2016-10-18, 18:46
Medlem
Granat vs Helenius skulle såklart vara en stor nordisk fight och då Wallin knappast lär vara sugen på att möta Gäddan så är troligen Helenius så nära det går att komma.
Snack om att Wallin skall gå ned till Cruiservikt då han väger in på drygt 100 pannor.
Wallin kommer aldrig att ha en god framtid i tungvikt,så jag tycker att tankegångarna är rätt.

Personligen ser jag ingen uppsida för Gäddan i en fight emot Helenius.
Finnen är lägre på världsrankingen och på klar nedgång.Vann visserligen med en viskning emot Franz Rill men Gäddan skulle slå ut finnen.

Bättre att blicka uppåt på världsrankingen för Gäddan.Hans Musse Pigg titel kan öppna vissa dörrar inom IBF och han bör försöka att utnyttja detta fullt ut.

Rejält med pröjs emot Helenius och han kan ta den fighten,men då är det bara för pengarna han skall göra det och Gäddan har större planer än så.
Citera
2016-10-19, 01:25
Medlem
Vidare kan noteras att Erik Skoglund befinner sig nära en mästarfight.
Vinner han emot den albanske bombaren nu i December,vilket han sannerligen borde göra,så talar det mesta för en fight mot Cleverly eller eventuellt segraren i returmöte Clev vs Brähmer senast nästa höst.
Citera
2016-10-21, 18:22
Medlem
Ibiza80s avatar
Vad i hela världen kan ha hänt med matchen Badou Jack-De Degale? Det var ju "klart" att de skulle mötas i London i september. Sedan i Vegas i oktober.
Citera
2016-10-21, 18:51
Medlem
Mx_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ibiza80
Vad i hela världen kan ha hänt med matchen Badou Jack-De Degale? Det var ju "klart" att de skulle mötas i London i september. Sedan i Vegas i oktober.
Det senaste jag kunnat läsa mig till om det:
http://www.badlefthook.com/2016/6/16/11952336/badou-jack-vs-james-degale-fight-likely-moving-to-november
Citat:
Ursprungligen postat av badlefthook.com
According to a report at ESPN.com that cites Showtime Sports GM Stephen Espinoza, the super middleweight title unification bout between Badou Jack and James DeGale is likely moving to November, pushed back from the original plans to stage the fight in September.
Men den artikeln är ju från juni.. Så hur det står till numera vetefan.
Och hur går det med resultatet i Bute-matchen? Kommer den stå kvar som en draw, bli en no-contest, eller något annat? Jack borde vunnit den, och när dessutom rumän-kanadicken pissade hett efteråt så...

Vore trevligt om DeGale-matchen blir av snart. Jack kanske går upp till light heavyweight sen?
Citera
2016-10-21, 21:17
Medlem
Jack kanske går upp till light heavyweight sen?[/quote]Om han har en längtan efter att få stryk, Kovalev, Ward och Beterbiev där som jag knappast tror att han har så mycket chans mot.

Oh, Juan Manuel Marquez och Miguel Cotto förhandlar om en vikt där de kan mötas, häftigt om det blir av.
Citera
2016-10-22, 00:44
Medlem
Sist jag kolla fightade Jack för Gambia.
Är det svenskt mindersvärdeskomplex som förklarar intresset för den chokladfärgade gambianen..eller är det en allmän Kerstin Thorvall gen?

Ju förr den triste gambianen förlorar titeln desto bättre tycker jag.
Han är av noll värde för svensk och därmed VIT boxning.
Citera
2016-10-22, 23:07
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libérée
...också så måste man ju bara nämna Furys senaste tweet.

https://twitter.com/Tyson_Fury/status/782911970966138880

"Boxing is the saddest thing I ever took part in, all a pile of shit, I'm the greatest, & I'm also retired, so go suck a dick, happy days. "

Den mannen alltså...

Om Fury nu verkligen lagt handskarna på hyllan (man vet ju aldrig var man har honom) hoppas jag han får ordning på huvudet och kommer tillbaka så fort som möjligt.

Den där Fury är en knepip typ alltså, det är svårt att veta var man har honom. Det snackas väldigt mycket om Tysons mentala hälsa men har han fått någon diagnos? Kan det inte vara så enkelt att Tyson är i grunden en väldigt osäker person som helt enkelt inte längre pallar för trycket? Hoppas dock han kommer tillbaka nu när tungviktsboxningen är mer intressant än på väldigt länge.

Tänk dig Fury vs Joshua på ett utsålt Wembley nästa sommar.
Citera
2016-10-23, 10:59
Medlem
Gospodin.Njets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Den där Fury är en knepip typ alltså, det är svårt att veta var man har honom. Det snackas väldigt mycket om Tysons mentala hälsa men har han fått någon diagnos? Kan det inte vara så enkelt att Tyson är i grunden en väldigt osäker person som helt enkelt inte längre pallar för trycket? Hoppas dock han kommer tillbaka nu när tungviktsboxningen är mer intressant än på väldigt länge.

Tänk dig Fury vs Joshua på ett utsålt Wembley nästa sommar.

Den skrockfulle måste fråga sig om man som fighter har hjälp av att heta Tyson ... Iron Mike hade ju också problem på sin tid. Minst sagt. Dåvarande, första frun beskrev honom som mano-depressiv i tv, det spekulerades i om han faktiskt försökte ta livet av sig när han körde in i ett träd (i sin egen trädgård) med en av lyxbilarna. För att inte tala om alla rykten om fester/orgier ... och det redan långt innan han skulle vara hedersdomare på den där skönhetstävlingen.

Hoppas i alla fall att Fury kommer tillbaka, frisk, drogfri, motiverad och bra tränad. Eller åtminstone att Anthony Joshua faktiskt visar sig vara så bra som man kunnat få för sig ibland. Ett nytt Klitjko-kapitel orkar jag banne mig inte med.

För resten, hur bra är Joseph Parker? Sett till motståndet tycker jag att han ligger steget före Joshua i karriären, trots att den senare har ett bälte.
Senast redigerad av Gospodin.Njet 2016-10-23 kl. 11:02.
Citera
2016-10-23, 19:31
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gospodin.Njet
Den skrockfulle måste fråga sig om man som fighter har hjälp av att heta Tyson ... Iron Mike hade ju också problem på sin tid. Minst sagt. Dåvarande, första frun beskrev honom som mano-depressiv i tv, det spekulerades i om han faktiskt försökte ta livet av sig när han körde in i ett träd (i sin egen trädgård) med en av lyxbilarna. För att inte tala om alla rykten om fester/orgier ... och det redan långt innan han skulle vara hedersdomare på den där skönhetstävlingen.

Hoppas i alla fall att Fury kommer tillbaka, frisk, drogfri, motiverad och bra tränad. Eller åtminstone att Anthony Joshua faktiskt visar sig vara så bra som man kunnat få för sig ibland. Ett nytt Klitjko-kapitel orkar jag banne mig inte med.

För resten, hur bra är Joseph Parker? Sett till motståndet tycker jag att han ligger steget före Joshua i karriären, trots att den senare har ett bälte.

Joseph Parker har en fin vinst över Carlos Takam men tar du bort Takam vill jag säga att Anthony Joshua mött lite bättre motstånd. Parker är en offensiv boxare som har snabba händer, slår hårt och är duktig på att sätta upp en högt tempo. Han verkar också ha en bra haka. Han har dock brister i defensiven men det är en sevärd boxare som tillsammans med AJ är de mest intressanta boxarna i tungviktsklassen. Håller ändå Joshua som den med mest potential.

Parker möter Andy Ruiz i december. Jag tror det kommer bli hans hittills tuffaste match i karriären. Ruiz ser inte direkt ut som en idrottsman, har en kropp som en flodhäst men är en väldigt duktig boxare.
Senast redigerad av Reggie Hamond 2016-10-23 kl. 19:34.
Citera
2016-10-23, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Precis som boxaren han är döpt efter så har han bipolär sjukdom, vilket är ett livslångt tillstånd. Sköter han medicinering och terapi så blir kan han bli fullt fungerande igen, fortsätter han med alkohol & kokain så faller han rätt ner mot botten.

Mike Tyson är rätt harmonisk idag och har blivit god vän med Evander Holyfield, se de två farbröderna mysa i Being Mike Tyson: https://youtu.be/jgBdBtRFQdA?t=260
Citera
2016-10-25, 20:39
Medlem
mishimas avatar
Jack-DeGale den 14:e januari.

Men det framgår inte var matchen äger rum.
Citera
2016-10-25, 23:50
Medlem
NY verkar mest troligt. Oavsett riktigt stort o kul! Men kommer bli en hård nöt o knäcka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in