2018-04-05, 16:13
Medlem
Johanna Rapp från Aftonbladet skriver mer som framkommit under RPU-undersökningen:
När han var liten pojke så var hans dröm att bli kidnappad och använd i en barnporrfilm.

När man tror att man hade hört allt så dyker det ständigt upp nya ytterst märkliga saker....Undrar om han begriper hur sjukt det låter. Eller kanske han bara tror att andra tycker att han är fascinerande? För en del av dem i hans krets av skumma personer är det kanske "häftigt". Men knappast för oss andra.
Citera
2018-04-05, 16:13
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Domaren avbröt åklagaren, som ville avsluta dagen på slaget 16.00 och RPUn fortsätter nästa rättegångsdag som är den 23e. Den 25e kommer domen.
Ja.

Det finns ju mer än tillräckligt för att döma honom för mord anser jag. Det är nog inte nödvändigt för domen att de får höra hela undersökningen av vad som surrar i hans skalle.
Citera
2018-04-05, 16:14
Medlem
Från direkt rapportering i Expressen (Psykologs utlåtande):
"På frågan om hur man får sig själv att stycka en död person, liknar han det med slaget vid Trafalgar".
Vad menar han med det?
Citera
2018-04-05, 16:15
Medlem
PhDSalanders avatar
Tack och lov för att det blev ett avbrott i Mentalerkläringen, denna dag har varit vidrig

Alla hans svar till psykologen låter sjukare än man kunde ana, går inte att fatta att det är på riktigt

Derudover fortæller han, at han ikke længere har så mange selvmordstanker. Han har truffet en fast beslutning om, at han vil gennemføre retssagen af ren nysgerrighed.
Citera
2018-04-05, 16:16
Medlem
Han är besatt av kvinnor helt klart. Så mycket att han vill känna hur det är att bli ”påsatt”. Han har en patologiskt intresse för kvinnans alla vrår och skrymslen. Därav fixeringen vid kropp, blod, plåga. Han vill krypa in i deras skinn. Påminner mig lite om karaktären ” The Tooth Fairy” i Thomas Harris bok Röd drake.
Citera
2018-04-05, 16:17
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Johanna Rapp från Aftonbladet skriver mer som framkommit under RPU-undersökningen:
När han var liten pojke så var hans dröm att bli kidnappad och använd i en barnporrfilm.

När man tror att man hade hört allt så dyker det ständigt upp nya ytterst märkliga saker....Undrar om han begriper hur sjukt det låter. Eller kanske han bara tror att andra tycker att han är fascinerande? För en del av dem i hans krets av skumma personer är det kanske "häftigt". Men knappast för oss andra.

Det fick vi veta tidigare, det stod iaf i EBs live. Kommer inte ihåg vilken dag det var men han sa att han drömde om att bli kidnappad av en kvinna som tvingade honom att spela in en porrfilm.
Citera
2018-04-05, 16:18
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Från direkt rapportering i Expressen (Psykologs utlåtande):
"På frågan om hur man får sig själv att stycka en död person, liknar han det med slaget vid Trafalgar".
Vad menar han med det?
Hmmm, många soldater blev styckade i striden. Målet helgar medlen? Kanske? Blodiga strider också och blodig styckning?

Hans mål, enligt vad han erkänt, var att få ut henne.
Senast redigerad av KnackeredVonAnka 2018-04-05 kl. 16:31.
Citera
2018-04-05, 16:19
Medlem
magiciadehexs avatar
Jag förstår inte varför Bettina skulle tillåtas att dra ut på tiden med att läsa upp några helt ovidkommande sms-konversationer mellan Madsen och en kvinna som jobbat som volontär på verkstaden? Vad hade det med något att göra? Och så femsidorsläsningen ur hans blogg
Citat:
Försvaret vill också ta upp några sms som skickats, mellan Madsen och en kvinna som jobbat på verkstaden som volentär.
Peter Madsen sitter och tittar på försvaret samtidigt som försvaret läser ur smsen.
Peter Madsen har bland annat skrivit till kvinnan (som tidigare vittnat) att han är hennes beundrare.
Det är flera sms som försvaret läser upp, och de har ibland en flörtig underton. Men det handlar också om bilder som hon tagit och om att "gilla" Nautilus på Facebook
AB live

Tråkigt att åklagaren inte hann läsa färdigt!
Citat:
Uppläsningen gick mycket fort och så fort klocka slog 16.00 avbröts . Åklagaren hann inte läsa färdigt och kommer att fortsätta vid nästa rättegångsdag
AB live
Citera
2018-04-05, 16:19
Medlem
Madsen verkar minst sagt vara psykopat när han verkar tro han ska gå i land med mordet på Kim Wall...
Citera
2018-04-05, 16:20
Medlem
CITAT från Expressen:
"Om styckningen säger Peter Madsen till psykologen:
Vad gör man när man har ett stort problem? Man delar upp det i några mindre".

Jag fattar ingenting!
Citera
2018-04-05, 16:22
Medlem
miss-fires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Skillnaden är ju dock att normala människors gråt inte stoppar plötsligt som om man trycker på knappen det står av på
Det får mig osökt att dra paralleller till Johanna Möller som kunde stänga av och på gråt. Som hon själv sa;"är jag inte en duktig skådespelerska?" Båda två är psykopater som försöker imitera normala människors känslor, men båda två misslyckas fatatalt.
Citera
2018-04-05, 16:22
Medlem
3zas avatar
Från direktrapporteringen på BT (https://www.bt.dk/krimi/foelg-retssagen-mod-peter-madsen-nu-fremlaegges-mentalerklaeringen-han-udtrykker)

- Da han vågnede var han i bedre humør og tænkte klart. Han vaskede ubåden rent og tænkte, der skal ikke ligge døde mennesker i min ubåd.

och sedan:

- Hvad gør man hvis man har et stort problem? Man deler det op i nogle mindre.

Betyder det att PM gjorde rent båten INNAN han styckade Kim?
Kan han ha försagt sig där? Ubåten kanske redan var helt nedsölad med Kims blod??

Jag tror i vilket fall att han har haft ihjäl henne och sedan styckat henne. Finns det statistik på hur många människor får för sig att stycka nån som dött av en olycka?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in