2018-04-04, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Bara en enda av totalt 90 filmer som den här hade fått mig att få ångest av att se:
Sökte ju upp den där filmen från Brasilen som han hade tittat på bara några timmar innan han mördade stackars KW. Det räckte med stillbilden på videon och kommentarerna nedan för att man skulle må illa av vad den innehöll. Och Madsen har ju såklart suttit och blivit sexuellt upphetsad av det här och förmodligen runkat.

Och kategoriseringen av filer i mapparna, det kan man ju gissa sig till, eftersom han mixat egengjorda porrfilmer med avrättningar, mord, mm. Allt kategoriserat av honom som "Saker han blir upphetsad av". Sjuk jävel är bara förordet.
Citera
2018-04-04, 11:30
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Bara en enda av totalt 90 filmer som den här hade fått mig att få ångest av att se:

Derudover er der også en video, som på engelsk hedder 'syrisk pige begår selvmord ved hængning foran webcam'.
Politiet har også fundet ud af, at der er foretaget en række søgninger fra en af harddiskene, som relaterer sig til vold og drab.

Inte undra på att som jag läste igår, de som varit involverade i rättsaken, inte specat vilka personer, har fått psykologkontakt.
Det var ju en skribent som skrev för några dagar sedan i tråden att denne som ung av misstag råkat kolla på en kort frekvens av en sådan typ av film som polaren googlat fram, eller hur det nu var.
Hursomhelst så beskrev denne att minnet av det hemska hen såg, aldrig går bort från näthinnan och att hen fortfarande ibland har mardrömmar om det.
Citera
2018-04-04, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstyretstid
Ändå oroar jag mig lite för att KimW inte var den första.
Nautilus sjösattes 2008 och det var ingen ovanlighet att han tog med tjejer i djupet.
Vad som kan slagit riktigt fel just den kvällen var att han hade förlorat denna tävling om att skicka upp en raket, eftersom Kim just intervjuvade honom om det kan själva intervjun spårat ur.
Låt säga att hon kände starkt obehag och låste sig, det märker han och triggar igång på den makten han får.
Hennes rädsla gör detta monster mer hungrig och blir till just det vi förstår har hänt.
Tycker mig tolka dessa sadister som så, de attraheras av att se skräck i deras offer, att ha kontroll över andras liv och död, livskontroll.
Väldigt obehagligt att hamna i ett slutet rum med någon sådan typ.
Kan det vara så att hans dröm fullständigt gick i kras ang raketuppskjutningen att han nu bara kände att "nu gör jag det jag alltid drömt om - åt helvete med allt". Ungefär att åker han fast och får livstid så kan han förlika sig med det, om han kommer undan med mordet så är det också ok. Men att den inställda raketuppskjutningen förlöste det sista mentala hindret han hade?
Citera
2018-04-04, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Försvarsadvokaten har det nog inte lätt :

- Der synes jeg det er vigtigt at kigge på tidpunkterne, siger forsvareren nu og bryder ind. Hun understreger, at der er sekunder imellem søgningerne.
- Så jeg vil påstå, at man ikke kan nå at se noget der, siger forsvareren.

Peter är snabb på pc`n..

Domaren verkar dock förstått att ÅK vill visa sökmönstret dvs vad han intresserar sig för.
Citera
2018-04-04, 11:33
Medlem
miss-fires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Blir du förvånad om det kommer böcker och film framöver, det blir inte jag?
Jag kommer inte bli ett dugg förvånad. Men min personliga önskan och säkerligen många andra med mig, skulle önska att han glömdes bort istället.
Citera
2018-04-04, 11:37
Medlem
Men allt detta har han alltså haft liggande framme i verkstan. Han har alltså inte haft en tanke på att de kan bli hittade?
Citera
2018-04-04, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chess77
Kan det vara så att hans dröm fullständigt gick i kras ang raketuppskjutningen att han nu bara kände att "nu gör jag det jag alltid drömt om - åt helvete med allt". Ungefär att åker han fast och får livstid så kan han förlika sig med det, om han kommer undan med mordet så är det också ok. Men att den inställda raketuppskjutningen förlöste det sista mentala hindret han hade?

Att det finns en koppling till den inställda raketuppskjutningen syns för mig självklar. Peter var både arg och frusterad.
Citera
2018-04-04, 11:38
Medlem
develis avatar
Citat:
Det verkar absolut vara en trigger i närtid men samtidigt haverar ju inte en testuppskjutning hela projektet om det senareläggs. Allt står ju inte och faller med detta - drömmen går inte i kras?
Citera
2018-04-04, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det verkar absolut vara en trigger i närtid men samtidigt haverar ju inte en testuppskjutning hela projektet om det senareläggs. Allt står ju inte och faller med detta - drömmen går inte i kras?
Jo, men jag menar att CS vann uppskjutningsracet. Äh, jag kanske svamlar här....
Citera
2018-04-04, 11:40
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Eller hur och inte konstigt att de får ta paus efter allt de behövt se. De har väl kroniska mardrömmar...
Journalisterna orkade ju knappt ens höra ljudet på det de inte tog del av.

Jag har sett fram emot ur ren psykologisk vinkel att han börjar berätta av rent intresse sett till GMP osv.
Jag har helt ändrat mig.

Nej, fy fan, bespara oss det på några år i alla fall😣Det kommer väl ut intervjuer från fängelset sen , om han nu blir tillåten sånt. Breivik har ju inte fått lov till nåt mer efter Åsne Seijerstads bok som hon hade en del brevväxling med gonom om i början.

Släng nyckeln sen o skriv inte en rad till👹
Citera
2018-04-04, 11:40
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Kan ju vara b.la det pressen som blev triggern till lustmordet. Att återta makt, dominans och kontroll - över sitt offer. Samtidigt så verkar det som att han "haft det på gång" redan innan han missat raketuppskjutningen. Kanske kan vara en kombination av flera olika saker som pressat honom. Och, så blev väl tvångstankarna och fantasierna intensivare och intensivare, han bara måste utföra det han planerat i skallen och fantiserat om, att få en kvinna till ubåten och utföra det hemska.
Han verkar ju nästan ha varit manisk i sitt beteende dagarna innan det hände, manisk i sina försök att locka ytligt bekanta kvinnor på en ubåtstur på tu man hand.

EDIT: Madsen är så extremt udda och obehaglig, han passar liksom inte in i någon egen "mall" så det är jävligt svårt att ens försöka förstå hur han tänkt och varför det skedde just då.
Han är skrämmande obehaglig och med sjuka intressen för extremvåld, tortyr och död så helst kanske man inte ens vill veta allt som drev honom eller exakt hur dådet gick till.
Senast redigerad av magiciadehex 2018-04-04 kl. 11:48.
Citera
2018-04-04, 11:43
Medlem
PhDSalanders avatar
Sådär ja, då kommer dokumentation på fascinationen för lemlästningar och kroppsdelar

En af de konfiskerede computere i sagen er hentet hos en ven til Peter Madsen, som har modtaget computeren på et tidligere tidspunk.
Her finder politiet igen en række billeder på den gamle, slettede bruger af computeren.
- Der bliver gendannet 41 billeder, der viser menneskekroppe eller del af samme med store skader, siger anklageren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in