Resultat: Det är sommar och nu...
... har trollingsäsongen gått igång på allvar
53,05%
409 röster
... är allt som vanligt. Regn, blåst, och lika många trolltrådar som det brukar
46,95%
362 röster
2018-03-30, 12:09
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tankebrott
I många trådar förstörs diskussionen av ett stort antal inlägg som påstår att trådstartaren "bara trollar" istället för att diskutera ämnet. Detta är inte bra för yttrandefriheten då det hakar upp diskussionerna på ovidkommande sidosaker och gör tråden nära nog oläslig. I kombination med förbud mot "korspostning" tystar detta åsikter och motverkar därmed Flashbacks syfte att främja yttrandefrihet.

Kan Flashback göra något åt detta?

Bara RP:a för OT.
Citera
2018-03-30, 12:10
Medlem
tempeZZts avatar
För övrigt:

(FB) Enda tråden där vi blir upprörda över troll även om inget kommer att göras åt saken
Citera
2018-03-30, 12:12
Medlem
Sunimods avatar
Hade det då inte varit lämpligt med rapportering av misstänkta trolltrådar?

Vi vet att det finns en del med helt uppdiktade trådar som utger sig för att vara äkta.

Se det som ett förslag.
Citera
2018-03-30, 12:13
Medlem
janwindahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod

Vi vet att det finns en del med helt uppdiktade trådar som utger sig för att vara äkta.

Se det som ett förslag.
Det är inte emot någon regel att trolla.
Citera
2018-03-30, 12:15
Medlem
Det är lite märklig logik att man inte får ifrågasätta det som TS skriver är sant eller osant. Man håller sig till ämnet. Då skulle man inte heller få begära källa när någon påstår något i en tråd. Eller tolkar jag fel när någon säger "trollar" så hittar de på?

I båda fallen skulle jag snarare säga att inte få ifrågasätta en trådstart eller påstående är tvärtom att strypa yttrandefriheten.

Men det är väl antagligen bara i mitt huvud som det inte går ihop.
Citera
2018-03-30, 12:17
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av janwindahl

Jag vet det men borde det inte vara fel att skriva trolltrådar här?
Många svarar i sådana trådar som om det vore seriösa trådar.

Beklagligt att det finns folk som måste starta skit här på forumet.
Citera
2018-03-30, 12:18
Medlem
janwindahls avatar
Citat:
Jag vet det men borde det inte vara fel att skriva trolltrådar här?
Många svarar i sådana trådar som om det vore seriösa trådar.

Beklagligt att det finns folk som måste starta skit här på forumet.
Hur ska man kunna bevisa att en tråd är en trolltråd?
Citera
2018-03-30, 12:20
Medlem
Citat:

Det här är också intressant. Två moderatorer talar emot varandra. janwindahl hävdar motsatsen.

Det här tycker jag ger lite vatten på kvarn att moderatorer agerar godtyckligt. Det blir ju väldigt oförutsägbart vad man får skriva eller inte skriva på Flashback.

Det är också den känslan jag har. Vissa forumdelar vågar man inte längre skriva i för man riskerar avstängning. Andra är det mycket högt i tak. Där raderar moderatorer, flyttar eller bara stänger trådar. Vissa andra moderatorer är tung på hanen med varningar och avstängningar. Har Flashbacks ledning någon koll på detta?
Citera
2018-03-30, 12:22
Medlem
janwindahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lunkkvistaren-s
Det här är också intressant. Två moderatorer talar emot varandra. janwindahl hävdar motsatsen.

Det här tycker jag ger lite vatten på kvarn att moderatorer agerar godtyckligt. Det blir ju väldigt oförutsägbart vad man får skriva eller inte skriva på Flashback.

Det är också den känslan jag har. Vissa forumdelar vågar man inte längre skriva i för man riskerar avstängning. Andra är det mycket högt i tak. Där raderar moderatorer, flyttar eller bara stänger trådar. Vissa andra moderatorer är tung på hanen med varningar och avstängningar. Har Flashbacks ledning någon koll på detta?
Vem påstår att det är ett regelbrott att trolla?
Citera
2018-03-30, 12:22
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milldue
Ibland är det oerhört uppenbart att någon har en agenda med sin tråd, märkligt nog verkar de flesta tillhöra "PK folket" som på olika sätt vill försöka manipulera läsarna.

Men jag kan hålla med, 10 svar där det står att trådstartaren är ett troll blir för mycket och borde rensas bort, det räcker med att en person delar den åsikten så får övriga ta ställning själva.

Varför skulle man inte få ha en "agenda" med en trådjävel? Tillhör du den här blekfeta skaran som tror att ett troll är någon som inte delar din åsikt?

Rapportera inlägg du har problem med. Simple as that.
Citera
2018-03-30, 12:23
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:

Se det som ett förslag.

Det går alltid att rapportera en tråd för 0.03 (trams), men då måste det ju vara riktigt uppenbart.

I övrigt finns det oräkneliga ämnen som för många kan ses som trolltrådar, men som inte är det.
Citera
2018-03-30, 12:24
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Hur ska man kunna bevisa att en tråd är en trolltråd?

Vissa fall helt solklart att det är troll eller annat vansinne som inte existerar. Men visst finns det svåra fall som kan vara äkta eller falska. Jag tror de flesta som är flitiga besökare av forumet känner igen trolltrådar i förhållande till äkta.

Jag själv anser att rena trolltrådar ligger i området trams och OT. Men det finns ett datum för dessa, 1:a april är lämpligt för sådana hyss.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in