2018-04-05, 23:14
Medlem
Catings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenpo
Mycket riktigt fanns detta i EB:s liveblog:

Derudover har forsvareren en tilføjelse til Peter Madsens forklaring om nogle stik på Kim Walls hoved. Peter Madsen har forklaret retten, at han har stukket hovedet gennem den pose, som hovedet er fundet i.

Her vil forsvareren gerne have tilføjet, at Peter Madsen først bliver foreholdt af anklageren, at der er to stik på posen, og at Peter Madsen herefter giver sit svar.

Det får anklageren til at bryde ind og sige, at han ikke sagde, der var to huller i posen.

- Indrøm nu bare, at det var en fejl, så vi kan komme videre, siger forsvareren.

Det får dommeren til at sige, at retten vil gå tilbage på lydoptagelserne fra retten og dobbelttjekke på et senere tidspunkt.

Tack!
Konstigt att åkl. tar fel på en sån sak ändå. Synd, han har varit imponetande hittills i mina ögon.
Om det handlar om att är 3 hål mot de 11 skadorna, istället för 2, så är det inte jättekonstigt - alla gör misstag.
Skiljer det däremot mycket är det en annan sak.
Eftersom han själv inte verkar komma ihåg det exakta antalet tyder det väl på att det inte skiljer sig åt något nämnvärt.. åtminstone hoppas jag det.
Citera
2018-04-05, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Fast rent spontant, så tänker jag att om huvudet ligger i en påse, och det råkar bli en för stor reva i den påsen, då lägger man den påsen, med huvudet i, i en annan påse, som då blir den yttre. Att ta ut huvudet, stoppa det i en annan påse, och sedan stoppa allt det i den första påsen med en större reva, verkar omständigt och ologiskt, osannolikt helt enkelt.

Vem har sagt att Madsen är/var logisk här?
Citera
2018-04-05, 23:17
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Peter rekonstruerar verkligheten så det stämmer med sin självbild, den Grandiosa.

Psykologen frågade om hans självmordstankar.

Peter svarar: Inte längre, Jag har bestämt mig för att gå på rättegången av nyfikenhet.

Madsen framställer det som om det är Han som bestämmer.

Han kan inte insett sitt läge.

Ja just det- i början av rättegången sa han ju att han "var där frivlligt"
Citera
2018-04-05, 23:18
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
That makes two of us

Och visst kommer det visa sig att detta mordet når upp till livstid, alternativt en förvaringsdom. Det senare än nog det mest troliga.
Förvaring är helt ok med mig, synd att han verkar trivas inlåst bara, men hoppas att det ändrar sig när han inte ser ljuset i tunneln längre.
Citera
2018-04-05, 23:18
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
NEJ. När Peter ser Rättegången som något han är Nyfiken på, så säger det mig att han skriver på en bok OM SIG SJÄLV som häktad. Han har strålande ideer om hur han nu åter kan bli UNIK och tjäna pengar.

Viss litterär talang besitter han, trots allt.

Säger inte emot dig om i det fetade.., bara resultatet !

Vi får se : Blir det en sås.., eller kommer den att skära sig !

Mvh / Snapcount
Citera
2018-04-05, 23:19
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Fast rent spontant, så tänker jag att om huvudet ligger i en påse, och det råkar bli en för stor reva i den påsen, då lägger man den påsen, med huvudet i, i en annan påse, som då blir den yttre. Att ta ut huvudet, stoppa det i en annan påse, och sedan stoppa allt det i den första påsen med en större reva, verkar omständigt och ologiskt, osannolikt helt enkelt.

Precis, det var så jag menade, det låter inte logiskt och hur skulle man kunna avgöra i vilken påse det låg först? Tror det är felciterat, annars kommer det förhoppningsvis klarna på slutpläderingen.
Citera
2018-04-05, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Ja just det- i början av rättegången sa han ju att han "var där frivlligt"

Ja, Exakt. Vi skall alla vara tacksamma för hans visade välvilja och godhet.

Jösses.

EDIT. Han har varit på utegården en gång tillsammans med en annan häktad. Sedan har han suttit i sin cell.
Senast redigerad av Remark 2018-04-05 kl. 23:28.
Citera
2018-04-05, 23:24
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Men han kanske bara bytte påse när den första gick sönder, och sedan kom på att en påse till inte skulle skada, så blev han av med den.
Senast redigerad av TaxenSixten 2018-04-05 kl. 23:30.
Citera
2018-04-05, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Men han kanske bara tänkte byta påse när den första gick sönder, och sedan kom på att en påse till inte skulle skada, så blev han av med den.

Så kan det vara. ALLT skulle ju bort hur som. Sänkas. Inte helt rationellt, men fullt tänkbart.
Citera
2018-04-05, 23:34
Medlem
trngws avatar
Citat:
Men han kanske bara bytte påse när den första gick sönder, och sedan kom på att en påse till inte skulle skada, så blev han av med den.

Ja visst kan det vara så.
Citera
2018-04-05, 23:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lulle333
Inte är jag nån expert, men she-males har inte opererad på en snopp. Dom HAR redan en snopp. Dom opererar nog hellre på sig et par bröst.

Det är ju det jag skriver. Shemales är män med kukar. Skribenten jag svara skrev att PM var in to kvinnor med kukar. Jag gissar på kvinnor med stap-on ni många andra gissar shemales. Spelar mindre roll vilket det var, Madsen gillade troligtvis analsex. Könskorrigerade kvinnor som opererat dit en pillesnopp kan inte få stånd men just de är kvinnor med kukar.

Men oavsett är det inget unikt att gilla analsex oavsett kön eller läggning det unika i detta sammanhang är hans tittande på dödsfilmer där både den ena kvinnan efter den andra utsattes för brutaliteter. Likaså sade vittnen, Madsen enligt vittnen ville spela ett rollspel där det var kvinnor som skulle våldtas av ibland en ibland två män. Kvinnan skulle piskas och våldas i hans rollspel.

Stämmer mycket lite överens med vad RPU:n kom fram till.Där poängterade åklagaren idag att PM önskade vara undergiven av kukar och dominans, t o m önskan att få bli våldtagen och kidnappad som barn. Vilket gäller? Det är det rätten måste veta är han undergiven eller dominant?

De som idkat sex med honom i verkligheten säger att han var en mes, för passiv i BDSM världen.

Kluvet men jag tror inte Madsen har ångest över att tappa tvålen i duschen, inte heller att få beundrarinnor på besök i brevform eller irl. Han är lite ett av varje och spelar ett spel och njuter av spelet. Mer än någonsin i sitt liv. Det minsta för honom handlar om KW.
Citera
2018-04-05, 23:37
Medlem
trngws avatar
Citat:
Förvaring är helt ok med mig, synd att han verkar trivas inlåst bara, men hoppas att det ändrar sig när han inte ser ljuset i tunneln längre.

Jag är helt övertygad om att han inte alls trivs med sin situation, att han ger sken av det är bara ren manipulation för att han tror att det är så som det är bäst för honom att framstå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in