Resultat: Det är sommar och nu...
... har trollingsäsongen gått igång på allvar
53,05%
409 röster
... är allt som vanligt. Regn, blåst, och lika många trolltrådar som det brukar
46,95%
362 röster
2018-02-25, 18:45
Medlem
Le-Hericons avatar
-Man skulle kanske kunna rapportera ett inlägg för "trollande"?

Vi har ju diverse regler för olika saker; alla väl behövliga...
https://www.flashback.org/regler

Kanske dags att uppdatera den listan?
Citera
2018-02-25, 18:47
Medlem
Salamiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iwanttobefree
jag tycker ett sätt att bemöta det på vore med en tumme upp tumme ner funktion. då sliper man svara på det uppenbara hela tiden, och det ger folk ett sett att hålla med någon utan att skriva ot, och man får en insyn i hur många som läser.

Tja. Det kanske vore en lösning, men jag är lite skeptisk till Facebook-liknande svar på problemet...
Citera
2018-02-25, 18:50
Medlem
Trollfeeders avatar
Gör så här istället. Mata dom roliga trollen och ignorera dom tråkiga, så får vi alla en roligare flashback-upplevelse. Sen tycker jag inte att vi ska kalla dom som har en politiska agenda för troll. Det är aftonbladets bullshit som har infört den betydelsen. Vi behöver ett nytt ord för det, för ett troll är något annat. Ett troll trollar för att skapa en reaktion. Troll har ingen annan agenda. Då är det inget troll längre.
Citera
2018-02-25, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salamis
Tja. Det kanske vore en lösning, men jag är lite skeptisk till Facebook-liknande svar på problemet...
nu är jag osäker hur facebook hanterar saken, men jag menar bara typ, ett numer som visar posetiva och negativa röstningar ang ett inlägg. då slipper man iaf diskutera ändlöst med dom då andra kan vissa att dom ändå inte tror på trollet. sen kan ju även dom bra trollen hyllas, jag ger gärna en possitiv röst till ett bra troll.

som jag ser det är det just avsaknad av en liknande funktion som låter trollen härja fritt.
Citera
2018-02-25, 19:00
Moderator
Tinuviels avatar
Trådar sammanfogade.

// mod
Citera
2018-02-25, 19:07
Medlem
Salamiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Gör så här istället. Mata dom roliga trollen och ignorera dom tråkiga, så får vi alla en roligare flashback-upplevelse. Sen tycker jag inte att vi ska kalla dom som har en politiska agenda för troll. Det är aftonbladets bullshit som har infört den betydelsen. Vi behöver ett nytt ord för det, för ett troll är något annat. Ett troll trollar för att skapa en reaktion. Troll har ingen annan agenda. Då är det inget troll längre.

Japp, det är så det borde vara, dvs mata de trevliga och ignorera de tråkiga. Tex "Praktjakt" är ett trevligt uppenbart troll...

Sedan håller jag med om att de politiska inläggen inte ska kallas för trollande rakt av, men - när någon utger sig för att vara kommunist, och sedan tex säger saker som "Alla borgare ska skjutas..." eller en förment Sverigedemokrat anonymt på nätet säger tex "Alla kommunister och negrer skall skjutas" - Då är det sannolikt politiska troll det handlar om.

Vad det gäller verkar vara att ikläda sig sin motståndares åsikter, men mycket, mycket långt extremare. Detta för att förlöjliga motståndaren. Enligt mig är det ett "politiskt troll" som gör så.
Citera
2018-02-25, 19:11
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salamis
Japp, det är så det borde vara, dvs mata de trevliga och ignorera de tråkiga. Tex "Praktjakt" är ett trevligt uppenbart troll...

Sedan håller jag med om att de politiska inläggen inte ska kallas för trollande rakt av, men - när någon utger sig för att vara kommunist, och sedan tex säger saker som "Alla borgare ska skjutas..." eller en förment Sverigedemokrat anonymt på nätet säger tex "Alla kommunister och negrer skall skjutas" - Då är det sannolikt politiska troll det handlar om.

Vad det gäller verkar vara att ikläda sig sin motståndares åsikter, men mycket, mycket långt extremare. Detta för att förlöjliga motståndaren. Enligt mig är det ett "politiskt troll" som gör så.

Det behöver inte vara politiskt. Dom uppenbara är nog riktiga troll. Ett politiskt troll lär ju inte lägga sig mycket extremare, utan försöka matcha mallen för att då och då låta grodor hoppa ur munnen.
Citera
2018-02-25, 19:28
Medlem
Salamiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Det behöver inte vara politiskt. Dom uppenbara är nog riktiga troll. Ett politiskt troll lär ju inte lägga sig mycket extremare, utan försöka matcha mallen för att då och då låta grodor hoppa ur munnen.

Jo, det är sant. Och det är ju just det som gör att det är svårt att identifiera riktiga troll. Vilket egentligen var min frågeställning och anledning att starta en tråd, som nu Mod. har slagit ihop med den allmänna tråden om troll.

Vad jag egentligen ville diskutera var alltså hur våra kära massmedier kommer att hantera det faktum att det kommer att bli fler och fler troll i årets valrörelse - och, hur detta kommer att tas emot här på Flashback. Förhoppningsvis genom att de flesta medlemmarna har en inbyggd motståndskraft mot dessa, och inte göder dem i onödan. Men som sagt, det är bara en from förhoppning som inte lär infrias...
Citera
2018-03-30, 11:43
Medlem
Trådar som förstörs av trollanklagelser

I många trådar förstörs diskussionen av ett stort antal inlägg som påstår att trådstartaren "bara trollar" istället för att diskutera ämnet. Detta är inte bra för yttrandefriheten då det hakar upp diskussionerna på ovidkommande sidosaker och gör tråden nära nog oläslig. I kombination med förbud mot "korspostning" tystar detta åsikter och motverkar därmed Flashbacks syfte att främja yttrandefrihet.

Kan Flashback göra något åt detta?
Citera
2018-03-30, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tankebrott
I många trådar förstörs diskussionen av ett stort antal inlägg som påstår att trådstartaren "bara trollar" istället för att diskutera ämnet. Detta är inte bra för yttrandefriheten då det hakar upp diskussionerna på ovidkommande sidosaker och gör tråden nära nog oläslig. I kombination med förbud mot "korspostning" tystar detta åsikter och motverkar därmed Flashbacks syfte att främja yttrandefrihet.

Kan Flashback göra något åt detta?

Jag håller med, folk får skärpa till sig och sluta anklaga trådar för att vara "trolltrådar" i onödan.
Citera
2018-03-30, 11:46
Medlem
janwindahls avatar
Sådana inlägg och anklagelser är OT och bör rapporteras därefter så vidtas dom åtgärder som krävs.
Citera
2018-03-30, 11:53
Medlem
Milldues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 20152015
Jag håller med, folk får skärpa till sig och sluta anklaga trådar för att vara "trolltrådar" i onödan.

Ibland är det oerhört uppenbart att någon har en agenda med sin tråd, märkligt nog verkar de flesta tillhöra "PK folket" som på olika sätt vill försöka manipulera läsarna.

Men jag kan hålla med, 10 svar där det står att trådstartaren är ett troll blir för mycket och borde rensas bort, det räcker med att en person delar den åsikten så får övriga ta ställning själva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in