Citat:
Ursprungligen postat av
Trollfeeder
Gör så här istället. Mata dom roliga trollen och ignorera dom tråkiga, så får vi alla en roligare flashback-upplevelse. Sen tycker jag inte att vi ska kalla dom som har en politiska agenda för troll. Det är aftonbladets bullshit som har infört den betydelsen. Vi behöver ett nytt ord för det, för ett troll är något annat. Ett troll trollar för att skapa en reaktion. Troll har ingen annan agenda. Då är det inget troll längre.
Japp, det är så det borde vara, dvs mata de trevliga och ignorera de tråkiga. Tex "Praktjakt" är ett trevligt uppenbart troll...
Sedan håller jag med om att de politiska inläggen inte ska kallas för trollande rakt av, men - när någon utger sig för att vara kommunist, och sedan tex säger saker som "Alla borgare ska skjutas..." eller en förment Sverigedemokrat anonymt på nätet säger tex "Alla kommunister och negrer skall skjutas" - Då är det sannolikt politiska troll det handlar om.
Vad det gäller verkar vara att ikläda sig sin motståndares åsikter, men mycket, mycket långt extremare. Detta för att förlöjliga motståndaren. Enligt mig är det ett "politiskt troll" som gör så.