2018-04-01, 09:32
Medlem
allt.o.ingets avatar
1. Skulle jag dyka med en ubåt första gången skulle jag vilja göra det på dagtid då det är som mest dagsljus.
2. Jag hade aldrig släppt iväg min flickvän själv på en ubåt.
Citera
2018-04-01, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Eller åka buss. Borde man verkligen utsätta sig för den risken? En hjärtattack på motorvägen, klart och betart. Eller taxi. Eller vara högt uppe på en klättervägg med någon som håller i säkerhetsrepet. En brusten blodåder i hjärnan och sen är man klippt.

Nä, det är nog säkrast att sitta hemma och kolla på Youtube istället.

Vad alla ni som försöker jämföra denna unika ubåtsfärd med en massa vardagliga situationer för människor missar, är risk kopplad till sannolikt utfall. Det finns statistik för det mesta, och sannolikheter för olika händelser. Men i detta fall, en hemmabyggd ubåt, med en ensam kapten ombord, ger inga statistiska underlag. Man måste förstå att det inte går att göra en riskbedömning, och redan här backar då de flesta naturligt.

Så, fortsätt att åka bil, båt, taxi, flygplan, det är en kalkylerad risk, med statistik för olycksutfallet, men förstå att det inte var möjligt att göra denna kalkyl med ett unikum till slarvigt ubåtsbygge utan säkerhetstänk!!!!!

Just det faktum att den var omöjlig att värdera säkerhetsmässigt, gör att de flesta avstår. Det är en ganska liten inskränkning i livet, det finns mycket annat roligt att göra, t.ex. att dyka med tuber, vilket är hyfsat säkert, dock inte 100%-igt, statistiskt sett.
Citera
2018-04-01, 09:48
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Madsen har uppgivet att ett dyk tar 30 sekunder.

Att det tar 30 sekunder att dyka betyder verkligen inte att det går lika snabbt åt andra hållet. Tiden det tar beror på ett antal faktorer.
Citera
2018-04-01, 09:52
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allt.o.inget
1. Skulle jag dyka med en ubåt första gången skulle jag vilja göra det på dagtid då det är som mest dagsljus.

1. Falsk trygghet kallas det.
2. Verkar som din flickvän har en väldigt överbeskyddande pojkvän som bestämmer vad hon får och inte får göra.
Citera
2018-04-01, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
?? Vad grundar du din ide om att det går snabbt att avbryta ett dyk med en hemmabyggd ubåt av förkrigsmodell, typ Nautilus?

Gissar du bara, eller har du någon som helst kunskap inom fysik och teknik?
Denna u-båt nådde periskop-djup på 20 sekunder
Citera
2018-04-01, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Denna u-båt nådde periskop-djup på 20 sekunder

Men vad har sjunkhastigheten/tiden, c:a 5-6 meter, med uppstigningen att göra?

Uppenbarligen förstår du lite eller ingenting om hur en ubåt fungerar när den ska dyka eller stiga. Ett litet tips är att det för det första inte är möjligt att göra tvära kast, som du kan göra med din bil, från höger till vänster, eller från inbromsning till fartökning.

Jag tänker inte förklara mer än så, för det kräver en hel del grundläggande förståelse i fysik och teknik, har du den? Kom igen då, annars, lägg ner.

En ubåts position i vattnet regleras av ballast-tankar, det är en ganska känslig process både att dyka och gå tillbaka till ytan, utan att tappa "balansen". Att tvärt byta riktning, går inte, särskilt känsligt var det i PM's slarviga hemmabygge.
Citera
2018-04-01, 11:01
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Mitt fetade. Ja, det tror jag också. Han kunde säkerligen inte få erektion, som du så bra förklarat, varför han naturligtvis inte kan vara med i resten av gruppens sexövningar! Madsen krävde ju sex av en helt annan kaliber för att få stånd, tror jag, och att han bara fluktade var ju för att han annars skulle avslöjas som ” mannen utan stånd”.

Han protesterade säkert inte mot att ha blivit utesluten. I normala fal blir han ju rasande när något går emot honom. Ståndslöse Madsen.

Men sluta nu. Flera kvinnor har ju vittnat om att de haft "vaniljsex" med honom, och nära den 10 augusti i tiden också.
Citera
2018-04-01, 11:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Men tänk på att de kvinnor (och kanske män) som han har fantiserat om dessa filmer med INTE är i femtioårskris. Hur ska man då förklara deras allmänna hat till livet - förutom med ren galenskap..

Om det ändå vore så att Madsen var helt ensam om allt detta, då skulle det inte vara lika skrämmande. Men just det faktum att han hade massor av "likasinnade" - som dessutom FORTFARANDE saknar sin "Mengele" gör mig verkligen illamående.

Ja det har du förstås rätt i, kommer du ihåg kannibalen i Tyskland som via kontaktannons fick denna man som ville bli uppäten?
Citat: "Den tyske kannibalen träffade sitt offer på internet och åt hans penis. Nu berättar Armin Meiwes, 45, hur det smakade. - Som fläsk"
Hur som helst hittade man ganska snabbt ett hundratjugotal andra kannibaler i Tyskland.
Så visst finns det folk till allt.
För tjugo år sedan hade vi i Sverige ca 1500 krigsbrottslingar här i landet.
Det är högst sannolikt fler, kan nog lägga till en nolla minst kanske två nollor det vill säga 150 000 vad i civiliserade termer kallas för seriemördare, så det borde finnas en hel del som gjort fler grymma slakter än P.Mad.
Lite olustigt med hur urkorkade våra politiker har fått oss att bli genom senaste decennierna.
Dessa våra så kallade journalister som blomluktande kor med soliga bilder på fjärran land, när i själva verket männen här hemma tänker mer på själva styckning upplägget, levande ljus och ett venusberg grattinerat med gorgonzola i ugn och silverbestick och Verdi på vevgramofonen, mysiga män och åt helvete med Jämlikheten.
Pappor som syr ihop sina döttrar bara för dom ska behålla sin oskuld för att gifta i fjärran land med någon okänd gubbe som behandlar henne som ett olydigt djur.
Jo tack!
Öppna ögon räcker inte, låt väggarna vara av glas och kanske kommer verkligheten lättare fram.
Så Kim.W skulle nog bli mördad förr eller senare än då, hon fanns på menyn hos flera.
Otäck verklighet.
Människor är läskiga i grunden, så är det med det.
Fåfängda rovdjur med väloljade tungor...
Citera
2018-04-01, 11:08
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallbrandt
" - Er du bekendt med Peter Madsens tredje forklaring i sagen om undertryk i ubåden, som gjorde at lugerne ikke kunne åbnes, spørger anklageren.
- Meget lidt. Men det giver mening, at det må være meget svært at åbne lugerne, hvis der er undertryk, siger vidnet.
- Hvis der er vacuum i ubåden, så kunne jeg forestille mig, at man ikke kan få det op, siger vidnet.
- Hvad hvis man er nede i ubåden, spørger anklageren.
- Der kan man godt, siger vidnet.
- Hvad hvis man er uden for ubåden, spørger anklageren.
- Der kan jeg forestille mig, at det ville være helt umuligt, siger vidnet. "

Han säger inte att det stämmer att luckan fastnar vid undertryck. Han säger att det låter rimligt att den skulle fastna vid undertryck. Men det behöver man ju inte vara expert för att fastslå...

Han är försiktig, "guarded". Försöker att hjälpa Madsen men utan att trassla in sig själv i rena lögner. Dessutom underdriver han sitt tekniska kunnande - säger att han inte kan veta så noga för han har inte teknisk utbildning, han var bara M:s hantlangare ungefär - men läser man vad han säger på andra ställen så verkar han ju kunnig så det räcker i ubåtsteknik...
Citera
2018-04-01, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allt.o.inget

Enkla och konkreta fakta, jag gillar dom, men vi måste släppa denna diskussion, den är OT och tidigare påpekad i tråden. Vad man dock kan diskutera, är om PM tänker utnyttja det faktum, att KW var uttalat rädd för vattendjupen!? T.ex. med en ytterligare version av vad som hände, kanske med utgångspunkten att KW fick panik under dyket, det öppnar ett hav av olika nya scenarier för fortsättningen av det 90 minuter långa dyket, det första.
Citera
2018-04-01, 11:21
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Så Madsens snuffmovies, filmer där kvinnor torteras och får halsarna avskurna, halshuggningsfilmer, extrem tortyr av kvinnor osv tycker du inte verkar vara något annat än "vanligt slösurfande"?
Om någon ens kommer på tanken att försöka normalisera dessa vidriga, extrema filmer till "vanligt slösurfande" så är den naturliga frågan hur ditt eget "vanliga slösurfande" ser ut?
Men, det är en fråga som inte hör hit och jag känner att jag inte heller vill höra något svar på det.

#develi
har ju redan tydligt redogjort för dig om det som framkom om innehållet i Madsen dator.
Har du förträngt det? Här är inlägget postat av #develi och texten gällande alla namn på mapparna, innehåll osv, där har jag fetat vissa delar, samt visar även den text som var inlagd i spoilers.

Normala exempel på "vanligt slösurfande", eller hur Merwinna?

Men fortfarande:

a) det här var filmer han hade sett under löpet av många år, samtidigt som han sätt myriader andra typer av filmer som åklagaren vägrar att göra en lista på, som försvaret begärde. Om det är tre procent av alla filmer som M säger, så säger det fortfarande inte att detta var något som M intresserade sig för väldigt starkt. Det var en sak av många i huvudet på en man med många intressen (varav vissa kinky och konstiga då). Och

b) det var enkla, amatörmässiga filmer av dålig kvalitet. OM man har sådana filmer som sin motor i livet, så skaffar man väl sådana av bättre kvalitet än dessa som gått runt på nätet i många år och fått sämre och sämre upplösningsgrad? Även om man måste hitta ingången till det där mystiska "Darknet" och betala en slant..?
Citera
2018-04-01, 11:26
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Hur många filmer var äkta kontra animerade? Sen den här bdsm klubben år 2000 var väl för att han var för passiv som han uteslöts? Eller har man framställt andra skäl?

Jo, men det är "damnded if you do" när det gäller Madsen. Har han varit passiv så tyder det på något ärkefult, med hade han varit aktiv så hade det också tytt på något ärkefult... Han är liksom dömd på förhand, allt tolkas emot honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in