Citat:
JAG är inte överdriven rädd. Min försiktighet kallar jag för sund förnuft.
Jag skulle inte heller lyssna om någon fick för sig att börja källa på mig i en jobb situation. Än mindre om han även kastade prylar omkring sig. Det skulle bli en utredning om det och omplacering.
Men jag skulle inte heller frivilligt utsätta mig för något jag inte kunde ta mig ur ifall det ville sig illa.
Kim var ändå medveten om att Madsen var avvikande på många punkter om man tänker på en normal människa.
Jag skulle inte heller lyssna om någon fick för sig att börja källa på mig i en jobb situation. Än mindre om han även kastade prylar omkring sig. Det skulle bli en utredning om det och omplacering.
Men jag skulle inte heller frivilligt utsätta mig för något jag inte kunde ta mig ur ifall det ville sig illa.
Kim var ändå medveten om att Madsen var avvikande på många punkter om man tänker på en normal människa.
Citat:
Absolut. Men tillräckligt för att veta att karljäveln var psykiskt instabil, konstig och levde ett konstigt liv, hade ett konstigt sätt att tänka (=som ett storvuxet barn) och blev osams om han inte fick som han ville.
Kim gillade att skriva om avvikande. Men samtidigt ska man hålla i minnet att definitionen i sig redan betyder att man inte kan räkna med normala reaktioner från en människa som inte är som vi andra.
Kim gillade att skriva om avvikande. Men samtidigt ska man hålla i minnet att definitionen i sig redan betyder att man inte kan räkna med normala reaktioner från en människa som inte är som vi andra.
Ja, han verkade krånglig, det håller jag absolut med om. Är inte säker på om jag hade sett honom som "psykiskt instabil" efter att ha träffat honom en snabbis och läst det som fanns publicerat om honom i början av Augusti förra året. Och hur många krångliga människor har man inte träffat på och kunnat hantera, framförallt i yrkessammanhang? Utan att bli mördad och styckad (eller ens utsatt för våld) som konsekvens... Det som hände och den typen av person som PM är är så extremt ovanligt att det liksom inte lönar sig att oroa sig för det. Sen kan du applådera dig själv för att du har ett så rekorderligt säkerhetstänk men det är ju uppenbarligen inte generaliserbart. Tänker inte gå in på huruvida Kim borde ha tänkt annorlunda eller inte med tanke på moderator-meddelandet
Vad jag däremot undrar är om det finns någon app/webbsida/kod eller whatever med vilken man kan göra t.ex. en googlesökning och få upp tidsbestämda resultat? Jag tror att det vore nyttigt för oss alla i tråden att se vad som fanns på PM innan han försvann med Kim, vad för slags information man skulle hitta med en snabb googlesökning säg den 1 augusti. Framförallt om man tänker på alla bias den mänskliga hjärnan påverkas av under informationsbearbetning, minnesprocesser, åsiktsbildning och beslutsfattande...