2018-04-07, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joelfrog
Tror på en spännande match idag, IFK Norrköping har svårt att skapa målchanser men har mycket boll, gör det oftast bra i en halvlek men den andra halvleken är lite sämre, hoppas de kan hålla ihop båda idag och vinna derbyt, min första allsvenska match var mot Örebro 2016 När vi låg under med 1-0 och vände till 3-1, hoppas på nått liknande idag, tror tyvärr de slutar 1-1 idag då Peking har svårt att verkligen skapa jättefarliga lägen utan de blir mest långskott av vad jag såg första matchen de har dock bra kombinationer men verkar få de svårt när man kommer nära straffområdet
Ordet derby blir ju så urvattnat.

Bajen - dif, Gais - Örgryte, Blåvitt - Gais, Örgryte - Blåvitt är väl de genuina derbyn vi har i elitfotbollen idag.

Att det sedan finns rivalmatcher såsom länsderbyn och liknande är en annan sak.
2018-04-07, 11:28
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joelfrog
Tror på en spännande match idag, IFK Norrköping har svårt att skapa målchanser men har mycket boll, gör det oftast bra i en halvlek men den andra halvleken är lite sämre, hoppas de kan hålla ihop båda idag och vinna derbyt
Derby?!

Det är 10-12 mil mellan städerna. Örebro ligger i Närke, Norrköping i Östergötland. Närke tillhör Svealand och Östergötland Götaland. Derby?

Edit: Riksväg 51-derby!
Senast redigerad av knullklasson 2018-04-07 kl. 11:32.
2018-04-07, 14:45
Medlem
När fan blev Örebro- IFK Norrköping ett derby?
2018-04-07, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Blåvitt ändå hyfsat klara favoriter på tisdag. Vi är tradiotionellt väldigt dåliga utanför Stockholm och Blåvitt away har bara renderat i en pinne på de sex senaste försöken. Förvisso kom den förra säsongen där gbgarna kvitterade med matchens sista spark.

Är nöjd om vi tar en pinne för att sedan vinna de två kommande hemmamatcherna.
Klart serieledarna är favoriter i seriefinalen. Tre lätta poäng.
2018-04-07, 16:43
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Blåvitt ändå hyfsat klara favoriter på tisdag. Vi är tradiotionellt väldigt dåliga utanför Stockholm och Blåvitt away har bara renderat i en pinne på de sex senaste försöken. Förvisso kom den förra säsongen där gbgarna kvitterade med matchens sista spark.

Är nöjd om vi tar en pinne för att sedan vinna de två kommande hemmamatcherna.

Blåvitt borta kommer alltid vara en svår match för alla lag i serien, oavsett hur bra eller dåligt det går för blåvitt. Jag tar pinnen här och nu och sen två raka hemmasegrar. Skulle vara en klart godkänd inledning isåfall.
2018-04-07, 18:53
Medlem
Ovcharkas avatar
Jag tror Bosse Andersson kan sitta illa till i vinter...

Isaksson slutar. (Rinne in)
Beijmo säljs (Gunnarsson ersätter, ej optimalt)
Une säljs (Danielson ersätter)
Jonas Olsson slutar (Ingen ersättare)
Mrabti säljs.
Anfallare fortf osäker.

Han måste lyckas med sina kontakter i vår, sommar och höst, annars är DIF ett bottenlag 2019.

Kämpa.
2018-04-07, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka

Mrabti säljs.
Anfallare fortf osäker.

Han måste lyckas med sina kontakter i vår, sommar och höst, annars är DIF ett bottenlag 2019.

Kämpa.

Lite väl tidigt för en sådan analys tycker jag. Och... AIK: Olsson säljs. Tarik klasspelar - säljs. Henok ryggproblem borta. Stefanelli går till bristol city. Osv OSv. Blir ju enbart spekulationer såhär tidigt
2018-04-07, 19:22
Medlem
Citat:

Mrabti säljs.
Anfallare fortf osäker.

Kämpa.
Va? Bosse har ju tvärtom lyckats riktigt bra. Att det blir spelarförluster får ju alla (framgångsrika) allsvenska klubbar ta med i kalkylen och inget man kan hänga sin sportchef för varje gång det sker.

Han har ett sommarfönster och sedan ett vinterfönster på sig att reparera truppen och jag ser inget som tyder på att han lär misslyckas med det.

Dessutom är det i regel tränarna som får ta första smällen vid undermåliga transferfönster (då dessa leder till sämre prestationer på sikt), så det är väl isf Özcan som ligger risigt till i första hand.
Senast redigerad av mushymushy 2018-04-07 kl. 19:24.
2018-04-07, 19:28
Medlem
Kollade Örebro-Norrköping. Inte en kanonmatch men fanns ljusglimtar.

Hade jag varit Norrköpingfan hade jag varit lite orolig: tog tjugo minuter innan jag fick klarhet i om Thern spelade (Invisible och oduglig då läget dök upp). Jordan Larsson trampade vatten och sprang runt som en yr höna. Gjorde ingen glad, framförallt inte tränaren som bytte ut honom tidigt. Upp på topp gick då en Jakobssen som måste vara helt blind och lågbegåvad eller både ock, ty de två offsides han positionerar sig i när han har öppen gata mot mål är fan det värsta jag sett på länge.

Örebro är inte mycket att säga om: Har ett par fina spelare som kom in som kan ge bredd i Örebro. Och Besara är en överjävligt fin mittfältare som nog borde gjort något mål idag. Örebro stabilt mittenlag i år. Norrköping.... jag höjer ett varningens finger för flopp
2018-04-07, 20:16
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:

Mrabti säljs.
Anfallare fortf osäker.

Kämpa.
I den bästa av världar. Men lagom till nästa sommar vaknar väl Garba till från sin utlåning, stänker in 10 baljor och säljs till Ryssland för 25 miljoner. Sedan kommer de plocka in Seb Larsson i sommar. Även om jag avskyr Djurgården är det svårt att inte respektera Bosse.
2018-04-07, 21:20
Medlem
Plebeiis avatar
Hur såg Ian Smith ut? Trist om vi (bajen) har missat en lovande högerback när vi hade honom på besök för 2 år sedan. Hoppades också att vi skulle värvat deras målvakt Pettersson efter förra säsongen, vill minnas att han har "fina fötter".

Sen gör det ont inom mig varje gång jag ser Besara glänsa i fel lag. Hur långt kontrakt har han med ÖSK? Han skulle passa fint som nr 10 i ett 4-2-3-1 som vi verkar spela för tillfället.
2018-04-07, 21:28
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plebeii
Hur såg Ian Smith ut? Trist om vi (bajen) har missat en lovande högerback när vi hade honom på besök för 2 år sedan. Hoppades också att vi skulle värvat deras målvakt Pettersson efter förra säsongen, vill minnas att han har "fina fötter".

Sen gör det ont inom mig varje gång jag ser Besara glänsa i fel lag. Hur långt kontrakt har han med ÖSK? Han skulle passa fint som nr 10 i ett 4-2-3-1 som vi verkar spela för tillfället.
Smith lirade väl hos oss förra året? Kontraktet går ut efter säsongen för Nahir. Kommer i sommar efter att vi sålt Jille för typ 6-7 miljoner....

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in