2025-10-06, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashbackBeer
Sant, man behöver ju inte skriva så mkt inledningsvis
Nu har jag dock tagit en paus från nätdejtingen men nästa gång det blir dags ska jag vara mer aktiv än tidigare.

Låter bra. Det som funkar bäst på de flesta tjejer är att ställa nån fråga ang. nått i hennes profil. Visar att du har läst profilen
Citera
2025-10-06, 16:19
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThaliaElise
Låter bra. Det som funkar bäst på de flesta tjejer är att ställa nån fråga ang. nått i hennes profil. Visar att du har läst profilen
Nästan helt meningslöst, tror jag. Kommentera något intressant som inte direkt handlar om henne. Tjejerna ska inte tro att man simpar för då är chatten körd på förhand.
Citera
2025-10-06, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Nästan helt meningslöst, tror jag. Kommentera något intressant som inte direkt handlar om henne. Tjejerna ska inte tro att man simpar för då är chatten körd på förhand.

Varför skulle man anse att någon simpar för att den har läst ens profil?

Att inte ha läst profilen signalerar massutskick. Så om någon har läst ens profil eller inte kan ju va det som avgör om man ger konversationen en chans.
Citera
2025-10-06, 19:21
Medlem
Citat:
Varför skulle man anse att någon simpar för att den har läst ens profil?

Att inte ha läst profilen signalerar massutskick. Så om någon har läst ens profil eller inte kan ju va det som avgör om man ger konversationen en chans.
Innan jag helt sonika gav upp onlinedejting och i synnerhet Tinder. Så testade jag att inte ange min bostadsort, plötsligt fick jag massor med gillanden och matchningar. Jag hade istället angett det i min profiltext, var jag bodde. När jag så skrev i meddelanden var jag bodde, så blev jag avmatchad. I något enstaka fall "för långt bort". Klara handfasta bevis på att texten aldrig var läst. Således, till alla män, skriv vad fan du vill i din profil, spelar mindre roll, mycket få få läser det.

Sen säger många kvinnor, i olika forum, att utseende spelar mindre roll, personligheten är det viktiga. Samtidigt som män säger detsamma, men då gällande exklusivt fast förhållande, där alla andra går bort. Något som kräver samvaro, lära känna på djupet.
Senast redigerad av Goobleyzook 2025-10-06 kl. 19:24. Anledning: Glömde
Citera
2025-10-06, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc

Tyvärr måste man i princip simpa (om man inte tillhör top 10-20% eller något) med tanke på att Sverige har ett stort underskott av unga singelkvinnor. Utbud och efterfrågan gäller även på dejtingmarknaden.
Citera
2025-10-07, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goobleyzook
Innan jag helt sonika gav upp onlinedejting och i synnerhet Tinder. Så testade jag att inte ange min bostadsort, plötsligt fick jag massor med gillanden och matchningar. Jag hade istället angett det i min profiltext, var jag bodde. När jag så skrev i meddelanden var jag bodde, så blev jag avmatchad. I något enstaka fall "för långt bort". Klara handfasta bevis på att texten aldrig var läst. Således, till alla män, skriv vad fan du vill i din profil, spelar mindre roll, mycket få få läser det.

Sen säger många kvinnor, i olika forum, att utseende spelar mindre roll, personligheten är det viktiga. Samtidigt som män säger detsamma, men då gällande exklusivt fast förhållande, där alla andra går bort. Något som kräver samvaro, lära känna på djupet.

Så det du vill säga är att kvinnor inte läser mäns profiler? Det förvånar mig väldigt mycket, men jag har å andra sidan ingen erfarenhet av att ha kommunicerat med kvinnor på en app.

Men om det nu stämmer, så betyder det fortfarande inte att inte kvinnor uppskattar om en man har läst profilen.

Problemet med appar är att det blir väldigt ytligt. Det är ju inbyggt i appens natur eftersom ytan är det enda man ser. Men man kan ju alltid anstränga sig för att ha intressanta konversationer med folk så har man genast mer att gå på.
Citera
2025-10-07, 18:13
Medlem
Citat:
Så det du vill säga är att kvinnor inte läser mäns profiler? Det förvånar mig väldigt mycket, men jag har å andra sidan ingen erfarenhet av att ha kommunicerat med kvinnor på en app.

Men om det nu stämmer, så betyder det fortfarande inte att inte kvinnor uppskattar om en man har läst profilen.

Problemet med appar är att det blir väldigt ytligt. Det är ju inbyggt i appens natur eftersom ytan är det enda man ser. Men man kan ju alltid anstränga sig för att ha intressanta konversationer med folk så har man genast mer att gå på.
Ja, det stämmer, det blir väldigt ytligt. Män kan initialt vara väldigt ytliga, men inte gällande monogamt förhållande.. Krävs en hel del av henne för att han ska ge upp sin frihet att träffa andra kvinnor.

Intressanta konversationer. På den punkten så är det ju så att somliga är bra på att uttrycka sig i text, andra är det inte. Medan andra är fenomenal, kvicktänkta, mycket verbala, men skriver som en 12-åring. Få behärskar både och.

Har gjort denna liknelse förr. Tänk på gamla pin-up kalendrar som förr fanns på verkstäder och typiskt manliga arbetsplatser. Det var bilder av unga lättklädda kvinnor (skönhet är ju ofta bara en brist på ålder), som poserade.. Men på 90-tal kom motsvarande kalendrar riktade mot kvinnor. Det var bilder av brandmän, skogshuggare, mekaniker i jeans o t-shirt med en trasa i bakfickan (lite James Dean) osv.. Visst, vältränade och inga fetton, men det var inte bara poserande, det hintade om män som åstadkommer något. Jag tycker skillnaden är talande.
Senast redigerad av Goobleyzook 2025-10-07 kl. 18:20. Anledning: Förtydligande
Citera
2025-10-07, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medborgarbidrag
Tyvärr måste man i princip simpa (om man inte tillhör top 10-20% eller något) med tanke på att Sverige har ett stort underskott av unga singelkvinnor. Utbud och efterfrågan gäller även på dejtingmarknaden.
Det där är helt enkelt inte sant. Vid varje givet tillfälle så finns det ungefär lika många singelkvinnor som det finns singelmän, med viss variation inom åldersgrupp och framförallt region och vid varje separation så skapas två singlar. I tex Tornedalen är mansöverskottet stort, medan det ofta är ett överskott av kvinnor i storstäder och typiska studentstäder.

Enligt den senaste statistiken från SCB för år 2024 var det 5 262 925 kvinnor och 5 324 785 män i Sverige. Procentuellt är det en liten skillnad, sisådär 1% och i det ingår ju att kvinnor lever längre än män i snitt. Skyller man sina svårigheter på 1% skillnad, då måste man ha extremt låga tankar om sig själv.
Citera
2025-10-10, 20:49
Medlem
Genelkurmays avatar
Asså fan vad galet världen är. När man väl lyckas få ut en attraktiv kvinna på en date där allt verkligen klickar, kemin finns och alla stjärnor står rätt, så slutar det med att man ändå blir ghostad. Jävligt trevlig och snäll tjej i övrigt. Trodde man hittade det där guldkornet i sandlådan efter åratals av swipande. Hon var också på att vi ska träffas en andra gång. Men sen blir det dövörat dagen efter när man skickar ett sms...

Så går man back nästan 1000 kronor också på dessa dejtkvällar.

Gör brudar så här bara för att driva med män?

Ibland vill man bara sticka till en öde ö och svälta sig själv till döds sakta men säkert.

Det räcker med att hon är en 7a på en 10gradig skala för att man direkt ska bli ghostad eller raderad. Men under 7or så är det rena autobahn med dessa mindre attraktiva damer.

Sån äcklig diskrepans det blivit där tjockisar förväntar sig snygga killar och där snygga tjejer förväntar sig någon rik sheikh.

Alltid när det gäller de här apparna så är det upp som en sol ner som en pannkaka. Utan undantag.
Senast redigerad av Genelkurmay 2025-10-10 kl. 21:12.
Citera
2025-10-11, 09:55
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Genelkurmay
Asså fan vad galet världen är. När man väl lyckas få ut en attraktiv kvinna på en date där allt verkligen klickar, kemin finns och alla stjärnor står rätt, så slutar det med att man ändå blir ghostad. Jävligt trevlig och snäll tjej i övrigt. Trodde man hittade det där guldkornet i sandlådan efter åratals av swipande. Hon var också på att vi ska träffas en andra gång. Men sen blir det dövörat dagen efter när man skickar ett sms...

Så går man back nästan 1000 kronor också på dessa dejtkvällar.

Gör brudar så här bara för att driva med män?

Ibland vill man bara sticka till en öde ö och svälta sig själv till döds sakta men säkert.

Det räcker med att hon är en 7a på en 10gradig skala för att man direkt ska bli ghostad eller raderad. Men under 7or så är det rena autobahn med dessa mindre attraktiva damer.

Sån äcklig diskrepans det blivit där tjockisar förväntar sig snygga killar och där snygga tjejer förväntar sig någon rik sheikh.

Alltid när det gäller de här apparna så är det upp som en sol ner som en pannkaka. Utan undantag.

Felet du gjorde nr.1 att slösa 1000kr på en nätdejt, varför inte gå hem till nån av er istället och ta det lugnt ? Hon fick vad hon behövde nu går hon till nästa kille och gör samma sak...
Citera
2025-10-11, 10:16
Medlem
Genelkurmays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Felet du gjorde nr.1 att slösa 1000kr på en nätdejt, varför inte gå hem till nån av er istället och ta det lugnt ? Hon fick vad hon behövde nu går hon till nästa kille och gör samma sak...
Lycka till få en tjej i ett privat utrymme första dejten.

Största bekymret är varför man ska behöva ljuga. Var ärlig.
Senast redigerad av Genelkurmay 2025-10-11 kl. 10:19.
Citera
2025-10-13, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Genelkurmay
Lycka till få en tjej i ett privat utrymme första dejten.
Så har det varit för mig närmare 20 gånger sedan 2019. Hon kommit till mig eller jag till henne. Setts första gången IRL på järnvägsstation eller flyplatsen, sen åkt och handla mat på affären å sen hem, till henne eller mig för gemensam matlagning, stöta lite på varann vid grytorna, tjuvsmaka på vinet medan maten går färdigt, sedan avnjuta det hela med levande ljus.

Några gånger har vi setts första gången i en för oss båda okänd stad, där vi bokat gemensamt hotellrum och sas "gjort stan" en eller två kvällar.

Kvinnor som inte törs annat än en fika på stan kan du dissa direkt, finns ingen mening att träffas. Kärlek uppstår inte ur rädsla, en rädd person klickar det inte för.

Men jag har också kört tio mil i snudd på snöstorm hem till henne, å sen vågade hon inte öppna dörren. Gör hon det mot fel kille..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in