2018-04-04, 11:10
Medlem
oldnewss avatar
Jag har ju sett vad mina tjejbekanta får för meddelanden på olika appar/sidor och det finns tre framträdande killgrupper:

Den första är de tråkiga killarna. Det är en ENORM grupp. De inleder oftast med "Hej" och fortsätter sedan med "Läget?", "Göres?", "Händer?" eller något annat urtråkigt. OM tjejen svarar har de killarna ofta svårt att driva konversationen framåt. De sitter och hoppas att tjejen ska ta initiativet. Kom ihåg att tjejer får hundratusenmiljonersbiljoner meddelanden på dejtingsidor och orkar helt enkelt inte svara på alla "Läget?" som de får. Var inte en tråkig snubbe - stick ut ur mängden och hitta på något nytt.

En annan grupp är killarna som öser komplimanger över tjejerna. "Åh, du har de vackraste ögon jag har sett!", "Asså du är så snygg!! Jag blir helt stum!!"... Ibland kan de till och med dra en pinsam pickup-line i stil med "Gjorde det ont när du föll från himlen?" Igen, en halvsnygg brud får många sådana meddelanden och till slut orkar hon knappt bry sig. Dessutom kan sådana meddelanden göra att hon börjar tro att hon är snyggare än vad hon är, vilket försvårar dina chanser.

Den tredje gruppen är de jobbigt kåta som frågar/säger nåt vulgärt det första de gör. De flesta tjejer brukar inte gilla sånt.

Det är lättare sagt än gjort men försök vara intressant och rolig. Bjud på dig själv. Var unik. Fråga nåt random. Lycka till!
Citera
2018-04-04, 11:14
Medlem
rostigamazons avatar
Du vet ju inte ens, om det är en tjej som du skriver med.
Citera
2018-04-04, 11:20
Medlem
Pyrokemis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grobari1970
Vill typ främst . lära mig snacka med tjejer och bygga upp självförtroende, möjligvist förhållande men det är väldigt tveksamt, annars kan jag tänka mig ligg eller nudes typ, ifall hon bor långt bort.

Kvinnorna är färre än killarna på varenda dejtingsajt/app vilket gör så att fördelningen är helt skev. En tjej som ser ut som ett fläskberg med piercing i näsväggen å lila hår får massa "lajks" å meddelanden från kåta jävlar och tror helt plötsligt att de är drottningar.

Nej, om ditt syfte är att bygga självförtroende skulle jag säga att appar och dejtingsajter är det sämsta tänkbara. Det bästa är att börja med Real Social Dynamics (Sök på RSD Tyler på youtube). Ut och snacka med tjejer på stan, bara gå fram och fråga om klockan eller vad som helst, de flesta kommer reagera positivt för detta är väldigt ovanligt i dagens samhälle och får tjejerna att känna sig speciella samtidigt som du framstår som väldigt modig. => Ditt självförtroende kommer skjuta i höjden!

Kaschiing!
Citera
2018-04-04, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grobari1970
Det är det som är planen, tänkte börja öva lite via internet först, för om jag ej klarar det på nätet så är det tveksamt ifall jag gör det irl också.

Ha i åtanke att ditt självförtroende inte kommer utvecklas över sms/tinder. Och precis som en redan nämnt så är det läskigare att gå fram till okänt folk men det kommer ge dig så mycket mer kött på bena pojk. Du gör självfallet som _du_ vill, men förstå att internet är mekaniskt och inte naturligt. I verkligheten så finns det inga ”perfekta repliker.” (Och frågan är ju vem som egentligen vill ha det? *ryser*)

Om du nu ändå vill öva lite före, så kan jag istället rekommendera dig böcker som du kan kolla upp på ditt local bibliotek.

Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Det beror nog lite hur man är som person. Jag är åt det charmigt dumdryga hållet, men i textform framstår jag i stort sett enbart som dumdryg. Det går bra med människor som känner mig eftersom dom vet hur jag är men det funkar inte alls så bra med någon jag precis har börjat prata med.

Haha, dumdryg är bara ett annat ord för tuggmotstånd. Själv staplar jag runt som en seg kola och spetsar kaffet utanför diverse uteserveringar och förbannar människans blotta existens. Charmig är bara förnamnet.
Citera
2018-04-04, 15:28
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krystalwhite
Haha, dumdryg är bara ett annat ord för tuggmotstånd. Själv staplar jag runt som en seg kola och spetsar kaffet utanför diverse uteserveringar och förbannar människans blotta existens. Charmig är bara förnamnet.
Jag är inte riktigt säker på vad du menar med "tuggmotstånd". Jag är helt enkelt något av ett rövhål, men menar rätt sällan något illa utan allt dryper av sarkasm och ironi. Fast det kanske är det som du menar?
Citera
2018-04-04, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Jag är inte riktigt säker på vad du menar med "tuggmotstånd". Jag är helt enkelt något av ett rövhål, men menar rätt sällan något illa utan allt dryper av sarkasm och ironi. Fast det kanske är det som du menar?

Med tuggmotstånd (dumdryg) syftade jag på människor man uppriktigt kan ha råare/ärligare diskussioner/dispyter med och hjärtliga garv - till skillnad från substanslöst dravel över en arrangerad fika där alla nickar instämmande åt allt som sägs med ett påklistrat leende. (Rätta mig gärna om jag misstolkade din definition av dumdryg.)

Hm, rövhål i andras ögon, eller i dina?
Citera
2018-04-04, 16:54
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krystalwhite
Med tuggmotstånd (dumdryg) syftade jag på människor man uppriktigt kan ha råare/ärligare diskussioner/dispyter med och hjärtliga garv - till skillnad från substanslöst dravel över en arrangerad fika där alla nickar instämmande åt allt som sägs med ett påklistrat leende. (Rätta mig gärna om jag misstolkade din definition av dumdryg.)

Hm, rövhål i andras ögon, eller i dina?
Men då så, du är i rätt bollpark i alla fall.

Oh, i båda mina och andras. Helt klart.
Citera
2018-04-05, 23:13
Medlem
R.Bloodworths avatar
Dagens diss från en tjej på HP är den som jag tagit allra hårdast hittills. Vi chattar och allt känns riktigt bra, känns verkligen som att hon gillar mig och responsen jag får av henne är sjukt positiv. Hon beslutar sig SEDAN (inte tidigt konstigt nog) att besöka min profil och poff....där tog det roliga slut.

Ganska trist att man jämt och ständigt ska falla på utseende. Helt ärligt så tycker jag själv att mina meddelanden håller väldigt hög nivå och kan i stort sett starta en konversation med vem som helst på HP. Men så fort de får syn på en så ryker all form av intresse.
Citera
2018-04-06, 00:02
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.Bloodworth
Dagens diss från en tjej på HP är den som jag tagit allra hårdast hittills. Vi chattar och allt känns riktigt bra, känns verkligen som att hon gillar mig och responsen jag får av henne är sjukt positiv. Hon beslutar sig SEDAN (inte tidigt konstigt nog) att besöka min profil och poff....där tog det roliga slut.

Ganska trist att man jämt och ständigt ska falla på utseende. Helt ärligt så tycker jag själv att mina meddelanden håller väldigt hög nivå och kan i stort sett starta en konversation med vem som helst på HP. Men så fort de får syn på en så ryker all form av intresse.
Sicken cunt... varför tittade hon inte på profilen tidigare? Notera att jag inte har ett HP-konto så vet inte hur den sidan är
Citera
2018-04-06, 00:28
Medlem
R.Bloodworths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
Sicken cunt... varför tittade hon inte på profilen tidigare? Notera att jag inte har ett HP-konto så vet inte hur den sidan är

En mycket bra fråga min vän! Hade det på känn hela tiden att det inte var bra att hon inte besökt mig. Besöket kom, intresset gick. Jag förstår och accepterar såklart att det ska finnas en fysisk attraktion för en person, men känns som att man jämt och ständigt faller på utseende, när jag är, om jag får säga det själv, väldigt bra på att få kontakt med tjejer.
Citera
2018-04-06, 00:33
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
En mycket bra fråga min vän! Hade det på känn hela tiden att det inte var bra att hon inte besökt mig. Besöket kom, intresset gick. Jag förstår och accepterar såklart att det ska finnas en fysisk attraktion för en person, men känns som att man jämt och ständigt faller på utseende, när jag är, om jag får säga det själv, väldigt bra på att få kontakt med tjejer.
Är där fler chatfunktioner än öppna profiler emellan? Kan man välja att börja chatta med en profil utan att besöka den?

Sedan ska du veta att kvinnor online kan multitasca och skriva med fler än en kille. Det kan vara så att hon fann någon hon finner bättre och inte att du skulle vara ful.
Citera
2018-04-06, 00:43
Medlem
Citat:

99.99% av tjejerna skriver med över 10 killar samtidigt, sen väljer dem ut den bästa, oftast den snyggaste oavsett hur bra du är på att skriva. Bara och gå vidare till nästa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in