2018-04-02, 09:17
Medlem
kostymnisses avatar
Tre sköna pinnar igår.
Precis vad som behövdes för att tysta många av kritikerna.
Sedan kan man ju tycka att TFF borde kunna sköta ett insläpp så inte halva läktaren står tom när matchen börjar...

Så gött att Omar får sätta två med, det är helt plötsligt lite bredd framåt nu ju, Omar, Tobbe, Giorgi och Engvall.

Vi leder iaf serien (om än delat), det var ett tag sen...
2018-04-02, 09:34
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beatbeat
Visste att något stolpskott skulle ta upp straffstatistiken efter matchen. Är det någon av situationerna som inte ska va straff tycker du?

Första straffen är ju 50/50, en annan domare hade inte blåst straff. Den andra däremot är väldigt klar.
2018-04-02, 10:31
Medlem
Ja frågan är väl vem Engvall "skall" bänka, Tobbe som med sin spelförståelse kommer vara en given poängmaskin även i år, eller EMO som verkar ha genomgått en pånyttfödelse under Poya. SebO konkurrerar väl mer med våran amerikanska armenier.

Edit:
Mot Bajen tycker jag nog att samma elva skall starta. Amin kommer gynnas av att planen håller så mycket bättre kvalité.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2018-04-02 kl. 10:37.
2018-04-02, 10:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av InnesI
I övrigt blir vi sämre med en man mer, som så ofta förut. Med tanke på hur svaga vi är bakåt var jag faktiskt nervös efter att Sirius fick in sin enda boll. Skönt då att vi fick in ytterligare en för att fastställa att även resultatet speglade matchbilden lite bättre.

Hade samma känsla men jag kollade reprisen, och vi blev inte så mycket sämre. Sirius hade någon 5 minuters period som bland annat resultatereade i ett par farliga hörnor, men inte mycket mer. Vi skapade betydligt fler målchanser än dem även i andra.

Sirius mål var ett slumpmål (om än snyggt sådant) men inte resultatet av någon press eller något.
2018-04-02, 10:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Första straffen är ju 50/50, en annan domare hade inte blåst straff. Den andra däremot är väldigt klar.

Detta är inte en 50/50 situation, nej..
https://imgur.com/CBZIYW9
2018-04-02, 10:52
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin

Fast den kan omöjligt vara tveksam när det är fastslaget att den är innanför straffområdet. I så fall kan inte hälften av domarna sin egna regelbok.
2018-04-02, 10:58
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Hade samma känsla men jag kollade reprisen, och vi blev inte så mycket sämre. Sirius hade någon 5 minuters period som bland annat resultatereade i ett par farliga hörnor, men inte mycket mer. Vi skapade betydligt fler målchanser än dem även i andra.

Sirius mål var ett slumpmål (om än snyggt sådant) men inte resultatet av någon press eller något.

Jag såg bara matchen en gång och det på arenan med allt vad det innebär med nerver som kan spela en ett spratt i ibland. Men visst, de hade inte speciellt många chanser men jag var ändå orolig när pressen väl kom.

Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Detta är inte en 50/50 situation, nej..
https://imgur.com/CBZIYW9

Jag förstår inte heller vad debatten handlar om. Och folk kallar domslutet för en katastrof m.m. Varför skulle det där inte vara hands? Tycker den är solklar. Och då är jag, som sagt, den förste att erkänna när vi får billiga straffar (lex Elfsborg/Hammarby).
2018-04-02, 11:11
Medlem
Hoppas innerligt att Buya Turay sänker AIK idag, undra varför ingen annan klubb nappade?
2018-04-02, 11:23
Medlem
Snorkelbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Nja, var väl Tankovic som snackade om SM-guld?

Tankovic som för övrigt nog var bäst i Bajen idag. Men skotten måste förbättras!

Kan inte någon förklara tankovics storhet, för jag ser den verkligen inte! Han håller bollen för länge och drar ner tempot, skjuter i tid och otid.... Gör det 8/10 gånger för svårt. Någon fin aktion gör han då och då, men det lyckas även Victor Sköld med!
Men det kanske bara är jag som missat
2018-04-02, 11:52
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Fast den kan omöjligt vara tveksam när det är fastslaget att den är innanför straffområdet. I så fall kan inte hälften av domarna sin egna regelbok.

Finns ju massvis med exempel på när domare inte har blåst när armen är ute och viftar eller tätt intill kroppen, om det sedan följer regelboken eller inte det är ju en annan sak.

Jag är ju fortfarande bitter över Johan Perssons hands i vår cupmatch för några år sen.
2018-04-02, 11:52
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InnesI
Jag såg bara matchen en gång och det på arenan med allt vad det innebär med nerver som kan spela en ett spratt i ibland. Men visst, de hade inte speciellt många chanser men jag var ändå orolig när pressen väl kom.
Delade också din oro. Är klassiskt egentligen, laget man håller på leder med 2-0 och dominerar klart matchen. Så får motståndarna ett oväntat mål vilket ger dem en massa ny energi och man blir nervös varenda gång de ens närmar sig straffområdet eftersom det är så förj-vligt surt att inte vinna matcher man är det bästa laget i. Detta trots att man egentligen vet att 9 av 10 gånger går det bra.

Citat:
Jag förstår inte heller vad debatten handlar om. Och folk kallar domslutet för en katastrof m.m. Varför skulle det där inte vara hands? Tycker den är solklar. Och då är jag, som sagt, den förste att erkänna när vi får billiga straffar (lex Elfsborg/Hammarby).
Begriper inte heller denna debatt. Hade vi fått en identisk straff emot oss hade jag köpt den alla dagar alla veckor. Täcker en spelare skott i straffområdet med sin händer högt uppe är denne en idiot. Den här gången träffade dessutom bollen hans arm. Har sett tusentals mer tveksamma straffar i mitt liv. Det enda oklara från min position på läktaren var om han var inne i straffområdet eller inte, och det visade sig att han var.
2018-04-02, 11:57
Medlem
PK-eliten i Östersund är igång totalt. Förtal att sjunga att Nouri är våldtäktsman och Sema fick en bärs över sig(inte okej) för att han är svart osv

https://www.youtube.com/watch?v=1KbULFU-4kY

https://www.facebook.com/Ostersundsfk/posts/1766006246775572

https://twitter.com/ameliamauritzon/status/980480260796973057

osvosv. Försvinn från svensk fotboll

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in