Citat:
Ursprungligen postat av
zilvereko
Tycker inte man kan jämföra cancerbehandlingar med kriminalvård. Det är 2 vitt skilda saker med vitt skilda kassor. Olika departement.
Det har du rätt i, fel av mig.
Jag tänker nog så här, att den kriminalvård vi har idag inte befrämjar något för någon.
Kriminalvården har blivit en kuliss, en falsk förhoppning att den ska göra gott, ge vård med insikt och eftertanke.
Göra den brottsdömde seende osv.
Han fattar ingenting nu och inte heller om fem tio femton år, dom är alla oskyldiga som det alltid varit.
Kriminalvård borde byta namn till
Gangsterbunkern
Till vad nytta gör den när ingen skräms av den.
Den är så totalt uppbyggd för den pissljumna skattebetalande trisslotto Svensson slaven.
Inget ont om normen, inget ont om Villa Volvo Vovve och massa ungar och en botoxad fru med stress och flytningar som halkar runt på den nyklippta men blöta gräsmattan.
Men det tänk att tro att förhärdade brottslingar och perverterade psykopater ska känna av ett straff eller bli vårdade till bättre människor är en blind och åderförkalkad dröm.
Det behövs något helt annat, något som fungerar, bryter ner för att bygga upp.
PMad kommer kanske få sitt egna lyxiga universitet med betjänter studier och eventuellt fortsätta bli känd av små uppfinningar under tiden han flåsar och handvevar med bilder på kvinnor som stryps huggs och torteras.
För så är det, dessa barnövergripare har tillgång till barnporr innanför våra fin putsade fasader till fängelser.
Omtänk Nytänk Evolution ska till hoppas jag.