2018-04-01, 22:33
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q2000
Tror ni han våldtog henne?
Madsen "våldtog" henne genom att sticka en vässad halvmeterslång skruvmejsel 14 gånger i och runt vaginan.
Citera
2018-04-01, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Nej.

Han var en omvittnad gentleman enligt kvinnorna i hans entourage.
Dagens aprilskämt väl? Att sexualsadististiskt styckmörda en kvinnlig gäst ombord på Nautilus?
Man kan nog lägga till kidnappning också eftersom offret bevisligen var bunden mellan britsarna i mässen.
Citera
2018-04-01, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Haha. Vad är det jag har sagt hela tiden? Från Ekstrabladets täckning av O:s (Kims pojkvän) vittnesmål:

- Da hun kom tilbage spurgte jeg naturligvis om Peter Madsen. Hun sagde, at han var lidt 'all over the place', men at han virkede interessant, siger kæresten.

- Kan du uddybe det, spørger anklageren

- Jeg tror, hun var fascineret af ham,

- Var hun urolig?

- Hun var bange for at skulle ud i en ubåd, siger kæresten.

Det här var också lite kul, förresten. Enligt pojkvännen kunde K mycket väl gå omkring med strumpbyxor med revor i!

"Omkring huller i strømpebukserne kunne han ikke afvise, at hun ville gå med strømpebukser med huller."
Jag är också fascinerad av honom. Jag är även fascinerad av Robert Pickton och andra mordiska as. Men jag antar att du blandar ihop det med att hon skulle vara intresserad av att ligga med honom?
Citera
2018-04-01, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Helt riktigt. Kim torterades, spetsades och fick halsen avskuren precis som i hans filmer.
Detta väger tungt. Madsen har laddat ner dessa extrema filmer, sparat i mappar som han döpt för att enkelt hitta dem.

Att försöka normalisera hans sjuka intresse av dessa filmer och kalla det "normal slösurf" har ju endast en skribent i tråden försökt att få det till. Kan nog inte tänka mig en annan människa i hela världen som skulle vilja kalla dessa vidrigt äckliga filmer han laddat ner för "normal slösurf".
De flesta får ångest, blir illamående, chockade och hemsöks av mardrömmar för resten av livet om de skulle tvingas att titta på hans filmer.

Rätten fick se ett urval, domaren avbröt för en, nödvändig, paus.
Vem sparar ner slösurf i namngivna mappar? Då finns det allt ett särskilt intresse. Inbillar jag mig.
Citera
2018-04-01, 22:42
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
En psykopat har inga vapen, en psykopat har brister. Vapnen tillskriver förorättade offer. Att en sådan person lyckas i umgänge är på grund av övrigas empati att inkludera denne som är lite lustig och som brister.
Jag håller inte med dig. Det är ju just psykopatens bristande empati etc som är dennes vapen. De har inte spärrar vanliga människor och alla medel helgar deras mål.

De må vara udda men många av dem är karismatiska och de har en otrolig förmåga att manipulera folk. Det låter på dig som om du menar att andra människor tycker synd om dem och därför inkluderar dem i sin närhet?
Citera
2018-04-01, 22:46
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Dagens aprilskämt väl? Att sexualsadististiskt styckmörda en kvinnlig gäst ombord på Nautilus?
Man kan nog lägga till kidnappning också eftersom offret bevisligen var bunden mellan britsarna i mässen.
Vad jag vet är han inte dömd för det du lägger honom till last? Och han har bara erkänt det som media kallar styckning men som kanske var hans ärliga syn på en stilfull kristen begravning till sjöss efter (vad många anser) olyckan som tog hennes liv.

Vi får se vad högsta instans kommer fram till när ärendet vandrat dit.

Fram till dess han blir dömd är din hypotes bara en bland många.

Jag vädjar samtidigt till alla att inte gå ut för hårt mot en misstänkt gärningsman. Vi vet alla hur B*nny Sv*nsson tog drevet i Australien och jag tror inte någon här vill se samma händelseutveckling för PM.
Citera
2018-04-01, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Jag håller inte med dig. Det är ju just psykopatens bristande empati etc som är dennes vapen. De har inte spärrar vanliga människor och alla medel helgar deras mål.

De må vara udda men många av dem är karismatiska och de har en otrolig förmåga att manipulera folk. Det låter på dig som om du menar att andra människor tycker synd om dem och därför inkluderar dem i sin närhet?
Men varför skulle psykopater vara udda? De är som kameleonter snarare som anpassar sig efter situationen för att få folk på kroken. Att Madsen och ABB var udda som så många helt andra hederliga människor är ju bara tillfälligheter och kan bero på att de även lider av något i autismspektrat?
Senast redigerad av ottoplommon 2018-04-01 kl. 23:54.
Citera
2018-04-01, 23:06
Medlem
Citat:
Vad jag vet är han inte dömd för det du lägger honom till last? Och han har bara erkänt det som media kallar styckning men som kanske var hans ärliga syn på en stilfull kristen begravning till sjöss efter (vad många anser) olyckan som tog hennes liv.

Jag vädjar samtidigt till alla att inte gå ut för hårt mot en misstänkt gärningsman. Vi vet alla hur B*nny Sv*nsson tog drevet i Australien och jag tror inte någon här vill se samma händelseutveckling för PM.
Vad är din förklaring till att Madsen ljugit sex gånger samt ändrat förklaring tre gånger sedan 11/8 2017?
Om han var oskyldig till mord så hade han haft en förklaring (max två).
Citera
2018-04-01, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Helt riktigt. Han mördade av lust. Sexualsadistiska mord kallades ju förr helt enkelt för "lustmord".
Och, den som gått över gränsen till att förverkliga sin sadistfantasi och torterat och dödat för sina lustar skull - den personen är för alltid farlig för andra, för har han väl utfört ett lustmord så är risken extremt stor att han kommer att fortsätta döda. Återfallsrisken är mycket stor när det gäller just sexualsadister. Håller också med om att det är fullständigt ointressant vilka övriga intressen han haft.
Det viktiga är att han åker in på förvaring på livstid.

Vad tänker du om kidnappare som hållit folk innespärrad över flera år. T.ex Wolfgang Priklopil som kidnappade Natascha Kampusch?
Det finns väl några stora brister här med, men i detta fallet tog kidnapparen sitt liv några timmar efter Natascha hade rymt.

Samvete eller endast rädsla för att bli fängslad? (och ja - om ingen andra klarar ta livet till PM så hoppas jag han fixar det själva).
Citera
2018-04-01, 23:14
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:

Vad han har erkänt spelar mindre roll. Som du kanske vet så är det ganska ovanligt att sexualsadistiska mördare erkänner sitt tortyrmord. Att han sen har ändrat sin historia vartefter bevisning inkommit sänker hans trovärdighet till noll. Inget av hans story stämmer heller överens med obduktionsresultaten.
Hon har fått stick medan hon fortfarande levde. Spännband som var fastbundna i golvet matchar de spännband som hittades på hennes kropp.

En "olycka" där hon ska ha blivit kolmonoxidförgiftad är också bara ren lögn. Hon skulle i så fall haft tredje gradens brännskador på kroppen och skador av hettan i strupen, men inget sådant fanns.
Han har bevisligen varit i hennes närhet i samband med att hon dog, eftersom flera stick har konstaterats inträffat före eller i anslutning till hennes död. Minst ett stick är med säkerhet gjort medan hon levde. I så fall borde han också dött och fått brännskador.

Du är ganska ensam om din olycksteori och "stilfull kristen begravning till sjöss".
Vet endast en skribent till i tråden som kanske håller med dig.

Förresten så är det inte speciellt "stilfullt kristet" att slänga kroppsdelar man sågat av, lagt i påsar med tyngder i som sjöbegravning. Låter snarare som något som påminner om satanism.

Jag tror inte att du är seriös i det du skriver, du tycker nog bara det är kul att driva med folk och skämta om det här bestialiska mordet.
Svarade dig nu bara för att påpeka vidrigheten i det.
Det är både vidrigt och fånigt.
Citera
2018-04-01, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Exakt. Det är samma resultat som jag får fram. Lägger man därtill att den rättsmedicinska erklärung tydligt anser honom Farlig, finns det ingen tvekan alls.
Ni glömde att han påminner om skärgårdsdoktorn...
Citera
2018-04-01, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Vad är din förklaring till att Madsen ljugit sex gånger samt ändrat förklaring tre gånger sedan 11/8 2017?
Om han var oskyldig till mord så hade han haft en förklaring (max två).

Du och många andra tar saker för givet, låt vara att de är sannolika. Men det är två viktiga saker ni missar:

1. Det är i domstol det avgörs, och där kan saker gå lite annorlunda än det för många givna utfallet.

2. Att bedöma PM baserat på antalet förklaringar är i mina ögon ganska naivt. Ingen vet orsaken till alla varianter, även om det är troligt att PM försöker komma undan något, helt klart.

Jag är rätt övertygad om att PM kommer att spela ett mycket svårt kort innan allt är över, det att KW t.ex. drabbades av panik under dyket. Många har förringat detta kort, men det är nog ganska trovärdigt, rätt spelat. Att det sedan kanske inte har något med vad som egentligen hänt att göra, är en helt annan sak.

Man måste förstå, att en domstol måste gå på de formella delar som exponerats i domsalen. Om PM spelar ett kort med en hysterisk KW, efter flera andra ( minst tre), kan han sannolikt med hyfsad trovärdighet hävda att han försökt skydda KW's aktion, den sista i hennes liv.

Detta låter gräsligt, när mycket pekar på ett annat händelseförlopp, men PM sitter på det starkaste trumfkortet, det är bara han som vet vad som skedde. Jag vill bara förbereda de som redan tror att saken är klar på, att den kanske inte är det än, juridiskt sett.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in