Jag har ju sett vad mina tjejbekanta får för meddelanden på olika appar/sidor och det finns tre framträdande killgrupper:
Den första är de tråkiga killarna. Det är en ENORM grupp. De inleder oftast med "Hej" och fortsätter sedan med "Läget?", "Göres?", "Händer?" eller något annat urtråkigt. OM tjejen svarar har de killarna ofta svårt att driva konversationen framåt. De sitter och hoppas att tjejen ska ta initiativet. Kom ihåg att tjejer får hundratusenmiljonersbiljoner meddelanden på dejtingsidor och orkar helt enkelt inte svara på alla "Läget?" som de får. Var inte en tråkig snubbe - stick ut ur mängden och hitta på något nytt.
En annan grupp är killarna som öser komplimanger över tjejerna. "Åh, du har de vackraste ögon jag har sett!", "Asså du är så snygg!! Jag blir helt stum!!"... Ibland kan de till och med dra en pinsam pickup-line i stil med "Gjorde det ont när du föll från himlen?"

Igen, en halvsnygg brud får många sådana meddelanden och till slut orkar hon knappt bry sig. Dessutom kan sådana meddelanden göra att hon börjar tro att hon är snyggare än vad hon är, vilket försvårar dina chanser.
Den tredje gruppen är de jobbigt kåta som frågar/säger nåt vulgärt det första de gör. De flesta tjejer brukar inte gilla sånt.
Det är lättare sagt än gjort men försök vara intressant och rolig. Bjud på dig själv. Var unik. Fråga nåt random. Lycka till!