2011-09-21, 13:30
Medlem
Libérées avatar
Stormatcher i all ära, men jag vet att det varit en del snack om Oscar Ahlin tidigare i den här tråden, och för drygt två veckor sedan gick 21-åringen sin första proffsmatch: http://www.fightplay.tv/oscar-ahlin/lite-stuff/ Andra klippet. Vad tror ni?
Citera
2011-09-21, 18:18
Medlem
AIFares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libérée
Mina tankar om Mayweather v Ortiz: Jag såg matchen först igår pga en långhelg i Wien (rekommenderar er starkt att åka dit om ni inte varit där än). Floyd fick ett väldigt fint utgångsläge och vann enligt mig rond 1,3 och skulle även vunnit rond 4 om den fått gå tiden ut. Ortiz, uppenbarligen frustrerad över att missa powershot efter powershot, gör en av de fulaste och mest uppenbara skallningarna jag sett. Att han dessutom fullföljer med inte mindre än tre slag efter överfallet gör inte saken bättre. Skulle gärna vilja veta hur ni ser på Cortez agerande sekunderna efteråt, poängavdraget är givetvis korrekt och är det minsta han kan göra i detta skede, men efter det? Agerar han inte väldigt osäkert? Förrvirrar det Ortiz till den grad att han tror att fighten inte är igång? Floyd förbannad efter överfallet, ser sin chans och gör något som är så onödigt så onödigt. "Protect yourself at all times", visst, visst. Men vilket jävla anti-klimax. Jag har sett fram emot denna match i flera månader, men efter att Cortez räknat till tio kände jag mig helt tömd på all energi. Den enda trösten i hela skiten är att rätt man vann, och det är en väldigt liten tröst i sammanhanget. Jag lider med alla som var i Vegas, alla som betalade för PPV:n och alla andra boxningsfans där ute som tvingades genomlida detta.
Alla som köpte PPV'n eller va där fick iaf se Morales. Han må vara gammal, överviktig o ha tappat fotarbetet. Men han är kung. Alltid underbart att se honom.

Mayweather matchen var nog årets mest förutsägbara resultat. Fattar inte hur det kunde ge 3x pengarna på Floyd via Ko. Men trevligt för mig. Det måste varit 24/7 serien som gjorde att folk trodde att Ortiz skulle ha en chans.

Cortez borde bli avstängd ett bra tag, kolla på boxarna för fan! Han o Mora (Agbeko/Mares domaren) får en att skämmas för hur denna sport döms.
Citera
2011-09-21, 18:54
Medlem
tatans avatar
Undra hur Froch reagerar om Ward skulla råka skalla och vill kramas efteråt hehe.
Tycker själv att Mayweather betedde sig som en idiot men det gör han väl nästan jämt,men boxas det kan han.
Ortiz är helt enkelt ingen fighter.Hur fan kan man se glad ut efter man precis blivigt knockad.
Maidana vs Petr på fredag dock i Argentina vet någon om det är någon Engelsk språkig kanal som sänder?
Har Oscar några planer på att flytta härifrån,som Badou Jack uttryckte det(boxas i Sverige är som att spela ishockey i Gambia) ligger nog tyvärr något i det.

Kan vi inte bara ignorera korkade inlägg.
Citera
2011-09-22, 21:14
Medlem
Illmatics avatar
Ryktas om en fight mellan Mayweather och Khan. Vad säger ni om de stämmer? Vad tror ni om sannolikheten för de?

http://www.guardian.co.uk/sport/2011/sep/21/floyd-mayweather-jr-amir-khan
Citera
2011-09-23, 19:45
Medlem
tom-joness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tatan
Undra hur Froch reagerar om Ward skulla råka skalla och vill kramas efteråt hehe.
Tycker själv att Mayweather betedde sig som en idiot men det gör han väl nästan jämt,men boxas det kan han.
Ortiz är helt enkelt ingen fighter.Hur fan kan man se glad ut efter man precis blivigt knockad.
Maidana vs Petr på fredag dock i Argentina vet någon om det är någon Engelsk språkig kanal som sänder?
Har Oscar några planer på att flytta härifrån,som Badou Jack uttryckte det(boxas i Sverige är som att spela ishockey i Gambia) ligger nog tyvärr något i det.

Kan vi inte bara ignorera korkade inlägg.
Jag surrade en ganska bra stund med Oscar førra helgen och han har en ganska sund syn på sin karriær och hur han ska få det att funka. Nån permanent flytt verkar inte aktuell, han har ju sett hur det gått før Badou och andra svenskar tex Isam Khalil och Tonton nær de satsade på USA. De har ju haft problem med att få matcher (fast det har ju lossnat før Badou lite nu) och annat strul.

Citat:
Ursprungligen postat av Illmatic
Ryktas om en fight mellan Mayweather och Khan. Vad säger ni om de stämmer? Vad tror ni om sannolikheten för de?

http://www.guardian.co.uk/sport/2011/sep/21/floyd-mayweather-jr-amir-khan
Mayweather-folket sa ju att enda sættet før Khan att få møta Floyd ær om han møter Jessie Vargas først. Khan mot Floyd vore en bra matchning men enkel seger før Mayweather.
Citera
2011-09-23, 21:16
Bannlyst
Det e ett helvete för oss fans som väntar upp till fight night då man stort spricker! Sen drar det igång!!!

Ortiz blev mer aggressiv 3-4 ronden despertat av missa så han "foula"han ,som mayweather anaars kontrollera fighten väl. Hur matchen sluta vet vi alla ,bra dålig ,bad sportmanship eller smart move from a veteran fighter.....jag bryr mig inte om detta ,matchen var en farch håll med!

Det som gör slutet aniklimaxet så irriterande e att inga svar ang Mayweather (förutom street smart)blev svar på eller ens nära....några ronder till där det kunde hetta till lite så man kan få se denna May utföra sina mästerverk ,fan man ser ju dem aldrig.

Och press konferansen efter när may bara prata pengar att han behåller sina 100% USD medans Pac måste betala 70%.......Kom igen pengar åt sidan den finns mer pengar i Pac vs May än dom drömt om....båda bör släppa sina egon lite för oss FANS
Citera
2011-09-23, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BenzLife
Det e ett helvete för oss fans som väntar upp till fight night då man stort spricker! Sen drar det igång!!!

Ortiz blev mer aggressiv 3-4 ronden despertat av missa så han "foula"han ,som mayweather anaars kontrollera fighten väl. Hur matchen sluta vet vi alla ,bra dålig ,bad sportmanship eller smart move from a veteran fighter.....jag bryr mig inte om detta ,matchen var en farch håll med!

Det som gör slutet aniklimaxet så irriterande e att inga svar ang Mayweather (förutom street smart)blev svar på eller ens nära....några ronder till där det kunde hetta till lite så man kan få se denna May utföra sina mästerverk ,fan man ser ju dem aldrig.

Och press konferansen efter när may bara prata pengar att han behåller sina 100% USD medans Pac måste betala 70%.......Kom igen pengar åt sidan den finns mer pengar i Pac vs May än dom drömt om....båda bör släppa sina egon lite för oss FANS

Jag tycker man hann se lite av hans mästerverk mot Ortiz. Trots att fighten var så kort så dominerade han i stort sett från rond ett - KO
Citera
2011-09-24, 21:10
Medlem
tatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tom-jones
Jag surrade en ganska bra stund med Oscar førra helgen och han har en ganska sund syn på sin karriær och hur han ska få det att funka. Nån permanent flytt verkar inte aktuell, han har ju sett hur det gått før Badou och andra svenskar tex Isam Khalil och TontonIsam Khalil nær de satsade på USA. De har ju haft problem med att få matcher (fast det har ju lossnat før Badou lite nu) och annat strul.

Mayweather-folket sa ju att enda sættet før Khan att få møta Floyd ær om han møter Jessie Vargas først. Khan mot Floyd vore en bra matchning men enkel seger før Mayweather.
Vad krävs igentligen för att lyckas inom proffs boxning? varför lyckades inte Isam Khalil och Tomton(har ingen aning vilka dom är.)
Har själv tränat och pratat med sm deltagare inom amatör boxning,konstigt nog så följer ingen av dom proffs boxning.
Citera
2011-09-24, 21:12
Medlem
vivalamexicos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tatan
Vad krävs igentligen för att lyckas inom proffs boxning? varför lyckades inte Isam Khalil och Tomton(har ingen aning vilka dom är.)
Har själv tränat och pratat med sm deltagare inom amatör boxning,konstigt nog så följer ingen av dom proffs boxning.
man ska vara tillräckligt bra. Är du bäst så lyckas du oavsett politik osv.

Dock om du är medioker så kan du fortfarande ta dig långt tack vare bra management. Kolla på morade hakkar som fick en match mot hopkins.
Citera
2011-09-26, 21:17
Medlem
AIFares avatar
I proffsboxning handlar det mesta om hur mycket pengar du kan generera. Boxare som är så pass otroliga fenomen att dom lyckas trots att ingen satsar på dom är väldigt ovanliga. Annars måste du vara väldigt skicklig på hur du sköter allt utanför ringen.

Kolla Tex Ike Quartey. Han var otroligt bra boxare, men la till slut av för att han hamnade gång på gång på fel sida om domsluten i jämna matcher han borde ha vunnit (Vargas, DLH, Forrest). Nog för att han ändå lyckades väldigt bra, men hade det inte varit för dåliga domslut mm hade han gått till historien som Afrikas kanske bäste proffsboxare någonsin.

Och att ett land som Sverige, som är kanske världen sämsta boxningsnation (har inte vunnit en OS match på 15 år just nu) skulle spotta ur sig sådana fenomen är ju inte särskilt troligt (även om tex Badou Jack gör väldigt bra ifrån sig).

Kolla de tyska boxarna. Hur många av dom tror ni skulle gjort väsen av sig om dom började sin karriär i USA utan någon som satsar på dom? I stort sett ingen. Trots detta lyckas dom leva gott på sin boxning hemma i Tyskland, pga promotorer som satsar på dom.
Citera
2011-09-26, 21:53
Medlem
vivalamexicos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIFare
Kolla Tex Ike Quartey. Han var otroligt bra boxare, men la till slut av för att han hamnade gång på gång på fel sida om domsluten i jämna matcher han borde ha vunnit (Vargas, DLH, Forrest). Nog för att han ändå lyckades väldigt bra, men hade det inte varit för dåliga domslut mm hade han gått till historien som Afrikas kanske bäste proffsboxare någonsin.
bättre än dick tiger?
Citera
2011-09-27, 17:43
Medlem
LukeDangerfields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vivalamexico
bättre än dick tiger?

Au!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera