2018-04-05, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Hmmm, många soldater blev nog styckade i striden. Målet helgar medlen? Kanske? Blodiga strider också och blldig styckning?

Hans mål, enligt vad han erkänt, var att få ut henne.
Jag kan inte så mycket om det här kriget. Blev folk styckade? Varför? Man kunde kasta kropparna dirrekt i havet från båten?
Citera
2018-04-05, 16:35
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Tack och lov för att det blev ett avbrott i Mentalerkläringen, denna dag har varit vidrig

Alla hans svar till psykologen låter sjukare än man kunde ana, går inte att fatta att det är på riktigt

Derudover fortæller han, at han ikke længere har så mange selvmordstanker. Han har truffet en fast beslutning om, at han vil gennemføre retssagen af ren nysgerrighed.

Ja! Aldrig hade jag kunnat föreställa mig något så här vidrigt. Aldrig. Det finns inte i min hjärna😳

Han skrev till en av sina älskarinnor att han såg detta som att han gick i ide. Detta var förra året, innan han eventuellt insåg att det nog skulle bli svårt.

-Han var redo att ta sitt straff. Då trodde han nog att straffet skulle bli 6 månader för griftefrid och att han skulle komma ut ur idet snart.
Senast redigerad av KnackeredVonAnka 2018-04-05 kl. 16:47. Anledning: Tillägg
Citera
2018-04-05, 16:36
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
CITAT från Expressen:
"Om styckningen säger Peter Madsen till psykologen:
Vad gör man när man har ett stort problem? Man delar upp det i några mindre".

Jag fattar ingenting!
Kim var ett stort problem, han fick inte ut henne, då styckade han henne i mindre problembitar.
Citera
2018-04-05, 16:40
Medlem
Citat:
Jag kan inte så mycket om det här kriget. Blev folk styckade? Varför? Man kunde kasta kropparna dirrekt i havet från båten?
Amputerades en del ute till havs vid det slaget
Citera
2018-04-05, 16:41
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:

Dom hade väl sablar också? Kanske inte, måste kolla, utan han menade väl då att det var en slakt av soldater ie många döda och blodigt?

Jag kan inte mycket om det heller. Han menade nog blodigt.
Citera
Medlem
lindemanns avatar
Från BT's liverapportering:
Citat:
- Han har forklaret, at han undgår socialt liv i fængsel for at undgå fængsel[sic!]. Han tog på gårtur første dage og smilede i solen, indtil en medindsat gjorde ham opmærksom på, at det var en dårlig ide.
Det är fint att se att det finns intagna på Västre Fängsel som kommer att göra sitt bästa för att se till så att PM's tid i fängelse blir så svår som möjligt.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Jag förstår inte varför Bettina skulle tillåtas att dra ut på tiden med att läsa upp några helt ovidkommande sms-konversationer mellan Madsen och en kvinna som jobbat som volontär på verkstaden? Vad hade det med något att göra? Och så femsidorsläsningen ur hans blogg
AB live

Tråkigt att åklagaren inte hann läsa färdigt!
AB live

Åklagaren började med att förhala tiden, Bettina ville försöka hon med. Åklagaren vann. Han fick 15 minuter att välja exakt det material han vill ha med från utlåtandet. Bettina fick inte säga ett ord för givetvis finns det material i utlåtandet hon med vinner poänger på.

En juridisk kapplöpning i jakten på de exakt rätta tillfället att avsluta eftersöktes. Försvarets önskan var att inget från RPU:n skulle hinnas med, hon förlora stort. Det är många dar fram till den 23:e
... att minnas det åklagaren hann med.
Citera
2018-04-05, 16:42
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ja! Aldrig hade jag kunnat föreställa mig något så här vidrigt. Aldrig. Det finns inte i min hjärna😳

Han skrev till en av sina älskarinnor att han såg detta som att han gick i ide. Han var redo att ta sitt straff. Då trodde han nog att straffet skulle bli 6 månader för griftefrid och att han skulle komma ut ur idet snart.

Han är väldigt knäpp som ser en framtid utanför fängelset. Jag vet inte, men tror starkt på att han inte blir långlivad som en fri man, någon tar död på honom relativt snabbt. Han är inte normalt mänsklig och sannolikt skulle han kunna göra om samma sak igen. En kallsinnig empatistörd bestialisk sadistisk mördare, må rättsväsendet skydda allmänheten från honom.

Vad ska han göra när han kommer ut i så fall, flytta till Sverige och sälja Raketost på Coop?
Citera
2018-04-05, 16:42
Medlem
Citat:
Kim var ett stort problem, han fick inte ut henne, då styckade han henne i mindre problembitar.
Ja, men samtidigt säger han att Kim var offer och han hade stor skuldkänsla. Hon var inte ett problem! Väldigt dålig jämförelse och kränkande från Madsens sida tycker jag .
Citera
2018-04-05, 16:45
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Han är väldigt knäpp som ser en framtid utanför fängelset. Jag vet inte, men tror starkt på att han inte blir långlivad som en fri man, någon tar död på honom relativt snabbt. Han är inte normalt mänsklig och sannolikt skulle han kunna göra om samma sak igen. En kallsinnig empatistörd bestialisk sadistisk mördare, må rättsväsendet skydda allmänheten från honom.

Vad ska han göra när han kommer ut i så fall, flytta till Sverige och sälja Raketost på Coop?

Han kommer aldrig ut. Sanna mina ord.😈
Citera
2018-04-05, 16:45
Medlem
Citat:
Dom hade väl sablar också? Kanske inte, måste kolla, utan han menade väl då att det var en slakt av soldater ie många döda och blodigt?
Fanns sjukhus under däck på Victory där det utfördes en massa kirurgiska ingrepp
Citera
2018-04-05, 16:46
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ja, men samtidigt säger han att Kim var offer och han hade stor skuldkänsla. Hon var inte ett problem! Väldigt dålig jämförelse och kränkande från Madsens sida tycker jag .

Som ett lik på Madsens ubåt utgjorde KW ett stort problem, han riskerade att dömas för mord. Liket måste bort, det var för stort för att baxa ut i ett stycke, därför delar han upp ett problem i ett antal mindre problem. Du förstår nog vad han menar om du tänker till lite.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in