2018-04-05, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Jahaja, det var det det.

Nu kommer väl en och annan att gå i taket.

Men faktum är, att i praktiken så är rättegången avslutad. För även om det återstår en dag, så har rätten nu två och en halv vecka på sig att gå igenom det som framkommit i domstolen, göra sina överläggningar, och förbereda ett domslut. De lär ju, borde i alla fall, ha en hel del att skriva i sitt domslut. Och allt detta lär de ju knappast hinna med att göra på en dag, dagen mellan sista rättegångsdagen den 23e och dagen då domen meddelas, den 25e.

Dagens förhandling i domstolen var ju mest bara repetitioner, och den 23 lär inte bli mindre av den varan, så några kioskvältare lär vi inte få se den 23e, eller för att vara lite mer konkret, rätten lär knappast den 23e få höra något som får dem att helt omvärdera domslutet.

Åklagaren har lagt väldigt mycket fokus på det jag kallar sekundär bevisning, alltså sådant som handlar om PM's karaktär. Inget fel i det i sig. Problemet, tycker jag, är att man inte lagt motsvarande fokus och energi på den primära bevisningen, alltså den som handlar om vad som faktiskt har skett ombord, vad av det som påstås ha skett som faktiskt kan ha skett, och inte. Den direkta tekniska bevisningen. Åklagarens strategi tycks ha varit att i huvudsak få PM fälld för mord, för att han är den han är, snarare än genom att rent tekniskt bevisa att det inte kan ha gått till på något annat vis än att PM mördade KW, och att det skeende som PM lägger fram inte kan stämma.

Nåja, icke desto mindre är jag övertygad om att PM kommer att fällas för mord på KW. Det ska bli intressant att se vad domslutet säger.

Och sedan ska det bli intressant att se hur det går med ett överklagande, och processen kring det.

Nu får vi vänta först till den 23e men framförallt till den 25e, innan vi får nåt nytt matnyttigt, skulle jag tro.

Det har varit kört för PM ända sedan torson flöt upp. Att man sedan även hittade huvudet slog bara in spiken djupare.

Under rättegången har åklagaren, trots mindre missar, fått alla eventuella rimliga tvivel att bli orimliga. Fast jag kan inte se hur några rimliga tvivel alls kan ha funnits.

Fallet är solklart.

Ikaros flög för högt den här gången och han vet om det. Önskar nu bara falla vackert och spela sin roll väl till slutet.
Citera
2018-04-05, 23:40
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av don.t
Hur kan du ens fundera på att åklagaren är missnöjd! En knock out är vad han fick in mot försvaret. Den exakta timingen och du skall okså veta att Jacob valde allt 15-minuters material med stor omsprg. Endast det värsta bitarna valde han. Det kan man tydligt se i rapporteringen, Jacob följer ingen röd tråd utan han bara öser hemsheter huller om buller som förstärker hans åtal.

Bettina däremot är nog mera uttråkad och slagen för att inte få säga ett enda ord, det är långt till den 23:e att minnas åklagarens ihopplock av det västa från utlåtandet.

Vad är det du missar?
!!
Du missade innebörden i det jag skrev. Jag nämnde inget om att "åklagaren skulle vara missnöjd". Det var JAG som tyckte att det var synd att allt inte hann läsas upp, vilket det var tänkt från början. Därför skrev jag:
Tråkigt, som sagt, att åklagaren avbröts innan han läst klart, men å andra sidan kanske det räcker för i dag med alla vedervärdigt vidriga detaljer vi fått ta del av.
Förstår inte hur du kunde missuppfatta det? Men, ok....

Jakob håller ställningarna genom sina noggranna genomgångar av allt material, oavsett om det gäller den tekniska bevisningen, b.la gällande Kims blod och var det hamnat, att en del är blodstänk, som alltså kommit från en levande person. Även den tekniskt noggranna genomgången om Madsens alla mobilsökningar på extremvåld/tortyr/halshuggningar samt att detta sammankopplas med nedladdade extremvåldsfilmer som fanns på hans hårddiskar, d.v.s mycket av det han sökt på i mobilen fanns nedladdat.
Citera
2018-04-05, 23:47
Medlem
Citat:
Det är ju det jag skriver. Shemales är män med kukar. Skribenten jag svara skrev att PM var in to kvinnor med kukar. Jag gissar på kvinnor med stap-on ni många andra gissar shemales. Spelar mindre roll vilket det var, Madsen gillade troligtvis analsex. Könskorrigerade kvinnor som opererat dit en pillesnopp kan inte få stånd men just de är kvinnor med kukar.

Men oavsett är det inget unikt att gilla analsex oavsett kön eller läggning det unika i detta sammanhang är hans tittande på dödsfilmer där både den ena kvinnan efter den andra utsattes för brutaliteter. Likaså sade vittnen, Madsen enligt vittnen ville spela ett rollspel där det var kvinnor som skulle våldtas av ibland en ibland två män. Kvinnan skulle piskas och våldas i hans rollspel.

Stämmer mycket lite överens med vad RPU:n kom fram till.Där poängterade åklagaren idag att PM önskade vara undergiven av kukar och dominans, t o m önskan att få bli våldtagen och kidnappad som barn. Vilket gäller? Det är det rätten måste veta är han undergiven eller dominant?

De som idkat sex med honom i verkligheten säger att han var en mes, för passiv i BDSM världen.

Kluvet men jag tror inte Madsen har ångest över att tappa tvålen i duschen, inte heller att få beundrarinnor på besök i brevform eller irl. Han är lite ett av varje och spelar ett spel och njuter av spelet. Mer än någonsin i sitt liv. Det minsta för honom handlar om KW.

Den brutala handlingen talar sitt övertydliga språk.
Detta är inte vad en undergiven mes skulle kunna åstadkomma, tvärtom. Detta är ett verk av en mycket Sadistisk Ond Man.
Senast redigerad av Remark 2018-04-05 kl. 23:50.
Citera
2018-04-05, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Inte enig med dig..

Att sitta och skriva om vampyrer/sina memoarer är inte tillräckligt för Peter (eller att gå på tomgång, övervakad 24/7 i ett högriskfängelse). Peter kräver att något händer, en form av fysisk action som bejakar hans skruvade sinne. En adrenalin-junkie med en pervers twist..

Men "om".., som jag skrev "om", att han förstår att det finns inget mera.

-Ingen mer han kan dominera..
-Ingen mer han kan få ut sina lustar på..
-Inga fler grandiosa projekt han kan sjösätta eller skjuta upp..

Att detta faktiskt är slutet. Att han skall resten utav sitt "produktiva" liv sitta och ha det bara.., jävligt tråkigt.., bli bortglömd, bli själv dominerad (ny och tråkig upplevelse) i ett snävt inrutat liv som inte förändras vare sig det är julafton eller födelsedag. Inte få utlopp för sin "kreativitet".

Jag håller med om att det sitter lååångt inne hos Peter. Men om han begriper att han ej kommer att komma ut : Självmord säger jag.

(efter ev. överklaganden)

Peter tycks trivas i små slutna utrymmen där någon annan skulle få en klaustrofobiattack.
Så jag tror inte att cellen i sig kommer att vara ett problem.

Han måste hålla sig fysiskt i form för att orka. Så en timmes träning per dag blir ett måste.

Sen kommer han säkert att sysselsätta sig med ”olika projekt”. Plus att han kommer att få besök av olika damer och journalister. Kanske skriver han sina memoarer eller en roman.

Det tråkigaste för hans del kommer att bli att han inte kommer att finna ”likasinnade” där han avtjänar sitt straff. Dessa herrar kommer inte att förstå ett jota om ubåtar eller raketer.

Jag ser ingen anledning varför att han skulle begå självmord. Han har levt ett rätt så begränsat liv även hittills så anstaltslivet kommer inte att innebära någon jätte förändring.
Citera
2018-04-05, 23:56
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
2012 tackar för den

6 är sedan, det kanske är ofta i din värld. Inte i min.

Vel bekomme

Då bjussar jag på lite mer info.

1 mord och livstid

2010
John Knudsen
Den 45-årige sønderjyske førtidspensionist kidnappede Kirsten Bay Andersen, 52. Gennem 30 timer sex-mishandlede han sit offer, ydmygede hende på det groveste og fotograferede sine ugerninger. Til sidst dræbte han sit offer ved kvælning og smed det nøgne lig i Haderslev Fjord.

2007
Lars Petersen
Den 31-årige mand sendes bag tremmer på livstid for et makabert mord på hashbagmanden Kim Simonsen. Drabet bliver begået i 2003 efter indsmugling af 13 ton hash. Liget findes gravet ned på en ålefarm i Nordsjælland.

Jan Arno Beblein
Skorstensfejeren forulempede den 10-årige Sonja Emborg seksuelt i kælderen til hendes hjem, hvor hun alene hjemme havde lukket ham ind for at efterse fyret. Bagefter kvalte han hende med de bare næver og trak hende ud i sin skorstensfejerbil, inden liget blev efterladt i en skov nær Mjels.2001
Helle Sara Peters
Citera
2018-04-06, 00:02
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Vel bekomme

1 mord och livstid

2010
John Knudsen
Den 45-årige sønderjyske førtidspensionist kidnappede Kirsten Bay Andersen, 52. Gennem 30 timer sex-mishandlede han sit offer, ydmygede hende på det groveste og fotograferede sine ugerninger. Til sidst dræbte han sit offer ved kvælning og smed det nøgne lig i Haderslev Fjord.

2007
Lars Petersen
Den 31-årige mand sendes bag tremmer på livstid for et makabert mord på hashbagmanden Kim Simonsen. Drabet bliver begået i 2003 efter indsmugling af 13 ton hash. Liget findes gravet ned på en ålefarm i Nordsjælland.

Jan Arno Beblein
Skorstensfejeren forulempede den 10-årige Sonja Emborg seksuelt i kælderen til hendes hjem, hvor hun alene hjemme havde lukket ham ind for at efterse fyret. Bagefter kvalte han hende med de bare næver og trak hende ud i sin skorstensfejerbil, inden liget blev efterladt i en skov nær Mjels.2001
Helle Sara Peters

Och här hade vi då ytterligare tre ja. Fyra totalt, och strax fem med PM. Det blir 5-0 till T34Panzer!
Citera
2018-04-06, 00:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Du missade innebörden i det jag skrev. Jag nämnde inget om att "åklagaren skulle vara missnöjd". Det var JAG som tyckte att det var synd att allt inte hann läsas upp, vilket det var tänkt från början. Därför skrev jag:
Tråkigt, som sagt, att åklagaren avbröts innan han läst klart, men å andra sidan kanske det räcker för i dag med alla vedervärdigt vidriga detaljer vi fått ta del av.
Förstår inte hur du kunde missuppfatta det? Men, ok....

Jakob håller ställningarna genom sina noggranna genomgångar av allt material, oavsett om det gäller den tekniska bevisningen, b.la gällande Kims blod och var det hamnat, att en del är blodstänk, som alltså kommit från en levande person. Även den tekniskt noggranna genomgången om Madsens alla mobilsökningar på extremvåld/tortyr/halshuggningar samt att detta sammankopplas med nedladdade extremvåldsfilmer som fanns på hans hårddiskar, d.v.s mycket av det han sökt på i mobilen fanns nedladdat.

Nej jag missade inget. Jag förklarade för en annan skribent att du och andra uttryckte det i negativ mening att åklagaren avbröts. Tråkigt är t ex ett negativt ord i allas värld. Andra skribenter valde andra ord.

Han avbröts inte, detta var slutet. Domaren var noga med att säga att 16.00 var deadline. Bettina kan bara baka in detta i sin slutplädering den 23:e men hon kan inte lägga ner 15 min på RPU:n i sin slutplädering. Åklagaren fick 15 minuters försprång idag, för båda sidor har tio dagar att summera i sina pläderingar. Att vinna 15 minuter med vetskapen att försvaret inte får komma till tals är guld värt. Därtill valde åklagaren det bästa ur RPU:n. Godbitarna.

Jag kan lyfta på hatten för både Bettina och åklagaren, viktigt att se en rättegång från två vinklar. Idag mot slutet lyfte jag hatten åt åkalgaren. Snyggt planerat.

Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Den brutala handlingen talar sitt övertydliga språk.
Detta är inte vad en undergiven mes skulle kunna åstadkomma, tvärtom. Detta är ett verk av en mycket Sadistisk Ond Man.

Hörde inte riktigt kan du ta detta igen? I versaler och röd text föreslår jag.
Citera
2018-04-06, 00:25
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Det har varit kört för PM ända sedan torson flöt upp. Att man sedan även hittade huvudet slog bara in spiken djupare.

Under rättegången har åklagaren, trots mindre missar, fått alla eventuella rimliga tvivel att bli orimliga. Fast jag kan inte se hur några rimliga tvivel alls kan ha funnits.

Fallet är solklart.

Ikaros flög för högt den här gången och han vet om det. Önskar nu bara falla vackert och spela sin roll väl till slutet.

Ja visst, och det hade varit kört för PM även om torson inte flutit upp.

Men det där med tvivel skall man vara mycket försiktig med att dra förhastade slutsatser om, särskilt när det kommer till domstolar. Nu är jag övertygad om att PM kommer dömas till livstid, minst. MEN, det är just alla dessa oklarheter, tvetydigheter och motsägelser, som är tvivel. Ditte säger att det är si och under inga omständigheter kan vara så, sen kommer den tekniska experten och säger att han räknat ut att PM's beräkningar stämmer, och att det visst kan vara så. Vad ska rätten tro då? Tja, de kan bara konstatera att det inte kan veta om det är si eller så eller både och = tvivel. Hur många hål var det egentligen i påsen, och stick i huvudet, och stämde de överens, eller inte? Tvivel. Kunde KW ha dött vid midnatt och styckats vid åtta, eller inte? Tvivel. Hade sticken i KW's kropp tillfogats före eller efter döden? Eller under tiden hon dog, och om de tillfördes under tiden hon dog, vad var det då egentligen hon dog av? Tvivel. Kan hon ha dött av dieselavgaser? Hittade ni några rester av CO i hennes lugnor. Nej. MEN, det skulle ändå ha försvunnit om det funnits. Tvivel. Kan det komma in dieselavgaser i ubåten? Nej säger Ditte, Ja säger Nisse. Kan det uppstå undertryck i ubåten? Nej säger Ditte, Ja säger Nisse. Om det uppstår undertryck i ubåten? Kan det försvinna då? Nej säger Ditte, Ja säger Nisse.

Jag säger återigen, jag är övertygad om att PM döms till livstid, minst. Men det finns, nu när rättegången är, i praktiken, klar, rent objektivt en faslig massa tvivel. Jag tror inte rättsläkaren slog fast en enda sak med bestämdhet, ja annat än rent uppenbara grejer som antal stick osv. Är det den här sågen som har använts? Det kan vi inte säga med säkerhet, men det är en sådan typ av såg som har använts. Typ så. Dessa stick kan ha tillförts när KW var i livet, eller strax efter döden. Åsså vidare.

Jag tycker också att fallet är solklart, och jag är övertygad om att PM åkt dit även om torson inte flutit upp. Hans lögner hade motbevisats och allt blod, benrester, trosor och alla indicier, hade fällt honom ändå. Det har jag hävdat länge, och hävdar fortfarande. Trots alla dessa tvivel som faktiskt finns.

Det är så himla lätt att sitta här på nätet, bestämma sig för en åsikt, och sedan bara blunda för allt som talar emot. Vi får se när domslutet kommer. Jag är övertygad om att domstolen kommer påtala alla dessa tveksamheter, men att den slutliga bedömningen blir att summan av allt gör att andra skeenden är än mer orimliga. Dvs, att PM uppsåtligen mördat KW är det minst orimliga, och det enda rimliga.
Citera
2018-04-06, 00:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Vel bekomme

1 mord och livstid

2010
John Knudsen

2007
Lars Petersen

Jan Arno Beblein
Helle Sara Peters

Snyggt. Nu kommer 2001, 2007 och 2010. Du levererar. Kan du fallen du bjuder på? Jag kan dom. En tioårig flicka. tidigare dömd man. Petersen narkotikbrott mm och mord. Knudsen mord med en dom på en mycket grym våldtäkt strax innanhan utförde mordet på båten.

Alla de fall du räknar upp är tidigare straffade män, därtill höll tortyren på i samtliga fall längre än vad åklagaren i detta fall säger att KW torterades.

Läs in dig på domarna om fallen och du ska se vilket förflutet dessa män har. Madsen har inget förflutet.

Som jag sade fler mord eller tidigare hårda straff i bagaget.

Kan alla fall i Danmark som ger livstid. Ett per år max. Flera mord eller tidigare brott, endast då kommer du upp till livstid. Upprepad farlighet slår högt, likaså dubbelmord. Endast dessa har gett livstid i Danmark
Citera
2018-04-06, 00:47
Medlem
Citat:
Snyggt. Nu kommer 2001, 2007 och 2010. Du levererar. Kan du fallen du bjuder på? Jag kan dom. En tioårig flicka. tidigare dömd man. Petersen narkotikbrott mm och mord. Knudsen mord med en dom på en mycket grym våldtäkt strax innanhan utförde mordet på båten.

Alla de fall du räknar upp är tidigare straffade män, därtill höll tortyren på i samtliga fall längre än vad åklagaren i detta fall säger att KW torterades.

Läs in dig på domarna om fallen och du ska se vilket förflutet dessa män har. Madsen har inget förflutet.

Kan alla fall i Danmark som ger livstid. Ett per år max. Flera mord eller tidigare brott, endast då kommer du upp till livstid. Upprepad farlighet slår högt, likaså dubbelmord. Endast dessa har gett livstid i Danmark

Hur länge varade den längsta tortyren?
Citera
2018-04-06, 00:55
Medlem
kugutts avatar
Citat:

Kan alla fall i Danmark som ger livstid. Ett per år max. Flera mord eller tidigare brott, endast då kommer du upp till livstid. Upprepad farlighet slår högt, likaså dubbelmord. Endast dessa har gett livstid i Danmark[/b]

Jo, men om Madsen anses som extremt farlig tror du värkligen att han släpper undan livstid då? Tror du dom släpper ut en sån tickande bomb? Jag tror det blir förvaring, forever.
Citera
2018-04-06, 01:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Hur länge varade den längsta tortyren?

Försök du bara. Men tre mycket, mycket uppmärksammade fall gavs som exempel. Tortyren eller erkännanden är inte det väsentliga i fallen. Det har med det jag tidigare påtalat. Livstid delas endast ut gällande flera mord och tidigare bestraffade. Höga krav på livstid i Danmark. Idag flyttades Madsen fallet ut ur huvudsalen till förmån till ett annat brott.

Nyckelordet är farlighet. Det är det Bettina jobbar emot. Så tydligt. Hon påtalar gång efter annan att Madsen är ostraffad och att han beskrivs av de som stod honom nära eller jobbade vid han sida att han inte uppvisar en farlighet. Finns inget på Madsen sen tidigare, åklagaren har endast en månad bakåt att jobba med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in