Citat:
Ursprungligen postat av Libérée
Mina tankar om Mayweather v Ortiz: Jag såg matchen först igår pga en långhelg i Wien (rekommenderar er starkt att åka dit om ni inte varit där än). Floyd fick ett väldigt fint utgångsläge och vann enligt mig rond 1,3 och skulle även vunnit rond 4 om den fått gå tiden ut. Ortiz, uppenbarligen frustrerad över att missa powershot efter powershot, gör en av de fulaste och mest uppenbara skallningarna jag sett. Att han dessutom fullföljer med inte mindre än tre slag efter överfallet gör inte saken bättre. Skulle gärna vilja veta hur ni ser på Cortez agerande sekunderna efteråt, poängavdraget är givetvis korrekt och är det minsta han kan göra i detta skede, men efter det? Agerar han inte väldigt osäkert? Förrvirrar det Ortiz till den grad att han tror att fighten inte är igång? Floyd förbannad efter överfallet, ser sin chans och gör något som är så onödigt så onödigt. "Protect yourself at all times", visst, visst. Men vilket jävla anti-klimax. Jag har sett fram emot denna match i flera månader, men efter att Cortez räknat till tio kände jag mig helt tömd på all energi. Den enda trösten i hela skiten är att rätt man vann, och det är en väldigt liten tröst i sammanhanget. Jag lider med alla som var i Vegas, alla som betalade för PPV:n och alla andra boxningsfans där ute som tvingades genomlida detta.
Alla som köpte PPV'n eller va där fick iaf se Morales. Han må vara gammal, överviktig o ha tappat fotarbetet. Men han är kung. Alltid underbart att se honom.
Mayweather matchen var nog årets mest förutsägbara resultat. Fattar inte hur det kunde ge 3x pengarna på Floyd via Ko. Men trevligt för mig. Det måste varit 24/7 serien som gjorde att folk trodde att Ortiz skulle ha en chans.
Cortez borde bli avstängd ett bra tag, kolla på boxarna för fan! Han o Mora (Agbeko/Mares domaren) får en att skämmas för hur denna sport döms.