2018-04-05, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Ja, men om man är sympatiskt, då, svarar man: "det var fruktansvärt men jag hade inte inte annat val eftersom det gick inte att bära upp henne". Men det svaret som han ger visar en kallblodig person som ser Kims kropp som ett problem som man kan stycka. Det är såna små saker som avslöjar vad man är för människa. Hoppas att du förstår att vad jag menar.

När Kim är död, är hon i Madsens ögon a "piece of shit" han måste göra sig av med. Varken mer eller mindre.

Medans hon levde var hon ett Objekt, han för sitt höga nöje och njutnings skull kunde tortera och plåga.
Citera
2018-04-05, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av struntsallad
Att han nämner att han har fantiserat om att bli våldtagen av kvinnor med manligt kön KAN vara ett försök att få rätten att tro att han är särskilt empatisk mot kvinnor och förstår att det skulle vara hemskt att bli våldtagen. ”Titta vilken fin kille jag egentligen är”.

Det nämns ju inte att det är en sexuell fantasi, bara att det är en fantasi.

Behöver inte ens vara en fantasi. Kan vara ett sätt som han tror ska påverka rätten (och/eller oss åhörare) att se honom lite som offer för omständigheter = ett spel för gallerierna, vilket psykopater är väldigt duktiga på.

Vi ska inte glömma att PM är utredd som bl.a patologisk lögnare så sånt snack behöver inte betyda ett dugg...
Citera
2018-04-05, 20:23
Medlem
Kenpos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Då kom jag ihåg rätt, 11 st.

Det här har jag sparat (BT+EB):

Ved undersøgelsen af det fundne hoved blev der ikke fundet spor af kraniebrud, som Peter Madsen havde påstået. Til gengæld blev der fundet 11 stik-læssioner og to snit-læssioner. Skaderne blev fundet over højre øre, på begge ører og på højre kind.

Anklageren siger, at der var snitsår på Kim Walls hoved. Var det ikke udtryk for, at du har skåret halsen over på hende?

- Nej, da hendes hoved er i plasticposen, stikker jeg ind i posen med hobbykniven.

Men der sidder kun to snit på den pose, siger anklageren.

- Der er flere. Jeg har selv stukket i den. Det er jeg sikker på, siger Peter Madsen.

Han vill således förklara detta med att åklagaren räknat fel (!)
Citera
2018-04-05, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Men jag undrar ja : Hur pass vanligt är det egentligen ?

Han hamnar ju in på det där "specialfängelset" i Danmark som inhyser det "värsta" utav det värsta. Dvs folk utav samma kaliber som mördat, dräpt, lemlästat etc... Folk som inte har några skrupler alls.

Dvs likasinnade.

Ja, ok, det förändrar saken...
Citera
2018-04-05, 20:24
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av don.t
Vanligt ja i många svenssons-stugor. Men vad har det med saken att göra?

Du fokusera fel igen, saken var att PM menade en strap-on ingen kvinna med en kuk mellan benen.

Hahaha, vanligt att gemene svennar i Sverige vill bli påsatta i anus med en strap-on? Vet inte vilken värld du lever i, eller så har det varit fel på mina män.

Jag är ganska så säker på att användaren dock inte menade en riktig kuk, om det nu var viktigt eller inte, men kontentan är att Madsen tycker om allt perverst i sexväg.
Citera
2018-04-05, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av struntsallad
Att han nämner att han har fantiserat om att bli våldtagen av kvinnor med manligt kön KAN vara ett försök att få rätten att tro att han är särskilt empatisk mot kvinnor och förstår att det skulle vara hemskt att bli våldtagen. ”Titta vilken fin kille jag egentligen är”.

Det nämns ju inte att det är en sexuell fantasi, bara att det är en fantasi.

Det du skriver ligger nog väldigt nära sanningen.
Citera
2018-04-05, 20:27
Medlem
trngws avatar
Jahaja, det var det det.

Nu kommer väl en och annan att gå i taket.

Men faktum är, att i praktiken så är rättegången avslutad. För även om det återstår en dag, så har rätten nu två och en halv vecka på sig att gå igenom det som framkommit i domstolen, göra sina överläggningar, och förbereda ett domslut. De lär ju, borde i alla fall, ha en hel del att skriva i sitt domslut. Och allt detta lär de ju knappast hinna med att göra på en dag, dagen mellan sista rättegångsdagen den 23e och dagen då domen meddelas, den 25e.

Dagens förhandling i domstolen var ju mest bara repetitioner, och den 23 lär inte bli mindre av den varan, så några kioskvältare lär vi inte få se den 23e, eller för att vara lite mer konkret, rätten lär knappast den 23e få höra något som får dem att helt omvärdera domslutet.

Åklagaren har lagt väldigt mycket fokus på det jag kallar sekundär bevisning, alltså sådant som handlar om PM's karaktär. Inget fel i det i sig. Problemet, tycker jag, är att man inte lagt motsvarande fokus och energi på den primära bevisningen, alltså den som handlar om vad som faktiskt har skett ombord, vad av det som påstås ha skett som faktiskt kan ha skett, och inte. Den direkta tekniska bevisningen. Åklagarens strategi tycks ha varit att i huvudsak få PM fälld för mord, för att han är den han är, snarare än genom att rent tekniskt bevisa att det inte kan ha gått till på något annat vis än att PM mördade KW, och att det skeende som PM lägger fram inte kan stämma.

Nåja, icke desto mindre är jag övertygad om att PM kommer att fällas för mord på KW. Det ska bli intressant att se vad domslutet säger.

Och sedan ska det bli intressant att se hur det går med ett överklagande, och processen kring det.

Nu får vi vänta först till den 23e men framförallt till den 25e, innan vi får nåt nytt matnyttigt, skulle jag tro.
Citera
2018-04-05, 20:29
Medlem
Citat:
När Kim är död, är hon i Madsens ögon a "piece of shit" han måste göra sig av med. Varken mer eller mindre.

Medans hon levde var hon ett Objekt, han för sitt höga nöje och njutnings skull kunde tortera och plåga.
Ja, jag håller med dig, men hans svar är ett av de dummaste som man kunde göra. Det är min uppfattning men kanske psykologer uppfattar det annorlunda och jag har fel?
Senast redigerad av matematiker 2018-04-05 kl. 20:37.
Citera
2018-04-05, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kenpo
Det här har jag sparat (BT+EB):

Ved undersøgelsen af det fundne hoved blev der ikke fundet spor af kraniebrud, som Peter Madsen havde påstået. Til gengæld blev der fundet 11 stik-læssioner og to snit-læssioner. Skaderne blev fundet over højre øre, på begge ører og på højre kind.

Anklageren siger, at der var snitsår på Kim Walls hoved. Var det ikke udtryk for, at du har skåret halsen over på hende?

- Nej, da hendes hoved er i plasticposen, stikker jeg ind i posen med hobbykniven.

Men der sidder kun to snit på den pose, siger anklageren.

- Der er flere. Jeg har selv stukket i den. Det er jeg sikker på, siger Peter Madsen.

Han vill således förklara detta med att åklagaren räknat fel (!)

Ja, TACK! Madsen hade aldrig kunnat drömma om att polisen mfl skulle kunna hitta det han dumpat. Han har ju dumpat alla brottsvapnen också på samma plats hopsamlat i små påsar.
Citera
2018-04-05, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Ja, jag håller med dig, men det han svarade är ett av de dummaste som man kunde göra. Det är min uppfattning men kanske psykologer uppfattar det annorlunda och jag har fel?

Visst, men en man utan empati och känslor begriper inte det därför blir det så avslöjande tydligt.
Citera
2018-04-05, 20:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Det är bara du och någon enstaka till ur PM-fanclub som finner något som helst intresse i att föra en dylik debatt. För alla oss andra är könet på fallets experter total ointressant. Det är deras kunskaper i egenskap av experter, och fakta, som är intressant.

Vad gäller PM's älskarinna, så är hon just det, en älskarinna, att hennes sexualitet diskuteras, i ljuset av PM's dito, är knappast något konstigt. Men att du inte kan skilja på en älskarinnas och en ubåtsexperts roller, är visst inte så förvånande, börjar jag förstå.

Nej då i det två inlägg jag skrev om DD förklarade jag i många, många ord att försvaret inte kan trolla bort DD genom att kalla henne jävig. Du och en annan skriben fokuserade fel och endast fokuserade på ordet könskorrigering, där jag sade att DD brinner för dessa frågor och de fick ni till att jag nu är med i en klubb som du döpt till PM:s fanclud.

Ni skapade alltså debatten om transor, jag sa att u-båtsbranchen är minimal där alla känner alla. Som t ex även i rättsläkar branchen, den är också minimal men visst, större än u-båts eliten.

Du får inte ihop detta hur än du försöker, allt finns i text. Följ den texten så ska det ljusna.

Citat:
Ursprungligen postat av Agent.Provocateur
Hahaha, vanligt att gemene svennar i Sverige vill bli påsatta i anus med en strap-on? Vet inte vilken värld du lever i, eller så har det varit fel på mina män.

Jag är ganska så säker på att användaren dock inte menade en riktig kuk, om det nu var viktigt eller inte, men kontentan är att Madsen tycker om allt perverst i sexväg.

Inget fel på missionären i mörkret, så du behöver inte skämmas över dina män och hitta fel på dessa för att ni gillar vanilj.
Senast redigerad av don.t 2018-04-05 kl. 21:02.
Citera
2018-04-05, 20:41
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Klart att hon som bevis på Madsens ärlighet måste hitta något som styrker den. Gifflarna. Vilken tyngd.
Gifflarna som skulle invagga KW i falsk trygghet. Gifflarna som blev KW:s sista måltid.
Ärlige Madsen. HAHAHAHA.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in