2018-04-02, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ormen Långe
Tja. Vi kan ju se på hur uselt de har presterat i verkligheten.
Tyckande. Det där är svårt att bevisa eller vederlägga.
Citera
2018-04-02, 11:29
Medlem
Ormen Långes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Tyckande. Det där är svårt att bevisa eller vederlägga.

Det är bara se på hur uselt och inkompetent, som de agerade vid Beslan och Dubrovka, eller hur de flydde hals över huvud, från Palmyra i december 2016.
Citera
2018-04-02, 13:33
Medlem
Citat:
Jo, för vi vet ju alla hur misshandel, våldtäkter, favorisering, mutor, tvång till prostitution m.m. skapar stark förbandsanda.

Till skillnad då från pluralistiska och toleranta förband, såsom (historiskt) brittiska Commando, SAS och idag det svenska försvaret.

Helt patetiskt av dig att sätta likhetstecken mellan manlighet och de saker du skriver, precis som att feminism och mångkultur är fantastiskt och utan problem.
Är det något historien har visat så är det just att mångkultur skapar kaos och homogena grupper sammanhållning. Jo DjILY har rätt - du är ett hen!
Citera
2018-04-02, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Så familjen är fortfarande inte det viktigaste för de flesta människor?
Om du ens hade satt foten i försvaret så hade du ganska snabbt insett att det inte är en kult med femenister utan snarare män med skeparkrans med anknytning åt det politiska högra sidan😉 Aldrig träffat så många Sverigedemokrater eller patrioter som när jag jag själv gjorde den grundläggande och befattningingsutbildningen i försvaret för några år sen.
Helt annat klimat än i övriga samhället som du beskriver som delvis stämmer beroende på arbetsplats.
Tror du ärligt talat att ÖB med hans bakgrund att han är någon feminazist? Sjävklart försöker han spela det politiska spelet för att på alla sätt skaffa stöd för ett starkare försvar. Även om det i dagens läge betyder att man måste böja sig framåt för att manipulera.
Kan inte du lägga upp ett klipp förresten när du åker till Karlsborg där du frågar om man får träffa några sog bögar?

Försvaret är satt i förändring, feministisk sådan och mycket händer fort nu.
ALLA myndigheter genomgår detta, polis, social, skola, sjukvård etc varför skulle försvaret vara undantaget!!!???

50 SOG-bögar gör varken till eller från, och även om de är 50 vita CiS-män i bästa slag gör de fortfarande varken till eller från.

Ni sitter här i en romantiserad värld om goda och onda. Vakna för fan, sparka igång självständigt, kritiskt tänkande istället, men va fan det kan ju vara jobbigt och man kan ju komma fram till obehagliga insikter
Citera
2018-04-02, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjILY
Vad snackar du om? "Hypotes som bevis"? Det är DU, ingen annan, som kommer med ett påstående som kräver positiva evidens, dvs du har bevisbördan. "Bevisligen" är vidare synonymt med ord som "uppenbarligen" och "tydligen". Det är något som är givet, i brist på en falsifikation, en falsifikation du får stå för eller hålla käft.

Vilka krig har väst förlorat pga "feminint driven" armé? Dvs, vad har du för belägg för vad du påstår? Jag har inte påstått något än det uppenbara och jag har försökt förklara att världen inte hänger ihop som du tror. Vad driver en slavarmé? Kunde du svara på det? Vad drev en typisk romersk solat och vad drev en rysk soldat på östfronten?

Själva idén att västarméer skulle vara "drivna" av feminism är 1) obevisad och 2) utan förklarad betydelse. Du förutsätter att din tes är belagd och förutsätter att den vidare har konsekvenser som tydligen handlar om att alla andra soldater är bättre pga "testosteron". Vad vet du ens om endokrinologi? Förstår du att du talar med någon som har en rätt så gedigen bildningsnivå, utbildning, historiekunskap och allmänt intresse av saker och ting och att du är ganska pinsam? Förstår du att du i varje jävla inlägg genererar en allt större bevisbörda?
1) Belägg att ryssar (etc) har högre testosteronhalt
2) Belägg att västs militär är "drivna" av feminism
3) Belägg att detta på något vis påverkar soldatens testosteronhalt
4) Belägg att testosteronhalt korrelerar med stridsvärde
5) Belägg för att kvinnliga soldater (som har funnits i hela historien och i princip alla västarméer och mig veterligen även i Ryssland) som ju har nominellt lägre testosteronhalt på något vis stjälpt sidan eller saken de slagits för

Du behöver alltså belägga saker inom endokrinologi, samhällsvetenskap och historia och beläggen måste vara gedigna från en rad discipliner så som medicin och molekylärbiologi, militär- och vetenskapshistoria, antik historia, västerländsk politisk historia och ironiskt nog behöver du nog belägg som kommer från såväl politisk som akademisk feministisk "teori" samt genuskunskap. Hehe, lycka till.

Och, förstås. Hur mäter du rysk "manlighet" och vilken metrik vill du att vi ska använda för att reda ut rysk militär pragmatism? Är det hur bra de är på att slå sina fruar och barn, deras promillehalt, hur duktiga de är på att bestraffa varandra med analsex och pennalism och kanske hur många soldater som generaler finner det lämpligt att använda som kanonmat? Är det pragmatismen?

Snälla, det är ju "no contest". Vi har inte en seriös debatt. Det är du mot en förståndigare värld. Argumentum ad nyheteridag.se är också fail. Så klart. Förmår du säga en enda sak som håller för granskning och överlever när den går upp mot den verkliga världen?

Jag tycker du ska få en chans till. Men skit i mig, ge i stället ett mer koherent och analytiskt svar på det som Ormen Långe frågar en annan yrboll. Hen¹ vet mer om olika länders faktiska militära förmåga än både du och jag. Ditt förra svar var komiskt i sitt staplande av plattityd och förutsättanden. (FB) Hur bra mäter sig spetsnaz med sina vänsterländska motsvarigheter?

1) Jag skriver "hen" nästan för att jävlas med dig, för du ser väl rött när du ser det, trots att det är standard i en hel rad massa språk, bl.a finska. Du vet, Finland, som närmast rövknullade "machoryssland" i två krig?

Mitt ursprungliga svar raderades av Moderator därför blir det omöjligt att försvara sig MEN jag återpublicerar I CENSURERAD FORM

Nuvarande feminism, som är i full blom är i tredje generation alltså en sent påkommen dumhet.
Några krig med feminina fjantar har därför inte förekommit.

Den dag då Landsfadern Löfven förklarar ryssarna krig så lär det bli en kort sejour. FM har förklarat att budgeten 40miljarder räcker till att försvara fjollträsk EN vecka mot VÄRDELÖSA ryssar.

De enda krig Nato har genomfört är mot försvarslösa u-länder, är det något att skryta om!? Visar bara på att de är den största terrororganisationen genom alla tider!

De andra frågorna du har behöver inga belägg, räcker med sunt förnuft, men eftersom du är feminist som är oförenligt med förnuft så förstår du inte det.

Citera
2018-04-02, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B71
Försvaret är satt i förändring, feministisk sådan och mycket händer fort nu.
ALLA myndigheter genomgår detta, polis, social, skola, sjukvård etc varför skulle försvaret vara undantaget!!!???

50 SOG-bögar gör varken till eller från, och även om de är 50 vita CiS-män i bästa slag gör de fortfarande varken till eller från.

Ni sitter här i en romantiserad värld om goda och onda. Vakna för fan, sparka igång självständigt, kritiskt tänkande istället, men va fan det kan ju vara jobbigt och man kan ju komma fram till obehagliga insikter
Tycker snarare det är så att folk har vaknat upp och lackat på feminazi politiken.
Tro mig när jag säger att det håller på att vända.
Citera
2018-04-02, 17:03
Medlem
Ormen Långes avatar
Citat:
Helt patetiskt av dig att sätta likhetstecken mellan manlighet och de saker du skriver, precis som att feminism och mångkultur är fantastiskt och utan problem.
Är det något historien har visat så är det just att mångkultur skapar kaos och homogena grupper sammanhållning. Jo DjILY har rätt - du är ett hen!

Och nu är det ju så att den ryska krigsmakten är mycket mera mångkulturell än den svenska.
Citera
2018-04-02, 17:12
Medlem
Citat:
Och nu är det ju så att den ryska krigsmakten är mycket mera mångkulturell än den svenska.

Dom är NATIONALISTER allihopa - En för alla, Alla för en
I Sverige är det fult att vara nationalist, närapå straffbart.
Många känner obehag inför sin egen flagga pga PK-riet
Citera
2018-04-02, 17:17
Medlem
Citat:
Dom är NATIONALISTER allihopa - En för alla, Alla för en
I Sverige är det fult att vara nationalist, närapå straffbart.
Många känner obehag inför sin egen flagga pga PK-riet
Haha ja Ryssland har ju inga problem alls med sin mångkultur....
Våldtäkterna i ryska armén är inte direkt ovanliga heller, det sker även mord och en hel del självmord i de ryska styrkorna.
Citera
2018-04-02, 18:58
Medlem
Citat:
Det är bara se på hur uselt och inkompetent, som de agerade vid Beslan och Dubrovka, eller hur de flydde hals över huvud, från Palmyra i december 2016.
Beslan 2004 och Dubrovkateatern 2002 känner jag till. Gisslandraman med många terrorister inblandade är alltid svåra att lösa. Vilken roll menar du att spetsnazförband spelade i Palmyra 2016?
Citera
2018-04-02, 19:28
Medlem
Som svar på Ormen Långe skrev du:

Citat:
Vem som helst förstår, utan förklaring om man har ack så lite fotfäste i verkligheten, att om man har en feministiskt driven militär som ska försvara homosexuella, dekadens, etablissemanget och invandrare som hatar en och dessutom äter dig ut ur huset och där du dessutom är hatad om du är nationalist och vit CiS-man.
Vad kan en sådan militär sätta emot mot en där man kämpar tillsammans för sitt fosterland och bröder, där du är älskad och inte hatad?

Lämna sosse-träsket
...så du tycker det är uppenbart att vilket klansamhälle som helst skulle vinna. Men sedan flyttas målsnörena och det är därför att väst bara har kämpat "mot u-länder" som de vunnit. Så hoppsan, nu kanske det inte var testosteron som var det viktiga?

Sedan:
Citat:
Jag är man, man slåss sämre utan testosteron i blodet, vem fattar inte det???
...men här skulle någon sorts kvinnlig karaktär vinna:
Citat:
Skulle bli en jämbördig kamp
men mot en kunoichi är dom rökta
https://www.artstation.com/artwork/qYOQD

...hur ska du ha det?
Citera
2018-04-02, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Ryssland genom Putin försvarar sig mot globalisternas maktövertagande och en institutionalisering av västerländsk dekadens. Det måste man respektera dem för. När Sovjetunionen löstes upp så var det en gigantisk spillra som skulle resa sig i någon form. Här fanns ett rov för giriga globalister och oligarker på båda sidorna av Atlanten att kapa åt sig. Nog för att korruptionen finns kvar, men nu finns åtminstone en nationell självkänsla och en ortodox egenart värd att bevara och försvara.
Plattityder med vokabulär från konspirationsnonsens. Har du något att säga i sak? Något som är test- och falsifierbart? Något som kan kontrolleras? Något som är sant?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in