Citat:
Ursprungligen postat av
qazwsxedc
Problemet är att majoriteten av tjejerna inte har några riktiga intressen, det gör de rätt tråkiga när man ska försöka konversera.
Att shoppa, träffa vänner, resa, träna mm är liksom inte intressen för de flesta utan bara standarddelar av en normal människas liv. De flesta tränar inte för att tävla i fitness. De flesta umgås med vänner på regelbunden basis, inte för att lägga upp instagrambilder. De flesta köper kläder vid någon form av behov, inte för att blogga. Alla gillar att resa, men att åka till stranden i något land är väl knappast något som ger särskilt mycket intellektuell stimulans eller minne att tala om.
Tänk t.ex. på hur relationer ser ut för de båda könen. Tjejer har en helt annan omsättning på sina vänner än killar... killar håller ihop och det brukar krävas rätt mycket stök för att killar ska säga upp kontakten medens tjejer går vidare direkt.
Tjejer umgås till mycket genom att skvallra och prata skit om varandra eller någon känd person som de kan identifiera sig med på något sätt. Därför förstår de inte hur killar kan ha kul med varandra genom att bara gå ut, dricka öl och prata fotboll.
Nu har jag generaliserat en hel del men det här är mina iakttagelser. Jag faller snabbt för tjejer som bryter det här mönstret och har intresserat sig för något, än hur snygg en tjej är kan hon inte rädda det med en tråkig personlighet. Ni som säger att jag har fel, titta på er som barn... på rasterna spela killarna bandy, fotboll osv. Tjejerna drömmer om vem de ska pussa, pluggar, ritar eller gör ingenting av värde. -> det här håller i sig men blir mer svårupptäckt i vuxen ålder.
Nu ska du i en ganska anonym tillvaro försöka diskutera med en person du inte vet något om, hon vet ingenting om sig själv heller troligen. Hon kan inte relatera till något heller. Hittar du någon med bilder på kajaker och du försöker skriva om det och hon svarar "haha kanske" så är hon inte intresserad... alla älskar att prata om sig själva vid intresse från någon.
Men grundproblemet, tjejer är intresselösa.
Bra skrivet! Håller med dig till 100.
De flesta av alla tjejer som jag har träffat/träffar hamnar i samma kategori.
Många som kollar på reality-shows och "hånar" de flesta deltagarna.
När jag frågar dom varför dom kollar på sånt så säger dom att "det är kul".
Så basically: Det är roligare att sitta och kolla ner på människor ifrån Ullared/Kardashians än att verkligen göra något i sin vardag.
På vardagarna så sitter dom på afterwork och skvallrar, eller tar en kaffe på nått kafe och degar typ.
Konversationerna är oftast väldigt innehållsfattiga.
Makes sense.
Jag känner igen mig väldigt mycket på det du skrev, för jag hamnar nästan alltid i samma situation när jag träffar en ny tjej. Man ska inte prata om sig själv, och det finns inget att prata om henne.
Det börjar med att man frågar lite om ursprung, jobb och vart man bor te.x men sen så slutar det där.
Det finns liksom inget mer att fråga om.
Vilken eyeliner använder du?
Vilken tampong har bäst uppsugningsförmåga?
You get the point.
Jag träffade en tjej som ritade en del och höll på med photoshop så vi klickade en del där.
Men generellt så stämmer det bra att dom som är snygga, och får killar är dem som är mest ointressanta och tråkigaste. Tjejer som är lite smått utanför och håller sig till sig själva och inte instagram, är dom som gynnar en mer i framtiden.
I slutändan så får man mest bjuda på sig själv och slappna av lite. Hitta på saker att konversera om.
Vissa konversationer behöver inte handla om personerna utan omgivning/samhället istället te.x
Jag gav upp onlinedejting för ett tag sedan. Det var verkligen inte som på början av 2000-talet där man basically fick ligga hela tiden. Lunarstorm/Playahead var helt annorlunda.
Tjejerna var helt annorlunda. Ingen var skeptisk eller rädd samt narcissistiska.
Enda tipset jag kan ge till er är att dejta via bekanta eller facebook. Fungerar bäst så i dagsläget.
Facebook fungerar bra på det sättet för att du har en historia med människan som du har lagt till och det skapar trygghet hos tjejen. Sen så är alla inte på facebook för att ragga, så om du pratar med en tjej där så blir det mer spännande och intressant för hennes del också.
När man reggar sig på Tinder/Badoo så är det som att säga att man söker något och då blir det mindre intressant då man vet vad man ger sig in på redan ifrån början.