2019-11-02, 09:34
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiFlag
It"s on. På fjärde försöket kommer Kova ner till 145 ibs, 79.3 kg
Frågan är vad det kostar....
Det kostade nog en hel del för Kova att göra sista viktminskningen, Kommer nog synas under matchen misstänker jag!
Citera
2019-11-03, 10:16
Medlem
DjPuttes avatar
Rätt intressant match där man såg Kovalev försökte styra undan Canelo med jabben lyckades väl si så där i 4-5 ronder sedan kom Canelo, KO i 11:e ronden var nog inte enl planen men man såg att Kovalev tappade tempo och ork ju längre in i ronderna man kom!

Få se vem Canelo tar sig an next han var inte sugen på GGG part III om inte pengarna var de rätta iom han slagit han 2ggr tidigare fanns inget där hämta tyckte han, Så vilken vilkt klass stannar han i det ska bli intressant kanske väljer gå ned ta sig an Callum Smith som kommentatorerna sade men oavsett så kommer motståndarna få problem med Canelo!
Citera
2019-11-03, 10:40
Medlem
Wow!!
Canelo är grym..
Kovalev har väl gjort sitt känns det som. Vet i tusan om han inte är "färdig" nu.
Planen föll väl ut och jag tycker Kova var före men det räckte inte för ryssen.
Citera
2019-11-03, 11:33
Medlem
Rejäl knock, inte mycket att tvista om. Jag blev förvånad när den kom för jag tyckte Kovalev verkade hyfsat pigg ändå, han tog en del rena slag men han verkade ta dem väl. Trodde det skulle gå till korten men som vi såg...

Också förvånad av att Canelo låg plus på korten när det tog slut. 96-94 på två och 95-95 på ett. Jag förväntade mig att Kovalev ledde. Är det någon som vet vad domarna har för förhållningsregler egentligen? Canelo landade ju uppenbarligen renare men Kovalev var mer aktiv med sina slag, höll Canelo på avstånd med sin jabb och kom ändå emellan eller runt garden med jämna mellanrum. Jag vet inte, tyckte Canelo gjorde för lite i de flesta ronderna, även om han när han väl gjorde något gjorde det bättre än Kovalev.

Vill inte falla för konspirationsteorierna, men tycker Canelo ibland får en fördelaktig behandling av domarna. Om det beror på att hans kvalitéer (bra försvar, rena träffar) premieras framför aktivitet och aggressivitet, om det beror på att han i människors ögon (och då även i domarnas ögon) ses som en vinnare och att det undermedvetet påverkar, eller om det beror på något helt annat vet jag inte.

Det är såklart supersvårt ibland att döma matcher som går 12 ronder rättvist, med tanke på oklarheten i hur olika parametrar ska vägas mot varandra. Så ibland blir det såklart lite konstiga beslut. Ibland har man otur och ibland har man tur. Jag tycker bara att det verkar som att vissa boxare ibland alltid verkar ha tur. Som att det finns en fria hellre än fälla inställning, speciellt till stora namn. Om ronden var jämn, ge den till stjärnan, typ.
Citera
2019-11-03, 11:37
Medlem
Hur kan man kalla matchen för Fixed - Badou Jack (har även följare i detta uttryck)
Citera
2019-11-03, 16:08
Medlem
bravehs avatar
Kan ni släppa Viaplay-gnället nu? Viaplay sände ffs hela galan och lyckas oftast pricka in rätt matcher. Dom har ett avtal med UFC och sänder alla deras galor så hur svårt är det att förstå?

Otroligt imponerad av Canelo. Trots att han inte är bra i clinchen och inte har "inside game" så knockar han en motståndare med bra jabb som är såpass mycket längre. Jag vet ärligt inte talat hur han lyckades med denna bedrift. Får se matchen igen.
Citera
2019-11-03, 17:33
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Vacker knock! Canelo såg stark ut i den lätta tungvikten. Han är en av få boxare som kan ta sig an de bästa boxarna i tre olika divisoner - mellanvikt, supermellanvikt och lätt tungvikt. Canelo har många alternativ just nu. Intressant att se vem han möter och vilken viktklass han väljer i sin nästa match. Kovalev har definitivt gjort sitt. Han är inte längre den boxaren han en gång var och han bör nog tänka på att hänga upp handskarna.
Citera
2019-11-04, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braveh
,

Otroligt imponerad av Canelo. Trots att han inte är bra i clinchen och inte har "inside game" så knockar han en motståndare med bra jabb som är såpass mycket längre. Jag vet ärligt inte talat hur han lyckades med denna bedrift. Får se matchen igen.

Canelo fick en öppning o träffade helt rätt.

Canelo är en boxare som förstått att en bra gardering är av största vikt - därför är han också
omärkt (likt Patrizio Oliva som både var svårträffad, hade bra gardering o boxade på säkerhet istället
för snabba KOs)
Citera
2019-11-04, 13:14
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braveh
Kan ni släppa Viaplay-gnället nu? Viaplay sände ffs hela galan och lyckas oftast pricka in rätt matcher. Dom har ett avtal med UFC och sänder alla deras galor så hur svårt är det att förstå?

Så du tycker inte prioriteringen är skev???
UFC har knappt marknadsvärde mer i Sverige då Alex Gustafsson lagt av finns inget som kan dra stora massa mer, Iofs Jack Hermansson men som sagt läge att dem ser över det hela en smula och låter det bli jämn vikt!

Tidigare hade VIASAT avtal hos PBC - Matchroom och Frank Warren galorna samt tog dem stora från US dessutom, Nu har man knappt ngt värde som kallas boxning så frågeställningen är rättmätigt samt gnället lär pågå till det blir jämt mellan UFC & Boxningen!
Citera
2019-11-04, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Så du tycker inte prioriteringen är skev???
UFC har knappt marknadsvärde mer i Sverige då Alex Gustafsson lagt av finns inget som kan dra stora massa mer, Iofs Jack Hermansson men som sagt läge att dem ser över det hela en smula och låter det bli jämn vikt!

Tidigare hade VIASAT avtal hos PBC - Matchroom och Frank Warren galorna samt tog dem stora från US dessutom, Nu har man knappt ngt värde som kallas boxning så frågeställningen är rättmätigt samt gnället lär pågå till det blir jämt mellan UFC & Boxningen!
Word!!!
Citera
2019-11-05, 21:44
Medlem
Skäms lite för att erkänna det men ser fram emot Ksi vs Logan Paul på söndag. Inte bara för att Devin Haney och Billy Joe är på undercardet utan också litegrann för att det ska bli kul att se två Youtube-kändisar spöa skiten ur varandra. Verkar dock inte gå på Viaplay tyvärr
Citera
2019-11-07, 15:57
Medlem
DjPuttes avatar
Fury Vs Wilder 22/2-2020 verkar det bli enl Furys instagram där tydligen Wilder huggt på Fury, Ska bli ett sant nöje se Fury slå ut Wilder och få bort titlarna från Showtime!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in