Citat:
Ursprungligen postat av
InnesI
Jag såg bara matchen en gång och det på arenan med allt vad det innebär med nerver som kan spela en ett spratt i ibland. Men visst, de hade inte speciellt många chanser men jag var ändå orolig när pressen väl kom.
Delade också din oro. Är klassiskt egentligen, laget man håller på leder med 2-0 och dominerar klart matchen. Så får motståndarna ett oväntat mål vilket ger dem en massa ny energi och man blir nervös varenda gång de ens närmar sig straffområdet eftersom det är så förj-vligt surt att inte vinna matcher man är det bästa laget i. Detta trots att man egentligen vet att 9 av 10 gånger går det bra.
Citat:
Jag förstår inte heller vad debatten handlar om. Och folk kallar domslutet för en katastrof m.m. Varför skulle det där inte vara hands? Tycker den är solklar. Och då är jag, som sagt, den förste att erkänna när vi får billiga straffar (lex Elfsborg/Hammarby).
Begriper inte heller denna debatt. Hade vi fått en identisk straff emot oss hade jag köpt den alla dagar alla veckor. Täcker en spelare skott i straffområdet med sin händer högt uppe är denne en idiot. Den här gången träffade dessutom bollen hans arm. Har sett tusentals mer tveksamma straffar i mitt liv. Det enda oklara från min position på läktaren var om han var inne i straffområdet eller inte, och det visade sig att han var.