2018-04-18, 11:30
Medlem
Taggad för djurgårn Malmö ikväll lär bli en jävligt bra match. Dags för Malmö och höja sig nu, insatsen mot Sundsvall var horribel.

Läste nyss en artikel om bejimo på expressen/ Aftonbladet förresten, och tycker ändå det hetsas en del ifrån hans sida. Visst journalister gillar att felcitera osv men han säger att Rosenberg inte springer mycket och påstår att Traustasson och Rieks inte skrämmer, lite lustigt eftersom att båda borde väll anses vara bland dem bättre yttrarna i allsvenskan och mackan har väll alltid gjort sitt jobb?
2018-04-18, 11:43
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Ner med Östersund i Superettan och frånta alla deras inspelade poäng. Allt som missgynnar dif är bra för svensk fotboll.

Hahahaha, håller såklart med, men det finns väl ändå inte en chans i hela Solna att ÖFK tvångsdegraderas och blir fråntagna poäng om Kindberg döms? Det drabbar väl bara honom personligen?
2018-04-18, 11:45
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gooze234
Taggad för djurgårn Malmö ikväll lär bli en jävligt bra match. Dags för Malmö och höja sig nu, insatsen mot Sundsvall var horribel.

Läste nyss en artikel om bejimo på expressen/ Aftonbladet förresten, och tycker ändå det hetsas en del ifrån hans sida. Visst journalister gillar att felcitera osv men han säger att Rosenberg inte springer mycket och påstår att Traustasson och Rieks inte skrämmer, lite lustigt eftersom att båda borde väll anses vara bland dem bättre yttrarna i allsvenskan och mackan har väll alltid gjort sitt jobb?

Det är nog mest hets från journalisten för jag tror inte Beijmo skulle utrycka sig så.
Hursomhelst så tror jag tyvärr DIF blir en munsbit för Malmö ikväll. Att få Mrabti borta 5 veckor såhär tidigt är helt jävla sanslöst. Vi ska alltså starta med Badji och Tino på topp? Vad är det för jävla div. 5 anfall vi ställer upp med? Det är så dåligt att man börjar bli mörkrädd...
2018-04-18, 11:58
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Det är nog mest hets från journalisten för jag tror inte Beijmo skulle utrycka sig så.
Hursomhelst så tror jag tyvärr DIF blir en munsbit för Malmö ikväll. Att få Mrabti borta 5 veckor såhär tidigt är helt jävla sanslöst. Vi ska alltså starta med Badji och Tino på topp? Vad är det för jävla div. 5 anfall vi ställer upp med? Det är så dåligt att man börjar bli mörkrädd...
Säg inte det, vi är svårt drabbade också. Ordinarie mittback, högerback, högerytter och central mittfältare saknas ikväll.
2018-04-18, 12:35
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Säg inte det, vi är svårt drabbade också. Ordinarie mittback, högerback, högerytter och central mittfältare saknas ikväll.

Om den usla galenpannan Brorsson är i startelvan så kan allt hända.
2018-04-18, 12:37
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious

Må så vara.. Ni kan sätta ett gäng koner där och jag kan garantera att någon av dom kommer snubbla på dessa.
2018-04-18, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Med Danielsson i startelvan får ni hoppas på hörnmål. För inte kan väl Olsson peta Danielsson igen efter den förstnämndes insats i derbyt och Danielssons inledande insatser i dif?

Får gärna bli kryss på Rymdskeppet ikväll.
2018-04-18, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Att ordföranden är i blåsväder lär knappast ha en sådan effekt. Nu verkar visserligen Kindberg ha en närmare relation till spelarna än andra på hans position, men att spelare inte ska fixa att prestera ändå? Knappast.
Till 99% så har spelarna i ÖFK tagit emot svartapengar, så klart är dom påverkade och rädda för sitt eget skinn.
Skulle inte förvåna mig om ÖFK kommer rasa som ett korthus, blattar är inte kända för att hålla ihop då det blåser.
Skulle inte alls förvåna mig om Kalmar tvålar till ÖFK ordentligt. Man kan alltid hoppas.
2018-04-18, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blaha95
Stäng in dig själv i en grotta!
Jag sitter i grottan och väntar på dig!
Citat:
Ursprungligen postat av Milky.Bong
Antar att du skyddar ÖFK just nu för Giffarna har väl inga fans?
Haha. Så sant så.
Det har snackats i många år om pengar i kuvert i ÖFK. Så jag är säker på att pedofilen och andra i ÖFK svettas nu.

Torsk för IFK eller missade poäng i morgon, då kan det bli tungt där. Kanske blir botten med Ellos
2018-04-18, 13:20
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Till 99% så har spelarna i ÖFK tagit emot svartapengar, så klart är dom påverkade och rädda för sitt eget skinn.
Skulle inte förvåna mig om ÖFK kommer rasa som ett korthus, blattar är inte kända för att hålla ihop då det blåser.
Skulle inte alls förvåna mig om Kalmar tvålar till ÖFK ordentligt. Man kan alltid hoppas.

Kalmar slog ju faktiskt Östersund på hemmaplan förra året. Har för mig det var en liten taktiskt triumf av Nanne, men kommer inte ihåg exakt vad.

Men så vann Östersund enkelt hemma i cupen mot Kalmar.
2018-04-18, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Kalmar slog ju faktiskt Östersund på hemmaplan förra året. Har för mig det var en liten taktiskt triumf av Nanne, men kommer inte ihåg exakt vad.

Men så vann Östersund enkelt hemma i cupen mot Kalmar.
Cupen räknas inte
2018-04-18, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Man skulle kunna tro det, men nej, de bara är så keffa i derbyn.

Hycklargårdare som inte ens kan stå för att Olsson också är en äcklig filmare. Rätt åt er med hela Sundgrenfallet känner jag.

Jag är djurgårdare men gillar ej Olssons filmningar. Lika larvigt som Sundgren-fallet. Har inte kunnat uppskatta Olsson riktigt ännu även om han är kapten i det lag jag håller på.

Tycker heller inte att han är bra nog rent sportsligt för att starta. Tror dock inte att Özcan är modig nog att peta honom tyvärr. Kanske kan de komma överens om en lösning bakom stängda dörrar där DIF säger att han är skadad för att han ska slippa bänkas? Tror hans ego är för stort för att tåla en petning.

Hoppas Walker och Danielsson startar, samt att Tino bänkas. In med Ring på vänsterkanten och låt honom utmana Malmös ersättande högerback. Lira Kozica bakom Badji och satsa på hörnor och frisparkar samt omställningar.

Då tror jag vi har en bra chans att störa Malmö. Inte vackraste sättet att spela men vi har inte spelarmaterialet för att spela ut Malmö.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in