2018-04-05, 21:56
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morboso
Då var det inte bara jag som kom ihåg fel (vem som sa 2 stick och vem som sa fler), utan åklagaren hade dessutom sagt fel, och glömt bort att han insisterat på det. Tabbe x2!

trngw - visst kan det vara så att just dessa skador uppstått när påsen skurits, eller dessförinnan. Antalet skador på påsen vs på huvudet kan som du säger bringa klarhet i det, och är nog till och med den enda användbara indikatorn. Vi har dock inte fått höra något om det faktiska antalet skador på påsen, eller?

I alla fall ingenting som känns klart och tydligt, med tanke på alla turer.
Citera
2018-04-05, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Nån gång kommer han nog endå uppfatta att rummet han sitter i är mindre en dom han bott i tidigare.

Han har väl alltid bott i trånga utrymmen. Förmodligen enklare att fylla utrymmet med sitt Ego.
Citera
2018-04-05, 22:03
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Det har jag faktiskt inte koll på. Men minns från tidigare rättegångsdag att åklagaren sa att det var fler och PM bestämt hävdade att han vet att han bara stack påsen två gånger.
Tror det var tvärt om. Jacob sa två hål i påsen men PM sa att han stack fler. För att antalen skulle stämma med sticken på KW:s huvud, alltså endast för att sänka påsen.
Citera
2018-04-05, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Behöver inte ens vara en fantasi. Kan vara ett sätt som han tror ska påverka rätten (och/eller oss åhörare) att se honom lite som offer för omständigheter = ett spel för gallerierna, vilket psykopater är väldigt duktiga på.

Vi ska inte glömma att PM är utredd som bl.a patologisk lögnare så sånt snack behöver inte betyda ett dugg...
Jag tror att hans svar till psykologen kan vara försök till manipulation och rena negationer, som att han vill bli dominerad av kvinnor ( hans alter ego kapten V och de vittnande kvinnorna tyder på det) att han vill bli våldtagen osv osv. Många av hans lögner innehåller spår av sanning men att manipulera betyder ju att man försöker övertyga någon om motsatsen till hur det egentligen ligger till. Hans handlingar avslöjar honom.
Citera
2018-04-05, 22:08
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av don.t
DD är på rätt sida därav går du i taket om max 10 inlägg skrivs om DD men vad gäller den äckliga, enligt tråden, omopererad transan "Madsens älskarinna". Fulast i världen som fortfarande gillar karln kommer inga försvarstal. Älskarinnan är på fel sida så därför är det fritt fram att förtala och förnedra henne i mer än 1500 inlägg.

Du skall gå ur denna debatt. Då du aldrig kan trolla fram något här. Vittnar du mot PM skall man försvaras som omopererad, vittnar du till hans fördel skall du skjutas som omopererad. Logiken lyser med sin frånvaro i de argumenten därtill har inte älskarinnan gått ut som omopererad vilket DD gjort.

Nu lämnar vi trans-debatten. 1-0 till mig.
Tycker det är väldigt logiskt. Onda och goda ska behandlas därefter.
Citera
2018-04-05, 22:08
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Jag lyckades inte översätta overflödisk, det danska ordet. Vet nån vad det betyder?

Och så undrar jag om man hittat avskrapningar på offrets tandkött.

Informationen är lite luddig i tråden.
Hur lyder hela meningen? Ytlig skulle jag säga.
Citera
2018-04-05, 22:09
Medlem
Citat:
Ja, med tanke på det vi hört från RPUn kan man ju utgå ifrån att PM ljuger när det gynnar honom bättre än att tala sanningen. Frågan är dock hur detta skulle gynna honom? Det förstår jag inte riktigt. Varken ur hans synpunkt eller din, hur skulle att gilla att bli påsatt av kvinnor med manliga könsorgan göra honom till ett "offer för omständigheterna" ?
Visa på att han inte är dominant och att allt är en olycka som förorsakats av slarv med det tekniska
Citera
2018-04-05, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Tror det var tvärt om. Jacob sa två hål i påsen men PM sa att han stack fler. För att antalen skulle stämma med sticken på KW:s huvud, alltså endast för att sänka påsen.

Det har du rätt i, just detta meningsutbyte från rätten (samt ett när samma meningsutbyte diskuterades i rätten igen) har citerats sedan jag skrev mitt inlägg och jag har skrivit ett nytt där jag även uttryckligen skriver att jag mindes fel. Hoppas alla som läste mitt första, felaktiga inlägg läser de korrigerade också så att jag inte av misstag sprider osanningar
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Chess77
Domen ska formuleras skriftligt också, om det är som här i Sverige. Så jag tror de kommit till beslut redan.

I Sverige sker vanligtvis slutpläderingarna två veckor innan dom förkunnas i större mål, i Danmark sker dom just innan domen förkunnas. I detta fall kommer slutpläderingarna den 23,:e och domen levereras den 25:e men visst kan domar levereras på studs i Danmark men i detta fall (trots allt en tiodagars rätetgång) överlägger dom lite över dagen. Får Bettina till en bra slutplädering kan den ha betydelse men inte på samma vis som i Sverige har en slutplädering styrka i Danmark.

Men ja, man börjar sammanfatta rättegången under dessa 18 dagar man inväntar inte slutpläderingarna och sen sammanfattar. Åklagaren fick till slutet, han vann striden om tiden.
Citera
Medlem
Rallarsvingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Jag lyckades inte översätta overflödisk, det danska ordet. Vet nån vad det betyder?

Och så undrar jag om man hittat avskrapningar på offrets tandkött.

Informationen är lite luddig i tråden.
Ekstrabladets direktrapportering idag:
Kl 11:47: Anklageren kommer nu ind på, at man ikke har kunnet fastslå dødsårsagen. Derudover kommer han ind på 13 overfladiske læsioner, heraf 11 stiklæsioner, som er fundet på Kim Walls hoved.
(Overfladiske = ytliga)

Kl 11:51: I gummerne på Kim Wall har man fundet to hudafskrabninger og ingen blodudtrædninger.
Citera
2018-04-05, 22:14
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Fattar vad du menar.

Det är oerhört grymt. Det enda jag kopplar samman PM med arbogakvinnan med är den totala likgiltigheten för andras liv och värdet av andras liv. Den empatibefriade biten, hänsynslösheten för att tillskansa sig det dessa individer vill. Enbart för egen vinning.

Vare sig det gäller galet sex eller pengar till lyx.

Inget annat.
Ja, PM och Johanna Möller går ju egentligen inte att jämföra förutom de psykopategenskaper du tar upp som empatilösheten, den totala likgiltigheten för andras liv, hänsynslösheten för att tillskansa sig det de vill ha, vad det än gäller. Allt görs för egen vinnings skull.

Ett ganska aggressivt beteende mot sina åklagare också, men detta hanterar de på lite olika sätt.
Kan också tillägga det iskalla utnyttjandet av andra människor och den enorma självömkan de känner.
Tänker på det med att spela känslor, pressa fram gråt om de tror att det ger dem någon fördel.
Och, såklart - supermanipulatörer.

I övrigt, förutom psykopatiegenskaperna, så är dessa två helt ojämförbara, spelar liksom i två helt olika ligor. Dock är ondska ett krav för att få delta.
Citera
2018-04-05, 22:15
Medlem
Citat:
Ja, med tanke på det vi hört från RPUn kan man ju utgå ifrån att PM ljuger när det gynnar honom bättre än att tala sanningen. Frågan är dock hur detta skulle gynna honom? Det förstår jag inte riktigt. Varken ur hans synpunkt eller din, hur skulle att gilla att bli påsatt av kvinnor med manliga könsorgan göra honom till ett "offer för omständigheterna" ?

Klart det inte kan gynna honom på varken det ena eller andra sättet. Har liksom du svårt att begripa hur, i så fall.

Jag har inte skrivit nåt om PMs eventuella homosexuella preferenser och hur han ev gillar det...
Precis, det kan vara ren lögn som du skriver. Han försöker väl med allt han kan, men vem vet om det är sant eller ej? Han påstår så jävla mycket, den mannen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in