2018-04-04, 21:20
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mint100
Att Sigrid inte orkar vittna och är psykiskt svag/skör förvånar inte det minsta. Ex flickvänner fruar ska enligt expertis ha den bästa infon. De som är i relation med sexualsadisten är inte speciellt trovärdiga då ämnet är så känsligt. Om det hade gått längre tid och S fått tid att återhämta sig hade hennes vittnesförhör varit väldigt betydelsefullt är min övertygelse.
Såg på dansk nyhetsrapportering att S inkommit med läkarintyg. Eftersom de är skilda kunde hon inte undkomma att vittna, om hon var sjuk + intyg. Har väl som nästan samtliga här all förståelse för om hon är totalt knäckt.
Citera
2018-04-04, 21:24
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindemann
Hon menar också på att det inte är bevisat att PM sett filmklippen bara för att själva filen har öppnats
Hon ber rätten om att längre fram i rättegången få möjlighet att fråga ut en person från NC3 om det går att se om PM faktiskt har tittat på klippen eller endast öppnat dem (utan att titta då, givetvis)......

Med tanke på hur mycket tid och fokus som åklagarsidan har fått utrymme för till att visa filmer, animationer, bilder och fråga ut vittnen om dessa saker, tycker jag det vore anmärkningsvärt om försvarssidan inte ens får kalla en person från NC3 som faktiskt genomfört undersökningen av hårddiskarna, för att förklara arbetet. Det är ju ändå en rätt viktig del, precis som nissen från Teknisk institut fick komma och berätta om sina teoretiska beräkningar.

Samtidigt kan jag förstå domstolen, som tycker att det redan lagts alldeles för mycket tid på all denna sekundära bevisning, men det skulle de ju då ha fördelat i ett tidigare skede, den ena sidan måste ju ha samma rätt och utrymme som den andra, om det ska finnas någon form av rättssäkerhet.

Jag kan förstå Betinas frustration och ilska över det att åklagarsidan har haft en så kraftig övervikt åt att svartmåla PM, jämfört med den primära tekniska bevisningen.
Citera
2018-04-04, 21:41
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Vem ligger i "personlig vendetta" med PM?
Att PM ser världen som ett konstant krig så fort nån inte slickar hans grandiosa arsle som personlighetsstörd är en sak - verkligheten är nån annan.
Det är nog inte bara PM som ser världen som ett konstant krig så fort någon inte göder hans grandiositet.
Enligt skribenten du svarade så har fallet utvecklats till något mycket, mycket större.
De handlar nu tydligen om att försvaret och Madsen står för upproret mot PK-samhället som representeras av åklagaren. Och så vi "PK-skribenter", d.v.s vi kallas så, när vi tror att Madsen mördat Kim och förklarar varför, eller skriver något om PM som kan uppfattas som negativt. T.ex att man inte tycker att han är det minsta charmig eller att han är sjukt pervers som kollat på alla dessa tortyr/döds-filmer och njutit.

Om man är inställd på ett redigt uppror mot "PK-samhället" så måste det kännas extremt tungt med all denna bevisning som framkommer mot PM och att alla hans nedklottrade egna beräkningar om diverse olyckliga omständigheter till den "olycka" han beskrev, totalt krossades av expertisen. Desperationen över att upproret mot "PK-samhället" slås ned så enkelt och att rättvisan istället kommer att segra gör nog att kommentarena blir extra ologiska, paranoida och elaka.

Så här beskrivs vad fallet tydligen upphöjts till.
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
.. Att det här fallet inte längre primärt handlar om de två huvudpersonerna, M och K, utan att det har upphöjts till en principiell nivå där åklagaren står för PK-samhället och försvaret för upproret mot detsamma. Precis ALLA feministiska krönikörer t.ex., har skrivit hatartiklar om M fast han inte är dömd ännu. Hans projekt och hans passioner och hela hans livsstil har förhånats. Detta ser man ju även från PK-skribenterna här på sidan.
Citera
2018-04-04, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Haha, sorry för mitt inlägg, det var inte meningen att vara otrevligt!

Din redovisning kommer helt säkert att hamna både helt rätt OCH helt fel, helt beroende på vem man frågar. Mer rätt än fel, tror jag

Jag tror inte det är så många här, om någon, som "känner varandra", vi har väl möjligen lärt oss lite grann om hur vissa av oss funkar, och inte vilka åsikter, intressen, fokusområden och kunskaper en del har, att del inte kan ta att andra har en avvikande åsikt och att vissa mest bara är här för att provocera, rena troll alltså osv. Det är bara att glatt kasta sig in i den saliga röran och ta sig en plats. Välkommen!
Ok. Tack för det! Jag har koll på ärendet. Varit på plats vid två av förhandlingsdagarna i Kphmn men det har inte gett mer för mig än liverapporteringarna faktiskt. Nå. Får se vad jag kan redovisa. Ha en fin kväll!
Citera
2018-04-04, 22:01
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chess77
Ok. Tack för det! Jag har koll på ärendet. Varit på plats vid två av förhandlingsdagarna i Kphmn men det har inte gett mer för mig än liverapporteringarna faktiskt. Nå. Får se vad jag kan redovisa. Ha en fin kväll!

Aha, intressant, jag har gärna varit på plats men har inte möjlighet tyvärr. Så du har fått plats i åhörarsalen då? Var du där tidigt får att få en plats?

Ha en fin kväll du med!
Citera
2018-04-04, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Tja - fascination mellan män och kvinnor brukar ju ta sig det uttrycket, om det alls är möjligt. Eller - har du andra erfarenheter..? Det VAR konstigt att hon sprang iväg ensam så där till en främmande man, utan någon riskbedömning alls, och jag tror inte att man gör det om man är normalbegåvad om det inte är andra krafter i görningen. Jag förstår inte varför man ska helgonförklara K bara för att hon är död..?
Jag vill verkligen inte ligga med alla jag är fascinerad av.
Citera
2018-04-04, 22:08
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:

Wow, spännande😁
Har du varit inne i salen o sett Madsen ”live”, så får du gärna berätta allt om hur du upplevde honom.
Citera
2018-04-04, 22:19
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Ett fall per år ? Låter mycket tycker jag. Men tack uppmuntran! Att det finns så mycket av de här filmerna som PM googlat på nätet skrämmer mig. Efterfrågan styr tillgången.
Jag kan ju också vara man med manlig partner
Ja, otroligt obehagligt med dessa filmer som florerar på nätet. Men, är ju inte så att en normal människa blir sexualsadist av att titta på sånt utan det är just såna pervon som PM som vill ha dem. Normala människor mår skit av att titta på sånt. JAAAA, såklart kan du vara man med manlig partner eller whatever. Spela roll liksom.
Skrev lite fånigt kategoriskt, såg jag, sorry.
Har ju inga senila fördomar som uppvisats här i tråden, på sitt håll.
Tvärtom, peace, love and understanding. Fri kärlek åt alla, bara det inte är brottsligt.
Citera
2018-04-04, 22:20
Medlem
Citat:

Jättespännande att höra mer om ifall du har sett PM. Vilket intryck fick du av honom?
Citera
2018-04-04, 22:23
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Kan du länka den här animerade filmen?
Den finns inte tillgänglig att se om det är det du vill. Endast beskriven av ÅK.
Citera
2018-04-04, 22:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Tycker inte man kan jämföra cancerbehandlingar med kriminalvård. Det är 2 vitt skilda saker med vitt skilda kassor. Olika departement.

Det har du rätt i, fel av mig.
Jag tänker nog så här, att den kriminalvård vi har idag inte befrämjar något för någon.
Kriminalvården har blivit en kuliss, en falsk förhoppning att den ska göra gott, ge vård med insikt och eftertanke.
Göra den brottsdömde seende osv.
Han fattar ingenting nu och inte heller om fem tio femton år, dom är alla oskyldiga som det alltid varit.
Kriminalvård borde byta namn till Gangsterbunkern

Till vad nytta gör den när ingen skräms av den.
Den är så totalt uppbyggd för den pissljumna skattebetalande trisslotto Svensson slaven.
Inget ont om normen, inget ont om Villa Volvo Vovve och massa ungar och en botoxad fru med stress och flytningar som halkar runt på den nyklippta men blöta gräsmattan.
Men det tänk att tro att förhärdade brottslingar och perverterade psykopater ska känna av ett straff eller bli vårdade till bättre människor är en blind och åderförkalkad dröm.
Det behövs något helt annat, något som fungerar, bryter ner för att bygga upp.
PMad kommer kanske få sitt egna lyxiga universitet med betjänter studier och eventuellt fortsätta bli känd av små uppfinningar under tiden han flåsar och handvevar med bilder på kvinnor som stryps huggs och torteras.
För så är det, dessa barnövergripare har tillgång till barnporr innanför våra fin putsade fasader till fängelser.
Omtänk Nytänk Evolution ska till hoppas jag.
Citera
2018-04-04, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Så är det nog, men att han är jäkligt sliskig och trycker sin underdel mot kvinnor som arbetar i verkstaden och stoppar sina fingrar mellan benen på dessa och pratar om sex och död mest hela tiden. Alla visste hur han var.
Jag vet att de hade öppet förhållande men det finns väl gränser vad man står ut med.

Jag tror inte Sirid hade så mycket vetskap om hur Madsen betedde sig mot kvinnliga praktikanter. Vem skulle berättat det för henne? Praktikanterna? Knappast.

Med tanke på hans flitiga konsumtion av filmer, som vi alla hört om, förvånar det mig inte att han tillbringade mycken tid i verkstaden. Det var där "godiset" fanns.

Tror inte Sirid visste vad han glodde på därnere, när han "arbetade" till morgontimmarna.

Hon är nog i chocktillstånd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in