2018-04-05, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3za
Från direktrapporteringen på BT (https://www.bt.dk/krimi/foelg-retssagen-mod-peter-madsen-nu-fremlaegges-mentalerklaeringen-han-udtrykker)

- Da han vågnede var han i bedre humør og tænkte klart. Han vaskede ubåden rent og tænkte, der skal ikke ligge døde mennesker i min ubåd.

och sedan:

- Hvad gør man hvis man har et stort problem? Man deler det op i nogle mindre.

Betyder det att PM gjorde rent båten INNAN han styckade Kim?
Kan han ha försagt sig där? Ubåten kanske redan var helt nedsölad med Kims blod??

Jag tror i vilket fall att han har haft ihjäl henne och sedan styckat henne. Finns det statistik på hur många människor får för sig att stycka nån som dött av en olycka?

Likstyckning hör med mkt få undantag ihop med föregående brott (dråp, misshandel).

Att Madsen styckade kroppen och styckade den i färre delar än vad som motiverades av ubåtens konstruktion (tornets storlek) indikerar absolut att han dödat Wall

Hade han bara velat ha ut kroppen hade han kunnat ta ut den i ett helare skick.

Han ville försvåra jobbet för polisen, sjöräddningen och anhöriga.

Att ta av huvudet var fö helt onödigt ur transportsynpunkt.

Huvud + övre bål (- ben) bör ha vägt 40 kg, om Wall vägde 60 kg i livet.

Hon var kort och nätt va...

Madsen var fysiskt kapabel, och bör ha kunnat få upp 40 kg.

Fö planerade han brottet, och en del av styckningen roade honom antagligen. Ville han bara få ut kroppen kunde han ha använt ett taljsystem eller dyl.
Senast redigerad av Eremona2.0 2018-04-05 kl. 16:59. Anledning: Felskrivning
Citera
2018-04-05, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Han är väldigt knäpp som ser en framtid utanför fängelset. Jag vet inte, men tror starkt på att han inte blir långlivad som en fri man, någon tar död på honom relativt snabbt. Han är inte normalt mänsklig och sannolikt skulle han kunna göra om samma sak igen. En kallsinnig empatistörd bestialisk sadistisk mördare, må rättsväsendet skydda allmänheten från honom.

Vad ska han göra när han kommer ut i så fall, flytta till Sverige och sälja Raketost på Coop?

Han verkar ju djävulskt sjuk i huvudet, men RPUn har sagt att han är personlighetsstörd, inte psykiskt sjuk. Han vet exakt vad han har gjort och döms därför till fängelse eller förvaring. Jag hoppas på förvaring.

Vet inte om han nu spelar psyksjuk för att försöka hamna på psykavdelning med hopp om att "tillfriskna" relativt snabbt och sen komma ut tidigare än om han fick fängelse/förvaring.

En sån vändning från PM skulle inte förvåna mig om det kommer den 23e, men han kommer inte klara det i så fall. Åklagaren ser igenom alla hans tricks vid det här laget och psykologerna har sagt sitt.
Citera
2018-04-05, 17:01
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Tråkigt, som sagt, att åklagaren avbröts innan han läst klart, men å andra sidan kanske det räcker för i dag med alla vedervärdigt vidriga detaljer vi fått ta del av.

Det som framkommer är bilden av en person som är helt död invärtes vad det gäller mänsklighet, känslor, empati, ånger och skam. Enbart extremt sjuka tankar, förklaringar och infallsvinklar. Så oerhört vriden i sin skalle. Så oerhört nöjd över sig själv. Så självgod i sitt äcklande prat.
Lite från AB och Exp live, som jag tog fasta vid, av det åklagaren hittills hann med att läsa upp:

Han trodde aldrig att delarna från Kim Wall skulle hittas
Detta i samband med när han berättade om vad som hänt.

Han sa också:
– Det ska inte finnas döda personer i min ubåt, enligt utlåtandet.
Han menar inte att en död kropp förtjänar någon särskild respekt, läser åklagare

"Han berättade att han la sig för att sova i ubåten. I samband med det ler han och känner sig stolt av sina bedrifter och sina älskarinnor"

Om styckningen
säger Peter Madsen till psykologen:
Vad gör man när man har ett stort problem? Man delar upp det i några mindre.

Med stort leende
: Det finns ingen sexuell tillfredställelse med att släpa runt på ett lik.

Under intervjun med rättspsykiatrikern har Madsen haft ett stort leende på läpparna vid många av frågorna.

"På frågan om hur man får sig själv att stycka en död person, liknar han det med slaget vid Trafalgar"

Peter Madsen beskriver sig som yin och yang – den vita är glad, men den svarta är ambitiös och komplicerad.

Enligt utlåtandet verkade han inte berörd när han pratade om själva fallet.

När han var liten– pojke så var hans dröm att bli kidnappad och använd i en barnporrfilm.

–Han intresserar sig för missöden, död och stora händelser
. Han berättar om ett museum om förintelsen där det är en stor tågvagn som symboliserar att barn körs i koncentrationsläger.
Han bryter ut i gråt och slutar gråta lika fort som han började.

För psykologen berättade Peter Madsen att han tittade på dödsvideor för att han har ett intresse för det extrema i livet.

Bra sammanställning.

De skrev ulyker ( stavning?) på danska och det är ju olyckor, inte missöden.

Det var en kvarglömd nallebjörn på ett tåg från förintelsen som fick honom att gråta.
Citera
2018-04-05, 17:05
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Han verkar ju djävulskt sjuk i huvudet, men RPUn har sagt att han är personlighetsstörd, inte psykiskt sjuk. Han vet exakt vad han har gjort och döms därför till fängelse eller förvaring. Jag hoppas på förvaring.

Vet inte om han nu spelar psyksjuk för att försöka hamna på psykavdelning med hopp om att "tillfriskna" relativt snabbt och sen komma ut tidigare än om han fick fängelse/förvaring.

En sån vändning från PM skulle inte förvåna mig om det kommer den 23e, men han kommer inte klara det i så fall. Åklagaren ser igenom alla hans tricks vid det här laget och psykologerna har sagt sitt.

ÅK läste ju ur hans blogg om att satan hade gjort saker med en kvinna ( vampyr?) som var mycket mycket fel men kvinnan verkade njuta av det. Det var nog pålning/spetsning mm han hade i åtanke. Så ja, den meningen bevisar att han vet och begriper.
Citera
2018-04-05, 17:07
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:

"På frågan om hur man får sig själv att stycka en död person, liknar han det med slaget vid Trafalgar"

1) Ett sjöslag
2) Nelson dog, men vann sjöslaget

Men inte fattar jag något utav det..
Citera
2018-04-05, 17:08
Bannlyst
Citat:
Tråkigt, som sagt, att åklagaren avbröts innan han läst klart, men å andra sidan kanske det räcker för i dag med alla vedervärdigt vidriga detaljer vi fått ta del av.

Det som framkommer är bilden av en person som är helt död invärtes vad det gäller mänsklighet, känslor, empati, ånger och skam. Enbart extremt sjuka tankar, förklaringar och infallsvinklar. Så oerhört vriden i sin skalle. Så oerhört nöjd över sig själv. Så självgod i sitt äcklande prat.
Lite från AB och Exp live, som jag tog fasta vid, av det åklagaren hittills hann med att läsa upp:

Han trodde aldrig att delarna från Kim Wall skulle hittas
Detta i samband med när han berättade om vad som hänt.

Han sa också:
– Det ska inte finnas döda personer i min ubåt, enligt utlåtandet.
Han menar inte att en död kropp förtjänar någon särskild respekt, läser åklagare

"Han berättade att han la sig för att sova i ubåten. I samband med det ler han och känner sig stolt av sina bedrifter och sina älskarinnor"

Om styckningen
säger Peter Madsen till psykologen:
Vad gör man när man har ett stort problem? Man delar upp det i några mindre.

Med stort leende
: Det finns ingen sexuell tillfredställelse med att släpa runt på ett lik.

Under intervjun med rättspsykiatrikern har Madsen haft ett stort leende på läpparna vid många av frågorna.

Peter Madsen beskriver sig som yin och yang – den vita är glad, men den svarta är ambitiös och komplicerad.

Enligt utlåtandet verkade han inte berörd när han pratade om själva fallet.

När han var liten– pojke så var hans dröm att bli kidnappad och använd i en barnporrfilm.

–Han intresserar sig för missöden, död och stora händelser
. Han berättar om ett museum om förintelsen där det är en stor tågvagn som symboliserar att barn körs i koncentrationsläger.
Han bryter ut i gråt och slutar gråta lika fort som han började.

För psykologen berättade Peter Madsen att han tittade på dödsvideor för att han har ett intresse för det extrema i livet.

Hur kan du ens fundera på att åklagaren är missnöjd! En knock out är vad han fick in mot försvaret. Den exakta timingen och du skall okså veta att Jacob valde allt 15-minuters material med stor omsprg. Endast det värsta bitarna valde han. Det kan man tydligt se i rapporteringen, Jacob följer ingen röd tråd utan han bara öser hemsheter huller om buller som förstärker hans åtal.

Bettina däremot är nog mera uttråkad och slagen för att inte få säga ett enda ord, det är långt till den 23:e att minnas åklagarens ihopplock av det västa från utlåtandet.

Vad är det du missar?!!
Citera
2018-04-05, 17:09
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Jag kan inte så mycket om det här kriget. Blev folk styckade? Varför? Man kunde kasta kropparna dirrekt i havet från båten?

Kanske Madsen syftar på att han "är" alla dessa kaptener i "en"......att hans (Madsens) öde är/kommer att bli som de tre befälshavarnas som var involverade i slaget??

"" Nelson was mortally wounded during the battle, becoming one of Britain's greatest war heroes. The commander of the joint French and Spanish forces, Admiral Villeneuve, was captured along with his ship Bucentaure. Spanish Admiral Federico Gravina escaped with the remnant of the fleet and succumbed months later to wounds sustained during the battle.""

https://www.forces-war-records.co.uk/collections/10/the-men-of-trafalgar-medal-roll/

Bara en spekulation av mig......
Citera
2018-04-05, 17:10
Medlem
Vad Madsen är livrädd för det är en förvaringsdom.

Enl psykologen var han mycket upptagen av den och påpekade ofta "jag är inte farlig".

Jo jo. Exakt hur farlig har vi ju sett prov på.
Citera
2018-04-05, 17:11
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Jag kan inte så mycket om det här kriget. Blev folk styckade? Varför? Man kunde kasta kropparna dirrekt i havet från båten?

Jag tror att de blev sprängda till bitar, de flesta av dem....
Citera
2018-04-05, 17:16
Medlem
3zas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av don.t
Hur kan du ens fundera på att åklagaren är missnöjd! En knock out är vad han fick in mot försvaret. Den exakta timingen och du skall okså veta att Jacob valde allt 15-minuters material med stor omsprg. Endast det värsta bitarna valde han. Det kan man tydligt se i rapporteringen, Jacob följer ingen röd tråd utan han bara öser hemsheter huller om buller som förstärker hans åtal.

Bettina däremot är nog mera uttråkad och slagen för att inte få säga ett enda ord, det är långt till den 23:e att minnas åklagarens ihopplock av det västa från utlåtandet.

Vad är det du missar?!!

Jag kanske är trött, men jag hittar inte var det står att åklagaren är missnöjd. Kan någon feta den delen i texten. Tackpåförhand.
Citera
2018-04-05, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Japp. Japanskan som mördades hade styckats på just detta sätt. Enl LGW är det en ovanlig metod.

Det är inte ovanligt. Kapningen brukar ske under eller över knät i dessa sammanhang. Att gå in direkt i knäleden är ovanligt.

Att påstå att kapning under knät är ovanligt är som att säga att styckmördare inte brukar såga... Dvs inkorrekt.

Precis under knät (på framsidan) finns dessutom inga muskler i vägen. Sågen tar i skelettet direkt. Det är ett lämpligt ställe att såga i, för en styckmördare.

GW är inte bara en självgod surrpelle. Jag tror han börjar bli senil på riktigt.
Citera
2018-04-05, 17:25
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0

Hade han bara velat ha ut kroppen hade han kunnat ta ut den i ett helare skick.

Han ville försvåra jobbet för polisen, sjöräddningen och anhöriga.

Jo, äller så var han också jävligt sugen på att stycka en kvinnokropp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in