2018-04-04, 11:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av develi

Vilken liknelse, hahaha. Tack för ett förlösande skratt mitt i denna vedervärdiga liverapport. Som tur var tog rätten en paus nu så man kan andas.

Ja! Det bjuder jag på, har väldigt svårt att likna honom med någon levande människa.
Han har mer blivit som en uppfiskad havskatt som ligger och sprätter på durken i en eka, varje liten rörelse är en lögn...
Fast det är klart, inget fel på havskatt mer än att dom är ovanligt fula.
Citera
2018-04-04, 11:15
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agent.Provocateur
"En af de gemte filer indeholder en tekst på engelsk, som handler om en ni-årig pige, der fantaserer om, hvordan det vil føles at blive gennemboret af et spids og udsat for seksuelle krænkelser."

"Anklageren er fortsat i gang med oplæsningen af de fundne tekster fra Peter Madsens materiale - senest om en fars overgreb på sin teenagedatter."

Det finns absolut INGA gränser för den här mannen, det är så sjukt att man baxnar!
Madsen berättade ju om en barndomsdröm han haft. En kvinna kudnappar honom och tvingar honom att spela in porrfilm ( om jag inte har fel angående porrfilmen))
Citera
2018-04-04, 11:16
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Istället för att framföra sakliga argument går du på person, så jag drar slutsatsen att du som vanligt vet bäst trots att du egentligen inte fattar alls.

Inte heller har jag påstått det du vill göra gällande, så stoppa inte dina påhitt i min mun. Men det är väl det enda "argument" du har att komma med.
Jag ifrågasätter exakt det du skrev från början och det var rakt inte specat till rent tekniskt.
Lev med det.
Citat:
Alldeles för mycket fokus på diverse mer eller mindre oviktiga detaljer om PM's leverne, och alldeles för lite spets på de faktiska sakliga bevisen emot PM. Huvudsyftet skall vara att bevisa vad som skett, och vad som inte kan ha skett, inte att förnedra den misstänkte.
Citat:
Jag måste säga att jag är lite besviken över hur "trubbigt" åklagarens framläggande av sina bevis och hans frågeställningar är, och att de missar många sådana här viktiga detaljer. Det hade varit roligt att få vara med och "styra upp" det hela lite. Tanken har allt slagit mig Även om jag inte jobbar inom juridiken, så handlar mitt yrke ofta ändå om ungefär "samma sak", att presentera ett "case" inför en grupp "beslutsfattare", och övertyga dem om korrektheten och förträffligheten i det framlagda "caset"
Citera
2018-04-04, 11:17
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Och om vi tar det hela ett steg till så kan vi räkna ut att med 160*200 liter så har han inte mer än strax under 3000 liter luft att använda på 100 meters djup, det räcker nog till max 1 dyk, på det djupet.

På 10 meters djup så har han 16000 liter, det borde räcka till ett par dyk. Så hade han fulla flaskor när han lämnade Refshaleöen, så fanns ingen anledning för honom att köra kompressorn.

Det hade ju varit roligt om det är så att han ljuger om att han startat kompressorn, och den lögnen nu blir det som fäller honom, i det att det är den som blir beviset på hans lögn om dieselavgaserna. Vilket öde för klantskallen PM

Såg på Nautilus wikipediasida att tankarna har en volym på 8 kubik. Så på 10 meter räcker det precis till två dyk att helt tömma och fylla tankarna. Man får anta att det finns en del marginal, så två dyk ska han kunna göra på fulla flaskor i alla fall, till 10 meter.

Nere på 100 meter, så fyller fulla flaskor mindre än hälften av ballasttankarna, längre räcker inte luften. Undrar om det är tillräckligt för att få henne att lätta från botten, annars är hon en dödsfälla på det djupet, men kommer ner, men inte upp. Men vi får väl anta, att det är beräknat och anpassat så det räcker. En sak är i alla fall säker, går man ner till 400 meter, då kommer man aldrig mer upp. Så det är inte ens ett teoretiskt möjligt dykdjup.
Citera
2018-04-04, 11:20
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstyretstid

Ja! Det bjuder jag på, har väldigt svårt att likna honom med någon levande människa.
Han har mer blivit som en uppfiskad havskatt som ligger och sprätter på durken i en eka, varje liten rörelse är en lögn...
Fast det är klart, inget fel på havskatt mer än att dom är ovanligt fula.
Det var bra för jag ser honom heller inte som mer än en kall och död maskin. En copycat, artificiell, ett tomt fodral.
Ett jävla fejk till människa iom avsaknad av normala egenskaper såsom samvete och empati osv.
Citera
2018-04-04, 11:20
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det är själva fan att de här ska behöva mörda nån innan allt uppdagas.
Oh, det är bara lite rart S/M.. skära halsen och diskutera lite snuff över en kaffekopp?
Jag blir ärligt förbannad över hur perverst sexliv folk har och inte ser när gränserna glider.
Diskutera att plåga och äta en levande råtta?!
Jag hade fanimej gått bärsärk på hela högen om jag ens hört en promille av allt det här.

Bara en enda av totalt 90 filmer som den här hade fått mig att få ångest av att se:

Derudover er der også en video, som på engelsk hedder 'syrisk pige begår selvmord ved hængning foran webcam'.
Politiet har også fundet ud af, at der er foretaget en række søgninger fra en af harddiskene, som relaterer sig til vold og drab.

Inte undra på att som jag läste igår, de som varit involverade i rättsaken, inte specat vilka personer, har fått psykologkontakt.
Senast redigerad av PhDSalander 2018-04-04 kl. 11:23.
Citera
2018-04-04, 11:22
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goran2012
Jag vet att det låter långsökt men det var fullmåne den 10/8 2017. Och fullmåne är centralt i många okulta samanhang. Eftersom PM är intresserad av både det ena och det andra så skulle det inte förvåna mig om han även känner till att fullmånen alltid ansetts ha övernaturliga krafter och att bl.a varulvar käkar människor då.
Inget förvånar mig längre när det gäller Madsen. Han kan säkert ha blivit extra inspirerad av att det var fullmåne som kunde ge extra kraft åt hans rovdjursinstinkter. Lite varulvsfeeling så där, förvånar mig inte alls.
Det finns ju dessutom ett filmklipp i tråden där han utstöter ett läte som låter som ett ylande. Så där bara helt apropå, när han stod och pratade med några.
Citera
2018-04-04, 11:25
Medlem
Snapcounts avatar
Försvarsadvokaten har det nog inte lätt :

- Der synes jeg det er vigtigt at kigge på tidpunkterne, siger forsvareren nu og bryder ind. Hun understreger, at der er sekunder imellem søgningerne.
- Så jeg vil påstå, at man ikke kan nå at se noget der, siger forsvareren.

Peter är snabb på pc`n..
Citera
2018-04-04, 11:26
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Bara en enda av totalt 90 filmer som den här hade fått mig att få ångest av att se:

Derudover er der også en video, som på engelsk hedder 'syrisk pige begår selvmord ved hængning foran webcam'.
Politiet har også fundet ud af, at der er foretaget en række søgninger fra en af harddiskene, som relaterer sig til vold og drab.

Inte undra på att som jag läste igår, de som varit involverade i rättsaken, inte specat vilka personer, har fått psykologkontakt.
Eller hur och inte konstigt att de får ta paus efter allt de behövt se. De har väl kroniska mardrömmar...
Journalisterna orkade ju knappt ens höra ljudet på det de inte tog del av.

Jag har sett fram emot ur ren psykologisk vinkel att han börjar berätta av rent intresse sett till GMP osv.
Jag har helt ändrat mig.
Senast redigerad av develi 2018-04-04 kl. 11:30.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Inget förvånar mig längre när det gäller Madsen. Han kan säkert ha blivit extra inspirerad av att det var fullmåne som kunde ge extra kraft åt hans rovdjursinstinkter. Lite varulvsfeeling så där, förvånar mig inte alls.
Det finns ju dessutom ett filmklipp i tråden där han utstöter ett läte som låter som ett ylande. Så där bara helt apropå, när han stod och pratade med några.

Ja han är inte enbart Drakula....
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Chess77
Ja, hon var ju osäker på honom - "han var överallt", sa hon till pojkvännen. Och hon var rädd för att dyka med ubåten. Men hon tog sig i kragen och försökte övervinna sin rädsla, hon hade ett jobb att göra. Och med vilken desperation hade inte PM försökt få med en ensam kvinna på ubåten? Det känns lite som att han körde med "nu är det allt eller inget".

Ändå oroar jag mig lite för att KimW inte var den första.
Nautilus sjösattes 2008 och det var ingen ovanlighet att han tog med tjejer i djupet.
Vad som kan slagit riktigt fel just den kvällen var att han hade förlorat denna tävling om att skicka upp en raket, eftersom Kim just intervjuvade honom om det kan själva intervjun spårat ur.
Låt säga att hon kände starkt obehag och låste sig, det märker han och triggar igång på den makten han får.
Hennes rädsla gör detta monster mer hungrig och blir till just det vi förstår har hänt.
Tycker mig tolka dessa sadister som så, de attraheras av att se skräck i deras offer, att ha kontroll över andras liv och död, livskontroll.
Väldigt obehagligt att hamna i ett slutet rum med någon sådan typ.
Citera
2018-04-04, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miss-fire
Vilket äckel och vider han är! Det känns som ren tur att Madsen klantade sig så mycket och att polisen förstod att något var galet, så denna galning stoppades när han klev i land.

Det känns som att barn hade kunnat bli hans nästa offer. Han är en mycket sjuk galning.

Han drog vinstlott med Kim, så råkade vara på fel plats vid fel tillfälle och genom slumpen hade även rätt hårfärg.

Om Madsen inte gripits och ställts inför rätta, så kan jag se hur äcklet återvänt till brottsplatsen med troféernamnet, för att sitta och runka till hårtussarna. Usch fy fan tvi vale!

Hoppas odjuret får förvaring och glöms bort för all framtid. Jag hoppas att medier tar sitt ansvar och aldrig skriver om honom igen, så hans namn glöms bort föralltid.

Blir du förvånad om det kommer böcker och film framöver, det blir inte jag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in