2017-03-19, 20:28
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.Bloodworth
Hon svarade faktiskt två dagar efter. Hon hade tydligen somnat. MEN! Konversationen dog ut ändå. Hennes svar var alltid korta och konversationsdödande på något vis. Fick aldrig frågor tillbaks, utan bara korta svar. Till slut sket jag i helt enkelt.

Samma sak nästan varje gång man snackar med någon tjej på dejtingsajter - även när det är tjejerna som tagit första initiativet och kontaktat mig - så tar det 3-4 meddelanden innan de blir dödstråkiga precis så som du beskriver.
Citera
2017-03-19, 20:45
Medlem
Silvermoons avatar
Håller på att förbereda mitt återtåg in i nätdejtingdjungeln. Presentationstexten måste vara perfekt, men det är svårt att få till något som känns vettigt på riktigt.

Har använt lite onlineguider och YT-videos för att göra något vettigt och tycker det känns hyfsat, men när jag läser det med lite distans så inser jag att den ändå framställer mig som rätt torr. Jag brukar skoja mycket och tror att folk ser mig som en rätt lattjo person. Å andra sidan funkar det dåligt att dra vitsar varannan mening och jag vill ju faktiskt inte attrahera fjortisar...

Jag är 28 och vill träffa tjejer/kvinnor i min egen ålder ungefär.

Kan jag få lite feedback från nån snäll FBare?
Citera
2017-03-19, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R.Bloodworth
Hon svarade faktiskt två dagar efter. Hon hade tydligen somnat. MEN! Konversationen dog ut ändå. Hennes svar var alltid korta och konversationsdödande på något vis. Fick aldrig frågor tillbaks, utan bara korta svar. Till slut sket jag i helt enkelt.

Citat:
Ursprungligen postat av frange
Samma sak nästan varje gång man snackar med någon tjej på dejtingsajter - även när det är tjejerna som tagit första initiativet och kontaktat mig - så tar det 3-4 meddelanden innan de blir dödstråkiga precis så som du beskriver.
För killar är ju så intressanta.. eller inte. När ni får svar är det meningen att ni ska framlägga er som intressanta. Jag råkade idag återigen ut för en "skicka en bild på dig". Omedelbart efter att jag addar killen på annan plats än dejtingsidan. När jag sa att jag ansåg det oseriöst talade han om för mig att jag skulle ändra min kompass. Ni män klagar över att ni inte får svar men ett svar gör ett inte alerta utan istället ställer ni krav eller som vissa som är online men väntar ett dygn innan de svarar på det svar man skickat. Båda typerna gör så att man måste lägga tid på dem mer attraktiva för dem med mindre marknad är fan dumma i huvudet.

Frange, är det skit i början blir det inte bättre så skit i dem som låter det rinna ut.

Jag har verkligen blivit som killarna, likgiltig och tar det lugnt och kastar folk. Det finns ingen dejtingkultur i det här landet. Mest desperata män som sitter på nätet och inte vill slösa tid. Helt galet när en av alla de jag svarat, ville sova kvar när vi skulle ses. Några korta pm och sedan sms. Ett kort telefonsamtal och han vill övernatta :/ Okej han såg bra ut men det är det många som gör. Inte nödvändigtvis att hela mitt system gått igång för det. Det är helt omöjligt för en tjej som inte är hypersexuell att hitta en kille. Man måste ha stark sexuell lust för att ha en chans på marknaden. Det är det enda killarna vill, de skiter fullständigt i vad man som tjej känner, de är kåta och har fått svar och i deras värld är man bara objekt.
Senast redigerad av makullerad 2017-03-19 kl. 21:01.
Citera
2017-03-19, 21:12
Medlem
Silvermoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av makullerad
Jag har verkligen blivit som killarna, likgiltig och tar det lugnt och kastar folk. Det finns ingen dejtingkultur i det här landet. Mest desperata män som sitter på nätet och inte vill slösa tid. Helt galet när en av alla de jag svarat, ville sova kvar när vi skulle ses. Några korta pm och sedan sms. Ett kort telefonsamtal och han vill övernatta :/ Okej han såg bra ut men det är det många som gör. Inte nödvändigtvis att hela mitt system gått igång för det. Det är helt omöjligt för en tjej som inte är hypersexuell att hitta en kille. Man måste ha stark sexuell lust för att ha en chans på marknaden. Det är det enda killarna vill, de skiter fullständigt i vad man som tjej känner, de är kåta och har fått svar och i deras värld är man bara objekt.

Låter som att du haft oflyt, men det är väl det som är problemet med den sneda könsfördelningen på dejtingsajterna. Eftersom det är merparten killar så blir tjejerna överkörda med meddelanden och kan inte sålla på något vettigt sätt. Förmodligen har du dissat flera vettiga killar pga olika orsaker.

Lite därför är jag tveksam till att göra ett nytt försök på nätdejtingmarknaden men jag tänker att med lite potentialmaximering så kanske det går ändå...
Citera
2017-03-19, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silvermoon
Låter som att du haft oflyt, men det är väl det som är problemet med den sneda könsfördelningen på dejtingsajterna. Eftersom det är merparten killar så blir tjejerna överkörda med meddelanden och kan inte sålla på något vettigt sätt. Förmodligen har du dissat flera vettiga killar pga olika orsaker.

Lite därför är jag tveksam till att göra ett nytt försök på nätdejtingmarknaden men jag tänker att med lite potentialmaximering så kanske det går ändå...
Sannolikheten är mycket stor att jag sorterat bort flertalet vettiga killar. Men jag har låg status och därmed försämras mina utsikter också även om ytterst få killar sorterat bort mig. Jag tror att de tänker att de kan leka med mig, jag får trots allt en hyfsat bred grupp av män och de ärligaste är de snyggaste medan övriga försöker spela på mig. Jag tror att snygga killar har så pass stor marknad att de tycker att det är lugnt att vara reko. Nu börjar jag bli äldre så det kniper lite mer med utbudet. Det jag tycker är positivt är alla sociala kontakter och känner att jag utvecklats mycket även om jag antagligen blivit knepigare pga den sorts män som florerar på dejtingmarknaden. Jävligt många störda män där ute om så att även de håller sig i skinnet för det mesta.

Killarna är samma lika överlag. Inte mycket som sticker ut och det är tråkigt men jag upplever att jag blivit mer utseendefixerad av att befinna mig på dejtingsidor. Från början pratade jag med typ alla medan jag dissar mer idag.
Citera
2017-03-19, 21:46
Medlem
dstructs avatar
Citat:
Håller på att förbereda mitt återtåg in i nätdejtingdjungeln. Presentationstexten måste vara perfekt, men det är svårt att få till något som känns vettigt på riktigt.

Har använt lite onlineguider och YT-videos för att göra något vettigt och tycker det känns hyfsat, men när jag läser det med lite distans så inser jag att den ändå framställer mig som rätt torr. Jag brukar skoja mycket och tror att folk ser mig som en rätt lattjo person. Å andra sidan funkar det dåligt att dra vitsar varannan mening och jag vill ju faktiskt inte attrahera fjortisar...

Jag är 28 och vill träffa tjejer/kvinnor i min egen ålder ungefär.

Kan jag få lite feedback från nån snäll FBare?

Är ingen expert på området men det är väl en bra presentation. Skulle dock ta bort det där med begravningsclown..
Citera
2017-03-19, 21:52
Medlem
Silvermoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dstruct
Är ingen expert på området men det är väl en bra presentation. Skulle dock ta bort det där med begravningsclown..

Bra duger inte, jag behöver något som verkligen sticker ut och får det att fuktas i munnen på kvinnan som läser.

Jag har reviderat texten lite. Tycker det blev bättre, men inte perfekt. Försökte korta ner lite och använda mindre högtravande språk.

Citera
2017-03-19, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dstruct

Lustigt så olika man kan tycka! I mina ögon var det en normal och trevlig presentation, men inget som stack ut och inget jag brytt mig om att svara på om det inte varit för just det där med begravningsclown! Det var så udda och oväntat, precis något sådant som hade kunnat fånga mitt intresse i en presentation i ett hav av andra presentationer.
Citera
2017-03-19, 21:59
Medlem
Citat:
Bra duger inte, jag behöver något som verkligen sticker ut och får det att fuktas i munnen på kvinnan som läser.

Jag har reviderat texten lite. Tycker det blev bättre, men inte perfekt. Försökte korta ner lite och använda mindre högtravande språk.

Att jämföra sig med Tyrion Lannister ger extrapoäng!
På det stora hela en betydligt mer öppen och tilltalande pres än din första version, även om jag måste erkänna att jag saknar begravningsclownen...
Citera
2017-03-19, 22:30
Medlem
Citat:

din presentationstext är väl bra om du vill vara selektiv med vilka som kontaktar dig. men i slutändan är presentationstexten det minst viktiga. det viktigaste är att man ser bra ut/har bra bilder, har en utbildning och jobb med stadig inkomst.
Citera
2017-03-20, 09:04
Medlem
dstructs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Telefoni
Lustigt så olika man kan tycka! I mina ögon var det en normal och trevlig presentation, men inget som stack ut och inget jag brytt mig om att svara på om det inte varit för just det där med begravningsclown! Det var så udda och oväntat, precis något sådant som hade kunnat fånga mitt intresse i en presentation i ett hav av andra presentationer.

Sådana där grejer är ofta roliga i tal, men inte lika roliga i text. Beror kanske vilket humör man är på..
Vissa kanske undermedvetet får för sig att han är en seriemördare som brukar klä ut sig till en clown och mörda sina dejter..
Citera
2017-03-20, 12:57
Medlem
Det finns en viss typ av kvinna som är ganska vanligt på dejtingsidor. Den typ av kvinna jag talar om i detta fall är den ambitiösa och krävande kvinnan.

Hon är högutbildad och satsar hårt för att lyckas i karriären. Pengar och status är viktigt. Det är därför viktigt att även du som man har höga ambitioner och vet vad du vill i livet. Din funktion är inte enbart partner/älskare utan en bricka i spelet för att öka hennes sociala och ekonomiska kapital. Hon har, enligt henne själv, många bollar i luften. Att gå ut och träffa vänner och familj är viktigt. Helst ska man alltid "göra något". Gå ut och äta, gå ut och dricka drinkar. Hon älskar även att resa. Helst till populära trendiga resmål med hög status. Inredning är även ett stort intresse. Hemmet är ljust och fräscht och inreds med det som inredningsmagasinen säger är trendigt för stunden. Hon "älskar" även att träna och det är därför viktigt att även du är i god (läs fantastisk) form.

Har någon träffat denna typ av kvinna? Hur var det att gå på dejt med henne?

Vid några tillfällen så har denna typ av kvinna kontaktat mig, men bara tanken på att träffa denna typ av kvinna gör mig trött. Jag tänker lite såhär: Vad skulle man som man egentligen få ut av att dejta en "krävande" kvinna? Dessa kvinnor tröttna efter en helg med mig som lever ett väldigt vardagligt liv, vilket de flesta jag känner gör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in