2018-04-02, 12:02
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Finns ju massvis med exempel på när domare inte har blåst när armen är ute och viftar eller tätt intill kroppen, om det sedan följer regelboken eller inte det är ju en annan sak.

Jag är ju fortfarande bitter över Johan Perssons hands i vår cupmatch för några år sen.

Hahaha, den var ju dock bara brutalt hjärnsläpp både på JP och på domaren. Solklar straff såklart.

Angående första stycket så visar det mer på nivån på domarna än på situationerna i sig.
2018-04-02, 12:06
Medlem
Malmö känns som de kommer få det tufft. Tror de fortfarande att en 36-årig Rosenberg kommer orka prestera över en hel säsong? Han har inte presterat sedan 2014 egentligen.

Tror det blir ett nytt 2015 för MFF
2018-04-02, 12:12
Medlem
Salorms avatar
Satt och lyssnade på inspelning av p4 igår kväll hemåt. Herregud vad kommentatorn påpekade hur ÖFK skulle komma igång med sitt vägvinnande europaspel hela jävla matchen. Jag kände mig inte ens orolig någon gång igår.
2018-04-02, 12:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Satt och lyssnade på inspelning av p4 igår kväll hemåt. Herregud vad kommentatorn påpekade hur ÖFK skulle komma igång med sitt vägvinnande europaspel hela jävla matchen. Jag kände mig inte ens orolig någon gång igår.

ÖFK:s spel funkar bättre mot lag som bjuder på ytor. Det är deras kontringar man får se upp för.
2018-04-02, 12:18
Medlem
Riktigt dålig magkänsla inför idag. Det har jag iofs varje premiär men mönstret inför dagens match är tydligt och det är inte i AIKs favör.

AIK är i regel usla i premiärmatchen, framförallt hemma. Sen har vi det faktum att vi möter en nykomling - vilket brukar vara en klassisk premiärfälla för alla lag. Men det är dessutom en kaxig uppstickare i Dalkurd vi möter. Inget slätstruket Trelleborg eller BP. Känns som att Dalkurd har lite Sirius-förmåga den här säsongen och kommer knappast lägga sig ner och dö i den här matchen.

1-1 idag.
2018-04-02, 12:18
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Hahaha, den var ju dock bara brutalt hjärnsläpp både på JP och på domaren. Solklar straff såklart.

Angående första stycket så visar det mer på nivån på domarna än på situationerna i sig.

Absolut! Räknar med minst en icke-straff för oss i dag.
2018-04-02, 12:19
Medlem
Tandkolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Detta är inte en 50/50 situation, nej..
https://imgur.com/CBZIYW9

Det är klart att det är straff men det betyder ju inte att domaren blåser för det. Man ser ju ofta hur de friar/blundar för det där. DIF hade en lika dan i Östersund som inte blev straff några timmar senare fast närmre målet, lite fler folk ivägen och med en annan domare. Det är alltid lite 50/50 på täckande hands som den där. Det var straff, det blev straff inte mycket att ens diskutera.
2018-04-02, 12:22
Medlem
Har Djurgården sitt bästa slagläge sedan 2007 är frågan?
2018-04-02, 13:02
Medlem
nabplayers avatar
ÖFK har ett spel som hör hemma i allsvenskan. Deras facebookinlägg efter djurgårddnmatchen är dock ganska pinsamt. Något som en div 5 klubb hade kunna skriva
2018-04-02, 13:18
Medlem
LT10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz
Har Djurgården sitt bästa slagläge sedan 2007 är frågan?
Beror på offensiven. Förhoppningsvis blir det bättre framåt, och förhoppningsvis blir Yura Movsisyan den striker vi behöver längst fram, alternativt att Tino slår igenom på allvar.
2018-04-02, 13:26
Medlem
Vilken fruktansvärd lättnad det är när Östersund åker ur Allsvenskan och återgår till att vara ett no name i svensk fotboll.

Grinandet efter gårdarnas fullt befogade ramsor om smutset Nouri är bara patetiskt.
2018-04-02, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nabplayer
ÖFK har ett spel som hör hemma i allsvenskan. Deras facebookinlägg efter djurgårddnmatchen är dock ganska pinsamt. Något som en div 5 klubb hade kunna skriva
Läste precis inlägget, pinsamma jävlar helt ärligt. Klubben som sådan är verkligen avskrapet på botten tillsammans med afc. Skithögen Nouri ska ALDRIG känna sig välkommen någonstans.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in