2018-03-26, 17:10
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Sista dyken är nog det enda han håller sig närmre sanningen pga tidsspegeln för dyk. Han är även närmre stället där kroppsdelar hittas om markeringar på bilder visar rätt.

Ja, kanske det. Alltså är det först 10.45 som ubåten sjunker?
Så det blir nästan 13 timmar som det här sker på. Men får jag tippa tog det 5-6 timmar minst att dela kroppen, sen ska han då hänga rör och fixa sänken och placera allt i påsar. Sen ska delarna transporteras upp och dumpas i vattnet. Snabb översyn vad som ska med i påsarna. Städar kanske lätt osv.
Citera
2018-03-26, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Hon kanske svimmade av avgaser och blev medvetslös sen väckt av honom och torterad

Nä det tror jag inte.
Citera
2018-03-26, 17:30
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Ja, kanske det. Alltså är det först 10.45 som ubåten sjunker?
Så det blir nästan 13 timmar som det här sker på. Men får jag tippa tog det 5-6 timmar minst att dela kroppen, sen ska han då hänga rör och fixa sänken och placera allt i påsar. Sen ska delarna transporteras upp och dumpas i vattnet. Snabb översyn vad som ska med i påsarna. Städar kanske lätt osv.
Ja, det är väl först helikopter och Ljungby radio som har kontakt runt 10.30 sen är det killarna i motorbåten och slutligen går det rasande fort att sänka den.

Tror du det tar så lång tid att stycka?
Han är nere 3.40 totalt, kommer upp 08.22. Det enda som "stör" mig är att det är så sent in på dagen. Fiskare och annat som är ute? Men det bekymrar väl inte en psykopat som i lugn och ro puttrar runt i bukten och slänger påsar som om det vore sopor.
Citera
2018-03-26, 17:30
Medlem
trngws avatar
Finns det någon bild över ubåtens rörelser, med tider utsatta, jag har inte hittat någon detaljerad sådan information?

Min egna spekulation är följande

Mord och styckning sker under första dyket.
Sedan färdas båten ner mot Kögebukten. Det tar i stort sett hela tiden mellan de två dyken, inräknat att ubåten ligger stilla under 50 minuter. Under dessa 50 minuter plockar PM upp KW's kropp ur ubåten. Ubåten behöver dock inte ligga stilla under tiden PM gör det, om det finns autopilot ombord, vilket inte är ovanligt på fritidsbåtar. Men om nu ubåten legat stilla i ytläge i 50 minuter, så är det rimligt att det är under tiden PM gjort detta.
Sedan har han dumpat kroppen och bevisen i Kögebukten, och därefter har han gjort dyk 2. Under dyk 2 har han sovit/vilat ombord.

Minneskortet från kameran har han så klart inte gjort sig av med förrän han var så illa tvungen. Dvs i samband med att han sänkte ubåten. Antingen har han slängt det överbord, eller så har han svalt det...

Man borde alltså kunna hitta minneskortet där ubåten bärgades, eller i närheten, där borde även PM's mobiltelefon ligga. Den hade han ju ingen anledning att göra sig av med innan han insåg att han var eftersökt. KW's mobiltelefon kan ligga var som helst där ubåten varit mellan dyk 1 och att ubåten sänktes. Men troligt är att han gjort sig av med den antingen direkt efter dyk 1 eller i samband med att han dumpat kropp och övrigt.
Citera
2018-03-26, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Men för honom var detta inte tortyr. Han är inte normal, det kan du väl inte ha missat.
Morbid humor var det mycket på arbetsplatsen. Om man gjorde ett misstag,kunde "tortyrministern" inkallas tex. Som ett skämt, utslag av morbid humor. Det morbida var en jargong (pga av Madsens sjukliga döds fascination.) Det stämmer dåligt att en Sadist med psykopatiska drag, själv skulle vilja torteras till döds.
Citera
2018-03-26, 17:33
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ja, det är väl först helikopter och Ljungby radio som har kontakt runt 10.30 sen är det killarna i motorbåten och slutligen går det rasande fort att sänka den.

Lyngby radio
Citera
2018-03-26, 17:35
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Mord och styckning sker under första dyket.
Sedan färdas båten ner mot Kögebukten. Det tar i stort sett hela tiden mellan de två dyken, inräknat att ubåten ligger stilla under 50 minuter. Under dessa 50 minuter plockar PM upp KW's kropp ur ubåten. Ubåten behöver dock inte ligga stilla under tiden PM gör det, om det finns autopilot ombord, vilket inte är ovanligt på fritidsbåtar. Men om nu ubåten legat stilla i ytläge i 50 minuter, så är det rimligt att det är under tiden PM gjort detta.
Sedan har han dumpat kroppen och bevisen i Kögebukten, och därefter har han gjort dyk 2. Under dyk 2 har han sovit/vilat ombord.
Varför skulle han åka runt med ett lik sen kl 23 en hel natt?
Citera
2018-03-26, 17:36
Medlem
trngws avatar
För den som saknar empati och känslor, tar det inte mycket längre tid att stycka en kropp med såg, än vad det tar att såga igenom en träbit av motsvarande tjocklek.
Citera
2018-03-26, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Knappast någon större framgång med att försöka lista ut tiderna då det rör sig om så många timmar.
Vad han säger kan man ju fullständigt skita i och åklagaren har väl satt ett tidsspann tidigare från 22 tiden till morgonen, så tid har han haft. Tar tid att dela en kropp också. Sen ska han dumpa delarna vilket förmodligen sker tidigt på morgonen innan han sänker båten. Det är en del pyssel med rör, band påsar osv.

Men om man utgår från de tidsangivelserna som finns så ställer jag mig frågorna:
1. Vad händer under ytan mellan 20:43-23:05?
"Leker" och dödar henne?
2. Klockan 23:05 kommer ubåten upp till ytan.
Varför? Behövs det ny syre?
3. Vad händer mellan 23:05-02.15?
Är ubåten i yt- eller undervattensläge under den tiden?
Är det nu han styckar henne?
4. 02.15 ubåten ligger still i 50 min
Vad gör han nu? Kroppsdelarna är ju funna på olika platser så han borde seglat på ytan och kastat av dem ut med vägen tänkar jag. Inte kastat i dem på samma ställe under dessa 50 minuter.
5. Vad händer mellan 03:05-04.43?
6. 04:43-08.22 går ubåten i undervattensläge i Kögebukt.
Vad gör han då?
7. Vad händer mellan 08.22-10.18?
Citera
2018-03-26, 17:41
Medlem
trngws avatar
Citat:
Varför skulle han åka runt med ett lik sen kl 23 en hel natt?

För att ta sig till dumpningsplatsen.

Jag tänker som så, att han genomförde mordet ganska omgående, dels av ren iver, dels för att han ändå inte hade kunnat hålla KW kvar ombord i "god tro" särskilt länge. Turen skulle vara ett par timmar.
Alternativet skulle vara att han "oskadliggjort" henne, och sedan hållit henne vid liv till det andra dyket, men omvänt kan man då undra, varför skulle han åka runt med henne en hel natt. Dessutom skulle det innebära att han planerat att dumpa KW i dagsljus i Köge bukt. Det tycker jag är tveksamt.

PM hade rett ut med sina kompisar att Köge bukt var den ultimata dumpningsplatsen. Så han hade sitt "slutmål" klart. Vad gäller den döda kroppen hade han säkerligen inga som helst betänkligheter kring den. Den vara bara som vilken soppåse som helst som skulle slängas.
Citera
2018-03-26, 17:45
Medlem
trngws avatar
Citat:
Nå, Lundby dockskåp.

Lyngby Radio är alltså Danmarks kustradio, precis som vi har Stockholm Radio. Vill man danskarna nåt när man är på sjön, så ropar man på Lyngby radio. Inte Ljungby radio.
Citera
2018-03-26, 17:47
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Lyngby Radio är alltså Danmarks kustradio, precis som vi har Stockholm Radio. Vill man danskarna nåt när man är på sjön, så ropar man på Lyngby radio. Inte Ljungby radio.
Jag var ironisk eftersom PM verkar se kvinnor som objekt att leka med. Jag VET men skrev fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in