteeviktigt
99.99% av tjejerna skriver med över 10 killar samtidigt, sen väljer dem ut den bästa, oftast den snyggaste oavsett hur bra du är på att skriva. Bara och gå vidare till nästa.

Agreed!
Problemet är bara att nästa gör samma sak, och nästnästa
Men bara att gå vidare, helt rätt!
Citera
2018-04-06, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R.Bloodworth
Agreed!
Problemet är bara att nästa gör samma sak, och nästnästa
Men bara att gå vidare, helt rätt!

du har bra språk, kanske lite för bra. prova att vara lite mer sliskig? tjejer gillar ej för mycket "gentleman" och försiktighet, då tråkas de ut
Citera
2018-04-06, 01:00
Medlem
R.Bloodworths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inteeviktigt
du har bra språk, kanske lite för bra. prova att vara lite mer sliskig? tjejer gillar ej för mycket "gentleman" och försiktighet, då tråkas de ut

Tycker helt ärligt inte att jag använder av för mycket gentleman, eller är för sofistikerad. Jag är väl någonstans däremellan, sen varierar det iof också beroende på vilken tjej jag skriver till och intrycket jag får av henne efter att ha läst presentationen.
Citera
2018-04-06, 09:11
Medlem
Som många redan sagt här så är det extremt svårt att få kontakt med kvinnor på dejting appar då de får så extremt många svar från olika män. Det gäller att sticka ut och vara lite unik. Jag tycker dock att det bästa är att kontakta kvinnorna IRL ute, även om det är svårt i början, men övning ger färdighet.
Citera
2018-04-06, 09:16
Medlem
janwindahls avatar
Sammanfogning Skriva till tjejer på olika appar.-> (FB) Den stora tråden om nätdejting /mod
/Mod
Citera
2018-04-06, 14:45
Medlem
fabulas avatar
Nej nu säger jag fan upp mig. Testat fan alla dejtingsiter nu.

VAR hittar man relativt snabbt en NORMAL, utbildad, vältränad och söt tjej i 30-årsåldern för seriöst förhållande? Vilken sajt rekommenderar ni flashbackare? Var hänger alla såna här tjejer?

Egna reflektioner:

Tinder: Kört denna mest. Dock tycker jag inte jag får så många bra matchningar jag vill, vilket gör det hela tidsödande. Tinder fungerade tusen gånger bättre för bara ett halvår sedan då man fick fler matchningar och därmed hade oddsen med sig trots att alla inte svarade. Efter de började tillåta obegränsade swipes är det dock mycket svårare få bra matchningar.
HP: Inga av de få intressanta tjejerna som finns här öppnar eller svarar på ens meddelanden. (finns ju en hel tråd om hur omöjlig HP är)
Badoo: Bara skräp. Ensamstående mammor eller asiatiska au pairs typ. Usch!
Happn: Här upplever jag att jag får få men väldigt bra matchningar. Problemet är att alla är så inaktiva och inte svarar när man skriver.
Match: Inte använt på ett tag. Rekade utbudet idag och fanns endast 10 tjejer som varit aktiva den senaste veckan som jag ens skulle överväga att ta kontakt med. Resten andrasorteringen. Fy! Använt Match förut och då fick jag typ inga svar, så skeptiskt till att börja betala igen för att komma till samma slutsats.
e-Darling & Elitsinglar: Vet inte om de ändrat men förut fick man bara några få matchningar per dag som var genomkassa (läs fula). Vissa av "dagens matchningar" saknade till och med bilder. Gick alldeles för långsamt trots att jag hade bättre framgång här än Match.

Det ironiska i allt det här är att jag ta mig fan har hela paketet. Ser bra ut, vältränad, skitbra ekonomi, grymt jobb för min ålder, fin lägenhet, sunda värderingar etc. Har VÄLDIGT lätt att få tjejer som jag upplever ligger något under mig utseendemässigt MEN alla som spelar i min egen liga och verkar ha ett städat eller normalt liv är helt omöjliga att ens få kontakt med. Kan tänka mig jag låter oskön iom denna beskrivning, så om ni vill hacka på det varsågoda. Har dock flera polare som jag som upplever samma sak, att det har blivit helt omöjligt hitta en tjej online idag jämfört med typ två år sedan.
Citera
2018-04-06, 16:46
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fabula
Nej nu säger jag fan upp mig. Testat fan alla dejtingsiter nu.

VAR hittar man relativt snabbt en NORMAL, utbildad, vältränad och söt tjej i 30-årsåldern för seriöst förhållande?
Vilken sajt rekommenderar ni flashbackare? Var hänger alla såna här tjejer?

Egna reflektioner:

Tinder: Kört denna mest. Dock tycker jag inte jag får så många bra matchningar jag vill, vilket gör det hela tidsödande. Tinder fungerade tusen gånger bättre för bara ett halvår sedan då man fick fler matchningar och därmed hade oddsen med sig trots att alla inte svarade. Efter de började tillåta obegränsade swipes är det dock mycket svårare få bra matchningar.
HP: Inga av de få intressanta tjejerna som finns här öppnar eller svarar på ens meddelanden. (finns ju en hel tråd om hur omöjlig HP är)
Badoo: Bara skräp. Ensamstående mammor eller asiatiska au pairs typ. Usch!
Happn: Här upplever jag att jag får få men väldigt bra matchningar. Problemet är att alla är så inaktiva och inte svarar när man skriver.
Match: Inte använt på ett tag. Rekade utbudet idag och fanns endast 10 tjejer som varit aktiva den senaste veckan som jag ens skulle överväga att ta kontakt med. Resten andrasorteringen. Fy! Använt Match förut och då fick jag typ inga svar, så skeptiskt till att börja betala igen för att komma till samma slutsats.
e-Darling & Elitsinglar: Vet inte om de ändrat men förut fick man bara några få matchningar per dag som var genomkassa (läs fula). Vissa av "dagens matchningar" saknade till och med bilder. Gick alldeles för långsamt trots att jag hade bättre framgång här än Match.

Det ironiska i allt det här är att jag ta mig fan har hela paketet. Ser bra ut, vältränad, skitbra ekonomi, grymt jobb för min ålder, fin lägenhet, sunda värderingar etc. Har VÄLDIGT lätt att få tjejer som jag upplever ligger något under mig utseendemässigt MEN alla som spelar i min egen liga och verkar ha ett städat eller normalt liv är helt omöjliga att ens få kontakt med. Kan tänka mig jag låter oskön iom denna beskrivning, så om ni vill hacka på det varsågoda. Har dock flera polare som jag som upplever samma sak, att det har blivit helt omöjligt hitta en tjej online idag jämfört med typ två år sedan.

Dom är redan tagna, kvar blir resterna... Dom där speciella tjejerna man verkligen vill ha blir snabbt tagna. Så fixade man inte en sån mellan typ 20-28 är oddsen rejält emot en.
Citera
2018-04-06, 17:36
Medlem
ikaros2008s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oldnews
Jag har ju sett vad mina tjejbekanta får för meddelanden på olika appar/sidor och det finns tre framträdande killgrupper:

Den första är de tråkiga killarna. Det är en ENORM grupp. De inleder oftast med "Hej" och fortsätter sedan med "Läget?", "Göres?", "Händer?" eller något annat urtråkigt. OM tjejen svarar har de killarna ofta svårt att driva konversationen framåt. De sitter och hoppas att tjejen ska ta initiativet. Kom ihåg att tjejer får hundratusenmiljonersbiljoner meddelanden på dejtingsidor och orkar helt enkelt inte svara på alla "Läget?" som de får. Var inte en tråkig snubbe - stick ut ur mängden och hitta på något nytt.

En annan grupp är killarna som öser komplimanger över tjejerna. "Åh, du har de vackraste ögon jag har sett!", "Asså du är så snygg!! Jag blir helt stum!!"... Ibland kan de till och med dra en pinsam pickup-line i stil med "Gjorde det ont när du föll från himlen?" Igen, en halvsnygg brud får många sådana meddelanden och till slut orkar hon knappt bry sig. Dessutom kan sådana meddelanden göra att hon börjar tro att hon är snyggare än vad hon är, vilket försvårar dina chanser.

Den tredje gruppen är de jobbigt kåta som frågar/säger nåt vulgärt det första de gör. De flesta tjejer brukar inte gilla sånt.

Det är lättare sagt än gjort men försök vara intressant och rolig. Bjud på dig själv. Var unik. Fråga nåt random. Lycka till!

Då måste ju den fjärde gruppen vara så liten att den knappt kan kallas grupp. För ingen av de här tre grupperna kan vara intressanta för tjejerna?

Jag skriver ofta långa meddelanden till kvinnorna, för det blir kvinnor när man är 44. Tjejer, eller yngre kvinnor under 30-32 är sällan intresserade av gubbar och jag är inte intresserad då de oftast drömmer om en framtid med barn, hus och allt det där.

Men jag skriver långa meddelanden och ibland får man bra svar. Men allt för ofta får man tillbaka svar som typ första gruppen killar skriver. Den som läst meddelandet har helt enkelt inte begripit vad man skrivit. Det var för många ord. Kanske för svåra ord. Men då vet jag att det ändå var fel kvinna. De som är rätt klarar av att läsa och producera ett svar.

Det är som sagt var ingen idé att skjuta hej vilt utan man måste rikta in sig på tjejer som kanske har någon gemensam beröringspunkt. En kille med ofullständiga gymnasiebetyg har inte mycket att hämta hos en tjej med universitetsexamen och en begynnande karriär. Lika lite har en kille 40+ som jobbar på samhall att hämta hos kvinnan runt 40 som har bostadsrätt och är mellanchef på bonniers.

Jag tror det är ett vanligt fel många gör. Oj, en snygg tjej och skickar ett meddelande. När det kommer fram att det är en slacker som gillar playstation, mamma tvättar och kosten består av fryspizzor... Ja då är det kört.
Precis som när jag som är ganska litterär och skriver mycket träffar på en illitterat tjej som egentligen behöver kardborreband på sina skor, ja då är det kört. Om hon inte vill köra gris-sex utan några som helst förpliktelser. För det har hänt också. Ett trevligt avbrott i vardagen där man kommer på sig själv att stå med fingrarna i analen på en 16 år yngre kvinna.
Citera
2018-04-06, 18:57
Medlem
fabulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Dom är redan tagna, kvar blir resterna... Dom där speciella tjejerna man verkligen vill ha blir snabbt tagna. Så fixade man inte en sån mellan typ 20-28 är oddsen rejält emot en.

Haha, absolut ligger det sanning i att utbudet blir mindre med åren, men det finns ju uppenbarligen snygga singeltjejer på alla de här sidorna!

Generella kruxet är ju att de antingen blir begravda i tusentals mail från random dudes eller att killar ger dom så mycket attention från annat håll (mess/likes/swipes) så de får oproportionerligt hög popularitet och blir onåbara. På Badoo som exempel blir det här verkligen supertydligt där rankingen är officiell.

Skördade rejält på HP för fyra-fem år sedan och sen funkade Tinder bra fram till typ i höstas då obegränsade swipes skapade inflation i utseende.

Skulle lätt kunna lägga 500 spänn i månaden för en tjänst där man blev visad för tjejer som FAKTISKT var i samma liga som en själv. Jag har inte tid och energi att sitta och swipa 3000 brudar för att få 4-5 bra matchningar.

Har även testat Once, OKCupid, POF, Bumble men de är antingen kassa dom med eller har för liten användarbas här i Sverige.
Citera
2018-04-06, 23:03
Medlem
Jag laddade ner en dejtingapp för 2 veckor sedan, är bosatt i en storstad i USA och har fått god respons. Mitt svenska utseende är förmodligen en stor fördel och det gör det lättare att vara unik då de flesta är väldigt intresserade av vad jag gör här osv. Hittills har jag träffat 3 olika kvinnor och har minst 3 till jag ska träffa nästa vecka.

Den första var en svensk tjej som jag gick ut och åt middag med, men efter en relativt kort stund insåg jag att jag var totalt ointresserad och det inte var lönt att följa upp. Hon följde dock med mig hem och vi delade en flaska vin, varpå min rumskamrat kom hem med en tjej han raggat upp på krogen som var helt jävla galen och jag sa att det antagligen var bäst att hon åkte hem. Sedan gick jag in och hade trekant med min polare.

Den andra var minst 15 år äldre än mig och även henne gick jag ut och åt med. Hon pratade mest om sig själv och var ganska ointressant men eftersom jag diggar äldre kvinnor så följde jag upp och åkte hem till henne några dagar senare. När jag kom dit var hon hög som ett hus på marijuana och gick runt otåligt runt i lägenheten och erbjöd mig allt möjligt att dricka medan hon själv sippade på en screwdriver. Jag tackade artigt nej och försökte få henne att slappna av lite. Efter ett tag övergick det till att hon ville massera mig och jag lät henne. Sedan började hon gorma om att vi skulle vänta att ha sex tills nästa gång vi sågs men jag fick gärna ta henne på brösten och rumpan, vilket jag gjorde. Efter ett tag tröttnade jag och åkte hem. Inte säker på om jag ska träffa henne igen.

Den tredje var mer normal, i min ålder med asiatiskt ursprung. Vi gick ut och käkade någon asiatisk dessert som jag aldrig provat och satt och pratade i några timmar. En väldigt intelligent kvinnan, lätt att prata med och är extremt attraktiv. Vi ska ses igen nästa vecka och göra någon typ av aktivitet ihop och då ska jag säga till henne att jag är extremt attraherad av henne och kan tänka mig inleda ett sexuellt förhållande med henne, men om hon bara vill vara vänner är det helt ok för mig.

Vidare ska jag på träffa en Instagram bimbo som jag bara vill ha sex med, eftersom hon antagligen får mycket uppmärksamhet av killar planerar jag att vara totalt ointresserad va hennes framgång på sociala medier, vara trevlig och sedan charma skiten ur henne. Jag skall även träffa en tjej från Peru som är en alldagligare version av Wonder Woman. Hon verkar väldigt attraherad av skandinaviska män så det blir nog inga svårigheter där.

Generellt sätt så är jag väldigt trevlig och ser till att ständigt ställa frågor, svara skämtsamt och artigt, och se till att dem har klart för sig att jag har gott självförtroende. Jag skippar allt skitsnack och är ganska rakt på sak - frågar ganska omgående om de är intresserade av att träffas då jag inte har tid eller lust att chatta överdrivet mycket.
Citera
2018-04-07, 01:45
Medlem
paperboy85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.Bloodworth
Ganska trist att man jämt och ständigt ska falla på utseende. Helt ärligt så tycker jag själv att mina meddelanden håller väldigt hög nivå och kan i stort sett starta en konversation med vem som helst på HP. Men så fort de får syn på en så ryker all form av intresse.

Men du har skrivit att det, i alla fall tidigare, inte var helt ovanligt att tjejer besökte din profil och tog första kontakt, så helt tokig kan du inte se ut.

Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA

Det ultimata är att haffa en tjej redan i gymnasiet innan de har kommit ut i den riktiga världen och insett vilket värde deras fitta har.
Senast redigerad av paperboy85 2018-04-07 kl. 01:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in