2018-04-02, 02:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Hehe, jag ser nu rubrikens "vänsterländska motsvarigheter". En freudiansk felsägelse? Sådan är effekten på psyket och moralen, av genusgenomsyrade försvarsdoktriner och avstående från militärparader till förmån för pridetåg. Man kan förstås anta att det fanns något fel från början, som lät "vänsterländska" tankegångar erodera samhällena inifrån och ta över dem.
Livlig fantasi har du iaf. Tillräckligt för att låta förlegade flumpsykologiska "förklaringar" ta överhanden.

Det ryska samhället är inte eroderat? Det nordkoreanska är inte eroderat? Tydligen inte där propaganda-militärparader hålls, men de länder i väst som har höst levnadsstandard, högst bildningsnivå, bäst hälsa, flest friheter, ekonomiskt starkast, har den högsta tekniska nivån, högsta avkastningen inom jordbruk, bäst infrastruktur, osv, osv, osv är tydligen "eroderat" och har en hopplöst feminiserad och därmed underlägsen militär?

Ni är så gulliga ni rysstroll och västhatare. Vilka krumbukter ni tar till, för att få ihop er världsbild. Bara väst tillåter dylikt femtekollonneri... Det är väl vår enda last...
Citera
2018-04-02, 02:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjILY
Förutom att du är uppenbart tokig, låt oss leka med tanken att du skulle ha rätt (vilket du naturligtvis inte har). Låt oss låtsas att vår militär är "feministisk driven" och att målet är att försvara "homosexuella, dekadens, etablissemanget och invandrare", vem fan är du att säga att detta skulle vara en svagare drivkraft?

Vad du slåss för i krig går inte generellt att besvara i historien, eftersom de ideologier, idéer, kulturer och religioner folk slagits för i krig varierar något enormt. Däremot finns givetvis vissa gemensamma nämnare och de kan vara betydligt mer torrare och fria från stark ideologi än du begriper. Vad slogs en typisk romersk soldat för? Vad slåss en slavarmé för? Vad slogs korsfararna för och vad slogs en soldat under amerikanska inbördeskriget för? En tysk, brittisk och rysk soldat stred inte bara *för* olika saker, utan på grund av diametralt olika saker under andra världskriget. Drivkraften kan vara allt mellan personlig övertygelse och fri vilja, och tvång och rädsla för repressalier.

Självklart är inga västarméer "feministiskt drivna", men även om de skulle vara så, så smiskar de bevisligen stjärt ändå...

Jag har inget att säga om själva sakfrågan, annat än att "Spetsnaz" är en bredare term än exempelvis SAS och det finns ingenting som talar specifikt för att ryssar skulle vara bättre än någon annan här. De behöver inte vara sämre heller. Men vi vet ju att ryska armén som helhet lider under mycket pennalism, självmord, alkoholism, disciplinproblem, deserteringar och liknande och att Ryssland alltid har behövt ett köttberg för att svara upp mot västliga arméer. Ergo, ryska soldater är sämre, för de behöver vara fler. Kanske för att de måste vara så dum-macho hela tiden och skydda sin stjärt av rädsla för bög-boggieman medan vi i väst kan vara avslappnade med den biten och satsa på välövade och kompetenta soldater i stället.

Jag är man, man slåss sämre utan testosteron i blodet, vem fattar inte det???

Den andra fetade meningen; hur faaaan får du ihop logiken i det resonemanget????????? Haha
Citera
2018-04-02, 02:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B71
Jag är man, man slåss sämre utan testosteron i blodet, vem fattar inte det???

Den andra fetade meningen; hur faaaan får du ihop logiken i det resonemanget????????? Haha
Förlåt, men jag tror inte ens att du vet vad testosteron är och hur saker hänger ihop... Hur hade du tänkt att egenskapen "man" eller hormonnivåerna beror av vad man slåss för?

Hur fan får DU ihop saker och ting? Läs det du själv har fetat igen. Och igen. Och så ytterligare gånger, så länge som det behövs för att du ska förstå. Västarméer är inte "feministiskt drivna" och även om de så vore, så verkar det ju inte spela någon roll, eller hur?

Din argumentation är av typen "hö-hö, vem fattar inte [pladder och plattityder]?". Var är analysen, de faktiska exemplen och empirin? Men, empiriska metoder, statistik och vetenskap kanske också bara är strunt som västmakterna sysslat med militärt sedan första världskriget helt i onödan?
Citera
2018-04-02, 02:57
Medlem
Kumabjorns avatar
Hur skulle en spetsnaz ha en chans mot en riktig ninja?
Citera
2018-04-02, 03:10
Medlem
Citat:
Förlåt, men jag tror inte ens att du vet vad testosteron är och hur saker hänger ihop... Hur hade du tänkt att egenskapen "man" eller hormonnivåerna beror av vad man slåss för?

Hur fan får DU ihop saker och ting? Läs det du själv har fetat igen. Och igen. Och så ytterligare gånger, så länge som det behövs för att du ska förstå. Västarméer är inte "feministiskt drivna" och även om de så vore, så verkar det ju inte spela någon roll, eller hur?

Din argumentation är av typen "hö-hö, vem fattar inte [pladder och plattityder]?". Var är analysen, de faktiska exemplen och empirin? Men, empiriska metoder, statistik och vetenskap kanske också bara är strunt som västmakterna sysslat med militärt sedan första världskriget helt i onödan?

Du behöver inte be om ursäkt, vi är på ett internetforum, debatterar ett manligt ämne, man kan svära åt varann utan knussligheter, eller ber du om ursäkt när du ska sikta på fienden oxå??? feminist där

Om jag läser vad du skrivit om o om igen uppstår samma fenomen som du varit med om; indoktrinerad ända in i hjärnroten!
Du tar, precis som feminister gör, en hypotes som bevis! Denna gång har du mildrat uttrycket från bevisligen till verkar det

Det man kan säga om de ryska specialstyrkorna är att de är manliga och pragmatiska, har en lång historia (erfarenhet) trots svackan på -90-talet.
Det jag reagerar på är den naiva inställningen att de skulle vara sämre än NATOs enheter.
Om man inför feminism inom försvaret , ja då skjuter man det i sank oxå.
https://nyheteridag.se/forsvarsmaktens-listiga-plan-mot-ryssen-genusradgivare-i-varje-militar-enhet/
Citera
2018-04-02, 03:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kumabjorn

Skulle bli en jämbördig kamp
men mot en kunoichi är dom rökta
https://www.artstation.com/artwork/qYOQD
Citera
2018-04-02, 03:15
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kumabjorn

Eller mot https://sv.wikipedia.org/wiki/Kommando_Spezialkr%C3%A4fte?

De tyska kommandosoldaterna i Bundeswehrs specialförband är nog inte att leka med.
Citera
2018-04-02, 03:50
Medlem
Citat:
Du behöver inte be om ursäkt, vi är på ett internetforum, debatterar ett manligt ämne, man kan svära åt varann utan knussligheter, eller ber du om ursäkt när du ska sikta på fienden oxå??? feminist där

Om jag läser vad du skrivit om o om igen uppstår samma fenomen som du varit med om; indoktrinerad ända in i hjärnroten!
Du tar, precis som feminister gör, en hypotes som bevis! Denna gång har du mildrat uttrycket från bevisligen till verkar det

Det man kan säga om de ryska specialstyrkorna är att de är manliga och pragmatiska, har en lång historia (erfarenhet) trots svackan på -90-talet.
Det jag reagerar på är den naiva inställningen att de skulle vara sämre än NATOs enheter.
Om man inför feminism inom försvaret , ja då skjuter man det i sank oxå.
https://nyheteridag.se/forsvarsmaktens-listiga-plan-mot-ryssen-genusradgivare-i-varje-militar-enhet/
Vad snackar du om? "Hypotes som bevis"? Det är DU, ingen annan, som kommer med ett påstående som kräver positiva evidens, dvs du har bevisbördan. "Bevisligen" är vidare synonymt med ord som "uppenbarligen" och "tydligen". Det är något som är givet, i brist på en falsifikation, en falsifikation du får stå för eller hålla käft.

Vilka krig har väst förlorat pga "feminint driven" armé? Dvs, vad har du för belägg för vad du påstår? Jag har inte påstått något än det uppenbara och jag har försökt förklara att världen inte hänger ihop som du tror. Vad driver en slavarmé? Kunde du svara på det? Vad drev en typisk romersk solat och vad drev en rysk soldat på östfronten?

Själva idén att västarméer skulle vara "drivna" av feminism är 1) obevisad och 2) utan förklarad betydelse. Du förutsätter att din tes är belagd och förutsätter att den vidare har konsekvenser som tydligen handlar om att alla andra soldater är bättre pga "testosteron". Vad vet du ens om endokrinologi? Förstår du att du talar med någon som har en rätt så gedigen bildningsnivå, utbildning, historiekunskap och allmänt intresse av saker och ting och att du är ganska pinsam? Förstår du att du i varje jävla inlägg genererar en allt större bevisbörda?
1) Belägg att ryssar (etc) har högre testosteronhalt
2) Belägg att västs militär är "drivna" av feminism
3) Belägg att detta på något vis påverkar soldatens testosteronhalt
4) Belägg att testosteronhalt korrelerar med stridsvärde
5) Belägg för att kvinnliga soldater (som har funnits i hela historien och i princip alla västarméer och mig veterligen även i Ryssland) som ju har nominellt lägre testosteronhalt på något vis stjälpt sidan eller saken de slagits för

Du behöver alltså belägga saker inom endokrinologi, samhällsvetenskap och historia och beläggen måste vara gedigna från en rad discipliner så som medicin och molekylärbiologi, militär- och vetenskapshistoria, antik historia, västerländsk politisk historia och ironiskt nog behöver du nog belägg som kommer från såväl politisk som akademisk feministisk "teori" samt genuskunskap. Hehe, lycka till.

Och, förstås. Hur mäter du rysk "manlighet" och vilken metrik vill du att vi ska använda för att reda ut rysk militär pragmatism? Är det hur bra de är på att slå sina fruar och barn, deras promillehalt, hur duktiga de är på att bestraffa varandra med analsex och pennalism och kanske hur många soldater som generaler finner det lämpligt att använda som kanonmat? Är det pragmatismen?

Snälla, det är ju "no contest". Vi har inte en seriös debatt. Det är du mot en förståndigare värld. Argumentum ad nyheteridag.se är också fail. Så klart. Förmår du säga en enda sak som håller för granskning och överlever när den går upp mot den verkliga världen?

Jag tycker du ska få en chans till. Men skit i mig, ge i stället ett mer koherent och analytiskt svar på det som Ormen Långe frågar en annan yrboll. Hen¹ vet mer om olika länders faktiska militära förmåga än både du och jag. Ditt förra svar var komiskt i sitt staplande av plattityd och förutsättanden. (FB) Hur bra mäter sig spetsnaz med sina vänsterländska motsvarigheter?

1) Jag skriver "hen" nästan för att jävlas med dig, för du ser väl rött när du ser det, trots att det är standard i en hel rad massa språk, bl.a finska. Du vet, Finland, som närmast rövknullade "machoryssland" i två krig?
Senast redigerad av DjILY 2018-04-02 kl. 03:57.
Citera
2018-04-02, 09:25
Medlem
Christopher.s avatar
Ryssarna är som de mongoliska horderna och Europa är som Kina varit historiskt. På papperet är vi större och mäktigare men i praktiken skulle vi börja slå ihjäl varandra och fly fältet.
Citera
2018-04-02, 09:41
Medlem
Ormen Långes avatar
Citat:
Jaså. Men är de producerade av spetsnazförbanden själva? För deras egen marknadsföring?

Som sagt, så är det från förbandens egna uppvisningar (propaganda för folket) och från rysk (Putinkontrollerad) TV.

Citat:
Det där har du verkligen dragit ur röven. Vad jag menar, och tyckte mig säga, är att ryssarna har en mer konservativ, i bemärkelsen traditionell, kultur än västerlänningar i gemen. Det kanske man kan kalla en machokultur.

Nej. Det där kommer från vetenskapliga undersökningar. Ryssar i gemen, är mindre religiösa och mera sekulära, än folken i anglosaxiska länder och f.f.a. jämfört med folken Mellanöstern, Afrika och Latinamerika.

Citat:
Vem som helst förstår, utan förklaring om man har ack så lite fotfäste i verkligheten, att om man har en feministiskt driven militär som ska försvara homosexuella, dekadens, etablissemanget och invandrare som hatar en och dessutom äter dig ut ur huset och där du dessutom är hatad om du är nationalist och vit CiS-man.
Vad kan en sådan militär sätta emot mot en där man kämpar tillsammans för sitt fosterland och bröder, där du är älskad och inte hatad?

Lämna sosse-träsket

Jo, för vi vet ju alla hur misshandel, våldtäkter, favorisering, mutor, tvång till prostitution m.m. skapar stark förbandsanda.

Till skillnad då från pluralistiska och toleranta förband, såsom (historiskt) brittiska Commando, SAS och idag det svenska försvaret.

Citat:
Knappast utmärkande för rysk kultur, men blommade under sovjeteran. Svensk "konsensus" är inte heller så tolerant som "värdegrunden" vill ge sken av.

Som sagt en djupt integrerad del i rysk kultur och f.f.a. inom krigsmakten. Det har vi t.ex. sett exempel på från ryska förband i östra Ukraina, som har blivit helt lamslagna, när ledningen har slagits ut, eller striderna har rört sig så snabbt, att de inte hinner få order uppifrån. I lägen där svenska plutonchefer, gruppchefer och enskilda soldater, skulle agera i chefens intresse och ta och behålla initiativet, utan att vänta på order, så blir ryssarna passiva, eftersom de från barnsben har lärt sig att det är bättre att inte göra något än att göra något utan tillstånd.

Citat:
De bästa spetsnazförbanden är lika bra eller bättre än de bästa västerländska förbanden. Varför skulle de inte vara...

Tja. Vi kan ju se på hur uselt de har presterat i verkligheten.
Citera
2018-04-02, 10:02
Medlem
Citat:
Du lever kvar i det förgångna, snart 80 år sedan WWII, dags att vakna!

Feminismen är inte en obskyr krets kring Gudrun. Den genomsyrar myndigheterna och även försvaret dessa tider, har du verkligen missat det!!!??????

Dessutom hur många SOG-bögar har vi som ska mota ryska björnen utanför Visby ringmur 50st?
Så familjen är fortfarande inte det viktigaste för de flesta människor?
Om du ens hade satt foten i försvaret så hade du ganska snabbt insett att det inte är en kult med femenister utan snarare män med skeparkrans med anknytning åt det politiska högra sidan😉 Aldrig träffat så många Sverigedemokrater eller patrioter som när jag jag själv gjorde den grundläggande och befattningingsutbildningen i försvaret för några år sen.
Helt annat klimat än i övriga samhället som du beskriver som delvis stämmer beroende på arbetsplats.
Tror du ärligt talat att ÖB med hans bakgrund att han är någon feminazist? Sjävklart försöker han spela det politiska spelet för att på alla sätt skaffa stöd för ett starkare försvar. Även om det i dagens läge betyder att man måste böja sig framåt för att manipulera.
Kan inte du lägga upp ett klipp förresten när du åker till Karlsborg där du frågar om man får träffa några sog bögar?
Senast redigerad av Regnpojken 2018-04-02 kl. 10:37.
Citera
2018-04-02, 10:39
Medlem
Citat:
Det ryska samhället är inte eroderat? Det nordkoreanska är inte eroderat? Tydligen inte där propaganda-militärparader hålls, men de länder i väst som har höst levnadsstandard, högst bildningsnivå, bäst hälsa, flest friheter, ekonomiskt starkast, har den högsta tekniska nivån, högsta avkastningen inom jordbruk, bäst infrastruktur, osv, osv, osv är tydligen "eroderat" och har en hopplöst feminiserad och därmed underlägsen militär?
Ryssland genom Putin försvarar sig mot globalisternas maktövertagande och en institutionalisering av västerländsk dekadens. Det måste man respektera dem för. När Sovjetunionen löstes upp så var det en gigantisk spillra som skulle resa sig i någon form. Här fanns ett rov för giriga globalister och oligarker på båda sidorna av Atlanten att kapa åt sig. Nog för att korruptionen finns kvar, men nu finns åtminstone en nationell självkänsla och en ortodox egenart värd att bevara och försvara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in