Citat:
Ursprungligen postat av
ottoplommon
Vad är din förklaring till att Madsen ljugit sex gånger samt ändrat förklaring tre gånger sedan 11/8 2017?
Om han var oskyldig till mord så hade han haft en förklaring (max två).
Du och många andra tar saker för givet, låt vara att de är sannolika. Men det är två viktiga saker ni missar:
1. Det är i domstol det avgörs, och där kan saker gå lite annorlunda än det för många givna utfallet.
2. Att bedöma PM baserat på antalet förklaringar är i mina ögon ganska naivt. Ingen vet orsaken till alla varianter, även om det är troligt att PM försöker komma undan något, helt klart.
Jag är rätt övertygad om att PM kommer att spela ett mycket svårt kort innan allt är över, det att KW t.ex. drabbades av panik under dyket. Många har förringat detta kort, men det är nog ganska trovärdigt, rätt spelat. Att det sedan kanske inte har något med vad som egentligen hänt att göra, är en helt annan sak.
Man måste förstå, att en domstol måste gå på de formella delar som exponerats i domsalen. Om PM spelar ett kort med en hysterisk KW, efter flera andra ( minst tre), kan han sannolikt med hyfsad trovärdighet hävda att han försökt skydda KW's aktion, den sista i hennes liv.
Detta låter gräsligt, när mycket pekar på ett annat händelseförlopp, men PM sitter på det starkaste trumfkortet, det är bara han som vet vad som skedde. Jag vill bara förbereda de som redan tror att saken är klar på, att den kanske inte är det än, juridiskt sett.