2018-04-05, 23:24
Medlem
Steinarrs avatar
Lag syd förtjänar allt elände med tanke på hur oerhört korkade dom är.

Pascal tänker uppenbarligen bara med kuken. Vore så sjukt komiskt om han blev kidnappad.

Hans tankar lär nog hamna vid det där örådet där Nick åkte ut
2018-04-05, 23:29
Medlem
Krickedixans avatar
Lag Syd har ju sig själv att skylla när de inte valde att rösta hem Jim när de kunde.
Jag vet inte hur de tänkte om de trodde att han helt plötsligt skulle greja vattentävlingar.
Tycker de förstörde sina chanser när de valde Nick före Jim.
Nick hade i alls fall grejat tävlingarna bättre än vad de gör nu
2018-04-05, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teameffort

Får ge lilla Desi cred också som faktiskt gav Jim en verbal omgång direkt efter tävlingen. Desi har helt klart växt för mig. Talpinnen som Lillemor plågar den andra gruppen med är helt och hållet Desis förtjänst. Lurig, kalkylerande, helt okej i tävlingar, verkar inte plågas alls av sömn och matbrist osv. Kan mycket väl vara den som tar hem hela spelet..

Jag nämnde just detta några sidor tillbaka. Tror tyvärr vad Dessi är kapabel till undgår många. Finns ingen på ön som slår henne på fingrarna på det viset (med de egenskaperna du nämner). Hon röt till på Jim på stranden inför det andra laget för att ytterligare spä på irritation i sitt lag, sen väl uppe på land visste hon mer än väl att Caroline skulle få ett bryt på honom och sköta resten. Yes, hon kommer gå långt.
2018-04-05, 23:59
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Men en sak börjar jag tycka är lite märklig. Om nu Pascal tex tyckte att kommandoran var dum, varför sa han ingenting för att hjälpa Jim litegrand?
Kan det bero på att han anser Knegoffs fräcka försvarstal är så debilt att det inte går att stödja honom, vad som förvånar mig var hur dom andra inte tog Carolins parti och majoritetsmässigt tog ner honom på jorden vilket han är i starkt behov utan...eftersom tjommen annars tror att hon bara företräder sig själv, men dom är väl så laidback med att hon sköter terrorn mot Knegoff åt dom fast på ytan får det stå för henne förstås.

Varför Steno inte gick in och fyllde i komandorans argument är ett mysterium, Rödhåret fällde ner blicken i avsmak men teg, målet måste ju vara att pulverisera en persons felande inställning, tillsammans är man starkare som penalister
Senast redigerad av Enmansdemo 2018-04-06 kl. 00:11.
2018-04-06, 00:08
Medlem
Logique88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DyslexiKungen
Jim erkänner ju att han är värdelös, men kämpar hårt ändå.Caroline borde ha en respekt för äldre, inte hålla på att mobba som en fjortis gör...
Äldre förtjänar respekt för att de förväntas ha erfarenhet och visdom, inte enbart för att de existerat på planeten jorden x antal år. Tycker du Jim besitter någon av de två dygderna?

Jag är fascinerad av hur underutvecklad självinsikt en människa kan ha vid 61 års ålder. För att inte nämna hur en så pass socialt handikappad person kan livnära sig som säljare.
2018-04-06, 00:11
Medlem
Logique88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Jim verkar ju lite efterbliven. Han argumenterar som ett barn och verkar ha svårt att höra kritik.

Vad ville han att laget skulle säga efter hans brandtal?

Sen att de andra i laget bara sitter tysta men sen till kameran har mage att sitta och hata honom. Vekt. Konfrontera gubbjäveln istället.

Caroline är den jag gillar mest i lag Syd just nu. Resten är ett gäng svagryggade ynkryggar som tillåter Desiré paja deras lag istället för att ta tag i problemen.

Desiré är förövrigt sjukt enerverande.

Lag Syd håller ju på att krackelera totalt.
Lag Nord är ju typ perfekt så när som på två personer. Johan och Lillemor, som är lata, dåliga och sluter sig gentemot gruppen.
Jag delar din analys i nuläget.
2018-04-06, 00:18
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Logique88
Äldre förtjänar respekt för att de förväntas ha erfarenhet och visdom, inte enbart för att de existerat på planeten jorden x antal år. Tycker du Jim besitter någon av de två dygderna?

Jag är fascinerad av hur underutvecklad självinsikt en människa kan ha vid 61 års ålder. För att inte nämna hur en så pass socialt handikappad person kan livnära sig som säljare.
Socialt handikappad innebär att man inte förstår hur man är sällskaplig, social & inställsam/trevlig, detta kan Knegoff vara..han är bara överkänslig & tål inte ifrågasättas, det är inte socialt handikappande eftersom det andra kompenserar då i kombination med att umgås med folk som inte ifrågasätter, så i praktiken kan han leva ett socialt normalfungerande liv och enda gången det inte fungerar är i Robinson vilket är situationsstyrt

Citat:
Ursprungligen postat av PingPongZong
Carolin det är en kvinna det. Så jävla stark psykiskt och antagligen fysiskt. Säger som det är. Bär Nicks fackla för sanning och rätt. Gillar starka kvinnor som är HETEROSEXUELLA.
Du menar att HOMOSEXUELLA kvinnor brukar vara starkare då eller?, och har däremot inget fog för att vara det? Och för att göra dig osäker förhoppningsvis..så vill jag påminna om att hon uppbär en klassisk flatfrisyr iof ska det inte kunna finnas några HOMOSEXUELLA i Göteborgs socken...men vem vet.
Senast redigerad av Enmansdemo 2018-04-06 kl. 00:25.
2018-04-06, 00:38
Medlem
Logique88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Socialt handikappad innebär att man inte förstår hur man är sällskaplig, social & inställsam/trevlig, detta kan Knegoff vara..han är bara överkänslig & tål inte ifrågasättas, det är inte socialt handikappande eftersom det andra kompenserar då i kombination med att umgås med folk som inte ifrågasätter, så i praktiken kan han leva ett socialt normalfungerande liv och enda gången det inte fungerar är i Robinson vilket är situationsstyrt
Klart en säljare måste vara en duktig personkännare, såvida produkten inte är självsäljande (typ Coca cola).
Personen måste dessutom kunna hantera det du just radade upp.

Undrar vad för typ av säljare han är, det varierar ju stort inom yrket.
2018-04-06, 01:30
Medlem
Sommarsemesterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Logique88

Jims bristande självinsikt är tydlig. Han ville visa sitt lag hur duktig han var i nästa tävling, trots sin ålder. Hur många sekunder var han i vattnet innan han nästan gav upp? Fem? I örådet hade han heller inte tänkt till speciellt mycket. Han måste ändå ha förstått att han riskerade att få röster och åka ut, men vem röstade han själv på? Jo, <kommandoran> som ingen annan än han själv röstade på.
2018-04-06, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InnesI
Att förlåta, göra upp eller komma till vapenvila handlar om att mötas på mitten oavsett vad som skett innan. På det sättet betedde sig båda som barn som absolut inte kunde tänka sig att prata med den andre.

Vilken chock förresten att stämningen blev bättre i lägret när Nick åkt ut. vem kunde ha trott det...

Henne? Henom? Den där? Personen?

Jag antog könstillhörighet. Om det inte stämmer erkänner jag villigt mitt fel
Hur kan du tycka att stämningen blivit bättre sedan Nick försvann? Gnabbas väl mer nu .
2018-04-06, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Jag gillar henne allt mer. De andra tycker ju som henne men hon tar fighten. Tycker hon gör bra ifrån sig på tävlingarna och hon insåg att det inte var optimalt att rösta ut nick. Nog en av de bättre i kassa lag syd.
Hon är ju den enda som vågar säga vad alla andra tycker men som står tysta bredvid och lyssnar , Pascal , Nicoline och Vicky tex.
2018-04-06, 01:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DyslexiKungen
Jim erkänner ju att han är värdelös, men kämpar hårt ändå.Caroline borde ha en respekt för äldre, inte hålla på att mobba som en fjortis gör...
Kämpade hårt ? Såg vi samma program ? Det var väl det han inte gjorde, han försökte ju inte ens.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in