2018-04-01, 21:55
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Med tanke på den skrala försäsongen så skrev jag att jag tog ett säkrat kontrakt alla dar i veckan, just där och då. Måste se fler prestationer innan jag rubbar på det ståndtagandet.

Fan va härligt att se någon med självinsikt.

Inte som Hamad som tippade Bajen som 1a.
2018-04-01, 22:53
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Facked-Up
Första straffen är solklar. Det pinsamma är att han inte kan erkänna det i intervjun efter matchen, trots att han får se repriser på situationen.
Dock kan jag förstå reaktionerna på frisparken Bajen får, i situationen innan, som blir upprinnelsen till straffen.

Jo, min tveksamhet var kring ifall han var innanför straffområdet eller inte. Handsen i sig är dock solklar, och han är bra dum om han inte kan erkänna det efteråt.
2018-04-01, 22:54
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz

Nja, var väl Tankovic som snackade om SM-guld?

Tankovic som för övrigt nog var bäst i Bajen idag. Men skotten måste förbättras!
2018-04-01, 23:33
Medlem
Vallasands avatar
Kalla mig konservativ, men jag förespråkar ett rakt 4-4-2-spel och känner rentav aversion när jag får syn på en trebackslinje. Trodde inte heller det skulle fungera öht med spelartruppen vi besitter, men fan, det såg stundtals bra ut! Det var till och med roligt att titta på. Blåvitt rullade boll med högt tempo, förde matchen och gick genom centralt eller ut pp kanterna via Amin Affane. Vidare är Salomonsson ostress den bäst lämpade wing-backen i allsvenskan.

Salomonsson såg bra ut, sprang upp och ned på sin kant och kom tiill bra lägen. Tobbe spelade smart och bidrog med 2 assist och något vasst avslut. Affane spelfördelade väl från sin centrala mittfältsroll. Sakor. Vad ska man säga? Vilket mål! Topp fem i snyggaste målet redan? Omarsson... Han som var tvärbra hösten 2016 för att vara tvärkeff och helt osynlig 2017... Inte ett mål förra säsongen och redan 2 mål på första matchen i år! Stekhet!

Nä, det här kommer bli ett intressant år för Göteborg. Helt rätt att ta in Poya!
2018-04-01, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vallasand
Kalla mig konservativ, men jag förespråkar ett rakt 4-4-2-spel och känner rentav aversion när jag får syn på en trebackslinje. Trodde inte heller det skulle fungera öht med spelartruppen vi besitter, men fan, det såg stundtals bra ut! Det var till och med roligt att titta på. Blåvitt rullade boll med högt tempo, förde matchen och gick genom centralt eller ut pp kanterna via Amin Affane. Vidare är Salomonsson ostress den bäst lämpade wing-backen i allsvenskan.

Salomonsson såg bra ut, sprang upp och ned på sin kant och kom tiill bra lägen. Tobbe spelade smart och bidrog med 2 assist och något vasst avslut. Affane spelfördelade väl från sin centrala mittfältsroll. Sakor. Vad ska man säga? Vilket mål! Topp fem i snyggaste målet redan? Omarsson... Han som var tvärbra hösten 2016 för att vara tvärkeff och helt osynlig 2017... Inte ett mål förra säsongen och redan 2 mål på första matchen i år! Stekhet!

Nä, det här kommer bli ett intressant år för Göteborg. Helt rätt att ta in Poya!

Tycker nog 1-2 var snyggare, då det är ett fantastiskt anfall, Tobbes spelförståelse och touch, Emils perfekta inlägg... klapp, klapp, boom, det förtar ju inget från Sakors bomb dock! Två riktigt fina mål.
2018-04-01, 23:54
Medlem
Vallasands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Tycker nog 1-2 var snyggare, då det är ett fantastiskt anfall, Tobbes spelförståelse och touch, Emils perfekta inlägg... klapp, klapp, boom, det förtar ju inget från Sakors bomb dock! Två riktigt fina mål.

Ja, Salomonsson gjorde mycket bra ifrån sig på sin högerkant. Ända stora misstaget han gjorde var väl den gången han valde att gå på skott själv när Tobbe kom fri framför mäl.

Sebastian Ohlsson trodde jag inte var bra nog för AS och Blåvitt men det tål att sögas att han också såg rätt vass ut på sin vänsterkant!
2018-04-02, 00:14
Medlem
beatbeats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Ni har fått 11 straffar med er sedan 2016 näst flest tillsammans med Elfsborg, bara Östersund före så det är väl som vanligt .

Visste att något stolpskott skulle ta upp straffstatistiken efter matchen. Är det någon av situationerna som inte ska va straff tycker du?
2018-04-02, 00:26
Medlem
beatbeats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz

Du snackar om Tankovic som förövrigt har helt rätt inställning som spelare. Tycker att alla spelare ska ha tron på SM-Guld, oavsett klubb.
2018-04-02, 06:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beatbeat
Du snackar om Tankovic som förövrigt har helt rätt inställning som spelare. Tycker att alla spelare ska ha tron på SM-Guld, oavsett klubb.

Kollade matchen och även om motståndet var uselt (sirius tack & hej) så var Hammarby väldigt fina. De spelade rörligt och man ser att en del spelare har fin klass. Tänk om ni hade en målskytt istället för Dibba längst fram, då kanske ni skulle kunna blanda er i striden. Ni får hoppas på att HIFJUGGEN hittar tebax till sin form från de dagarna då han spelade i sveriges bästa klubb.

Såg bara den ena straffen som tog på armen och den var 100% given.
2018-04-02, 08:38
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bowlaren77
Kollade matchen och även om motståndet var uselt (sirius tack & hej) så var Hammarby väldigt fina. De spelade rörligt och man ser att en del spelare har fin klass. Tänk om ni hade en målskytt istället för Dibba längst fram, då kanske ni skulle kunna blanda er i striden. Ni får hoppas på att HIFJUGGEN hittar tebax till sin form från de dagarna då han spelade i sveriges bästa klubb.

Såg bara den ena straffen som tog på armen och den var 100% given.

Dibbas start idag var en fråga om form. Han har varit klart bättre än Svendsen under försäsongen. Tids nog kommer nog Svendsen ta tillbaka platsen då han är klassen bättre än Dibba egentligen.
2018-04-02, 08:43
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beatbeat
Visste att något stolpskott skulle ta upp straffstatistiken efter matchen. Är det någon av situationerna som inte ska va straff tycker du?

Nu var det inte mig du frågade, men det enda jag kan komma på är en brutal filmning av Romulo borta mot Häcken 2016, samt en fasthållning av Solheim hemma mot KFF samma år som nog inte många domare hade blåst för.

Ifjol fick vi väl bara 1 straff med oss på hela säsongen, eller minns jag helt galet då? Jille hemma mot ÖFK i augusti.
2018-04-02, 08:46
Medlem
InnesIs avatar
Tankar om Hammarby mot Sirius igår:

Hammarby hade matchen i sin hand under större delen av matchen. Tyckte det tidigt i matchen fanns flera fina lägen där vi var kvicka och lyckades spela oss fram till lägen. Tyvärr satte vi inte bollarna i nät. Måste säga att jag inte gillade Pa Dibba när han kom men han växer på mig. Om han lyckas få in bollarna också kan han bli riktigt farlig. Trots hans fina försäsong, och Svendsens mindre fina försäsong, föredrar jag att Dibba agerar inhoppare.

Efter ett tag går vi dock över från att kontrollera matchen och hota till att kontrollera matchen och mest spela i sidled. Det går för långsamt framåt helt enkelt.

Jag brukar kunna vara ganska objektiv även när domslut uppenbart går med mitt lag. Förstår dock inte frågetecknen kring första straffen. Har sett massor av repriser och för mig ser det ut som om armarna är i en onaturlig ställning (gör sig större) och bollen tar på armen.

https://i.imgur.com/CBZIYW9.jpg

I övrigt blir vi sämre med en man mer, som så ofta förut. Med tanke på hur svaga vi är bakåt var jag faktiskt nervös efter att Sirius fick in sin enda boll. Skönt då att vi fick in ytterligare en för att fastställa att även resultatet speglade matchbilden lite bättre.

Bra: Vi dominerar större delen av matchen även om det är väl svalt framför motståndarnas mål. Dock var Sirius riktigt risiga (det var väldigt många passar som de missade t.ex. och som helt sonika gick ut över långsideslinjen).

Dåligt: Det blev för statiskt, för mycket sidled bitvis. Dessutom för mycket nerv när vi redan ledde 2-0 och 2-1 och hade en man mer på planen. Så ska det inte vara.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in