Citat:
Ursprungligen postat av
ifly
Orkar egentligen inte skriva men kände att jag var tvungen.
Man märker på era kommentarer att ni inte vet ett skit om boxning, Joshua gjorde en taktiskt insats med brutal defensiv. Vi kommer även att få se detta när han möter Wilder. Förvänta er ingen Mike Tyson match, utan en ännu bättre defensiv med vinst till Joshua. Parker var/är en mästare som är extremt farlig och oberäknelig och då måste man spela säkert, tyvärr.
Mmm, men ställer du inte upp en falsk dikotomi nu?
Finns ju fler alternativ än "tråkig boxning" och Mike Tyson.
Hur vi än vrider och vänder på det var detta extremt tråkig boxning.
Och det har inget med Mike Tyson att göra.
Jag tittar hellre på en gammal match med Holyfield, Holmes, Bowe, eller Morrisson än denna snark-fest.
Denna matchen påvisade varför så få människor tittar på boxning idag. Varför ingen bryr sig längre om vem som har ett bälte.
Två tråkmånsar som turas om att jabba tills någon av dem blir trött och väljer att hålla istället.
Det är mycket möjligt att det var taktiskt - spelar mindre roll då det är fruktansvärt tråkigt att titta på. Inga konstigheter varför folk väljer MMA framför detta.
Jag har följt boxning sedan 80-talet och man får fan kämpa idag för att orka sig igenom en hel match.
Säg vad man vill om Wilder - men han bjuder i alla fall på underhållning till skillnad från Joshua.
Han beter sig som Frank Bruno - en precis lika tråkig boxare.