2018-04-04, 21:08
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Tror att du skojar lite nu, men svarar ändå
Du behöver nog inte oroa dig! Du verkar ju vara en klok, lugn och förstående människa utan de svagheter/konstigheter/psykiska defekter som de kvinnor hade som drogs till Madsen.

Tänk så här: om du är kvinna så kan du ändå känna dig lugn. Sexualsadistiska mord är extremt ovanligt, ca ett fall per år i Sverige.

Om du är man (vilket jag kanske tror mest på) så kan du känna dig så gott som helt säkert. Kvinnliga sexualsadistiska mördare finns knappt. Så, simma lugnt. Allt ordnar sig.
No fear
Ett fall per år ? Låter mycket tycker jag. Men tack uppmuntran! Att det finns så mycket av de här filmerna som PM googlat på nätet skrämmer mig. Efterfrågan styr tillgången.
Jag kan ju också vara man med manlig partner
Citera
2018-04-04, 21:08
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det var ju inte "exakt likadant som den normalt dyker". Han lämnade ju som sagt tornluckan öppen, och vittnena i räddningsbåten (eller om det var den andra båten som åsåg räddningen av M) såg vattenånga spruta upp - "som när en val dyker" sa de - när ubåten sjönk. Och detta lär väl transan ha fått till sig...

Hen hade en "bias"...

Tja, jag är inte förvånad att du fortfarande inte förstått att Ditte inte är en transvestit. Men det är väl alldeles för mycket begärt att förvänta dig att du ska förstå skillnaden, för det krävs ju mer än en hjärncell.

Men du skriver "väl" fått till sig, vadå "väl", vet du inte?

Sedan påstår du med bestämdhet att hon hade en "bias".

Så hur ska du ha det, vet du, eller vet du inte?

Citat:
För att hon genast insåg, att hon kunde skada M mycket mera genom att genast säga till polisen att det var en medveten sänkning. Han togs ju mycket riktigt om hand av polis direkt också.

Ja så klart, hon insåg genast att hon kunde skada någon hon träffat en enda gång i sitt liv för typ +10 år sedan, genom att säga sanningen. Smart tänkt där Merwinna, se upp så du inte överanstränger din hjärncell.

Citat:
Det där har vi varit igenom så många gånger. ÄVEN om det var en olycka - vilket vi inte vet ännu - så kan M av naturliga skäl ha velat undgå ansvar för den olyckan. För att den annars kunde ha räckt för att myndigheterna skulle dra in alla hans tillstånd för ubåtslek, verkstadspraktikanter och raketuppskjutningar och allting...

Ibland framställer du dig själv som så otroligt korkad, så man kan knappt tro att det är sant att du skulle vara så korkad, men det är du antagligen.
Jo då, alla vet att det inte var en olycka, det är bara du som inte förstått det. Till och med PM har erkänt att det inte var en olycka.

Citat:
Ja, om GW skulle gå ut och tvärsäkert påstå att en misstänkt är skyldig till ett brott alldeles i början av en utredning - och det senare kom fram att GW vid någon tidpunkt legat i personlig vendetta med den misstänkte, så skulle nog fler än jag hojta till...

"tvärsäkert", "personlig vendetta"

Vem sa någon om tvärsäker?

Så när du besiktigar bilen, och den inte blir godkänd, så ser du det som att du har en personlig vendetta med besiktningsmannen? ROTFLMAO, se min kommentar ovan om korkad.

Citat:
Kunskap är dock färskvara. Man glömmer fort, även om man arbetat med något i 20 år.

Jo, jag har förstått att det som går in genom ditt ena öra går ut ungefär lika fort genom det andra.
Men, du ska inte döma andra efter dig själv. För oss vanliga normala människor fungerar det lite annorlunda. När vi har lärt och oss något och sedan jobbat med det i tjugo år, så sitter det i ryggmärgen och vi har förkovrat oss längs vägen. Även när vi byter tjänst fortsätter vi som regel att utveckla det vi en gång lärt oss. Vissa av oss är så intelligenta och kunniga inom något område av vi blir utnämnda till experter.

Citat:
Det var inte bara jag som sa det. Det var många som kommenterade att kvinnan som med stor möda fick klättra upp till tornet och bli först ner i Nautilus efter bärgningen, var påfallande tjock, otymplig och klumpig.

STRIIIIKEEE!! Där fick du ju verkligen in det ultimata argumentet.
Den som i dina ögon är tjock, otymplig och klumpig, kan så klart inte vara expert på något, eller hur.
Jag menar, tänk om GW hade försökt sig på den manövern, han är ju så långt ifrån en expert man kan komma, eller hur...

Du har ju så klart helt rätt, ingen som är tjock kan vara expert.
Citera
2018-04-04, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Va? Vilken film? Vad hände?

Landstigningsfilmen, alla bilder och videos därifrån. Kan du väl inte ha missat?
Citera
2018-04-04, 21:09
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chess77
Jag har följt tråden från start men är nyreggad. Madsen är en mkt intressant kuf och kommer med säkerhet bli föremål för en bok.

Ursäkta, men det har redan skrivits minst en bok om honom, och en andra var på väg men stoppades, om jag förstod saken rätt. Det där borde du veta om du följt tråden från start
Citera
2018-04-04, 21:10
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Jag kan inte skriva detta fullt ut men på en av de animerade filmerna förekom en kyss.

Kan du länka den här animerade filmen?
Citera
2018-04-04, 21:12
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Ursäkta, men det har redan skrivits minst en bok om honom, och en andra var på väg men stoppades, om jag förstod saken rätt. Det där borde du veta om du följt tråden från start

Du tror inte Chess77 menade att det kommer att skrivas böcker om Madsen urollen som pervers mördare och likskändare ombord på ubåten?
Citera
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Va? Vilken film? Vad hände?
Kysste ett huvud utan kropp.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Tånkte mer på med detta mord- och tortyrfallsfacit i hand. Men ber om ursäkt för att jag yttrade mig. Är ny i flashback.
Citera
2018-04-04, 21:14
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Kysste ett huvud utan kropp.

Okej, vad ör det för film då?
Citera
2018-04-04, 21:17
Medlem
Citat:
Det blir så uppenbart, att K var den enda av av alla dessa kvinnor som M erbjöd en ubåtstur, som saknade både normal intelligens, sunt förnuft och god uppfostran (som säger att man inte sätter sig ensam med en man man inte känner utan och innan, på ett sådant sätt att det kan leda till våldtäkt, eller alternativt till att man själv också tappar sin uppfostran).
Det här låter som 100 % hederskultur samt hedersförtryck!
Det låter inte alls som normal uppfostran?????
Det låter som JV eller som vissas kvinnosyn från Mellanöstern.
Citera
2018-04-04, 21:18
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Okej, vad ör det för film då?
En animerad film som påtalades/visades i rätten som Madsen googlat/sparat i sin dator.
Citera
2018-04-04, 21:19
Medlem
Antingen saknar M******a den minsta sans man kan begära av en människa, eller så är det någon som har som hobby(läs heltidssysselsättning sedan trådstarten) att driva med folk. Besattheten är i vart fall inte sund och jag hoppas att det någon gång i framtiden ordnar sig. Kanske återuppta studierna vid Livets hårda skola igen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in