2018-01-04, 19:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av obisvenkanobi
Hon är inte vidare intresserad men vill inte verka otrevlig. Även den mest oattraktiva kvinna får en hel del uppmärksamhet i online dating. För kvinnor handlar det mest om att få uppmärksamhet och validering på att de fortfarande kan få tag i en attraktiv hane.

Online dating fungerar inte för män om du inte tillhör top 25-30% och då är det tinder som gäller.

Mitt råd till alla män är att lägga ner online dating! Handen på hjärtat, hur många andra män känner ni som fått någon vettigt där? och framförallt hur är ration nedlagd energi/arbete kontra utfall?

Det är mycket bättre att öva upp förmågan att ta kontakt IRL.

Varesig hon eller jag är oattraktiv. Jag anser mig själv vara en 8a, den nuvarande en 7a, baserat på hennes bilder. Jag har haft 9or efter mig för den delen.
Citera
2018-01-04, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Optimisering
Varesig hon eller jag är oattraktiv. Jag anser mig själv vara en 8a, den nuvarande en 7a, baserat på hennes bilder. Jag har haft 9or efter mig för den delen.

*skratt* vi avslutar här, ingen mer från mig
Citera
2018-01-04, 21:02
Medlem
När ni skickar meddelande brukar ni skriva långa eller korta meddelanden? Hur många frågor ställer ni?
Citera
2018-01-04, 22:20
Bannlyst
Tinder kan liknas vid en lottodragning vid detta laget för min del. Jag tänker inte slicka röv för att få fitta. Fuck it. Bjuder jag på mig ska hon visa framfötterna tillbaka, även över text!

Jag ser inte heller varför man ska ge upp i första taget. Finns kanske någon mensabehörig som bara blev medlem som en goof och blir kär i mig. Jag älskar att få mensasötisar undergivna.

Men det var skönt att få ventilera lite här med kvinnohatarna.
Citera
2018-01-04, 22:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Optimisering
Tinder kan liknas vid en lottodragning vid detta laget för min del. Jag tänker inte slicka röv för att få fitta. Fuck it. Bjuder jag på mig ska hon visa framfötterna tillbaka, även över text!

Jag ser inte heller varför man ska ge upp i första taget. Finns kanske någon mensabehörig som bara blev medlem som en goof och blir kär i mig. Jag älskar att få mensasötisar undergivna.

Men det var skönt att få ventilera lite här med kvinnohatarna.

Dina feels som man är välkomna här, vi på Flashback är verkligt feministiska.

Den slutsatsen du drar är den alla män som inte är megacucks drar av att ha internetdejta, personliga erarenheten är att de som internetdejtar också är cucks, så ser det ut av de jag känner.

Det ligger något djupt cuckigt hos män som accepterar att sitta och skriva till kvinnor som är under dem i ligan och smöra som de inte ens behöver göra på en arbetsintervju för att ENS FÅ ETT SVAR. Internetdejting för män är ultimata cuckningen. Internetdejting för kvinnor är det ultimata underlaget för att de ska utveckla bitchighet

SER NÅGON EN VINNARE HÄR?
Citera
2018-01-05, 08:47
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HosTorViBor
Fast är man intresserad av kvinnor som "Nätdejtar" så hör man faktiskt till bottenskrapet själv.

Tänk dig själv hur många kukar en sån kvinna sväljer varje vecka, det är inte direkt personlighetsutvecklande! Det behövs inte charm för att öppna sina hål!

Att man utnyttjar moderna kommunikationsmetoder även för att hitta partner säger väl för böveln inget om hurpass promiskuös man är, även om det förstås finns en viss samvarians mellan att inte våga använda Internet och att inte våga ha sex.
Citera
2018-01-05, 09:33
Medlem
Tinoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qazwsxedc
Problemet är att majoriteten av tjejerna inte har några riktiga intressen, det gör de rätt tråkiga när man ska försöka konversera.

Att shoppa, träffa vänner, resa, träna mm är liksom inte intressen för de flesta utan bara standarddelar av en normal människas liv. De flesta tränar inte för att tävla i fitness. De flesta umgås med vänner på regelbunden basis, inte för att lägga upp instagrambilder. De flesta köper kläder vid någon form av behov, inte för att blogga. Alla gillar att resa, men att åka till stranden i något land är väl knappast något som ger särskilt mycket intellektuell stimulans eller minne att tala om.

Tänk t.ex. på hur relationer ser ut för de båda könen. Tjejer har en helt annan omsättning på sina vänner än killar... killar håller ihop och det brukar krävas rätt mycket stök för att killar ska säga upp kontakten medens tjejer går vidare direkt.

Tjejer umgås till mycket genom att skvallra och prata skit om varandra eller någon känd person som de kan identifiera sig med på något sätt. Därför förstår de inte hur killar kan ha kul med varandra genom att bara gå ut, dricka öl och prata fotboll.

Nu har jag generaliserat en hel del men det här är mina iakttagelser. Jag faller snabbt för tjejer som bryter det här mönstret och har intresserat sig för något, än hur snygg en tjej är kan hon inte rädda det med en tråkig personlighet. Ni som säger att jag har fel, titta på er som barn... på rasterna spela killarna bandy, fotboll osv. Tjejerna drömmer om vem de ska pussa, pluggar, ritar eller gör ingenting av värde. -> det här håller i sig men blir mer svårupptäckt i vuxen ålder.

Nu ska du i en ganska anonym tillvaro försöka diskutera med en person du inte vet något om, hon vet ingenting om sig själv heller troligen. Hon kan inte relatera till något heller. Hittar du någon med bilder på kajaker och du försöker skriva om det och hon svarar "haha kanske" så är hon inte intresserad... alla älskar att prata om sig själva vid intresse från någon.

Men grundproblemet, tjejer är intresselösa.

Bra skrivet! Håller med dig till 100.
De flesta av alla tjejer som jag har träffat/träffar hamnar i samma kategori.

Många som kollar på reality-shows och "hånar" de flesta deltagarna.
När jag frågar dom varför dom kollar på sånt så säger dom att "det är kul".
Så basically: Det är roligare att sitta och kolla ner på människor ifrån Ullared/Kardashians än att verkligen göra något i sin vardag.

På vardagarna så sitter dom på afterwork och skvallrar, eller tar en kaffe på nått kafe och degar typ.
Konversationerna är oftast väldigt innehållsfattiga.

Makes sense.

Jag känner igen mig väldigt mycket på det du skrev, för jag hamnar nästan alltid i samma situation när jag träffar en ny tjej. Man ska inte prata om sig själv, och det finns inget att prata om henne.

Det börjar med att man frågar lite om ursprung, jobb och vart man bor te.x men sen så slutar det där.
Det finns liksom inget mer att fråga om.

Vilken eyeliner använder du?
Vilken tampong har bäst uppsugningsförmåga?

You get the point.

Jag träffade en tjej som ritade en del och höll på med photoshop så vi klickade en del där.
Men generellt så stämmer det bra att dom som är snygga, och får killar är dem som är mest ointressanta och tråkigaste. Tjejer som är lite smått utanför och håller sig till sig själva och inte instagram, är dom som gynnar en mer i framtiden.

I slutändan så får man mest bjuda på sig själv och slappna av lite. Hitta på saker att konversera om.
Vissa konversationer behöver inte handla om personerna utan omgivning/samhället istället te.x

Jag gav upp onlinedejting för ett tag sedan. Det var verkligen inte som på början av 2000-talet där man basically fick ligga hela tiden. Lunarstorm/Playahead var helt annorlunda.
Tjejerna var helt annorlunda. Ingen var skeptisk eller rädd samt narcissistiska.

Enda tipset jag kan ge till er är att dejta via bekanta eller facebook. Fungerar bäst så i dagsläget.
Facebook fungerar bra på det sättet för att du har en historia med människan som du har lagt till och det skapar trygghet hos tjejen. Sen så är alla inte på facebook för att ragga, så om du pratar med en tjej där så blir det mer spännande och intressant för hennes del också.

När man reggar sig på Tinder/Badoo så är det som att säga att man söker något och då blir det mindre intressant då man vet vad man ger sig in på redan ifrån början.
Senast redigerad av Tinos 2018-01-05 kl. 09:40.
Citera
2018-01-05, 11:53
Medlem
Ogdens avatar
Sammanfogat ämnen.

/mod
Citera
2018-01-05, 14:15
Medlem
HosTorViBors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebrott
Att man utnyttjar moderna kommunikationsmetoder även för att hitta partner säger väl för böveln inget om hurpass promiskuös man är, även om det förstås finns en viss samvarians mellan att inte våga använda Internet och att inte våga ha sex.

Du kan lita på att du inte är i början av raden av män när du träffar de kvinnliga personligheter som håller på med nätdejting.

Är du inte 9/10 som man så får du allt vänta på din tur när det gäller nätdejting, kvinnorna betar allt av ett par stycken innan..

En annan viktig poäng är att du som man är i beroendeställning till kvinnan på nätdejting, då de har så mycket att välja bland, det gör det lättare för dessa att utnyttja sin makt genom att t.ex ljuga om vart i raden du står.

De hittar ofta på något i stil med "Jo.. jag har haft 2 förhållanden tidigare, och sen har jag dejtat lite." när dem i verkligheten har betat av 30 stycken män före dig, men de vill inte verka slampiga så de ger dig vad de brukar kalla för en "Vit lögn.

Den lögnen är inte så vit som namnet antyder dock, då de legat med både negrer och araber och allt därimellan.

Nej.. det är mitt tips till dig: Håll dig borta från tjejer/kvinnor som nätdejtar, och särskilt de med en helvetet massa selfies och massa smink på sig.
De är damaged-goods.
Citera
2018-01-06, 18:56
Medlem
Tycker det är dåligt att exakt alla ämnen som rör sig om nätdejting på något sätt åker i papperskorgen bara för att det borde skrivits som ett inlägg i denna tråd istället.

Mestadels av alla ämnen i detta forum rör sig om nätdejting så det är så dummt att alla ämnen ska krossas ihop i en enda tråd.. istället så borde flashback skapa en ny delforum som handlar om nätdejting så att man kan starta trådar om olika ämnen inom nätdejting.
Citera
2018-01-09, 04:47
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Du kan lita på att du inte är i början av raden av män när du träffar de kvinnliga personligheter som håller på med nätdejting.

Är du inte 9/10 som man så får du allt vänta på din tur när det gäller nätdejting, kvinnorna betar allt av ett par stycken innan..

En annan viktig poäng är att du som man är i beroendeställning till kvinnan på nätdejting, då de har så mycket att välja bland, det gör det lättare för dessa att utnyttja sin makt genom att t.ex ljuga om vart i raden du står.

De hittar ofta på något i stil med "Jo.. jag har haft 2 förhållanden tidigare, och sen har jag dejtat lite." när dem i verkligheten har betat av 30 stycken män före dig, men de vill inte verka slampiga så de ger dig vad de brukar kalla för en "Vit lögn.

Den lögnen är inte så vit som namnet antyder dock, då de legat med både negrer och araber och allt därimellan.

Nej.. det är mitt tips till dig: Håll dig borta från tjejer/kvinnor som nätdejtar, och särskilt de med en helvetet massa selfies och massa smink på sig.
De är damaged-goods.

Du har fortfarande inte motiverat varför kvinnor som "nätdejtar" skulle vara "damaged goods".
Var skulle man annars ragga? I mosken?
Vad är det för fel om en tjej haft sex 30 gånger? Det är väl snarare de tjejer som trots medelhög ålder aldrig haft sex, som riskerar ha allvarliga psykiatriska problem. Palla bli halal-slaktad av nån som får psykbryt efter att man tagit hennes 30 år gamla oskuld.
Citera
2018-01-11, 13:24
Medlem
Flash-999s avatar
Citat:
Fast är man intresserad av kvinnor som "Nätdejtar" så hör man faktiskt till bottenskrapet själv.

Bottenskrap är bittra typer som du som skyller sina egna misslyckande på "lösaktiga kvinnor" på dejtingsajter.

Detta är självklart individuellt som allting annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in