2018-04-04, 11:46
Medlem
Snapcounts avatar
Anklageren påpeger, at kl. 23.22 10. august var Peter Madsens telefon på internettet. Det var en kortvarig forbindelse, siger anklageren, da forsvareren beder ham oplyse, hvor længe forbindelsen til internettet varede.

Hur lång/kort stund behövs det för att ladda/skicka något till molnet ?
Citera
2018-04-04, 11:46
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Kan ju vara b.la det pressen som blev triggern till lustmordet. Att återta makt, dominans och kontroll - över sitt offer. Samtidigt så verkar det som att han "haft det på gång" redan innan han missat raketuppskjutningen. Kanske kan vara en kombination av flera olika saker som pressat honom. Och, så blev väl tvångstankarna och fantasierna intensivare och intensivare, han bara måste utföra det han planerat i skallen och fantiserat om, att få en kvinna till ubåten och utföra det hemska.
Han verkar ju nästan ha varit manisk i sitt beteende dagarna innan det hände, manisk i sina försök att locka ytligt bekanta kvinnor på en ubåtstur på tu man hand.
Ja, jag börjar undra när han påbörjade jakten? Jag skrev ner tre som kontaktas 8 augusti varav två var uppringda dess innan i juli.
De andra stationära porrobjekten har jag inte kollat datum på. Den där trekantshistorien och DK alltså.
Citera
2018-04-04, 11:53
Medlem
"Forsvaret bryder nu ind og vil gerne have, at anklageren også lige dokumenterer, at der er i samme omgang er søgt på 'Kattesiden' 'Katte' og 'Cute cats'."

Alltså hon är rolig hon....
Citera
2018-04-04, 11:54
Medlem
Nu drog Försvaret kisse-kortet

"Forsvaret bryder nu ind og vil gerne have, at anklageren også lige dokumenterer, at der er i samme omgang er søgt på 'Kattesiden' 'Katte' og 'Cute cats'."

Åklagaren fortsätter lugnt med dokumentationen.

"Der bliver også søgt på en artikel, der hedder 'Mand angriber kvindelig passager brutalt med en kniv', dokumenterer anklageren."
Senast redigerad av Remark 2018-04-04 kl. 11:57.
Citera
2018-04-04, 11:55
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zumwirdenhirsch
Ja, man undrar hur hon ska argumentera?

"Peter är faktiskt inte BARA intresserad av mord och halshuggningar och spetsningar av kvinnor, han gillar katter och ubåtar också!"

Detblev som vi tänkte jajamen --

Forsvaret bryder nu ind og vil gerne have, at anklageren også lige dokumenterer, at der er i samme omgang er søgt på 'Kattesiden' 'Katte' og 'Cute cats'.
Citera
2018-04-04, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander

Forsvaret bryder nu ind og vil gerne have, at anklageren også lige dokumenterer, at der er i samme omgang er søgt på 'Kattesiden' 'Katte' og 'Cute cats'.
Betina börjar blir desperat. Men inte ens hon vill väl att han ska gå fri - men måste ju göra sitt jobb.
Citera
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, jag börjar undra när han påbörjade jakten? Jag skrev ner tre som kontaktas 8 augusti varav två var uppringda dess innan i juli.
De andra stationära porrobjekten har jag inte kollat datum på. Den där trekantshistorien och DK alltså.
Har för mig att det är fyra kvinnor som vittnat om att han velat få med dem på ubåtstur, kort innan mordet på Kim. Läste det i någon rapportering, kan försöka hitta var. Du har säkert bättre koll, jag har bara följt svensk rapportering.
Det känns i alla fall som att han kanske påbörjar jakten redan i juli men blir mer och mer intensiv och manisk i sitt sökande efter ett offer dagarna innan Kim dödas.
Citera
Medlem
PhDSalanders avatar
Madsens vardag :

Anklageren er nu nået til slutningen af juli 2017. Her besøger iphonen forskellige facebooksider og nyhedsartikler.
- Så 26. juli starter man med at besøge en række henrettelsesvideoer fra Islamisk stat. Så ser man live sexshow via web cam. Så søger man på kvinde halshugning. Så søger man på 'drugdealer halshugger pige'. Klokken 21.30 søger man så på 'kvinde bevæger sig i smerte, mens hun bliver halshugget'. Derefter søges der på vejret og så besøger brugeren politiken.dk.
Citera
Medlem
develis avatar
Citat:

.. och Nordkorea.
Citera
2018-04-04, 12:00
Medlem
Liten detalj, men ändå intressant kan jag tycka

"Peter Madsen sidder stadig og tegner her i retten, mens erklæring efter erklæring bliver læst højt om søgninger og indhold på elektroniske genstande.

Peter Madsen har tidligere fortalt, at han har set film med henrettelser. Han har sagt, at "sindet har mange kringelkroge", og at han altid tog parti med den svage part, når han så disse film eller billeder. "

Han säger alltså att han tar den svages parti, men smsen han skickat så är det ju han som varit "den aktiva" i handlingarna. Visst det skyller han på att personen han smsar med vill det, men fortfarande ganska tydligt.

Hans förklaring att "han intresserar sig för lite allt möjligt" spräcks ju med att de är tillbaka i sökningar från 2010/11
och rotar nu. Det här intresset
har han underhållit och sparat på i åtta år.

(sen väntar jag mig att merwinna kommer bli vansinnig nu, PM har suttit och ritat i rätten?! borde inte hans plats lämnas till någon annan, höjden av respektslöshet och allt det som M klagade på KWs pappa för..)
Citera
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Har för mig att det är fyra kvinnor som vittnat om att han velat få med dem på ubåtstur, kort innan mordet på Kim. Läste det i någon rapportering, kan försöka hitta var. Du har säkert bättre koll, jag har bara följt svensk rapportering.
Det känns i alla fall som att han kanske påbörjar jakten redan i juli men blir mer och mer intensiv och manisk i sitt sökande efter ett offer dagarna innan Kim dödas.
Nej, hahaha. Noll koll för jag började intressera mig för tider och mönster för ett par timmar sen, skrev ett inlägg.
(FB) Svenska Kim Wall hittad död sedan danska ubåten UC3 Nautilus havererat (2017-08-11)
(FB) Svenska Kim Wall hittad död sedan danska ubåten UC3 Nautilus havererat (2017-08-11)

Men kom på att man kanske kan se ett mönster och fundera över vad han sysslade vid den tiden (typ juli). Lär kanske gå att kolla via bloggen.
Senast redigerad av develi 2018-04-04 kl. 12:03.
Citera
Medlem
Citat:

Hon ställer ju till det mer än gör nytta om hon säger sånt här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in