2018-03-30, 17:00
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Så bra beskrivet av er båda.
Det är skillnad på fantasi och verklighet.
Folk kan ju ha väldigt sexuellt avvikande fantasier som får dem att tända utan att på något vis vilja förverkliga den fantasin. Fantasin ingår som ett tändningsmönster i ett förspel.

Därför är det mycket möjligt att när PM haft sex och de kört sina rollspel, berättat om våldsamma sexfantasier osv - men hans partners tror bara att det ingår i rollspelet, som en upphetsande fantasi.
Som han och hans kvinnor säkert ofta sysslade med.
Ingen av hans sexpartners har väl kunnat ana att hans våldsamma fantasi var något han planerade att förverkliga - mot ett intet ont anande offer.
Det är ju det som är grejen för en sexualsadist, allt handlar om hans drifter, hans tillfredsställelse och offret blir bara ett objekt för hans sjuka lustar.
Ja, de flesta kan ha tolkat det som rollspel.
Men snuff med vissa? Mottagare till sms sa sig inte fatta vad det var dock.
Det säger väl allt om detta helvetes fantasier i sig och vad han är kapabel till..

Där är väl det närmaste komplett galenskap hos PM man kan komma.
Serial killer in making..
Citera
2018-03-30, 17:03
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
En liten stilla tanke bara, det jag tror Madsen fruktar mest är faktiskt att bli dömd till förvaring, ett livstidsstraff är illa men att dessutom få förvaring på köpet skrämmer nog honom från vettet.

Att bli bedömd av professionella läkare för att utröna om han är frisk nog att släppas ut i samhället igen måste vara den ultimata förnedringen för honom, att vara utlämnad till andra för att få sitt liv tillbaka, det måste vara den värsta mardröm han kan tänka sig.

Han anser ju att i viss mån är han ju "frivilligt" där för att dömas.
Ja, han motsatte sig det hela va?
Citera
2018-03-30, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jo. Men jag utgick från vem vi har på tapeten - dvs den dödliga kombinationen av psykopati med den sexuella läggningen som PM de facto har.
Där är han endast kompatiabel med seriemördare som är sexualsadister med tanke på det mord han utfört.
Säger man då att han vore lätt att genomskåda, att det handlar om förnuft, säkerhetsregler och fan och hans moster:
Gratulerar!

Det är detta jag betonar och återigen rent generellt. Men jag förstår vad du far efter.

Ja, jag förstår hur du menar. PM i sig har ingenting med BDSM att göra, utöver att han besökt och blivit utesluten från någon/några BDSM-klubb/ar. Mordet han begick är utan tvivel i paritet med andra sexualsadistiska seriemördares och kan enbart jämföras med sådana. Den enda förebyggande åtgärd man kan vidta för att undvika att falla offer för en sådan är att låsa in sig för gott och isolera sig utan undantag, för även ens bästa vän eller familjemedlem kan visa sig vara en SSSM. Fast ett par skribenter i tråden hade säkerligen märkt av det på direkten, en del har även hävdat att det är möjligt att se på personer huruvida de är psykopater eller inte
Citera
2018-03-30, 17:06
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ja, han motsatte sig det hela va?

Självklart, varför skulle någon behöva titta i hans skalle, allt var ju en tragisk olycka.
Citera
2018-03-30, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av morboso
Ja - det är skillnad på fantasi och verklighet för de flesta, låt oss kalla dem "vanliga" människor. Framförallt grova, våldsamma fantasier är något som man vill behålla i fantasins värld och INTE omsätta i verkligheten. Men så var det inte för PM, tvärtom. Och där underlättar, som du säger, naturligtvis avsaknad av empati, känslokyla och narcissistens känsla av att ha en rätt till vad de vill ha.

Nej, man kan inte utveckla en djupgående förståelse för sexualsadism genom att diskutera BDSM, men för många som inte har befattat sig med temat förut blir det lite av en aha-upplevelse när man gör en jämförelse mellan BDSM-utövare och en sexualsadist och betonar att den ena tänder på samtyckande smärta och dominans medan den andra tänder på påtvingad smärta och reell dödsångest. Hoppades alltså på den effekten även här.

Ja, att se den klara distinktionen är ytterst viktig i detta fall. Tack.
Citera
2018-03-30, 17:13
Medlem
Citat:
Ja, jag förstår hur du menar. PM i sig har ingenting med BDSM att göra, utöver att han besökt och blivit utesluten från någon/några BDSM-klubb/ar. Mordet han begick är utan tvivel i paritet med andra sexualsadistiska seriemördares och kan enbart jämföras med sådana. Den enda förebyggande åtgärd man kan vidta för att undvika att falla offer för en sådan är att låsa in sig för gott och isolera sig utan undantag, för även ens bästa vän eller familjemedlem kan visa sig vara en SSSM. Fast ett par skribenter i tråden hade säkerligen märkt av det på direkten, en del har även hävdat att det är möjligt att se på personer huruvida de är psykopater eller inte

Eller så når deras säkerhetstänk den allra högsta grad dvs de lever inlåsta. För hur skall man kunna försäkra sig mot sexualsadister som kan uppträda i vilken form som helst och var som helst?
Citera
2018-03-30, 17:15
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ja och inte bara förnedrande utan även en otrolig kontrollförlust! Jag tror också att det är den värsta utgången för honom.

För ett kontrollfreak som Madsen måste det vara det allra värsta tänkbara scenariot, han kommer inte att kunna lura dem som bedömer honom lika enkelt som han lurat sina praktikanter, en djävla sits för den skeve fan.
Citera
2018-03-30, 17:17
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ja, de flesta kan ha tolkat det som rollspel.
Men snuff med vissa? Mottagare till sms sa sig inte fatta vad det var dock.
Det säger väl allt om detta helvetes fantasier i sig och vad han är kapabel till..

Där är väl det närmaste komplett galenskap hos PM man kan komma.
Serial killer in making..
Nu minns jag inte riktigt, var det Deirdre eller någon annan älskarinna som fick sms om mordplanen?

När han började prata om att vilja göra egen snuffmovie, då tror jag att han är i det stadiet att det verkligen är på väg att gå överstyr, att alla hans tvångstankar om verklig tortyr och mord börjar ta över.
Sen, är han ju också så läskig på så vis att han verkar gå igång på att berätta om riktigt jävliga saker för att få en skrämd reaktion. Som när han sa nåt om att han "babblar" för mycket till journalisten när han berättade det sjuka om "mord på grannfrun".

Undrar hur det är med alla hans hemska filmer, både de animerade och så de äkta tortyr/mordfilmerna.
Har förstått att han visat nån sån film för en medarbetare. Men, jag undrar om han mest tittat själv (förmodligen) eller om han också ibland tittat på sånt ihop med älskarinnor, tänker främst på Deirdre.
Citera
2018-03-30, 17:19
Medlem
Citat:
Tänk vilket samhälle vi skulle ha om alla tänkte som du och var rädda för allt som verkar lite avvikande. Människor skulle knappt våga prata med varandra och speciellt inte med personer som inte verkar vara precis som dem själva. Och alla människor som är lite "eljest" och udda - dessa bör nog separeras från de "normala" människorna. Sen återstår då en viktig fråga, är det DU som ska bestämma vad som anses som normalt?

Vad det gäller Kims intervju med Madsen så var det ju så att Madsen ofta intervjuades, han gillade ju att prata om sina projekt och att synas. Varför skulle just denna intervju innebära någon fara?
Att han var lite speciell och udda, det visste hon nog.
Personer som är hyperengagerade i det de sysslar med, såna som kanske betraktar sig själva som ett geni, eller kända uppfinnare, konstnärer etc kan nog ofta vara ganska excentriska.
Sånt var nog Kim van och tänkte att PM var ett typexempel på just det.
Du får det att låta att hon borde ha förstått allt som framkom i RPU:n bara för att han var udda.
Hon borde alltså ha förstått mycket mer om Madsen än någon i hans närmsta bekantskapskrets?
Det är ungefär det du försöker förmedla i dina inlägg om vilken risk Kim tog som skulle intervjua honom.

Folk i hans närhet..

Kvinnorna: Deirdre, Anja, Konstnärinnan, S, prostituerade, gruppsexpartners, S/M partners, de som titta på filmer tillsammans med honom och gillade att bli skrämda..

Männen: tekniknördarna, praktikanterna, han som ville ordna en temakväll med brottstema, S/M partners, gruppsexpartners, Djursing..

Och sen ställer du den viktiga frågan ifall det ska vara JAG som bestämmer vad som anses som normalt :-)

Det får väl bli Deirdre som bestämmer det ;-)

Undrar hur man överhuvudtaget enligt dig kan göra en RPU om definitionen av normalitet är så diffus enligt dig.

Att prata med folk man inte känner och att åka ensam hem till dem man inte känner är två olika saker.

Jag menar inte att någon borde ha förstått ”allt” som nu finns nertecknat i RPU:n. En bråkdel borde ha räckt för att dra åt sig öronen och vara på sin vakt. Särskilt om man är kvinna och särskilt om han föreslår ensamtid med honom.

Och sen den viktiga frågan:

Hur gör man en riskanalys enligt dig?
Citera
2018-03-30, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Snälla du. En normalbegåvad och psykiskt frisk människa skulle inte ha haft några som helst svårigheter att inse att hästarna inte var hemma om en vuxen man grät över att ”en ubåt kännde sig åsidosatt”. Eller att han hade hittat en död fågel. Eller råkat bryta av en blomma.

Du tycker inte att det är lite förmätet att du väl med ett facit i hand dumförklarar en massa människor som t.ex. hans bror.
Citera
2018-03-30, 17:28
Medlem
Citat:

Fast skillnaden är att jag skulle inte ha behövt kunna diagnostisera honom mer än att han var knäpp.

Därutöver behövde jag inte veta huruvida han var massmördare, engångsstyckare, vanlig psykopat eller harmlös kuf utan våldsdrömmar. Att veta att han var avvikande skulle ha räckt för mig för att undvika att hamna ensam tillsammans med honom i en sits som jag inte kunde ta mig ur på egen maskin.

Inte så extremt försiktigt som ni på motståndarsidan vill göra gällandes. Troligtvis ganska vanligt.

T.o.m. tjejen som han försökte locka in i fällan förstod (utan att känna honom) att hans beteende var udda - och hon avböjde.
Citera
2018-03-30, 17:29
Medlem
Citat:
Ja, vilken hedersknyffel. Lämna walk-over till förmån för medtävlanden.
Bara så där, Offer-Madsen som offrar sig för motståndarna.
Vilken man!

Vilken Martyr-Madsen månne det inte skapas av denne som besitter absolut samtliga nödvändiga egenskaper som krävs. Och det med råge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in