Citat:
Ursprungligen postat av
ThaliaElise
Så det du vill säga är att kvinnor inte läser mäns profiler? Det förvånar mig väldigt mycket, men jag har å andra sidan ingen erfarenhet av att ha kommunicerat med kvinnor på en app.
Men om det nu stämmer, så betyder det fortfarande inte att inte kvinnor uppskattar om en man har läst profilen.
Problemet med appar är att det blir väldigt ytligt. Det är ju inbyggt i appens natur eftersom ytan är det enda man ser. Men man kan ju alltid anstränga sig för att ha intressanta konversationer med folk så har man genast mer att gå på.
Ja, det stämmer, det blir väldigt ytligt. Män kan initialt vara väldigt ytliga, men inte gällande monogamt förhållande.. Krävs en hel del av henne för att han ska ge upp sin frihet att träffa andra kvinnor.
Intressanta konversationer. På den punkten så är det ju så att somliga är bra på att uttrycka sig i text, andra är det inte. Medan andra är fenomenal, kvicktänkta, mycket verbala, men skriver som en 12-åring. Få behärskar både och.
Har gjort denna liknelse förr. Tänk på gamla pin-up kalendrar som förr fanns på verkstäder och typiskt manliga arbetsplatser. Det var bilder av unga lättklädda kvinnor (skönhet är ju ofta bara en brist på ålder), som poserade.. Men på 90-tal kom motsvarande kalendrar riktade mot kvinnor. Det var bilder av brandmän, skogshuggare, mekaniker i jeans o t-shirt med en trasa i bakfickan (lite James Dean) osv.. Visst, vältränade och inga fetton, men det var inte bara poserande, det hintade om män som åstadkommer något. Jag tycker skillnaden är talande.